AJAX heeft het laten lopen, Psv terechte kampioen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

AJAX heeft het laten lopen, Psv terechte kampioen

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 11:17 am

Koeman en spelers weten zich wel te gedragen

BARCELONA - Aan het einde van de rit is PSV de terechte kampioen. Maar tegelijk is Ajax degene geweest die het heeft laten lopen. Als je de afgelopen maand bekijkt, dan hebben vooral de Amsterdammers kans op kans laten liggen om te voorkomen dat ze uiteindelijk op één doelpunt het kampioenschap zouden missen.

Voor AZ is het vooral sneu. De afgelopen week zijn er wat beginnersfouten gemaakt, door iets teveel op het feest vooruit te lopen. Maar voor de rest niets dan lof voor de club, die het zowel in eigen land als in de UEFA Cup goed heeft gedaan. Verder laat AZ zien, hoeveel goede voetballers we in Nederland nog hebben en dat dit niet alleen buitenlanders hoeven te zijn.

Terugkomend op PSV dan is over het hele seizoen genomen de titel bij de club gekomen die er het meeste recht op heeft. In tegenstelling tot Ajax moesten de Eindhovenaren ook alles geven in de Champions League. Daarom heeft de voorzitter de afgelopen week een grote misstap gemaakt. Terwijl alles op alles moest worden gezet om op het laatste moment uit het dal te komen, zag je dat uitgerekend weer iemand van buiten het voetbal zich niet wist te gedragen. Dit heeft niets met goed of slecht te maken, maar je moet in topsport gewoon weten hoe je onder bepaalde omstandigheden je moet gedragen. Deze voorzitter bleek dus weinig zuurvast. Weinig stressbestendig.

Gelukkig heeft dat de prestatie van zowel Ronald Koeman als het team niet negatief beïnvloed. Die wisten zich dus op het juiste moment op de goede manier te gedragen.

Terugkomend op het superspannende slotweekeinde van de eredivisie, is opnieuw gebleken hoe onze opleiding tekort schiet. Positioneel voetbal is altijd onze kracht geweest en juist in dat opzicht zijn zowel PSV, Ajax als AZ de afgelopen weken in de problemen gekomen. PSV stond 11 punten voor en bleek niet in staat om dit rustig uit te spelen. Dus op het moment dat ze moesten controleren, konden ze dat niet.

Wat Ajax betreft, heeft de club de titel uiteindelijk verspeeld via z'n specialiteit: de aanval. Van FC Twente en PSV werd nog via het 4-4-2-systeem gewonnen, maar iedere keer dat er aanvallend iets geforceerd moest worden, lukte dat niet. Datzelfde gold gisteren ook voor AZ. Op het moment dat er gewonnen moest worden, werd dit niet gedaan.

Zeker na zo'n boeiend slot van de competitie is het niet m'n bedoeling om te zeuren, wel wil ik juist nu aangeven dat we in Nederland met een serieus probleem zitten. Een probleem, dat we via de opleiding moeten zien op te lossen. Dit vraagt een andere aanpak dan nu. Dat die niet goed is, hebben met name de top drie de afgelopen weken laten zien. Geen van allen waren ze in staat om hun voordeel te pakken. Simpelweg, omdat ze qua positiespel niet deden wat er op bepaalde momenten van ze werd verlangd.
JC.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 12:18 pm

AZ heeft het ook laten lopen. Nog meer dan Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 1:27 pm

Je blijft het proberen hé ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 1:28 pm

Ik ben het wel met Voetske eens dat AZ natuurlijk niets met Ajax te maken heeft. Ajax heeft het laten lopen. Dat AZ het óók heeft laten lopen doet daar niks aan af.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 1:36 pm

Dus voor AZ is het sneu en Ajax heeft het laten lopen? Het is de benadering die me stoort. Het is voor allebei sneu of ze hebben het allebei laten lopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 1:45 pm

joey schreef:Dus voor AZ is het sneu en Ajax heeft het laten lopen? Het is de benadering die me stoort. Het is voor allebei sneu of ze hebben het allebei laten lopen.
... er wordt een reden gegeven waarom AJAX het heeft laten lopen .. er wordt aangeven dat AJAX VEEL KANSEN heeft gehad de afgelopen maanden om dit te voorkomen ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 1:51 pm

joey schreef:Dus voor AZ is het sneu en Ajax heeft het laten lopen? Het is de benadering die me stoort. Het is voor allebei sneu of ze hebben het allebei laten lopen.
Misschien ook nog steeds het verschil in benadering? Voor AZ is dit allemaal nog leuk en aardig. Ajax moet presteren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 1:52 pm

Nou, veel.... twee kansen, bij mijn weten. RKC uit en gisteren. Maar AZ had de allergrootste kans, want dat hoefde alleen maar te winnen van Excelsior. AZ is de enige ploeg van de drie geweest die alles in eigen hand had. Zo'n kans telt wel voor twee.

