Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo nov 09, 2011 7:34 pm

Van de regen in de drup. :blush.gif:

Chivu is al jaren over zijn top, al ben ik nu ook wel weer geneigd om te zeggen dat het niet veel slechter kan zijn dan Vertonghen of Ooijer.

Maar het is een geruchtje wat iedere zomer en winter voorbij komt, dus ik hecht er eigenlijk geen waarde aan.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » wo nov 09, 2011 7:48 pm

Waarschijnlijk weer een puisterige puber die interessant wil doen en dat wordt dan vervolgens overgenomen door anderen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo nov 09, 2011 7:56 pm

Heb even wat nagelezen op wat Italiaanse geruchtensites en daar wordt de naam van Ajax nooit genoemd. Het lijkt er wel op dat Chivu weg zal gaan bij Inter, aangezien ze daar wat willen verjongen. Radu en Vertonghen worden bijvoorbeeld genoemd als opvolgers. Chivu wordt vervolgens weer gelinkt aan City, Napoli en Liverpool.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » wo nov 09, 2011 8:20 pm

Chivu wordt vervolgens weer gelinkt aan City, Napoli en Liverpool.
Swansey City, Norwich City of Bristol City?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo nov 09, 2011 9:42 pm

Het stukje van het gerucht dat Vertonghen in de markt is om naar Italië te gaan spreekt me wel aan. Flink cashen en iemand halen die wel leiding kan geven aan onze defensie.

Chivu hoor je inderdaad ieder jaar wel een keer voorbij komen. Ik ben niet voor het terughalen van spelers, een enkele uitzondering daargelaten. Het eindigt namelijk bijna altijd in een teleurstelling. Is op zich ook verklaarbaar want stel dat iemand als Chivu nog een topspeler zou zijn dan ging hij wel ergens anders heen waar ze veel beter betalen en waar hij op een hoger niveau kan spelen. Zo'n terugkeer is kortom meestal niet vanuit luxe.

Overigens is een eventueel concreet bod van meer dan 30 miljoen op Eriksen natuurlijk heel simpel. Dan is 'ie weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » wo nov 09, 2011 10:00 pm

Peter schreef:Chivu wordt vervolgens weer gelinkt aan City, Napoli en Liverpool.
Steef zal Chivu wel gescout hebben... :hypocrite.gif:

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zabski » wo nov 09, 2011 11:02 pm

Chivu = Ajacied en dus altijd welkom, liever vandaag dan morgen. :ajaxscarf.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do nov 10, 2011 2:09 am

Demosthenes schreef:
Chivu wordt vervolgens weer gelinkt aan City, Napoli en Liverpool.
Swansey City, Norwich City of Bristol City?
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » do nov 10, 2011 11:45 am

Zabski schreef:Chivu = Ajacied en dus altijd welkom, liever vandaag dan morgen. :ajaxscarf.gif:
Heb je hem zien spelen het laatste jaar? Is overal te laat. Matig geworden, helaas.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do nov 10, 2011 11:58 am

Marillion schreef:Het stukje van het gerucht dat Vertonghen in de markt is om naar Italië te gaan spreekt me wel aan. Flink cashen en iemand halen die wel leiding kan geven aan onze defensie.

Chivu hoor je inderdaad ieder jaar wel een keer voorbij komen. Ik ben niet voor het terughalen van spelers, een enkele uitzondering daargelaten. Het eindigt namelijk bijna altijd in een teleurstelling. Is op zich ook verklaarbaar want stel dat iemand als Chivu nog een topspeler zou zijn dan ging hij wel ergens anders heen waar ze veel beter betalen en waar hij op een hoger niveau kan spelen. Zo'n terugkeer is kortom meestal niet vanuit luxe.

Overigens is een eventueel concreet bod van meer dan 30 miljoen op Eriksen natuurlijk heel simpel. Dan is 'ie weg.
Maar dan vang je ook zoveel geld, dat je er iets mee kunt gaan doen.

Modderen we door met de net-niet-selectie die vorig jaar een beetje met toeval (fouten concurrentie) kampioen is geworden en dit seizoen echt ondermaats presteert, of begin je gewoon nu met 'rebuilden'? En dan ook serieus, met één heldere visie, één systeem, één opstelling waar je voor de toekomst in geloofd, met spelers waarvan je weet dat ze er volgend jaar nog zullen zijn. En dan ongeacht winst/verlies in de eerste periode. Rebuilden gaat met vallen en opstaan. Een goed draaiend elftal komt er alleen met stug inslijpen van automatismen, vanuit één duidelijke visie waarmee niet opportunistisch wordt gemarchandeerd, omdat de vorige week is verloren. Het kan zijn dat zo'n team ook in 2012 nog niet op volle kracht is, maar zoals het nu gaat wordt het deze competitie niks, maar ook volgende niet.

