Supporter aan het woord op Ajax.nl

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 08, 2009 3:19 pm

Familie van Chiel?

Er kwam ook een keer een Chelsea-fan aan het woord in deze rubriek. Hij hoopte dat Huntelaar snel naar Chelsea zou gaan, want hij had op teletekst gezien dat KJH nogal vaak scoorde.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 08, 2009 3:22 pm

"OP VOLLE TOEEEREN!
OP VOLLE TOEEEREN!"

Afbeelding

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 08, 2009 3:26 pm

'Altijd feest bij de F-Side'
Afbeelding

Laren, 04 jan 2009
Supporters zijn er in alle soorten en maten. Iedereen beleeft Ajax op zijn eigen manier. In de Ajax-media komen de supporters aan het woord over hún Ajax. In deze aflevering vertelt Ron Ooms wat Ajax voor hem betekent.

Supporter: Ron Ooms
Leeftijd: 52 jaar
Woonplaats: Laren
Seizoenkaarthouder? ,,Ja, al ruim 20 jaar. Ik zit in vak 126, bij de F-Side. Alleen daar heerst de ultieme voetbalbeleving. Bij ons is het altijd feest. Ik heb vroeger wel eens in een ander vak gezeten. Maar daar voelde ik mij niet thuis. Ik miste daar het heerlijke sfeertje van de F-Side."

Fan van Ajax sinds: ,,Sinds ik tegen een bal kan trappen, ben ik fan. Als je van voetbal houdt, dan ben je voor Ajax. Wij spelen het mooiste voetbal. Mijn vader was ook altijd voor Ajax, maar mijn broers waren fanatieke Feyenoorders. Het ging er thuis wel eens fel aan toe. Toen ik negentien was, ging ik voor het eerst naar het stadion. Volgens mij speelden we toen tegen Feyenoord. Later kocht ik steeds vaker losse kaarten. Op een gegeven moment was het voordeliger om een seizoenkaart te kopen."

Met wie kijk je naar de wedstrijden van Ajax?
,,Ik ga samen met een vriend naar de ArenA. Ruim twee uur voor de wedstrijd gaan we voorpilzen in café Jinso bij het stadion. Een halfuurtje voor de wedstrijd gaan we de ArenA in. Thuis kijk ik samen met mijn zoons Robin (15) en Nick (11). Ook zij zijn flink fanatiek. We hebben het nieuwe Eredivisiekanaal dus we slaan geen wedstrijd van onze club over. Ik ga dan lekker languit op de bank liggen en drink een biertje. Af en toe neem ik mijn zoons mee naar het stadion. Zo kunnen ze alvast een beetje wennen."

Mooiste Ajax-moment:
,,Dat is de winst van de Champions League in 1995 tegen AC Milan. Wat een spannende wedstrijd was dat. Ik heb de wedstrijd thuis met een aantal vrienden gekeken. We zaten geheel in tenue voor de buis. Toen ze wonnen hebben we flink feestgevierd. Ook de andere Europa Cups heb ik bewust meegemaakt."

Mooiste Ajax-doelpunt?
,,Dat zijn er drie. Ik was bij alle doelpunten in het stadion aanwezig. Allereerst de stift van Johan Cruijff tegen Haarlem. Ook de hakbal van Rafael van der Vaart tegen Feyenoord was fantastisch. Vooral ook omdat het tegen Feyenoord was. De omhaal van Marco van Basten tegen Den Bosch mag natuurlijk niet ontbreken. Ik kijk deze doelpunten met veel plezier terug. Ik heb jarenlang de samenvattingen op video opgenomen. Inmiddels heb ik ook een flinke dvd-collectie met de seizoensoverzichten. Wanneer mijn vrouw een avond moet werken, kijk ik graag oude beelden terug."

Favoriete Ajax-speler op dit moment:
,,Gabri. Hij valt niet op, maar hij is zeer belangrijk voor het team. Hij verzet bergen werk voor anderen. Wesley Sneijder heeft een transfer naar Real Madrid verdiend omdat Gabri achter hem het vuile werk opknapte. Wanneer hij geblesseerd is, merk je dat direct in het veld."

