Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 1:43 pm

999 schreef:
Zeux schreef:Een andere optie is satellietclub worden van een grote club in Spanje, Engeland, Italië en zo hun toptalenten bij ons laten rijpen. Dat vergt het inslikken van trots, maar we zitten toch niet meer in het 'linkerrijtje' van Europese topclubs. En het is niet reëel dat we daar ooit nog in terugkomen, een incidenteel succes daargelaten. Tijden (televisiegelden) zijn veranderd, helaas.
Die clubs laten de top talenten van hun niet rijpen bij ons, die stellen ze zelf op.Wij krijgen dan de twijfel gevallen.
Hmmm, is dat zo? Als je het goed in elkaar steekt, kan zo'n toptalent beter rijpen als hij wekelijks speelt (zelfs op Europees niveau), dan zo nu en dan een paar minuten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za nov 12, 2011 2:15 pm

Zeux schreef:
999 schreef:
Zeux schreef:Een andere optie is satellietclub worden van een grote club in Spanje, Engeland, Italië en zo hun toptalenten bij ons laten rijpen. Dat vergt het inslikken van trots, maar we zitten toch niet meer in het 'linkerrijtje' van Europese topclubs. En het is niet reëel dat we daar ooit nog in terugkomen, een incidenteel succes daargelaten. Tijden (televisiegelden) zijn veranderd, helaas.
Die clubs laten de top talenten van hun niet rijpen bij ons, die stellen ze zelf op.Wij krijgen dan de twijfel gevallen.
Hmmm, is dat zo? Als je het goed in elkaar steekt, kan zo'n toptalent beter rijpen als hij wekelijks speelt (zelfs op Europees niveau), dan zo nu en dan een paar minuten.
Doen wij nu ook.Al die twijfelgevallen verhuren we.En dan komt men terug en zijn het nog steeds twijfel gevallen.Daarbij, een speler maakt geen zomer ( meer een gelukje ).Er is ook geen beleid op te voeren, en je zal hem op die positie op moeten stellen wat de satelliet club wil.Zelfs al breekt er tussendoor een talentje door bij je eigen opleiding.

Ik denk zelfs dat een top-talent bij een TOP-club met zijn invalbeurten en traning met al die ander TOP-Spelers in de TOP-competitie en TOP-trainer(s) meer leert dan bij ons.

Btw, kijk een naar de achterhoede van Psv na het vertrekt van Alex.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 3:14 pm

Je voorbeelden zijn gebaseerd op incidenten. En dat werkt inderdaad niet. Als er een beleidsmatige lijn achter zit, met een continu doorstroom, is het een ander verhaal.
Ik denk zelfs dat een top-talent bij een TOP-club met zijn invalbeurten en traning met al die ander TOP-Spelers in de TOP-competitie en TOP-trainer(s) meer leert dan bij ons.
Ja dat kan. Het kan ook dat bij een meerjarig beleid de kwaliteit van Ajax omhoog gaat en dan weet ik het zo net nog niet wat beter is: ieder weekend spelen (en eventueel de glansrol hebben) of het met invalbeurtjes bij de topclub moeten doen.

Wat zit er in het tweede elftal van Barcelona dat nu niet doorstroomt, omdat in het eerste al die toppers wekelijks op 'hun' plek spelen?

En natuurlijk is het aan te raden om met eenzelfde soort spelsysteem te spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za nov 12, 2011 3:24 pm

Zeux schreef:Je voorbeelden zijn gebaseerd op incidenten. En dat werkt inderdaad niet. Als er een beleidsmatige lijn achter zit, met een continu doorstroom, is het een ander verhaal.
Hoe wil jij die continu doorstroom bewerkstellen, immers WIJ bepalen niks dat doen hullie.
Ja dat kan. Het kan ook dat bij een meerjarig beleid de kwaliteit van Ajax omhoog gaat en dan weet ik het zo net nog niet wat beter is: ieder weekend spelen (en eventueel de glansrol hebben) of het met invalbeurtjes bij de topclub moeten doen.

