Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » vr aug 17, 2012 1:50 pm

Lijkt me ook gedoemd te mislukken met het nieuwe beleid. Ajax winkelt in de verkeerde categorie spelers.

Gert Jan Verbeek vandaag op de persco:
Over de spelers van de Alkmaarse club die in verband worden gebracht met een transfer, zoals verdediger Niklas Moisander, was de oefenmeester duidelijk. “Er ligt momenteel geen bod”, aldus Verbeek. “Rondom Moisander is er weer wat ruis op de lijn. Echt concreet is er nog niks. Wij willen verder alleen nog zaken doen als er uitzonderlijke bedragen op tafel komen. Ik verwacht niet dat zoiets nog gaat gebeuren. ‘Nee’ is ook een antwoord.”

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » vr aug 17, 2012 1:52 pm

Moisander zal niet goedkoop zijn, dus inderdaad niet in lijn met het nieuwe beleid.
En Verbeek kan weer klagen :smallgrin.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr aug 17, 2012 2:19 pm

D_skilled schreef:Lijkt me ook gedoemd te mislukken met het nieuwe beleid. Ajax winkelt in de verkeerde categorie spelers.

Gert Jan Verbeek vandaag op de persco:
Over de spelers van de Alkmaarse club die in verband worden gebracht met een transfer, zoals verdediger Niklas Moisander, was de oefenmeester duidelijk. “Er ligt momenteel geen bod”, aldus Verbeek. “Rondom Moisander is er weer wat ruis op de lijn. Echt concreet is er nog niks. Wij willen verder alleen nog zaken doen als er uitzonderlijke bedragen op tafel komen. Ik verwacht niet dat zoiets nog gaat gebeuren. ‘Nee’ is ook een antwoord.”
Het onderhandelen is alvast begonnen. In welke categorie moet Ajax het dan zoeken volgens jou D_Skilled? Jong en talentvol hebben we zelf in overvloed, zij het niet op iedere positie vooralsnog.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr aug 17, 2012 2:20 pm

D_skilled schreef:Bugsy op AN;
En ja hoor, ze zijn weer bezig met onderhandelingen over Moisander.
Hoe wanhopig zijn ze, ongelooflijk.
Een andere poster daar, KRMC, post ook zeer weinig en als hij post zeer concreet met nieuws. Hij bericht over het doorschuiven van Boccara naar het eerste en interesse in Toornstra / Navarone Foor voor de posities voorin en het middenveld.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » vr aug 17, 2012 2:27 pm

De Dominee schreef:
Het onderhandelen is alvast begonnen. In welke categorie moet Ajax het dan zoeken volgens jou D_Skilled? Jong en talentvol hebben we zelf in overvloed, zij het niet op iedere positie vooralsnog.
In ieder geval niet op Eredivisie spelers van suptoppers die al aan veel geld hebben geroken en omhoog zijn gepraat naar de Europese suptop/top. Ajax moet beter scouten en inventiever te werk gaan. Neem bijv. een Sana. Dol en dolblij om voor Ajax te mogen spelen. Z'n zaakwaarnemer liet zelfs z'n commissie vallen, omdat hij zag dat z'n cliënt een grote stap voorwaarts kon maken. Helemaal fris en gedreven. Types als Assaidi en Narsingh halen hun neus op voor Ajax en helemaal in combinatie met een hebzuchtige zaakwaarnemer. Ajax loopt de afgelopen tijd teveel blauwtjes op, omdat ze in mijn ogen in de verkeerde categorie shoppen. Nochtans kwalitatief redelijk goed tot goed (Assaidi, Narsingh, Tello, S. Roberto, Fontas, Moisander, Viergever), maar financieel niet of moeilijk realiseerbaar door het nieuwe beleid.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » vr aug 17, 2012 2:31 pm

Wat dat betreft past Toornstra wel in het nieuwe beleid, hij zal niet de hoofdprijs kosten en hij zal ook dolblij zijn om bij Ajax te mogen spelen (reagerende op de post van De Dominee).

