Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » di mei 08, 2012 12:03 pm

Het zou niet de eerste keer zijn dat Munsterman leugens verspreidt over 'zijn' spelers, maar hier schijnt een kern van waarheid in te zitten. Al weet ik het natuurlijk niet zeker.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di mei 08, 2012 12:27 pm

Co was érg gecharmeerd van Chadli.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di mei 08, 2012 12:36 pm

Ik vind Chadli een one trick pony. Op links de bal krijgen en dan naar binnen kappen. Vandaar ook dat hij op rechts en achter de spits totaal niet uit de verf komt.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » di mei 08, 2012 1:02 pm

Jol is weer begonnen wat voetballers te verzamelen waarmee hij gewerkt heeft, die hij ooit in NL heeft zien spelen of die elders overbodig zijn.
Er loopt aardig wat rond daar al zijn er een aantal al dik over hun top, net zoals Atouba. :ajaxsmiley.gif:

Schwarzer, Riise, Pogrebyak, Ruiz, Murphy, Duff, Diarra, Dempsey, Grygera, Dembele, Senderos...

Kijken wie van het trio Assaidi, Narsingh, Chadli die kant op gaat.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » di mei 08, 2012 1:40 pm

Jöhnk schreef:Op links de bal krijgen en dan naar binnen kappen. Vandaar ook dat hij op rechts en achter de spits totaal niet uit de verf komt.
Maar centraal krijgt hij de bal niet op links, dus hoeft hij ook niet naar binnen te kappen :kwijl.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di mei 08, 2012 2:22 pm

beelzebub schreef:Jol is weer begonnen wat voetballers te verzamelen waarmee hij gewerkt heeft, die hij ooit in NL heeft zien spelen of die elders overbodig zijn.
Er loopt aardig wat rond daar al zijn er een aantal al dik over hun top, net zoals Atouba. :ajaxsmiley.gif:

Schwarzer, Riise, Pogrebyak, Ruiz, Murphy, Duff, Diarra, Dempsey, Grygera, Dembele, Senderos...

Kijken wie van het trio Assaidi, Narsingh, Chadli die kant op gaat.
Spelers gehaald dit jaar:
Dan Burn
Tom Donegan
Csaba Somogyi
John Arne Riise
Marcel Gecov (via Raiola)
Pajtim Kasami (via Raiola)
Zdeněk Grygera (via Raiola)
Bryan Ruiz
Orlando Sá
Pavel Pogrebnyak
Ryan Williams
Mahamadou Diarra

Zullen er dus wel weer een trits bij komen. Vast ook wel weer wat Raiola'tjes.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di mei 08, 2012 2:23 pm

Snappen jullie dat Fulham (en eerder Ajax, dan wel Boog) nou? Je betaalt een flinke commission aan Raiola om Narsingh binnen te halen. En een aanzienlijk deel van die commission verdwijnt in de zakken van Jol. Dat clubs zich lenen voor dit soort witte-boorden criminaliteit vat ik niet...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 666 » di mei 08, 2012 2:49 pm

Als Raiola een deel van z'n commissie op de priverekening van figuren als Boog stort snap ik heel goed waarom ze graag zaken doen met de mafia.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » di mei 08, 2012 8:10 pm

wimpey schreef:Snappen jullie dat Fulham (en eerder Ajax, dan wel Boog) nou? Je betaalt een flinke commission aan Raiola om Narsingh binnen te halen. En een aanzienlijk deel van die commission verdwijnt in de zakken van Jol. Dat clubs zich lenen voor dit soort witte-boorden criminaliteit vat ik niet...
Dat valt inderdaad niet te bevatten, maar is helaas wel realiteit. De voornaamste reden dat Harry Redknapp geen interesse meer had in een job als bondscoach van Engeland was dat je als bondscoach niet meer de mogelijkheid hebt om aan transfers te verdienen. De broertjes Jol zijn altijd al erg gefixeerd geweest op geld. In zijn tijd als leraar verkocht Cock Jol gekopieerde videobanden vanuit de achterbak van zijn auto aan leerlingen én collega's van de middelbare school. Martin Jol belegt al 25 jaar succesvol in vastgoed en zei als manager van de Spurs in een motivatiespeech tegen zijn spelers dat hij deze job absoluut niet voor het geld hoefde te doen, wanneer hij al het geld dat hij bezat op Whitehart Lane in de middencirkel in de fik zou steken, dan zou het 3 weken later nog steeds branden. Veelzeggend voor voetballers, vonden de spelers van zijn team dat verhaal nog inspirerend ook.