Wat zit er in het tweede elftal van Barcelona dat nu niet doorstroomt, omdat in het eerste al die toppers wekelijks op 'hun' plek spelen?

En natuurlijk is het aan te raden om met eenzelfde soort spelsysteem te spelen.
Zeg het maar, wat er in het tweede van Barca zit wat nu niet doorstroomt ?.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 3:47 pm

999 schreef: Hoe wil jij die continu doorstroom bewerkstellen, immers WIJ bepalen niks dat doen hullie.
Dat lijkt me nou net iets om goede afspraken over te maken. Zo'n deal moet natuurlijk wel iets wederzijds zijn.

999 schreef:Zeg het maar, wat er in het tweede van Barca zit wat nu niet doorstroomt ?.
Ja, grapjurk, die vraag stel ik nu juist. Ik heb geen idee. Dat zijn dus dingen die je moet gaan onderzoeken.

Natuurlijk zijn er vragen. Zoals bij ieder idee. Meteen afschieten is het makkelijkste dat er is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za nov 12, 2011 3:56 pm

Zeux schreef:
999 schreef: Hoe wil jij die continu doorstroom bewerkstellen, immers WIJ bepalen niks dat doen hullie.
Dat lijkt me nou net iets om goede afspraken over te maken. Zo'n deal moet natuurlijk wel iets wederzijds zijn.

999 schreef:Zeg het maar, wat er in het tweede van Barca zit wat nu niet doorstroomt ?.
Ja, grapjurk, die vraag stel ik nu juist. Ik heb geen idee. Dat zijn dus dingen die je moet gaan onderzoeken.

Natuurlijk zijn er vragen. Zoals bij ieder idee. Meteen afschieten is het makkelijkste dat er is.
Afschieten ?.Kijk nu eens gewoon naar Barca zou ik zeggen, en wat er op de bank zit en wat ze OOK WEER dit jaar gekocht hebben ..

Vertel welke goede afspraken zou je daar over moeten maken.In 9 van de 10 regeltjes zal het altijd in het voordeel zijn van de verhuurder.Overgens wij hadden/hebben toch een samenwerkings verband met Barca, en ( meen ik me te herrinneren ) op het moment dat wij Bojan wilde huren kregen we NUL op ons rekest ..

Krijgen we een vreemdelingen legioen, waar je als club niks over te zeggen hebt ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 4:11 pm

999 schreef:
Afschieten ?.Kijk nu eens gewoon naar Barca zou ik zeggen, en wat er op de bank zit en wat ze OOK WEER dit jaar gekocht hebben ..

Vertel welke goede afspraken zou je daar over moeten maken.In 9 van de 10 regeltjes zal het altijd in het voordeel zijn van de verhuurder.Overgens wij hadden/hebben toch een samenwerkings verband met Barca, en ( meen ik me te herrinneren ) op het moment dat wij Bojan wilde huren kregen we NUL op ons rekest ..

Krijgen we een vreemdelingen legioen, waar je als club niks over te zeggen hebt ...
Het zou dus gaan over een nieuwe constructie. Wat hield dat samenwerkingsverband met Barca in? Klaarblijkelijk waren de afspraken niet hard.

En ja, Barca koopt en koopt en koopt, ook bij Ajax bij gelegenheid overigens. Clubs zullen altijd blijven kopen. Maar als je kijkt naar wat er nu in Barcelona speelt dat uit de eigen jeugd komt, dan is dat niet mis. Die plekken in het elftal zijn voor jáááren bezet. Een talent in de opleiding voor die plek weet dus ook dat die in jáááren niet aan spelen voor het eerste toe zal komen, op wat invalbeurten door blessures en/of vermoeidheid na. Maar zo'n speler moet op een gegeven moment toch ooit vervangen worden. Dan kun je meteen kopen, of een speler inpassen die uit je eigen jeugd komt, maar die een jaar of twee, drie ervaring (ook op Europees niveau dus) op kon doen bij Ajax.