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 17, 2012 2:51 pm

De Dominee schreef: Een andere poster daar, KRMC, post ook zeer weinig en als hij post zeer concreet met nieuws. Hij bericht over het doorschuiven van Boccara naar het eerste en interesse in Toornstra / Navarone Foor voor de posities voorin en het middenveld.
D_skilled schreef:Bugsy op AN;
En ja hoor, ze zijn weer bezig met onderhandelingen over Moisander.
Hoe wanhopig zijn ze, ongelooflijk.
Al die wannabe's. :excited.gif:

Ik zag vanochtend Quansah, Overtoom en Büttner voorbij komen in de media. En ik reken er nog steeds op dat Ajax op 1/9 een prima selectie heeft staan. Waarmee we weer kampioen worden.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr aug 17, 2012 2:53 pm

Baseman schreef:Wat dat betreft past Toornstra wel in het nieuwe beleid, hij zal niet de hoofdprijs kosten en hij zal ook dolblij zijn om bij Ajax te mogen spelen (reagerende op de post van De Dominee).
Zelfde geldt voor Foor, lijkt me. Van namen als Quansah en Overtoom springen de tranen me echt in de ogen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » vr aug 17, 2012 2:57 pm

Overtoom is een slimme voetballer met een hoge handelingssnelheid. Zou een stapje hogerop zeker aankunnen.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 17, 2012 3:05 pm

D_skilled schreef:Overtoom is een slimme voetballer met een hoge handelingssnelheid. Zou een stapje hogerop zeker aankunnen.
Daar zat ik ook aan te denken. Maar de stap naar Ajax lijkt me te groot voor hem.

RechtsFoor Foor vind ik een leuke speler. Maar of die de stap aan kan??

Wat is de doelstelling dit seizoen: kosten drukken, beste spelers verpatsen, er veel mindere spelers voor terug halen en desondanks kampioen worden?? :confused.gif:

Er zit weinig lijn on het nieuwe beleid. Dus wat dat betreft is het niet nieuw. Al begrijp ik dat het lastig is gezien de financiele situ en het feit dat je eerst maar moet afwachten of bijv. Anita verkocht wordt....

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » vr aug 17, 2012 3:14 pm

Toornstra vind ik echt een prima speler, als was die vorig seizoen wel wat minder opvallend.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr aug 17, 2012 3:17 pm

Maar niet echt een defensieve middenvelder, toch? Meer een half, box-to-box? Foor lijkt me ook meer een middenvelder dan rechtsbuiten, wat hij bij NEC wel speelt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » vr aug 17, 2012 4:39 pm

D_skilled schreef:Overtoom is een slimme voetballer met een hoge handelingssnelheid. Zou een stapje hogerop zeker aankunnen.
Die zijn we straks elke 2 jaar kwijt voor de Africa Cup, midden in de competitie. Ben je in een klap Serrero, Enoh en Overtoom kwijt. Goede reden om het niet te doen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » vr aug 17, 2012 9:28 pm

wimpey schreef: En ik reken er nog steeds op dat Ajax op 1/9 een prima selectie heeft staan. Waarmee we weer kampioen worden.

Op basis waarvan dat onbeperkte vertrouwen? Klinkt Rajkovic je goed in de oren?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 17, 2012 10:11 pm

beelzebub schreef: Ben je in een klap Serrero, Enoh en Overtoom kwijt. Goede reden om het niet te doen. :ajaxsmiley.gif:
Juist de enige goede reden om Serero vast te leggen: je bent hem lang kwijt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za aug 18, 2012 5:40 am

wimpey schreef:
beelzebub schreef: Ben je in een klap Serrero, Enoh en Overtoom kwijt. Goede reden om het niet te doen. :ajaxsmiley.gif:
Juist de enige goede reden om Serero vast te leggen: je bent hem lang kwijt.
:drecul.gif:

Overtoom? Serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » za aug 18, 2012 7:16 am

. Nu Oussama Assaidi niet meer komt, richt Ajax zijn pijlen op András Radó. De achttien jaar oude vleugelaanvaller is het seizoen in Hongarije erg goed begonnen en legde er in de eerste drie wedstrijden van het seizoen al direct twee in. Radó staat bekend als een van de grootste talenten die zijn club Haladás ooit voortbracht en debuteerde anderhalf jaar geleden in het eerste elftal. Hij kost naar schatting een miljoen euro. (Nemzeti Sport)
Wandelgangen VoetbalZone.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za aug 18, 2012 8:00 am

De Dominee schreef:
. Nu Oussama Assaidi niet meer komt, richt Ajax zijn pijlen op András Radó. De achttien jaar oude vleugelaanvaller is het seizoen in Hongarije erg goed begonnen en legde er in de eerste drie wedstrijden van het seizoen al direct twee in. Radó staat bekend als een van de grootste talenten die zijn club Haladás ooit voortbracht en debuteerde anderhalf jaar geleden in het eerste elftal. Hij kost naar schatting een miljoen euro. (Nemzeti Sport)
Wandelgangen VoetbalZone.
Mooi, kom maar op met die onbekende pareltjes... dat heb ik liever dan bekende middelmaat...