Sinds Mino Raiola in 1992 zijn eerste transfer deed (Bryan Roy van Ajax naar Foggia) heeft hij 192 miljoen euro aan commissies verdiend. Hij laat regelmatig anderen 'meesnoepen van die koek'. Diverse personen in de voetballerij hebben dubbele agenda's en blijkbaar dus andere belangen dan alleen de sportieve, zelfs trainers.

Laten we maar blij zijn dat Frank de Boer het nooit in zijn hoofd zal halen om naast zijn dedicated job als hoofdtrainer van Ajax er ook nog wat handeltjes in spelers op na te houden, althans ik kan me op absoluut niet voorstellen dat hij zich hiermee in zal laten. Ook een volledig bonafide persoon in deze jungle is Gertjan Verbeek, een trainer die je bovendien ook nooit bij de clubleiding om extra aankopen hoort zeuren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di mei 08, 2012 9:44 pm

wimpey schreef:Snappen jullie dat Fulham (en eerder Ajax, dan wel Boog) nou? Je betaalt een flinke commission aan Raiola om Narsingh binnen te halen. En een aanzienlijk deel van die commission verdwijnt in de zakken van Jol. Dat clubs zich lenen voor dit soort witte-boorden criminaliteit vat ik niet...
Maar mogen we ook wat verantwooordelijkheid ( carriere keuze, kijken naar wie er zoal mislukt zijn bij zulke overstappen enz. enz. ) van de betreffende speler(s) verwachten ? .. Ik bedoel voorbeelden genoeg van spelers die mislukk(t)en ...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » wo mei 09, 2012 11:49 am

FdB heeft verklaard op zoek te gaan naar een stand in voor Sigthorsson, omdat hij Siem naar het middenveld wil halen. Gino van Kessel is gekomen, maar begint bij Jong Ajax. FdB zoekt iemand die er meteen staat.

Dat vind ik dus onbegrijpelijk, want dan is die Van Kessel dus blijkbaar slechts opvulling, Fischer wordt niet eens over nagedacht, Siem is de 3e basisspeler op 2 plekken als aanvallende middenvelder en Bulykin loopt net de deur uit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo mei 09, 2012 11:51 am

Bulykin was trouwens de meest effectieve speler van afgelopen seizoen met 1 goal per gespeelde 70 minuten. Op plaats twee onze andere spits.
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » wo mei 09, 2012 1:04 pm

Bulykin past niet in het Ajax spel, en dat ben ik eigenlijk volkomen met de Boer eens. Fisher is geen spits en de Jong ook niet.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo mei 09, 2012 1:22 pm

De Jong kan daar prima spelen.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » wo mei 09, 2012 1:34 pm

Ik snap het even niet meer. We zouden toch geen breedte-aankopen meer doen? Het zou toch aangevuld worden met jeugd? En waarom laat je Bulykin gaan (je weet wat je aan em hebt) en ga je toch weer een sprong in het diepe wagen?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » wo mei 09, 2012 2:24 pm

De Dominee schreef:FdB heeft verklaard op zoek te gaan naar een stand in voor Sigthorsson, omdat hij Siem naar het middenveld wil halen. Gino van Kessel is gekomen, maar begint bij Jong Ajax. FdB zoekt iemand die er meteen staat.

Dat vind ik dus onbegrijpelijk, want dan is die Van Kessel dus blijkbaar slechts opvulling, Fischer wordt niet eens over nagedacht, Siem is de 3e basisspeler op 2 plekken als aanvallende middenvelder en Bulykin loopt net de deur uit.
Die Rick ten Voorde van RKC (eigendom van NEC) maakt op mij de laatste weken wel een goede indruk, al denk ik niet dat hij het vereiste niveau heeft.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » wo mei 09, 2012 5:52 pm

Berichten over Meleg verplaatst naar zijn eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 10, 2012 4:39 am

Telesport schreef:AJAX PAAIT POULSEN


ALKMAAR – Ajax wil Si­mon Poul­sen (27) als nieu­we links­back voor de ko­men­de ja­ren. De ver­de­di­ger van AZ heeft in Alkmaar een af­lo­pend con­tract en ont­vangt van de Am­ster­dam­mers een twee­ja­ri­ge aan­bie­ding. Hij neemt het voor­stel in be­raad, maar Ajax lijkt aan al­le voor­waar­den te vol­doen die hij aan zijn nieu­we club heeft ge­steld. „In de Cham­pi­ons Lea­gue uit­ko­men, is een pré. Maar de ma­nier van spe­len – aan­val­lend – en de kans op speel­tijd vind ik be­lang­rij­ker”, zegt de Deen.