Hetzelfde geldt overigens voor spelers die niet uit de eigen jeugd komen, maar die op termijn voor de topclub wél interessant zijn. Ronaldo heeft een paar jaar bij psv 'gerijpt', voordat hij de stap naar boven zette. Suarez evenzeer. Alex dus. Als je zo'n systeem opzet, kun je er ook beleid mee maken en opleiding-, aankoop- en selectiebeleid er op afstemmen. Een nieuw idee moet je natuurlijk niet alleen binnen oude structuren bekijken.

Vergelijk het een beetje met de MLB. Daar heb je een uitgebreid farmsystem onder de MLB-clubs zitten. Daar putten die clubs uit, terwijl ze daarnaast ook shoppen (met heel veel geld) bij andere clubs. Ze kunnen echter niet hun hele roster vullen met jongens die 10-20 miljoen vangen. Dus hun 'farm' blijft belangrijk (misschien Yankees en Boston uitgezonderd). Als je daar iets abstracter naar kijkt, dan zijn de competities in Spanje, Engeland, Italië (en al in mindere mate Duitsland) de MLB en zijn Nederland, Frankrijk en Portugal de AAA. Met dit verschil dat in het honkbal AAA nooit tegen MLB speelt en dit in voetbal wel zal gebeuren (wat ook weer implicaties heeft voor topclub vs satellietclub, maar daar moet je dan naar kijken). Wat als toegevoegde waarde heeft dat de rijpende spelers al aan dat hoogste niveau kunnen proeven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Kilroy » za nov 12, 2011 4:56 pm

Je kunt ook een on-officieel samenwerkings verband na streven, a-la de Yankees - Kansas City (MLB) in de 60s (denk b.v. aan Roger Maris); ook toen hadden alle MLB en NHL clubs officieel satellite clubs in de diverse lagere leagues.
Overigens, wat denken jullie van het Americaanse systeem van salary-cap and luxury-tax? Dat zou buitensporigheid van teams als Real and ManU veel minder aantrekkelijk maken. Hoewel als je dat in Uefa verband zou doen, er een oplossing zou moeten worden verzonnen om voor het verschil in muntwaarden te compenseren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za nov 12, 2011 4:57 pm

Ronaldo heeft gerijpt bij Psv.Tja zo kun het ook noemen natuurlijk.Ik noem het goed scouten van Psv en naderhand cashen.

Wat krijgen we dadelijk dat al onze talenten naar onze satellietclub gaan en vandaar uit mogen ze bij ons " rijpen ".Cashen doet onze satellietclub wel ..

Ik ken dat systeem niet in de MLB.Maar lijkt me logisch dat de zaakwaarnemers van de spelers hier en de speler zelf ook een woordje mee praten.Daarnaast blijft nog steeds over dat degene met de meeste centjes de dienst uit blijft maken.

AJAX moet zichzelf " aantrekkelijker " maken voor jong talenten, overtuigender zijn en doortastend handelen.Dat proces is nu in gang gezet, al denk ik dat het nog wel wat jaren gaat duren voordat we er zijn.

Kijk Zeux, waarom zien jij ik en bijna geheel AT de gemankeerde spelers in de achterhoede.De net nietje die zijn binnengehaald voor achterlijk bedragen, tegen riante salarissen, en AJAX niet ?.Waarom versterken we ons met de zoveelste middenvelder die niks toevoegt of gewoon weer eentje te veel is ?.

Ik wil op zijn AJAX(s) richting internationale top gaan, zonder de illussie te hebben dat we ooit nog eens een jaar of wat bij de beste internationale vier zullen voetballen.Niet via een of andere satelliet club constructie of een gekunstelde transfer systeem.Zorg daarvoor eerst dat je nationaal weer die status bereik van wat we van AJAX gewend zijn, met eigen jeugd en daadwerkelijk echte versterkingen positie gericht, niet om het hebben of om een ander de loef af te steken.