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » za aug 18, 2012 9:08 am

Is hij net zo'n pareltjs als Kristian Simon? :smallgrin.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » za aug 18, 2012 9:19 am

Wat is er van die jongen gekomen eigenlijk? Iemand die het weet? 18 jarige talenten hebben we zelf ook in de personen van Fischer en Lukoki, overigens.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 20, 2012 5:08 am

Telesport
Amsterdammers leggen bod van drie miljoen euro neer bij AZ

MOISANDER IS BIJNA AJACIED



• Het geduld van Niklas Moisander (l) lijkt te worden beloond. Ajax rekent erop deze week de AZ-verdediger aan te kunnen trekken als opvolger van de naar Tottenham Hotspur vertrokken Jan Vertonghen (r). FOTO: HANS VAN TILBURG

ALKMAAR – Ni­klas Moi­san­der (26) heeft te­gen He­ra­cles Al­me­lo hoogst­waar­schijn­lijk zijn laat­ste wed­strijd in het shirt van AZ ge­speeld. De aan­voer­der van de Alkmaar­ders staat op het punt een (mon­de­ling) drie­ja­rig con­tracts­voor­stel van Ajax te ac­cep­te­ren en hoopt van­daag tot een de­fi­ni­tief ak­koord te ko­men. De lands­kam­pi­oen leg­de op zijn beurt een bod van drie mil­joen eu­ro neer bij de AZ-di­rec­tie. Aan­ge­zien Ajax tot dus­ver niet ge­luk­kig was op de trans­fer­markt en Moi­san­der na het mis­lo­pen van trans­fers naar PSV, Ajax en An­der­lecht wel eens ge­frus­treerd kan ra­ken, lijkt de kans groot dat de clubs el­kaar zul­len vin­den. Van­daag staat een af­spraak ge­pland.

Met het bod van drie mil­joen eu­ro gaat Ajax in ie­der ge­val heen over de eer­de­re eer­ste bie­din­gen van PSV (2,1 mil­joen eu­ro) en An­der­lecht (2,1 mil­joen eu­ro vast en 400.000 eu­ro va­ri­a­bel).


Moi­san­der heeft in­tern bij AZ aan­ge­ge­ven graag naar de Are­nA te ver­hui­zen. Het zit hem nog steeds hoog dat zijn vriend Pon­tus Wern­bloom in ja­nu­a­ri voor 2,8 mil­joen eu­ro naar het ka­pi­taal­krach­ti­ge CS­KA Mos­kou mocht ver­trek­ken en hij op het­zelf­de mo­ment de hoofd­prijs van 5,1 mil­joen van PSV moest op­le­ve­ren. AZ ver­klaar­de dat ove­ri­gens door­dat Moi­san­der nog 2,5 jaar en Wern­bloom 1,5 sei­zoen on­der con­tract stond. Als AZ de twee­ja­ri­ge op­tie in het ‘Sche­rin­ga-con­tract’ van Wern­bloom zou lich­ten, kreeg hij een sa­la­ris dat de Alkmaar­ders niet meer kon­den en wil­den be­ta­len.

Moi­san­der baal­de en dat ge­voel werd nog eens ver­sterkt, na­dat Ajax in mei naar hem in­for­meer­de, toe­stem­ming kreeg van AZ om te pra­ten, maar te­rug­deins­de na de in­di­ca­tie van de trans­fer­som (cir­ca 4,5 mil­joen eu­ro). Di­rec­teur voet­bal­za­ken Marc Over­mars maak­te een snel­le re­ken­som en kwam – in­clu­sief vier jaar cir­ca één mil­joen eu­ro bru­to sa­la­ris – uit op 8,5 mil­joen eu­ro. Om­dat de ta­lent­vol­le Ste­fa­no Dens­wil over één – hoog­uit twee – jaar in staat wordt ge­acht Jan Ver­tong­hen te doen ver­ge­ten en Da­ley Blind als re­de­lij­ke tij­de­lij­ke op­los­sing werd ge­zien, kon er een streep door Moi­san­der.