Favoriete Ajax-speler uit de historie:
,,Stefan Pettersson. Wat een heerlijke voetballer was dat. Ook hij werkte keihard voor het team. Hij liet daarmee anderen beter voetballen. Hij klaagde nooit. Ik heb hem nooit op een onvertogen woord over Ajax kunnen betrappen."

Favoriete club naast Ajax:
,,Barcelona. Dat vond ik vroeger al vanwege Cruijff. Dit gevoel is versterkt toen er in de jaren ’90 veel oud-Ajacieden voetbalden. Nu spelen er veel Nederlanders voor Real Madrid, maar toch blijft Barcelona mijn voorkeur houden. Ik ben nog nooit in Camp Nou geweest. Ik moet maar eens een reisje plannen."

Ajax is voor mij...
,,Mijn alles, na mijn vrouw en kinderen natuurlijk. Het is de mooiste club van het land."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 08, 2009 3:28 pm

Doe 'es wat vaker zó iemand, zou ik zeggen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 08, 2009 3:32 pm

Ze zullen het wel doen in het kader van 'iedereen beleeft Ajax op zijn eigen manier'en 'supporters heb je in alle soorten en maten', maar 'de Ajaxsupporter' heeft al niet zo'n best imago en met vrouwen die feyenoord als tweede club hebben verbeter je dat natuurlijk ook niet echt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do jan 08, 2009 3:40 pm

Hahahaha, ik lees nu pas dat stukje over die vrouw uit de openingspost.
Naar de Efteling gaan tijdens de EK-finale, en dat je vent dan zegt dat je dan moet gaan omdat het rustig is!!!
Als ik nu twee klompen aanhad had ik nieuwe moeten kopen, mijn god zeg, wat ben je dan voor anti-man.
Vroeger, toen Thijs nog niet zo'n stoere bikkel was en hij nog een muziekinstrument bespeelde, had men het idee geopperd om tijdens een groepsduel van Oranje op het EK (2000 geloof ik) een repetitie in te plannen. Op mijn "haha, je vergeet even dat het Nederlands elftal dan speelt" antwoordde iemand 'hoezo, dan neem je het toch op en kijk je het later?'
Nou, ze hadden een hoop vaseline nodig om z'n hoofd uit die tuba te halen hoor.
Echt, wat voor vent ben je dan. En dat er dan allemaal gozers achterlopen die niet eens op het idee komen om een radio'tje mee te nemen, wat een verhaal..Kan er met m'n pet niet bij.
(Nu ik dit typ moet ik overigens wel even beschaamd lachen, want ik ga naar de winterefteling ten tijde van FC Groningen - Ajax over een paar weken. :blush.gif: )

Enfin, wat El Clavo zegt: De Ajaxsupporter heeft al dat imago van iemand 'die voetbal wel leuk vindt en daarom maar voor Ajax is', 'ik heb wel een clubcard en ga wel eens!' en 'ik ben ook voor Chelsea!'.
Wat mij betreft 4 van de 5 keer gewoon een seizoenkaarthouder, die hebben vaak al wat mooiere verhalen te vertellen dan de zoveelste die vertelt dat hij die goal van Zlatan op tv het allermooiste ooit vond.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 08, 2009 3:56 pm

Thijs schreef: Enfin, wat El Clavo zegt: De Ajaxsupporter heeft al dat imago van iemand 'die voetbal wel leuk vindt en daarom maar voor Ajax is', 'ik heb wel een clubcard en ga wel eens!' en 'ik ben ook voor Chelsea!'.
Ze hebben het imago maar ik denk eerlijk gezegd dat het ook wel zo is hoor..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 08, 2009 3:58 pm

Die tijd is geweest BZ. De na 95 supporters die het niet zagen zitten komen al een paar jaar niet meer. Anders verkoop je ook na 10 magere jaren geen 40000 seizoenskaarten meer.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do jan 08, 2009 4:02 pm

brigade zuid schreef:
Ze hebben het imago maar ik denk eerlijk gezegd dat het ook wel zo is hoor..
Absoluut. Iedereen hier maakt in de praktijk wel eens mee dat ze iemand tegenkomen die zegt 'Ik ben voor Ajax!' en als je daarover dan een gesprek wil opstarten je direct merkt dat ze eigenlijk nauwelijks weten dat een bal rond is. Of erger nog: 'Ik ben niet echt voor een voetbalclub, maar als ik er toch eentje moet noemen...dan is het Ajax!'. ZUCHT!!