Of dat gaat lukken, tja ik heb geen glazen bol.Maar daar zijn we nu mee bezig dat maken we nu eerst af .. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 6:30 pm

999 schreef:Ronaldo heeft gerijpt bij Psv.Tja zo kun het ook noemen natuurlijk.Ik noem het goed scouten van Psv en naderhand cashen.

Wat krijgen we dadelijk dat al onze talenten naar onze satellietclub gaan en vandaar uit mogen ze bij ons " rijpen ".Cashen doet onze satellietclub wel ..

Ik ken dat systeem niet in de MLB.Maar lijkt me logisch dat de zaakwaarnemers van de spelers hier en de speler zelf ook een woordje mee praten.Daarnaast blijft nog steeds over dat degene met de meeste centjes de dienst uit blijft maken.

AJAX moet zichzelf " aantrekkelijker " maken voor jong talenten, overtuigender zijn en doortastend handelen.Dat proces is nu in gang gezet, al denk ik dat het nog wel wat jaren gaat duren voordat we er zijn.

Kijk Zeux, waarom zien jij ik en bijna geheel AT de gemankeerde spelers in de achterhoede.De net nietje die zijn binnengehaald voor achterlijk bedragen, tegen riante salarissen, en AJAX niet ?.Waarom versterken we ons met de zoveelste middenvelder die niks toevoegt of gewoon weer eentje te veel is ?.

Ik wil op zijn AJAX(s) richting internationale top gaan, zonder de illussie te hebben dat we ooit nog eens een jaar of wat bij de beste internationale vier zullen voetballen.Niet via een of andere satelliet club constructie of een gekunstelde transfer systeem.Zorg daarvoor eerst dat je nationaal weer die status bereik van wat we van AJAX gewend zijn, met eigen jeugd en daadwerkelijk echte versterkingen positie gericht, niet om het hebben of om een ander de loef af te steken.

Of dat gaat lukken, tja ik heb geen glazen bol.Maar daar zijn we nu mee bezig dat maken we nu eerst af .. :ajaxsmiley.gif:
Het was natuurlijk van meet af aan duidelijk dat Ronaldo bij p$v slechts een tussenstop maakte. Dat toont hoe aantrekkelijk (in ieder geval toen) de NL-competitie was als 'tussenstop'.

En ja, er kleven bezwaren aan het plan: wie houdt de autonomie? Hoe lopen geldstromen? Mag de satellietclub ook spelers verkopen aan een concurrent van de topclub? Dat soort vragen moeten dan opgelost worden in een heldere constructie. Het meest logische is dat de satellietclub autonomie kan behouden. Het zijn lastige vragen, maar wie weet zijn er constructies te bedenken. Een totale versmelting lijkt me geen goed idee, maar ik denk dat er vast tussenvormen zijn.

Ik vind op internet deze lijst. Er is dus al samnwerking met Barcelona. Kan die niet verder uitgebouwd worden?
Kijk Zeux, waarom zien jij ik en bijna geheel AT de gemankeerde spelers in de achterhoede.De net nietje die zijn binnengehaald voor achterlijk bedragen, tegen riante salarissen, en AJAX niet ?.Waarom versterken we ons met de zoveelste middenvelder die niks toevoegt of gewoon weer eentje te veel is ?.
Ontzettend eens. Totaal verbijsterend. Zeker met een coach die zelf een topverdediger is geweest.
Zorg daarvoor eerst dat je nationaal weer die status bereik van wat we van AJAX gewend zijn, met eigen jeugd en daadwerkelijk echte versterkingen positie gericht, niet om het hebben of om een ander de loef af te steken.
Wat ik zie, is dat we de afgelopen jaren volstrekt aan het kloten zijn op deze manier. Met vooral spelers uit de eigen competitie, die steeds 'net niet' blijken. Op de internationale markt neemt onze slagkracht af. Zakt het peil verder, dan ben je straks niet eens meer interessant als tussenstop.