Ik vind het juist opvallend dat alle drie de ploegen faalden op beslissende momenten. Ook PSV, in Utrecht. Vergeet niet hoe de zaak er een week geleden voorstond.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 1:54 pm

Aan het begin van de wedstrijd riep iemand nog: 'Zul je zien dat dat kutpsv uiteindelijk toch nog kampioen wordt.' Het grootste gedeelte van de kroeg begon te lachen. Ajax zou kampioen worden (dat was tenminste de stemming) en anders toch gewoon AZ, daar konden de meeste mensen ook nog wel mee leven. Maar dit scenario had echt niemand voor mogelijk gehouden. Maar het is, gek genoeg, toch een passend einde voor zo'n knotsgekke 2e seizoenshelft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 30, 2007 2:01 pm

Op het moment dat Ajax gelijk speelde tegen excelsior sprak niemand over het kampioenschap, want psv stond te ver voor.

Voor mij ging het kampioenschap spelen toen psv van nec verloor. Lang speelde het niet, want Ajax kon niet van rkc winnen en ik zette het kampioenschap bij de "illussies". Tegen sparta had ik nooit het gevoel dat één doelpunt meer het kampionschap zou kunnen betekenen.

De tweede kans was gisteren en weer faalde Ajax. De verwachtingen zijn dan blijkbaar te hoog, het niveau van de spelers misschien te laag. Het gemakkelijkkste is de schuld aan HtC geven: zo probleem over.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 2:01 pm

joey schreef:Nou, veel.... twee kansen, bij mijn weten. RKC uit en gisteren. Maar AZ had de allergrootste kans, want dat hoefde alleen maar te winnen van Excelsior. AZ is de enige ploeg van de drie geweest die alles in eigen hand had. Zo'n kans telt wel voor twee.

Ik vind het juist opvallend dat alle drie de ploegen ( de laatste vier wedstrijden ) faalden op beslissende momenten. Ook PSV, in Utrecht. Vergeet niet hoe de zaak er een week geleden voorstond.
AJAX had de makkelijkste eindfase van de drie, met alles wat daarbij hoort zoals PUNTEN PAKKEN EN GOALS SCOREN .. men kreeg zelfs de mogelijkheid om eerst te reageren op Nec en daarna zelf op vrijdag " iets neer te zetten " het elftal en HtC hebben daarin jammerlijk gefaald met ook nog eens zeer slecht voetbal ... ook dat wordt gemakshalve weer vergeten ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma apr 30, 2007 2:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 20, 2004 8:18 pm

Bericht door Donnie Darko » ma apr 30, 2007 2:02 pm

joey schreef:Nou, veel.... twee kansen, bij mijn weten. RKC uit en gisteren. Maar AZ had de allergrootste kans, want dat hoefde alleen maar te winnen van Excelsior. AZ is de enige ploeg van de drie geweest die alles in eigen hand had. Zo'n kans telt wel voor twee.

Ik vind het juist opvallend dat alle drie de ploegen faalden op beslissende momenten. Ook PSV, in Utrecht. Vergeet niet hoe de zaak er een week geleden voorstond.
Ajax hoefde ook 'alleen maar te winnen' van Sparta (uit), Excelsior en RKC. Een wedstrijd de nek omdraaiden met een rare wissel (Sparta uit) is ook een kans om zeep brengen. Dat zijn er al vier.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 2:02 pm

Toen MVG maandag in VI zei dat het nog steeds mogelijk was dat Ajax kampioen zou worden, werd hij uitgelachen. Derksen: 'Hahaha, geloof je het zelf?' Ten Cate werd links en rechts belachelijk gemaakt, ze noemden het gênant dat hij nog in de kansen van zijn ploeg geloofde. En dan zou Ajax nu de grote verliezer zijn?

AZ is de grote verliezer. De kans van Ajax (die het niet gegrepen heeft) kwam onverwacht.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma apr 30, 2007 2:08 pm

joey schreef:Toen MVG maandag in VI zei dat het nog steeds mogelijk was dat Ajax kampioen zou worden, werd hij uitgelachen. Derksen: 'Hahaha, geloof je het zelf?' Ten Cate werd links en rechts belachelijk gemaakt, ze noemden het gênant dat hij nog in de kansen van zijn ploeg geloofde. En dan zou Ajax nu de grote verliezer zijn?
Waarom kijk je nog naar derksen e.c. Schreef "de vi" aan het begin van het seizoen niet dat feyenoord (dankzij het slimme inkoopbeleid) de gedoodverfde kampioen was!