Een andere optie is satellietclub worden van een grote club in Spanje, Engeland, Italië en zo hun toptalenten bij ons laten rijpen. Dat vergt het inslikken van trots, maar we zitten toch niet meer in het 'linkerrijtje' van Europese topclubs. En het is niet reëel dat we daar ooit nog in terugkomen, een incidenteel succes daargelaten. Tijden (televisiegelden) zijn veranderd, helaas.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » vr nov 11, 2011 10:28 am

Dat laatste vind ik een wel heel slecht idee. Welke clubs had je dan in gedachten? Noem eens 3 namen van geschikte opties... Het is nog altijd zo dat 99% van de Europese clubs meer op onze talenten teert dan wij op die van hen. Lijkt me een waardeloze constructie, nog los van het feit dat ik nooit van mijn leven 'satellietclub' van wie dan ook zou willen worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » vr nov 11, 2011 10:48 am

Tja, ik blijf het herhalen, maar gezien onze defensieve problemen al tig jaar lang begrijp ik niet dat er niet echt wordt geinvesteerd in de achterhoede.Chivu is allang over zijn top, daarbij ook nog eens regelmatig geblesseerd de laatste jaren.Investeer eens een keertje in wat " jongere " verdedigers waarvan we minimaal een jaar of 3 - 4 echt plezier en meerwaarde hebben voor dit AJAX.Zeker tot dat er vanuit de jeugd-wantmetJCzalhetvanafnualleenmaarbetergaantoch?-opleiding niks doorkomt.

Begrijpen ze bij AJAX dan echt niet dat een blok van een verdediging, een "zekerheidje" achterin het elftal gewoon 200% sterker zal worden ...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » vr nov 11, 2011 11:31 am

999 schreef:Tja, ik blijf het herhalen, maar gezien onze defensieve problemen al tig jaar lang begrijp ik niet dat er niet echt wordt geinvesteerd in de achterhoede.

Begrijpen ze bij AJAX dan echt niet dat een blok van een verdediging, een "zekerheidje" achterin het elftal gewoon 200% sterker zal worden ...
Tja, welke ploeg had de laatste twee seizoenen de minste goals tegen? Toen stond er toch alleen een andere keeper op doel, maar voor de rest de zelfde 4 ervoor. Het kan dus wel. Als het goed staat en ook het middenveld al het nodige opvangt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » vr nov 11, 2011 11:48 am

Jinne schreef:
999 schreef:Tja, ik blijf het herhalen, maar gezien onze defensieve problemen al tig jaar lang begrijp ik niet dat er niet echt wordt geinvesteerd in de achterhoede.

Begrijpen ze bij AJAX dan echt niet dat een blok van een verdediging, een "zekerheidje" achterin het elftal gewoon 200% sterker zal worden ...
Tja, welke ploeg had de laatste twee seizoenen de minste goals tegen? Toen stond er toch alleen een andere keeper op doel, maar voor de rest de zelfde 4 ervoor. Het kan dus wel. Als het goed staat en ook het middenveld al het nodige opvangt.
Als dit, als dat ... Ik wil gewoon een verdediging die ook daadwerkelijk kan verdedigen niet steeds dat als dit, als dat.Het kan dus niet.Kijk je alleen al naar vorig seizoen hoe er in bepaalde wedstrijden men staat te verdedigen.B.v. uit tegen Ado, of Utrecht thuis.Of kijk ander eens naar eerdere seizoenen, kijk eens naar de manier waarop men verdedigd.

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zabski » vr nov 11, 2011 1:56 pm

De Dominee schreef:
Zabski schreef:Chivu = Ajacied en dus altijd welkom, liever vandaag dan morgen. :ajaxscarf.gif:
Heb je hem zien spelen het laatste jaar? Is overal te laat. Matig geworden, helaas.
Misschien niet meer goed genoeg voor Inter (waar hij ook linksback stond ipv centraal waar hij natuulijk 3 keer beter is) maar zeker goed genoeg voor Ajax. Wat betreft traag, André Ooijer, die is traag !

Verder brengt hij een schat aan ervaring mee voor onze jonge jongens en kunnen onze Jan en Toby ook nog wel wat leren van Chivu. Kortom halen die jongen en benenbreker Ooijert op de boot naar Fulham.

Misschien kunnen ze meteen die Douglas ophalen bij Twente, dan hebben we wat leuks achterin met die 4 jongens.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr nov 11, 2011 2:52 pm

Ja joh, Douglas er ook nog bij. Die kan helemaal niets opbouwend of onder druk. Ik vraag me af of de huidige Chivu echt veel beter is dan Ooijer. Slechter zal zeker niet, dat niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jesse » vr nov 11, 2011 2:54 pm

Ik zie hem bijna nooit spelen, maar is hij echt zo slecht geworden? Maar hij zit daar niet op de bank, toch?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Zabski
Berichten: 109
Lid geworden op: za mar 26, 2011 5:24 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zabski » vr nov 11, 2011 3:04 pm

Als je 31 bent zul je niet meer één van de snelsten zijn nee... lijkt me duidelijk. Je hoeft ook niet de snelste te zijn, als je maar op tijd vertrekt (citaat Johan Cruijff) Voor de nederlandse competitie en zijn ervaring in CL is hij natuurlijk een superaanwinst én bovendien een echte Ajacied ! Ja, ik ben er al uit wat betreft Chivu, meteen halen !

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » vr nov 11, 2011 7:30 pm

Het punt met Chivu is niet dat hij 'gewoon' wat trager is geworden. Chivu is sowieso nooit bijster snel geweest. Vergeet niet dat hij bij Ajax uitblonk in een team dat vooral verder terugzakte met de kont tegen de eigen zestien. Daarbij is hij als verdediger altijd wat overschat geweest. Chivu is altijd meer persoonlijkheid dan klasse geweest. Nu hij ook nog eens op alle vlakken wat minder is geworden komt dit dus nader aan het licht.

De vergelijking met Stam gaat natuurlijk totaal niet op. Chivu op z'n top kon niet tippen aan Stam aan z'n top.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » vr nov 11, 2011 8:41 pm

Jesse schreef:Ik zie hem bijna nooit spelen, maar is hij echt zo slecht geworden? Maar hij zit daar niet op de bank, toch?
Vertrouw mij nou maar. Die kerel kan er geen jota meer van.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr nov 11, 2011 10:28 pm

De Chivu uit z'n Ajax periode zou absoluut iets toevoegen aan onze verdediging. Al was het alleen maar vanwege 'n drive en uitstraling. Maar de verhalen over zijn prestaties in De Serie A zijn niet goed en een speler die terugkeert is zelden een succes.

Het is het verkeerde moment in de loopbaan van een speler. Terugkeren naar een kleinere competitie en voetballen voor minder geld. Het is toch een keuze voor afbouwen. Ik zie liever spelers komen waarvan de loopbaan nog in de lift zit. Die brengen doorgaans veel meer.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr nov 11, 2011 11:56 pm

Gotze bijvoorbeeld :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 12:24 pm

Cruijff schreef:Dat laatste vind ik een wel heel slecht idee. Welke clubs had je dan in gedachten? Noem eens 3 namen van geschikte opties... Het is nog altijd zo dat 99% van de Europese clubs meer op onze talenten teert dan wij op die van hen. Lijkt me een waardeloze constructie, nog los van het feit dat ik nooit van mijn leven 'satellietclub' van wie dan ook zou willen worden.
Barcelona zou een heel natuurlijke zijn. Misschien Arsenal.
Wat ik regelmatig lees is hoe jeugdspelers in Nederland al op jonge leeftijd (15/16/17) worden weggekaapt door internationale topclubs. Niks mis met die als onderdeel van hun opleiding een tijdje bij Ajax te laten voetballen, voordat ze de sprong naar het eerste elftal van de topclub maken. PSV heeft flink geprofiteerd van iemand als Alex, voordat deze terug ging naar Engeland. Iemand als Ronaldo. Je moet zoeken naar topspelers die in NL net dat laatste stapje in hun ontwikkeling kunnen zetten, voordat ze echt gaan gloriëren.
Natuurlijk kopen die grote clubs met veel geld spelers op hun top in. Maar je kunt niet zeggen dat een club als Barcelona een no-no jeugdopleiding heeft.
Maar inderdaad, het vergt inslikken van trots.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za nov 12, 2011 12:54 pm

Nooit. Dan maar B-garnituur.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za nov 12, 2011 1:11 pm

Zeux schreef:Een andere optie is satellietclub worden van een grote club in Spanje, Engeland, Italië en zo hun toptalenten bij ons laten rijpen. Dat vergt het inslikken van trots, maar we zitten toch niet meer in het 'linkerrijtje' van Europese topclubs. En het is niet reëel dat we daar ooit nog in terugkomen, een incidenteel succes daargelaten. Tijden (televisiegelden) zijn veranderd, helaas.
Die clubs laten de top talenten van hun niet rijpen bij ons, die stellen ze zelf op.Wij krijgen dan de twijfel gevallen.

Plaats reactie