En daarbij nog al die blatende idioten op TV die in pulpprogamma's als 'RTL Boulevard' o.i.d dan zeggen 'Joaaa ik ben natulek voorrr Ajax'. Argh, ik kan daar echt niet tegen.

Punt is, er zijn ook gewoon 40.000 SCC-houders. Nog altijd meer dan het door iedereen bewierookte Feyenoord-legioen. Daar mag dus best wat meer aandacht aan besteed worden, ipv elke keer weer iemand aan het woord te laten die 'wel eens met het AT in het stadion is geweest'. Natuurlijk zijn er fanatieke Ajacieden die weinig mogelijkheden hebben om naar het stadion te gaan, dat maakt me allemaal niets uit, maar als je iemand interviewt voor de website en die gaat dan dat Efteling-verhaal vertellen moet je eigenlijk gewoon zeggen: 'Sorry, maar hier gaan we niet aan beginnen. Ga maar weer breien.'

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33847
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 08, 2009 4:40 pm

FC Groningen-Ajax is wel een belangrijke wedstrijd, Thijs. :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58948
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 08, 2009 4:53 pm

Feyenoorders en Psv-ers hebben daar nu last van.Als je die tegenkomt zeggen ze dat ze voor Psv of Feyenoord zijn, maar het voetbal ze eigenlijk niet zo ( nu opeens ) interseert .. :smallgrin.gif:

Ach, je hebt ze overal.Mensen die niet als wij van AJAX ( of hun club ) een dagtaak maken ..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 08, 2009 4:59 pm

Thijs schreef:[ 'Sorry, maar hier gaan we niet aan beginnen. Ga maar weer breien.'
Toen ik vorige maand bij Liverpool - Hull City was, zat ik naast een breiende vrouw in het stadion!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 08, 2009 5:07 pm

Laatst hadden ze ook weer zo'n prachtexemplaar, een knaap van 18 uit Eindhoven die nog nooit (!) in de Arena was geweest. Tuurlijk is het lullig dat je helemaal van Eindhoven naar Amsterdam moet, maar ik zou persoonlijk elke gelegenheid aangrijpen om dat grauwe klotedorp te verlaten en zo lang is het ook weer niet reizen. Bovendien zijn er genoeg mensen die zulke afstanden al erg lang wel afleggen voor hun cluppie, en die hoor je er echt niet over mokken hoor.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13362
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jan 08, 2009 5:35 pm

Ik jaste me hele salaris er doorheen op mijn 16e om naar Ajax te gaan. Bij sommige zit het gewoon niet diep genoeg, niet fanatiek genoeg. Ja, dan houdt het op. Maar vraag dan andere mensen voor een interview, zeg.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 08, 2009 5:38 pm

Precies. Er is niets mis met mensen die Ajax anders beleven dan wij, in het geheel niet. Maar wat deze mensen dan ins ons programmablad te zoeken hebben...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 08, 2009 5:39 pm

Ik weet niet hoe oud je nu bent Nihad, maar merk je dat het nu wat minder wordt? Eerder gingen bij mij ook al mn vakantiedagen op aan AJAX plus veel geld natuurlijk maar ik merk wel dat het bij mij nu wat minder fanatiek wordt, mn seizoenskaart zal ik niet gauw wegdoen maar er bestaan nu wel ergere dingen dan af en toe eens een wedstrijdje missen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13362
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jan 08, 2009 5:50 pm

Thuis duels voor de competitie mis ik vrijwel nooit (1tje gemist in 5 jaar tijd ofzo), maar tegenwoordig laat ik beker en uefa cup duels wel schieten. In dat opzicht is het echt fanatieke ervan af. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ik alles ongeveer wel heb meegemaakt. Ik heb volgens mij elk stadion in Nederland wel gezien en voor een Ajax-Volendam loop ik niet warm. Maar dat komt ook gewoon door de prestaties natuurlijk. Ajax stelt al jaren geen moer voer.