Iemand met hersens gaat toch niet de sportjournalistiek in, daar is het verboden meer dan één dag vooruit te kijken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 2:28 pm

joey schreef:Toen MVG maandag in VI zei dat het nog steeds mogelijk was dat Ajax kampioen zou worden, werd hij uitgelachen. Derksen: 'Hahaha, geloof je het zelf?' Ten Cate werd links en rechts belachelijk gemaakt, ze noemden het gênant dat hij nog in de kansen van zijn ploeg geloofde. En dan zou Ajax nu de grote verliezer zijn?

AZ is de grote verliezer. De kans van Ajax (die het niet gegrepen heeft) kwam onverwacht.
Daar ging het niet over en dat weet jij ook verrekte goed, het ging er over dat HtC en Van Geel riepen dat AJAX KAMPIOEN GING WORDEN en dat HtC daar zijn verhaaltje van Lokhoff enz. bij afdraaide ...

AJAX heeft alle kansen, alle mogelijkheden die ze op een presenteer blaadje hebben gekregen vakkundig om zeep geholpen, met flater Ten Cate voorop ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 2:42 pm

Tja, zelf moet je er toch in geloven? Natuurlijk denkt/hoopt HtC dat Ajax kampioen wordt. Anders kan hij er beter mee ophouden. Voor MVG geldt dat ook.
Reactie van Derksen was: 'Dit geeft AZ niet meer weg hoor.' En je zag hem denken: domme, arrogante Martin!

Natuurlijk heeft Ajax de kans laten liggen. Maar AZ nog meer. Ajax heeft tenminste nog gewonnen. Doen alsof het sneu is voor AZ en waardeloos van Ajax geeft aan hoe verschillend een subtopper en een topclub benaderd worden.
Niet dat ik er mee zit. Ik stel het alleen vast.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 3:11 pm

joey schreef:Tja, zelf moet je er toch in geloven? Natuurlijk denkt/hoopt HtC dat Ajax kampioen wordt. Anders kan hij er beter mee ophouden. Voor MVG geldt dat ook.
Reactie van Derksen was: 'Dit geeft AZ niet meer weg hoor.' En je zag hem denken: domme, arrogante Martin!

Natuurlijk heeft Ajax de kans laten liggen. Maar AZ nog meer. Ajax heeft tenminste nog gewonnen. Doen alsof het sneu is voor AZ en waardeloos van Ajax geeft aan hoe verschillend een subtopper en een topclub benaderd worden.
Niet dat ik er mee zit. Ik stel het alleen vast.
Joey, nog een keer dan.Behalve de eerdere kansen in de laatste fase van de competitie, voor AJAX op doelsaldo verder van Psv had kunnen uitlopen ... krijgt AJAX op de laatste speeldag na tien minuten Excelsior - AZ het in de schoot geworpen.Waterman eraf, 1 - 0 Excelsior.Op dat moment heeft AJAX alweer de beste papieren, zelfs na de 2-2 blijven de beste papieren in AJAX handen.In feite zelfs als het 2-3 voor AZ zou zijn geworden heeft AJAX nog steeds de beste papieren in de laatste wedstrijd.

Goed .. de eerste helft vergeten we gemakshalve dan maar even, maar WE verwachten dat AJAX dan toch in de tweede helft een tandje gaat bijschakelen, een donderspech van HtC of wat tactische omzettingen om in ieder geval het boeltje weer op de rails te zetten ... HtC doet vooralsnog niks bijzonders en het lamlendige van de eerste helft zet zich ook door in de tweede helf, in feite een kopietje van RKC uit ... eilandje .. blijven volharden in soloakties .. in de 77 minuut ( jaja ik kan het opbrengen om nog een keer te kijken ) staat HtC op en moedigd de spelers aan .. pas dan .. pas dan dringt het volgens mij bij HtC door dat men daar in Eindhoven wel eens de lachende derde zou kunnen zijn ...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 3:20 pm

joey schreef:Doen alsof het sneu is voor AZ en waardeloos van Ajax geeft aan hoe verschillend een subtopper en een topclub benaderd worden.
Dank u. :sleepey.gif:

:icon_wink.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma apr 30, 2007 5:01 pm

De haat van Joey richting AZ is groter dan zijn liefde voor Ajax! :shock:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 30, 2007 6:18 pm

We hebben nieuwe smilies, Boem!