Mijn idee komt voort uit het besef dat de verschillen alleen maar zullen toenemen. De tv-gelden blijven keurig in Engeland, Spanje, Italië en Duitsland. Daar blijft dus de bulk van het geld heen gaan, zodat die clubs steeds rijker worden en de andere competities steeds schraler.

Salery Cap & Luxury tax. Fantastisch idee. Ik zeg: meteen doen. Net als het camera-systeem bij de NFL, waarbij plays bij twijfel kunnen worden teruggekeken door de scheidsen. We kunnen op veel terreinen iets leren van de Amerikanen als het om sport gaat (college-systeem is ook heel interessant).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » za nov 12, 2011 6:51 pm

Ik sta hier echt van te kijken hoor. Hoe kun je nou, op het moment dat Ajax niet eens zijn stempel kan drukken in de Nederlandse competitie, zo jammeren dat er niet meer in zit, dat Ajax niet op kan tegen het grote geld en dat je moet gaan samenwerken met een Europese topclub?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » za nov 12, 2011 7:47 pm

Samenwerken met Barcelona? Wie neemt dat serieus? De net-niet talenten droppen bij Ajax, je denkt toch niet dat Barcelona Messi eerst twee jaar bij Ajax laat rijpen!

Ajax zal, als de financiële verhoudingen niet veranderen, op geen enkele manier in de buurt komen van de Europese subtop.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 7:58 pm

Demosthenes schreef:Samenwerken met Barcelona? Wie neemt dat serieus? De net-niet talenten droppen bij Ajax, je denkt toch niet dat Barcelona Messi eerst twee jaar bij Ajax laat rijpen!
Hmmm, meteen het meest extreme voorbeeld. Met extremen haal je ieder idee onderuit. Ronaldo werd een tijdje als de beste speler ter wereld beschouwd. Speelde paar jaar voor psv. Alles kan. Ligt aan de constructie.

We werken al samen met Barcelona. Dus zo far fetched is het niet. Why not step it up?

@Jöhnk: juist omdat we op de huidige manier geen steek verder komen, is het tijd voor andere ideeën. Waarom voortmodderen op dezelfde manier in een 'markt' die financieel gezien alleen maar verder gepolariseerd raakt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za nov 12, 2011 10:26 pm

Zeux schreef:
Demosthenes schreef:Samenwerken met Barcelona? Wie neemt dat serieus? De net-niet talenten droppen bij Ajax, je denkt toch niet dat Barcelona Messi eerst twee jaar bij Ajax laat rijpen!
Hmmm, meteen het meest extreme voorbeeld. Met extremen haal je ieder idee onderuit. Ronaldo werd een tijdje als de beste speler ter wereld beschouwd. Speelde paar jaar voor psv. Alles kan. Ligt aan de constructie.

We werken al samen met Barcelona. Dus zo far fetched is het niet. Why not step it up?

@Jöhnk: juist omdat we op de huidige manier geen steek verder komen, is het tijd voor andere ideeën. Waarom voortmodderen op dezelfde manier in een 'markt' die financieel gezien alleen maar verder gepolariseerd raakt?
Ronaldo is toch niet via een of andere construtie met een andere club bij Psv gekomen ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za nov 12, 2011 11:51 pm

999 schreef:
Zeux schreef:
Demosthenes schreef:Samenwerken met Barcelona? Wie neemt dat serieus? De net-niet talenten droppen bij Ajax, je denkt toch niet dat Barcelona Messi eerst twee jaar bij Ajax laat rijpen!
Hmmm, meteen het meest extreme voorbeeld. Met extremen haal je ieder idee onderuit. Ronaldo werd een tijdje als de beste speler ter wereld beschouwd. Speelde paar jaar voor psv. Alles kan. Ligt aan de constructie.