Ik had het op de terug weg van HSV nog over met een jongen van 16, 17. Die vond dat je alles uit moest gaan. Ik had hem uitgelegd dat op een gegeven moment je de combi's wel zat wordt en dat je liever uitslaapt op zondag. Vond hij weer onbegrijpelijk.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 08, 2009 6:33 pm

Maar dat heb ik nu ook wel. Thuis mis ik eigenlijk niks (tenzij het echt niet kan), maar uit ga ik een stuk minder. Ik heb er gewoon geen trek meer in om op zondagochtend half 9 je bed uit te gaan voor Roda uit. Laat de jonkies maar lekker gaan.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 08, 2009 6:47 pm

El Clavo schreef:Maar dat heb ik nu ook wel. Thuis mis ik eigenlijk niks (tenzij het echt niet kan), maar uit ga ik een stuk minder. Ik heb er gewoon geen trek meer in om op zondagochtend half 9 je bed uit te gaan voor Roda uit. Laat de jonkies maar lekker gaan.
Ik heb precies hetzelfde.

Ik heb tien tot vijftien jaar lang vrijwel álle Nederlandse uitwedstrijden bijgewoond. Dertien, veertien keer het héle rondje Eredivisie, en daarvoor ging ik ook al regelmatig mee: mijn allereerste uitwedstrijd is dit jaar twintig jaar geleden (1989). Mijn meest intensieve jaren: 1993-2007. In veel van die jaren miste ik niks. 34 keer op de tribune in de competitie, alles in de beker, een stuk of wat potjes in de voorbereiding, twee van de drie Europese uitwedstrijden - en dan op maandagavond naar Jong Ajax, als het even kon.

Een paar jaar geleden raakte ik mijn voorrangsuitkaart kwijt. Dat kwam toevallig zo uit: een keertje ziek, een keertje op zakenreis, een keertje geen zin - en toen ontmoette ik mijn nieuwe liefde, en bleef ik een paar keer met haar in bed liggen op zondagochtend, terwijl ik gewoon een kaart had gekocht. Ik dacht: doei, even prioriteiten stellen.

Uiteindelijk net een scanpuntje te weinig gehaald. Voorrangsuitkaart kwijt.

Aanvankelijk baalde ik daar van, maar bij nader inzien vind ik het helemaal niet zo erg. Mijn 'gewone' uitkaart en het regelmatig achter het net vissen in de voorverkoop dwongen me om te gaan doen waar ik me onbewust toch al een beetje op aan het beraden was: een beetje gas terugnemen. Al die kutcombi's... ik ben er gewoon klaar mee. Negen uur verzamelen bij Noord B... Een uur over de ring van Utrecht rijden voor je eindelijk naar het stadion mag rijden... En het gedouw, het geblèr en de simpele humor heb je op zeker moment ook wel een beetje gezien en gehoord, als ik eerlijk ben. Ik was er gewoon aan toe om een stapje terug te doen, als supporter. Nieuwe levensfase.

Het is niet zo dat ik nooit meer naar een uitwedstrijd ga. In een paar steden ken ik supporters die kaarten voor me kunnen regelen, in een thuisvak. Heerenveen, Willem II, Volendam. Daar maak ik dan een dagje van, met mijn vrienden. Lekker de kroeg in, avondje stappen. Van Roda-uit maken we soms een weekendje Maastricht. Ik ga naar Florence, en dat wordt toch alweer mijn tweede Europese uitduel van dit seizoen (na Hamburg).

Kortom: het is niet dat ik nergens meer heen ga. Maar dat stugge gáán, altijd maar weer, stug volhouden, koste wat het kost... Nee, dat heb ik gehad. Die fakkel heb ik doorgegeven aan de jonge garde. Ik heb er vijftien jaar gestaan, ik zal er nooit neerbuigend over doen, want ik weet precies wat ze voelen en zal dat nooit verloochenen. Maar zelf houd ik het nu bij de thuiswedstrijden, een stuk of twee, drie relaxte uitwedstrijdjes in Nederland - en een geinig Europees reisje.

Zondagochtend, lekker uitslapen, en daarna een brunch voorbereiden voor mijn vrienden: broodjes in de oven, verse koffie... Half twaalf staan ze voor de deur, en dan om half één Eredivisie Live aan. Héérlijk!

Zie het als een soort veteranen-snipperdagen... :smallgrin.gif:

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 08, 2009 7:33 pm

We worden oud Ko, we worden oud. Ik ben het hele fanatieke gewoon kwijt (In het stadion tenminste) :smallgrin.gif:) . Ik vind het heerlijk om in het home te ouwehoeren met de jongens en naar binnen gaan is de laatste tijd steeds meer een must dan een privilege. Soms blijf ik ook gewoon in het home kijken, maar ik ben er natuurlijk wel. Thuis zal ik voorlopig zeker blijven gaan, uit wordt gewoon wat minder en Europees wacht ik gewoon nog een rondje.

Man, ik kan me nog herinneren dat Roda op vrijdagavond was. Moest je gewoon een halve of een hele dag vrij nemen, omdat op vrijdagmiddag iedereen opeens besloot om op de A2 van Amsterdam tot Maastricht stil te gaan staan.

Is de liefde minder? Nee, absoluut niet. Maar verliefdheid gaat over in houden van en dan veranderen sommige dingen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 08, 2009 9:57 pm

De tijd dat ik (vrijwel) alle uitwedstrijden aandeed is alweer een jaar of 12 geleden. Gewoon, je wordt wat milder, krijgt een goeie baan, andere levensfase. Ik ga al heel lang met dezelfde vriendenclub naar Ajax, leeftijdgenoten, en zij hebben exact hetzelfde. Wat dat betreft ben ik, vrees ik, al een fase verder dan Ko en Spijker. Het ging ook geleidelijk: in De Meer verhuizen van vak F naar G, van G naar O (op stadszijde).

Wel probeer ik nog steeds alle thuiswedstrijden (ook beker en Europacup) aanwezig te zijn. Soms heb je trouwens ook van die rare oplevingen. Ik kan me de play-off wedstrijd tegen F. herinneren, in dat rampseizoen onder Blind. We leken vooraf kansloos (de kakkies hadden al een dvd uitgebracht over hun twee overwinningen op ons in de reguliere competitie) en die pot wonnen we met 3-0. Er zat alles in: rode kaarten (Pienaar volgens mij?), een penalty én een overwinning op F. Het is een van de weinige keren dat vrijwel heel Noord eerste ring de laatste 10 minuten van de wedstrijd heeft gestaan. En maar zingen naar dat uitvak met opgeheven vingertje: Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in Rotterdam! Ineens was daar, zomaar uit het niets, dat heilige vuur waarvan je dacht dat het wel gedoofd was en wat er ooit voor zorgde dat je geen wedstrijd wilde missen, uit of thuis.

Wat overigens niet wegneemt dat ik nog steeds waan-zin-nig chagrijnig kan worden als we verliezen. Met als dieptepunt het missen van het kampioenschap op 1 goal. Maar ook vorig seizoen weer, op 1 punt. Wennen aan verliezen van Ajax: dat doe ik, vrees ik, nooit. Iedere keer weer dat vreselijk irritante pijnlijke gevoel van binnen bij puntverlies. Het zal ongetwijfeld al eens eerder gezegd zijn, maar Ajacied ben je (ook) niet voor je lol.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr jan 09, 2009 12:49 pm

Nou Thijs, even knippen en plakken uit de verhalen van de heren boven ons en je hebt voer voor drie kickoffs, dacht ik zo :ajaxsmiley.gif:.

Het stokje is in goede handen heren, maakt u geen zorgen.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jan 09, 2009 2:23 pm

Ik ben zelf weer een heel ander type supporter. Door het beoefenen van een andere sport die veelal op zondag plaatsvond ben ik nooit in de gelegenheid geweest om naar Ajax te gaan. Ik was een fan, geen supporter. Wel een fanatieke fan. Man... ik kan me het kippenvel nog herinneren bij de treffer van Kluivert in Milaan, en de moeite met ademen tijdens de strafschoppenserie tegen Juve een jaar later. Maar gaan... nee... dat zat er niet in.