:fest30.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 8:57 pm

Voetske schreef:Goed .. de eerste helft vergeten we gemakshalve dan maar even, maar WE verwachten dat AJAX dan toch in de tweede helft een tandje gaat bijschakelen, een donderspech van HtC of wat tactische omzettingen om in ieder geval het boeltje weer op de rails te zetten ... HtC doet vooralsnog niks bijzonders en het lamlendige van de eerste helft zet zich ook door in de tweede helf, in feite een kopietje van RKC uit ... eilandje .. blijven volharden in soloakties .. in de 77 minuut ( jaja ik kan het opbrengen om nog een keer te kijken ) staat HtC op en moedigd de spelers aan .. pas dan .. pas dan dringt het volgens mij bij HtC door dat men daar in Eindhoven wel eens de lachende derde zou kunnen zijn ...
Voetske, de spelers kregen op het scorebord mee hoe de vlag erbij hing in de andere wedstrijden. Hoeveel invloed denk je dan dat roepen vanaf de zijkant heeft? HtC had een donderspeech kunnen houden. Big deal, Leo Beenhakker werd erom uitgelachen. Een donderspeech heeft alleen zin als de spelers hun best niet doen. Je maakt mij niet wijs dat de spelers hun best niet deden. Dat kan niet. Dat bestaat niet. Dan kunnen ze beter meteen stoppen met voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » ma apr 30, 2007 9:17 pm

Bovendien....stel dat Ajax wel 4 keer of 5 keer had gescoord. Dan was de discussie geweest waar PSV het heeft laten liggen. Als die blunder van Gomes niet...als PSV feller was geweest uit bij Utrecht of uit bij NEC.

Het is een cirkel waar je toch niet uitkomt. Het is vrij simpel. Er is één kampioen en 17 teams die het hebben laten lopen gedurende het hele seizoen. Het heeft geen zin om te zeggen dat Ajax het afgelopen zondag heeft laten lopen. Want het gaat om het hele seizoen. En daar kwam Ajax net te kort.

Toen ik uit het stadion kwam was ik er goed ziek van. Nu nog steeds eerlijk gezegd. Maar ik heb toch ook wel genoten af en toe van Ajax dit seizoen. Ik hoop dat ze de lijn volgend jaar doortrekken.


EDIT...Hoor net Derksen en van Hanegem iets zinnigs zeggen. AZ heeft het het laten liggen, maar PSV heeft het in de 8 wedstrijden daarvoor laten liggen en Ajax tegen RKC....Precies wat ik hierboven probeer te zeggen. Als Ajax kampioen was geworen dan waren wij "vergeten" dat PSV het in de wedstrijden hiervoor heeft laten lopen..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 30, 2007 9:35 pm

Met Boa eens. Ajax heeft het tegen RKC laten liggen, maar gisteren? Een 2-0 overwinning is normaal tegen een Willem ll dat zich met man en macht verzet. We zullen nooit weten waarom Willem ll zich uitsloofde en Vitesse niet. Het doet er ook niet meer toe. We waren te afhankelijk van allerlei factoren op de laatste speeldag. Dan kan dit de uitkomst zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma apr 30, 2007 9:36 pm

boa schreef: Toen ik uit het stadion kwam was ik er goed ziek van. Nu nog steeds eerlijk gezegd. Maar ik heb toch ook wel genoten af en toe van Ajax dit seizoen. Ik hoop dat ze de lijn volgend jaar doortrekken.
ligt de lat niet wat laag bij jou?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58945
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 30, 2007 9:39 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Goed .. de eerste helft vergeten we gemakshalve dan maar even, maar WE verwachten dat AJAX dan toch in de tweede helft een tandje gaat bijschakelen, een donderspech van HtC of wat tactische omzettingen om in ieder geval het boeltje weer op de rails te zetten ... HtC doet vooralsnog niks bijzonders en het lamlendige van de eerste helft zet zich ook door in de tweede helf, in feite een kopietje van RKC uit ... eilandje .. blijven volharden in soloakties .. in de 77 minuut ( jaja ik kan het opbrengen om nog een keer te kijken ) staat HtC op en moedigd de spelers aan .. pas dan .. pas dan dringt het volgens mij bij HtC door dat men daar in Eindhoven wel eens de lachende derde zou kunnen zijn ...
Voetske, de spelers kregen op het scorebord mee hoe de vlag erbij hing in de andere wedstrijden. Hoeveel invloed denk je dan dat roepen vanaf de zijkant heeft? HtC had een donderspeech kunnen houden. Big deal, Leo Beenhakker werd erom uitgelachen. Een donderspeech heeft alleen zin als de spelers hun best niet doen. Je maakt mij niet wijs dat de spelers hun best niet deden. Dat kan niet. Dat bestaat niet. Dan kunnen ze beter meteen stoppen met voetballen.
Dan zijn we er uit, kut-selectie en een klote trainer, want als dit het is wat een ploeg laat zien in de kampioens wedstrijden dan kunnen ze gewoon dus niet beter.Dat bedoel je dan ...

Wat heb jij toch met andere trainers, eerst van Gaal, nu weer Beenhakker.Ik had gisteren niet het idee dat deze ploeg ( net als voorgaande wedstrijden ), HtC voorop met een kampioens wedstrijd bezig waren.Niet voor rust, niet na rust.Maar goed, blijkbaar heeft HtC het niet, Koeman had dat wel, daar kwam het elftal wel als herboren na de rust weer het veld op ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma apr 30, 2007 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie