AJAX heeft het laten lopen, Psv terechte kampioen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 10:51 am

Jöhnk schreef:De Verlosser scoort gemiddeld eens in de 95 minuten en hoeft helemaal niet goed te spelen om te scoren.
Helaas, hij deed het niet.
Ik vond het inbrengen van Perez tegen Sparta prima, maar ik had hem gewoon de positie van Ogararu laten overnemen. Die had toch geen tegenstander en hoefde alleen maar op te bouwen. Het probleem was dat de veldbezetting niet meer klopte na die wissel.

Nee, dat komt omdat de wissel dus niet prima was. Opeens moesten de spelers van Ajax achter die van Sparta aanlopen. Ik begreep wel waarom HtC het deed, Ogararu hing de postbode uit. Van snel en scherp inspelen heeft hij nog nooit gehoord. Maar het pakte volledig verkeerd uit, want Ajax kreeg de bal niet snel genoeg meer terug.
Reden daarvan is natuurlijk ook het soort spelers dat je in de achterhoede hebt lopen. Met Stam en Grygera was het misschien wel gelukt. Ik zeg niet dat het nooit kan, maar ik ben er geen voorstander van.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 01, 2007 10:56 am

Ajax verspeelde de bal na de wissel ook veel sneller. De spelers liepen elkaar in de weg. Bij balbezit is het juist zaak om de ruimtes groot te houden en dat gebeurde niet.

Hij scoorde trouwens wel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 11:05 am

Ja, uit een penalty.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 01, 2007 12:01 pm

joey schreef:Dat lijkt mij ook. Zoals ik al eerder gezegd heb: als de spelers zondag niet gemotiveerd waren, kunnen ze net zo goed stoppen. Ik heb ook begrepen dat ze helemaal kapot zaten.
PSV was in de beschouwingen buiten schot gebleven en inmiddels meer outsider dan Ajax. Bovendien is PSV de meer ervaren ploeg. En het maakte ook uit dat het thuis speelde, denk ik. Dat geeft net dat extra zetje. En dan heb ik het nog niet over de manier waarop PSV de afgelopen week is afgebrand, dat motiveert.
Nou nee, Cocu:
Na FC Utrecht heeft PSV met hulp van Cocu en Koeman nog één keer alles uit de kast gehaald. ,,Zodat we onszelf niets konden verwijten. En wie weet wat het ons zou brengen. Zo pep je iedereen ook op in de kleedkamer. Uiteindelijk leverde het weer de landstitel op. Zouden we alle duels zoals tegen Vitesse hebben gespeeld dan waren we allang kampioen. Achteraf heb ik geen enkele moeite met het scenario van afgelopen zondag.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 01, 2007 12:07 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:De Verlosser scoort gemiddeld eens in de 95 minuten en hoeft helemaal niet goed te spelen om te scoren.
Helaas, hij deed het niet.
Ik vond het inbrengen van Perez tegen Sparta prima, maar ik had hem gewoon de positie van Ogararu laten overnemen. Die had toch geen tegenstander en hoefde alleen maar op te bouwen. Het probleem was dat de veldbezetting niet meer klopte na die wissel.

Nee, dat komt omdat de wissel dus niet prima was. Opeens moesten de spelers van Ajax achter die van Sparta aanlopen. Ik begreep wel waarom HtC het deed, Ogararu hing de postbode uit. Van snel en scherp inspelen heeft hij nog nooit gehoord. Maar het pakte volledig verkeerd uit, want Ajax kreeg de bal niet snel genoeg meer terug.
Reden daarvan is natuurlijk ook het soort spelers dat je in de achterhoede hebt lopen. Met Stam en Grygera was het misschien wel gelukt. Ik zeg niet dat het nooit kan, maar ik ben er geen voorstander van.
De zoveelste flater van HtC, Gabri rechtsback zetten ..

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di mei 01, 2007 12:48 pm

Voetske schreef:
De zoveelste flater van HtC, Gabri rechtsback zetten ..
Wanneer heeft Gabri rechtsback gestaan ?

Ik snap je gefoeter op HtC wel hoor. Hij heeft ook wel fouten gemaakt dit seizoen. Zowel op het veld als voor de camera.

Maar ik denk niet dat het aan hem ligt dat we de titel hebben gemist. Ben er niet van overtuigd dat dit Ajax met een andere trainer wél kampioen zou zijn geworden. Daarvoor zijn ze gewoonweg te wisselvallig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 1:00 pm

Voetske schreef: Nou nee, Cocu:
Na FC Utrecht heeft PSV met hulp van Cocu en Koeman nog één keer alles uit de kast gehaald. ,,Zodat we onszelf niets konden verwijten. En wie weet wat het ons zou brengen. Zo pep je iedereen ook op in de kleedkamer. Uiteindelijk leverde het weer de landstitel op. Zouden we alle duels zoals tegen Vitesse hebben gespeeld dan waren we allang kampioen. Achteraf heb ik geen enkele moeite met het scenario van afgelopen zondag.”
Wat moet je met die dingen? Had Davids de spelers een preek moeten geven? En nu is Koe opeens de grote motivator, terwijl een week geleden nog werd gezegd dat zijn spelers hem zat waren?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 01, 2007 1:00 pm

boa schreef:
Voetske schreef:
De zoveelste flater van HtC, Gabri rechtsback zetten ..
Wanneer heeft Gabri rechtsback gestaan ?
Toen Ogararu werd gewisseld voor Perez in de wedstrijd tegen Sparta.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 01, 2007 1:05 pm

Het was natuurlijk niet de bedoeling dat Gabri in de mandekking kwam te spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 01, 2007 1:16 pm

Zo kan je tig voorbeelden noemen dit seizoen waar het mis is gegaan.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 01, 2007 1:54 pm

joey schreef:Het was natuurlijk niet de bedoeling dat Gabri in de mandekking kwam te spelen.
Dan had HtC in moeten grijpen ...

Plaats reactie