We werken al samen met Barcelona. Dus zo far fetched is het niet. Why not step it up?

@Jöhnk: juist omdat we op de huidige manier geen steek verder komen, is het tijd voor andere ideeën. Waarom voortmodderen op dezelfde manier in een 'markt' die financieel gezien alleen maar verder gepolariseerd raakt?
Ronaldo is toch niet via een of andere construtie met een andere club bij Psv gekomen ...
Nee. En dat beweer ik ook niet. Effe teruglezen. Het gaat om het voorbeeld van een speler die in Nederland 'gerijpt' is, voordat hij de sprong naar de absolute top maakte. Als voorbeeld dus dat het kán, dat dat soort spelers in NL hun rijpingsproces hebben. Niets meer, niets minder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » zo nov 13, 2011 12:25 am

Zeux schreef:
999 schreef:
Zeux schreef: Hmmm, meteen het meest extreme voorbeeld. Met extremen haal je ieder idee onderuit. Ronaldo werd een tijdje als de beste speler ter wereld beschouwd. Speelde paar jaar voor psv. Alles kan. Ligt aan de constructie.

We werken al samen met Barcelona. Dus zo far fetched is het niet. Why not step it up?

@Jöhnk: juist omdat we op de huidige manier geen steek verder komen, is het tijd voor andere ideeën. Waarom voortmodderen op dezelfde manier in een 'markt' die financieel gezien alleen maar verder gepolariseerd raakt?
Ronaldo is toch niet via een of andere construtie met een andere club bij Psv gekomen ...
Nee. En dat beweer ik ook niet. Effe teruglezen. Het gaat om het voorbeeld van een speler die in Nederland 'gerijpt' is, voordat hij de sprong naar de absolute top maakte. Als voorbeeld dus dat het kán, dat dat soort spelers in NL hun rijpingsproces hebben. Niets meer, niets minder.
Wat dat met het eerdere verhaal te maken heeft begrijp ik niet.Ronaldo is niet gescout om te rijpen in Nederland, die is gewoon gescout met de bedoeling om tig jaar bij Psv te blijven.Tja, Sneijder, v.d. Vaart, Ericsen, Zlatan, Maxwell, Suarez enz. enz. rijpen dan ook, net zoals Vertonghen, Alderweireld enz.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » zo nov 13, 2011 12:27 am

Nee. En dat beweer ik ook niet. Effe teruglezen. Het gaat om het voorbeeld van een speler die in Nederland 'gerijpt' is, voordat hij de sprong naar de absolute top maakte. Als voorbeeld dus dat het kán, dat dat soort spelers in NL hun rijpingsproces hebben. Niets meer, niets minder.
Zo'n speler was er jaren geleden wel, maar in 2011 hebben de topclubs 2 x 11 = 22 toppers onder contract, hebben de Europese subtoppers en veel meer geld en veel meer contractspelers, m.a.w. voor Ajax blijft over: derde garnituur + Denemarken.

Stel: je bent Bulgaar, 20 jaar oud en je hebt de keuze tussen: Engeland-First Division en € 1.000.000 per jaar en Ajax: € 150.000 per jaar. Wat kies jij? Ik zou voor die € 1.000.000 gaan, drie keer geld pakken en dan kun je altijd nog naar Nederland of Rusland/Oekraïne gaan. We moeten in Nederland weten waar onze kracht ligt: Nederlandse spelers laten rijpen en nooit meer denken aan "iets Europees", tenzij de (financiële) regels veranderen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » zo nov 13, 2011 1:05 am