De nieu­we dom­per leek door de links­be­ni­ge cen­tra­le ver­de­di­ger snel ver­ge­ten, na­dat Jo­hn van den Brom na­mens An­der­lecht bij de Fin aan­klop­te. Door de ver­koop van Ma­ti­as Su­a­rez aan CS­KA Mos­kou (voor elf mil­joen eu­ro) was er ge­noeg geld in kas om Moi­san­der te ko­pen. Tot­dat Su­a­rez we­gens zijn aan­hou­den­de knie­klach­ten niet door de me­di­sche keu­ring kwam en de trans­fer werd af­ge­bla­zen.

Door een ra­re sa­men­loop van om­stan­dig­he­den lijkt het ge­luk Moi­san­der als­nog toe te kun­nen la­chen. Da­ley Blind zak­te door het ijs te­gen PSV en Ajax’ goed­ko­pe al­ter­na­tief Marc Mu­nie­sa Mar­ti­nez scheur­de zijn kruis­band. Jo­r­is Ma­thij­sen wil­de ver­vol­gens een con­tract voor drie sei­zoe­nen heb­ben en dat was de Am­ster­dam­mers te gor­tig.

Om­dat Ajax naast Ver­tong­hen plot­se­ling ook de rou­ti­ne van Vur­non Ani­ta kwijt­raak­te (Ne­w­cast­le) en Theo Jans­sen dreigt te ver­lie­zen aan Vi­tes­se, werd Frank de Boers se­lec­tie wel heel jong en on­er­va­ren. Daar­naast kan Over­mars – na de (be­wust) mis­luk­te po­gin­gen bij Lu­ci­a­no Nar­singh, Sa­mu­el Ar­men­te­ros en Ous­sa­ma As­sai­di – ook wel een suc­ces­je op de trans­fer­markt ge­brui­ken. Door de ver­koop van Ani­ta (8,5 mil­joen eu­ro in één keer), Mou­nir El Ham­da­oui (900 dui­zend eu­ro), Da­rio Cvi­ta­nich (450 dui­zend eu­ro) en Aras Özb­il­iz (één mil­joen) heeft de di­rec­teur in­mid­dels zijn ei­gen bud­get van cir­ca 13,5 mil­joen eu­ro ge­creëerd. In de loon­kos­ten werd ten op­zich­te van vo­rig jaar al meer dan twaalf mil­joen eu­ro ge­sne­den.

AZ zal be­sef­fen dat een nieu­we men­ta­le tik voor Moi­san­der wel eens ver­ve­len­de ge­vol­gen zou kun­nen heb­ben. Daar­naast heeft de ver­de­di­ger zelf aan­ge­ge­ven zijn tot 2014 lo­pen­de con­tract niet te zul­len ver­len­gen, wordt hij al­leen maar min­der waard en heb­ben de Alkmaar­ders wel op een ver­koop ge­re­kend. „Mocht Ni­klas ver­trek­ken dan heb­ben we daar met Tho­mas Lam en Etiënne Reij­nen al op in­ge­speeld”, zei Gert­jan Ver­beek niet voor niets.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » ma aug 20, 2012 7:44 am

Voor drie miljoen gaat Ajax hem echt niet krijgen. Kansloze onderneming.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » ma aug 20, 2012 7:48 am

3 miljoen zou ik mee kunnen leven, al zou ik er liever 1 of 2 miljoen bij doen en Viergever halen.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ronald! » ma aug 20, 2012 8:22 am

3 miljoen lijkt me ook heel redelijk. Zelfs als je hem niet kan doorverkopen is de schade nog tamelijk beperkt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » ma aug 20, 2012 9:08 am

D_skilled schreef:Voor drie miljoen gaat Ajax hem echt niet krijgen. Kansloze onderneming.
Dat lijkt mij dus ook.Dat is iets meer dan dan de helft van de door AZ in eerste instantie gevraagde transfers som ...

Plaats reactie