Met het con­tract­voor­stel ge­ven de Am­ster­dam­mers – zo­als trai­ner Frank de Boer al be­loof­de – aan di­rect na de com­pe­ti­tie spij­kers met kop­pen te wil­len slaan. De pri­o­ri­teit lag bij een bui­ten­spe­ler (Lu­ci­a­no Nar­singh), ver­van­ger van Jan Ver­tong­hen (Ni­klas Moi­san­der) en een ex­tra mid­den­vel­der (Las­se Schöne). Nu Schöne trans­fer­vrij bij NEC is op­ge­haald, de af­spraak met Moi­san­der en zijn ma­na­ger Sör­en Le­rby is ge­maakt en Ajax – on­danks de con­cur­ren­tie van Ful­ham – ook nog vol­op in ge­sprek is met Nar­singh, kun­nen de pij­len op Poul­sen wor­den ge­richt.

Aan­van­ke­lijk dacht Ajax het vol­gen­de sei­zoen in te kun­nen gaan met de lin­ker­vleu­gel­ver­de­di­gers Ni­co­lai Boi­le­sen en Da­ley Blind, die het de laat­ste we­ken uit­ste­kend deed. Door het aan­hou­den­de ham­string­bles­su­re­leed van Boi­le­sen, het zwa­re pro­gram­ma dat de hoofd­ste­de­lin­gen me­de door de Cham­pi­ons Lea­gue voor hun kie­zen krij­gen en de wens om de se­lec­tie te ver­bre­den, kwam de re­la­tief goed­ko­pe op­los­sing Poul­sen in beeld. Bij af­koop­som­men van mil­joe­nen stem­men spe­lers vaak in met vier- of vijf­ja­ri­ge ver­bin­te­nis­sen. Om­dat de be­oog­de aan­winst Ajax ’slechts’ en­ke­le ton­nen sa­la­ris kost, wil Poul­sen in dit ge­val een kort­lo­pend con­tract. Hij is 27 en kan over twee jaar nog een mooie bui­ten­land­se trans­fer ma­ken. Het biedt Ajax de kans jeugd­spe­lers klaar te sto­men voor Poul­sens op­vol­ging.

De Deen be­leef­de op het WK in Zuid-Afri­ka als re­la­tie­ve laat­bloei­er zijn de­fi­ni­tie­ve door­braak. Be­hou­dens de on­ge­luk­ki­ge wed­strijd te­gen Ne­der­land, waar­in hij via Da­niel Ag­ger de 1-0 scoor­de, speel­de hij een sterk toer­nooi. Af­ge­lo­pen sei­zoen had hij met vier tref­fers en drie as­sists – voor een links­back – een op­val­lend groot aan­deel in het goe­de ere­di­vi­sie­jaar van AZ. Wat Ajax­trai­ner De Boer ook zal heb­ben aan­ge­spro­ken, is dat hij geen en­ke­le ge­le kaart pak­te en al­le 34 du­els mee­deed.

Hoe­wel ook As­ton Vil­la Poul­sen hoog op de lijst heeft staan en hem uit­voe­rig scout­te, heeft Ajax goe­de hoop hem te kun­nen in­lij­ven. De club uit Bir­ming­ham staat in de Pre­mier Lea­gue op de be­scha­men­de zes­tien­de plaats en heeft de op het EK ac­tie­ve in­ter­na­ti­o­nal dus zelfs geen Eu­ro­pa Lea­gue­voet­bal te bie­den. De Am­ster­dam­mers ac­te­ren daar­en­te­gen in de Cham­pi­ons Lea­gue, die als een mag­neet op po­ten­ti­eel nieu­we spe­lers werkt. Alex McLeish zou de tan­dem aan de lin­ker­kant van AZ (Poul­sen-Brett Hol­man) graag in ere her­stel­len bij As­ton Vil­la, maar heeft zijn vol­le­di­ge fo­cus nog op de En­gel­se com­pe­ti­tie. Om­dat Poul­sen meer­de­re ke­ren heeft aan­ge­ge­ven in prin­ci­pe voor het Eu­ro­pees kam­pi­oen­schap dui­de­lijk te wil­len heb­ben over zijn voet­bal­toe­komst, lijkt het Am­ster­dam­se aan­bod aan­trek­ke­lijk.