999 schreef:
Wat dat met het eerdere verhaal te maken heeft begrijp ik niet.Ronaldo is niet gescout om te rijpen in Nederland, die is gewoon gescout met de bedoeling om tig jaar bij Psv te blijven.Tja, Sneijder, v.d. Vaart, Ericsen, Zlatan, Maxwell, Suarez enz. enz. rijpen dan ook, net zoals Vertonghen, Alderweireld enz.
Je denkt weer in oude structuren... Het gaat om het principe dat zo'n speler in NL kan rijpen. Niet om hoe het toen precies is gegaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » zo nov 13, 2011 1:10 am

Demosthenes schreef:
Nee. En dat beweer ik ook niet. Effe teruglezen. Het gaat om het voorbeeld van een speler die in Nederland 'gerijpt' is, voordat hij de sprong naar de absolute top maakte. Als voorbeeld dus dat het kán, dat dat soort spelers in NL hun rijpingsproces hebben. Niets meer, niets minder.
Zo'n speler was er jaren geleden wel, maar in 2011 hebben de topclubs 2 x 11 = 22 toppers onder contract, hebben de Europese subtoppers en veel meer geld en veel meer contractspelers, m.a.w. voor Ajax blijft over: derde garnituur + Denemarken.
Precies!!! Dus zeg ik: zoek een alliantie met een club die de 22 betere spelers kan kopen (en ook nog goede jeugd heeft). Die kunnen niet allemaal tegelijk spelen. Voor sommigen kan het jaren duren voordat ze aan substantiële speeltijd toekomen (met name de jongere spelers natuurlijk). Voilà. Parkeer die een paar jaar bij Ajax in een goede constructie (zoals bij Alex/psv is gebeurd) en het mes snijdt aan twee kanten: Ajax krijgt spelers waarvoor het al lang de markt niet meer heeft en de topclub heeft de kans om spelers veel meer speeltijd te geven om te rijpen. Zelfs eventueel Europees. Wat wil je nog meer!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » zo nov 13, 2011 8:10 am

Een eigen identiteit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » zo nov 13, 2011 8:58 am

Zeux schreef:
999 schreef:
Wat dat met het eerdere verhaal te maken heeft begrijp ik niet.Ronaldo is niet gescout om te rijpen in Nederland, die is gewoon gescout met de bedoeling om tig jaar bij Psv te blijven.Tja, Sneijder, v.d. Vaart, Ericsen, Zlatan, Maxwell, Suarez enz. enz. rijpen dan ook, net zoals Vertonghen, Alderweireld enz.
Je denkt weer in oude structuren... Het gaat om het principe dat zo'n speler in NL kan rijpen. Niet om hoe het toen precies is gegaan.
Dat heeft er toch niks mee te maken.Ericsen rijpt nu toch ook in NL, en die is van ons.Ik begrijp precies wat je bedoeld.Maar als AJAX goed scout ( zie o.a Suarez, maar ook Douglas ( en dan hebben we het even niet over de vraag of ie goed genoeg is voor AJAX ) Chadli, Ruiz enz. enz. en is meer gaat denken in spelers die ook daadwerkelijk het verdedigen verstaan en opleid dan zijn ze van ons en cashen we ook.Wat zou er zijn gebeurt als AJAX die 16.5 miljoen euro had besteed b.v aan goede verdedigers inplaats van aan 1 speler.

En dat moet toch nationaal gewoon kunnen.Zeker als je dat te grote jasje uit doet, dat grote jasje wat v.n.l. is aangetrokken omdat men dacht internationaal mee te moeten en kunnen gaan.

Ik heb geen zin in een AJAX vreemdelingen legioen, afhankelijk van wat je satelliet club meent te moeten kunnen stallen.En mijn inziens zullen dat bijna altijd de twijelgevallen zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » zo nov 13, 2011 11:58 am

999 schreef: En dat moet toch nationaal gewoon kunnen.
Ja. En ik zie dat wat anders. Ik zie dat de vijver kleiner en kleiner wordt, omdat clubs in het buitenland zo vermogend worden - dat verschil wordt alleen maar groter - dat ze niet alleen in de breedte meer kunnen aankopen (buiten de basiself), maar ook wat meer kunnen gokken of een opkomend talent iets wordt; tot het kopen van 15/16/17-jarigen aan toe uit de diverse jeugdopleidingen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » zo nov 13, 2011 1:28 pm