Tot ik het op een bepaald moment zat was en stopte met mijn sport. Maar ik wilde wel wat anders, en besloot een seizoenskaart te kopen voor Ajax, samen met m'n broer en een maat van me. 420 als ik het me goed herinner. Lange zijde. Heb mezelf wel gelijk op de wachtlijst laten zetten voor Zuid 1e ring. De sfeer sprak me gewoon enorm aan. Voelde me niet op mijn plek... snapte daar de term 'bioscoop-publiek' wel. Na een tijdje zijn we verhuist naar 425. Simpelweg om de kosten ietwat te drukken. Ik bedoel... € 80,- voor een kaartje 0-0 in de Champions League tegen AC Milan werd me iets teveel. (wel gewoon gekocht natuurlijk... wilde toch gaan en manman wat speelde Yakubu toen een wereldpot) Eenmaal op 425 kreeg ik halverwege het jaar (januari 2005) de uitnodiging om naar de ArenA te komen, en daar werd bekend gemaakt dat er heel wat 'nieuwe' mensen werden toegelaten op Zuid 1e ring. Vanaf dat moment sta ik daar. M'n maat kon het voetbal na een tijdje niet combineren met zijn sport, dus vanaf seizoen 05/06 heb ik zijn kaart overgenomen en heb ik dus 2 kaarten. Sinds die tijd gaat mijn neef mee naar het voetbal op mijn 2e kaart en kan ik zo nu en dan wat andere liefhebbers meenemen.

Voor mij wordt de liefde steeds sterker. Sinds vorig seizoen ook een uitkaart, en ik probeer regelmatig een uitwedstrijdje mee te pikken met m'n broer. M'n eerste uit-wedstrijd was tegen De Graafschap. (1-8) Een leuke binnenkomer dus. Ik ga zo nu een dan een leuke uitwedstrijd, en bijna elke thuiswedstrijd. Ik ga echter wel altijd met plezier... misschien zit er wel een chromosoompje fout bij me, maar ik ben altijd, maar dan ook echt altijd té positief. Ik zie altijd nog kans om de wedstrijd te winnen. (Roda voor de beker... ik geloofde er nog in hoor Klaas hahaha) Ach... het zorgt ervoor dat ik altijd met plezier ga, en eigenlijk ook wel altijd een leuke dag heb. Beetje ouwehoeren, voetbal kijken... de teleurstelling bij puntverlies komt bij mij pas na het laatste fluitsignaal omdat ik altijd blijf hopen dat het in die laatste 2 minuten wél opeens lukt. Noem me naïef, maar het is voor tijdens de wedstrijd een heerlijke eigenschap.
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 09, 2009 3:48 pm

Pride of Amsterdam schreef: Ik zie altijd nog kans om de wedstrijd te winnen. (Roda voor de beker... ik geloofde er nog in hoor Klaas hahaha)
Haha, herkenbaar. Zelfs toen Suarez de 4-2 erin knalde bij Heerenveen dacht ik opeens 'OK NOG TWEE SCHIET OP!!'. Alsof dat ook maar érgens op sloeg. Nadat ik Man Utd. een 1-0 achterstand om zag buigen in een 2-1 overwinning in de CL-finale van '99 eis ik dat er nooit opgegeven wordt.

Uitwedstrijden heb ik gewoon nodig omdat daar nog veel meer een spanning opzit dan op 12 van de 17 thuiswedstrijden die-je-toch-wel-wint. Lekker je cluppie bij NAC of Twente naar een overwinning schreeuwen, dat is stiekem zoveel mooier dan thuis naar een regular 3-0 kijken op ADO.
Okay, ik mis NEC en Groningen, maar voor de rest ga ik weinig missen. Of we moeten de UEFA-Cupfinale halen, dan is m'n geld op denk ik.

LucaS
Berichten: 53577
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 09, 2009 6:27 pm

Thijs schreef: Haha, herkenbaar. Zelfs toen Suarez de 4-2 erin knalde bij Heerenveen dacht ik opeens 'OK NOG TWEE SCHIET OP!!'. Alsof dat ook maar érgens op sloeg.
Misschien niet, maar als ik me niet vergis wer bij die stand een glaszuiver doelpunt van ons afgekeurd

Plaats reactie