Met de in­te­res­se in de links­back zet Ajax de tra­di­tie van shop­pen in Alkmaar voort. De laat­ste ja­ren maak­ten Olaf Lin­den­bergh (2005), Ken­neth Pe­rez (2006), De­my de Zeeuw (2009), Mou­nir El Ham­da­oui (2010), Kol­beinn Sigthors­son (2011) en jeugd­spe­ler Gi­no van Kes­sel (2012) met wis­se­lend suc­ces de over­stap van AZ naar de Am­ster­dam Are­nA. Met Moi­san­der en Poul­sen kun­nen daar op kor­te ter­mijn mo­ge­lijk nog twee na­men aan wor­den toe­ge­voegd. Als Ajax de deal voor het EK wil rond ma­ken, moet er snel wor­den ge­han­deld. „Ik ga aan het ein­de van de week naar De­n­e­mar­ken en moet me dins­dag bij de Deen­se ploeg mel­den”, zegt Poul­sen.
Ik ben er niet kapot van. Als het als back-up van Boilesen is (mits een keer fit), dan .....
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » do mei 10, 2012 6:31 am

En dan krijgt Brands verwijten dat hij aan Studio Sport scouting doet...
LucaS schreef:Bulykin was trouwens de meest effectieve speler van afgelopen seizoen met 1 goal per gespeelde 70 minuten. Op plaats twee onze andere spits.
Officieel ja, omdat om een of andere vreemde reden dit klassement pas gaat tellen vanaf 5 goals.
Maar Depay is de speler die de minste speelminuten nodig had voor een doelpunt (maar ja, slechts 4 goals gemaakt en telt dus niet mee).

Desalniettemin was Bulykin erg effectief en begrijp ik niet helemaal waarom De Boer niet vaker van hem gebruik heeft gemaakt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » do mei 10, 2012 7:55 am

De Boer heeft tegen Utrecht thuis ook Bulykin lang op de bank gehouden en dat had die beter niet kunnen doen.

Hij had vanaf de aftrap moeten beginnen alleen toen had die de formule nog niet met Anita op het middenveld, zie opstelling toen 5 feb

Vermeer; Koppers, Blind, Van Rhijn, Anita; Eriksen, Enoh, Janssen; Ebecilio, De Jong, Özbiliz.

Bank Ajax: Cillessen, Sulejmani, Lodeiro, Bulykin, Denswil, Klaassen en Veltman



Dit was een hele slechte wedstrijd thuis en verloren met 0-2 de enige thuiswedstrijd, ik had de moed al opgegeven :blush.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » do mei 10, 2012 7:56 am

De aankoop van Poulsen zou ik ten zeerste toejuichen. Als Vertonghen vertrekt, mis je een hoop leiderschap in de verdedging. Het is dus lekker als je een back hebt met ervaring. Niet iemand die telkens met een schuin oog naar de centrale man kijkt om te zien wat ie moet doen. Blind is te licht voor het niveau en Boilesen is nog nooit 2 wedstrijden fit geweest.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do mei 10, 2012 8:13 am

Tuurlijk, Blind wordt steeds slechter en Poulsen steeds beter ..

Afijn, is natuurlijk wel eigen jeugd hé .. Poulsen en Narsingh en die spits als reserve .. :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » do mei 10, 2012 8:32 am

999 schreef:Tuurlijk, Blind wordt steeds slechter en Poulsen steeds beter ..

Afijn, is natuurlijk wel eigen jeugd hé .. Poulsen en Narsingh en die spits als reserve .. :smallgrin.gif:
Dat gefixeer op eigen jeugd is niet aan mij besteed. Ik constateer alleen dat De Boer (en het technisch hart) ook hun heil zoeken in aankopen, terwijl andere trainers daarom werden verketterd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13827
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » do mei 10, 2012 8:49 am

Baseman schreef:En dan krijgt Brands verwijten dat hij aan Studio Sport scouting doet...
Dat wil niet zeggen dat we niet kritisch zijn op onze eigen club.
LucaS schreef:Bulykin was trouwens de meest effectieve speler van afgelopen seizoen met 1 goal per gespeelde 70 minuten. Op plaats twee onze andere spits.
Officieel ja, omdat om een of andere vreemde reden dit klassement pas gaat tellen vanaf 5 goals.
Maar Depay is de speler die de minste speelminuten nodig had voor een doelpunt (maar ja, slechts 4 goals gemaakt en telt dus niet mee).

Desalniettemin was Bulykin erg effectief en begrijp ik niet helemaal waarom De Boer niet vaker van hem gebruik heeft gemaakt.
Vreemd is dat niet. Een minimum aantal goals is wel gewenst in dat klassement om genoeg data te hebben voor een gemiddelde dat er toe doet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door El Clavo » do mei 10, 2012 8:50 am

Poulsen mag van mij ook zo komen. Boilesen, Blind en Koppers hebben mij nog niet overtuigd en nu heb je die plek echt goed bezet. Nu nog een CV en een reservespits en we zijn klaar.

Plaats reactie