Zeux schreef:
999 schreef: En dat moet toch nationaal gewoon kunnen.
Ja. En ik zie dat wat anders. Ik zie dat de vijver kleiner en kleiner wordt, omdat clubs in het buitenland zo vermogend worden - dat verschil wordt alleen maar groter - dat ze niet alleen in de breedte meer kunnen aankopen (buiten de basiself), maar ook wat meer kunnen gokken of een opkomend talent iets wordt; tot het kopen van 15/16/17-jarigen aan toe uit de diverse jeugdopleidingen.
Nationaal moet je met het geld wat AJAX te besteden heeft eigenlijk er met kop en schouders bovenuit steken.Gigantische bedragen zijn er de laatste jaren doorgedraaid aan spelers die het nog niet hadden bewezen, niet bewezen hadden of waarvan jij en ik en bijna heel AT wist dat ze het nooit zouden kunnen bewijzen meerwaarde voor het team van AJAX te gaan hebben.

Vandaar ook mijn punt w.b. de AJAX verdediging.Vandaar ook mijn mening ( en wat ik al eerder schreef ) dat AJAX best wat meer mag denken in soberheid, zeker in de verdediging.Dat is nooit anders geweest.Spelers die konden verdedigen, en zeg nu zelf dat rondtikken wat onze achterhoede spelers nu doen zou niet bij te brengen zijn ?.

Laten we nu eens een keertje wel goed scouten op wat dit AJAX nodig heeft, laten we het geluk hebben dat b.v. een Vertonghen en v.d. Wiel voor een bak geld worden verkocht en we daarvoor wel de juiste spelers terug kunnen halen die hun taak verstaan, die je aan hun "ding " kan overlaten.Maar ook Suarez, leuk, maar geen voetballer waar je je AJAX filosofie op los kan laten.En dat hoeven niet eens de superde-super spelers te zijn.

Te veel van hetzelfde steeds bij AJAX, te veel dat een speler die eigenlijk geen verdediger is verdediger moet worden.Of b.v. een Janssen ( Anita ) die dan tig wedstrijden gewoon op de verkeerde plek wordt gezet wat je tig punten heeft gekost.Stap daar nu eens vanaf als je spelers haalt of hebt opgeleid ..

Dan had je, is mijn mening, deze discussie niet gehad.Dan was je, is ook mijn mening, veel meer keer kampioen geworden in de laatste 10 jaar, en dat had je aanzien en veel centjes opgeleverd.

Mijn hoop is dat die weg nu is ingezet, ( al deel ik je twijfel ) al is het jammer dat er nog steeds zoveel bijzaken zijn waardoor er nog steeds wegafzettingen zijn die het algehele proces tegenhouden.Mijn hoop is dat de Uefa er paal en perk gaat stellen aan al die koopclubs die zichzelf aan het bankroeten zijn.Mijn hoop is dat clubs zoals AJAX spelertjes duidelijk kan maken dat ze met +- 24-25 jaar nog jaren de tijd hebben om hun zakken te vullen inplaats van ballen in het 2e of lager van zo'n koopclub.

En pak je dan prijzen dan kan je met trots zeggen:Dat heeft ONS AJAX gedaan, met de " EIGEN " spelers .. ( en niet dankzij een of andere half-of-jaar passant ) ..

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » zo nov 13, 2011 3:36 pm

Chivu gaat volgens z'n zaakwaarnemer eerder naar Real Madrid dan naar Ajax. Dat lijkt me een goed idee. :biggthumpup.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door joey » zo nov 13, 2011 3:50 pm

Mij ook.

Ik vertrouw hierbij op het oordeel van Peter. Hij ziet meer van Chivu dan ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie