Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 20, 2012 2:30 pm

D_skilled schreef: Types als Assaidi en Narsingh halen hun neus op voor Ajax en helemaal in combinatie met een hebzuchtige zaakwaarnemer.
Dit moet je me uitleggen: waarom zou Narsingh voor Ajax zijn neus ophalen en naar psv gaan?
D_skilled schreef:Voor drie miljoen gaat Ajax hem echt niet krijgen. Kansloze onderneming.
Mwah. :smallgrin.gif:

Prima werk van Overmars. Tot voor kort was er sprake van een vraagprijs van 5 - 6 M, dus was zijn komst toen geen optie. Nu haalt ie 'm voor iets meer dan 3 M op. Marc Netto kun je wel om een boodschap sturen. In het zeer recente verleden was Moisander dus al lang en breed binnengehaald en had de technisch manager of - directeur wél 5 - 6 M betaald he!!

Moisander is m.i. een goede aankoop: hij is net als zijn vml. kompaan Viergever geen bad-ass defender. Maar in combi met 'voetballer' Elm als VM had AZ afg. seizoen wél de minst gepasseerde defensie. Moisander ziet het spel goed, heeft organisatorische kwaliteiten, is positioneel verdedigend goed en hij is prima aan de bal. Een veel betere optie dan een mandekker als bijv. Rajkovic. Onze ploeg is 8 van de 10 keer dominant, dan heb je weinig aan mandekkers pur sang. Een CV van een NL-topclub moet problemen vooral positioneel op kunnen lossen.

Neem de gelijkmaker van AZ vorig weekend: Alderweireld laat zich uit het centrum weglokken, verliest knullig het duel van Altidore en er was geen rugdekking van VDW en Rica om die fout uit te gummen. Van Moisander verwacht ik coachende - en organisatorische kwaliteiten om een dergelijke janboel te voorkomen. Het is verder aan hem om zich o.l.v. FdB door te ontwikkelen. Hij heeft z'n 'momentjes' en in de persoonlijke duels is ook nog winst te boeken. Een betere leermeester dan FdB kan hij niet vinden om aan zijn mindere punten te werken.

Ook positief m.i.: Moisander is de door FdB gewenste vervanger van Vertonghen. En bovendien haal je voor 3 M de captain van een concurrent op... Kan me ook voorstellen dat psv geinteresseerd was. Advocaat en Brands kennen die jongen en Brands wilde hem vorig seizoen ook al naar Eindhoven halen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » ma aug 20, 2012 2:39 pm

Ajax Rules schreef:
Toppie schreef:Ik hoop alleen nog niet dat de puzzel van Frank klaar is 2 to go :biggthumpup.gif:
Het is opvallend dat FdB zijn ambities naar beneden heeft bijgeschroefd.

Eerst had hij het over een linksback, een LCV, een rechtsbuiten en een jonge spits. Dat was nadat Sana al was aangetrokken en nog voordat Anita (en Janssen) in de concrete belangstelling kwamen te staan.

Nu heeft hij het nog over een vervanger voor Anita en een rechtsbuiten. Daarmee zijn de linksback en de jonge spits kennelijk niet meer nodig. Een vervanger voor Janssen kennelijk ook niet.

We hebben nu:
Weg; Lodeiro, Aissati, El Hamdaoui, Vertonghen, Verhoeven, Ooijer, Bulykin, Cvitanich, Ozbiliz, Josefzoon, Sneijder. En misschien nog Janssen, Van der Wiel en Sulejamni (en Ebecillio?)

Nieuw: Schone, Sana, Moisander, Boccara.
14 out, 4 in. Waaronder een paar topsalarissen. Op dat vlak gaat het in ieder geval goed.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door sander » ma aug 20, 2012 2:51 pm

Ajax Rules schreef:
Toppie schreef:Ik hoop alleen nog niet dat de puzzel van Frank klaar is 2 to go :biggthumpup.gif:
We hebben nu:
Weg; Lodeiro, Aissati, El Hamdaoui, Vertonghen, Verhoeven, Ooijer, Bulykin, Cvitanich, Ozbiliz, Josefzoon, Sneijder. En misschien nog Janssen, Van der Wiel en Sulejamni (en Ebecillio?)

Nieuw: Schone, Sana, Moisander, Boccara.
Vergeet Castillion en Anita niet

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 20, 2012 3:15 pm

Ajax weer op tribune voor Andersen
Bron: Sporten.dk
Scouts van Ajax waren afgelopen vrijdag aanwezig bij de wedstrijd tussen AaB en FC Midtjylland. Ze kwamen volgens de directeur van AaB voor het aanvalsduo Nicklas Helenius and Lucas Andersen.

Er zijn ook aanbiedingen gedaan voor de spelers. Echter, ook Feyenoord, Chelsea, Manchester City, Anderlecht and Wolfsburg waren van de partij.

De directeur wil niet zeggen wie er een bod heeft gedaan. Ajax volgt Andersen al lang.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » ma aug 20, 2012 4:01 pm

'Ajax heeft concurrentie in strijd om handtekening András Radó'
20-08-12
Ajax is niet de enige club die in de markt is voor András Radó. De vleugelspits uit Hongarije, die ongeveer een miljoen euro moet kosten, wordt ook gevolgd door clubs uit Duitsland, Italië en Frankrijk. Het gaat daarbij echter niet om de meest aansprekende clubs, dus zou de statuur van de Amsterdammers de doorslag kunnen geven, z meldt het Hongaarse Nemzeti Spor. Ajax kwam bij Radó van Haladás uit nadat Oussama Assaidi besloot voor Liverpool te kiezen.



:confused.gif: bron Ajaxfside.nl

Worden nog 11 leuke dagen :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 20, 2012 4:22 pm

http://www.transfermarkt.de/de/andras-r ... 80239.html

Halen die man, hij is uniek: in Pápa geboren!!!!

Slecht omen: speelde z'n laatste interland onder ex-kakkie Toni Roth. Kennen we die nog? :biggrin.gif:

http://www.google.nl/search?q=Antal+R%C ... 66&bih=580

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » ma aug 20, 2012 6:19 pm

20 Aug 2012 om 17:36 | Door Jim de Fluiter.

Scouts van Ajax en Feyenoord hebben vrijdag de wedstrijd tussen FC Midtjylland en Aalborg BK bekeken. De clubs zaten op de tribune voor Lucas Andersen en Nicklas Helenius, spelers van Aalborg. Volgens de directeur van Aalborg zijn er ook aanbiedingen gedaan op de spelers. Naast Feyenoord en Ajax zaten ook Chelsea, Manchester City, RSC Anderlecht en VfL Wolfsburg op de tribune. Helenius heeft eerder in een interview aangegeven dat hij liever naar de Eredivisie of de Bundesliga vertrekt dan naar de Premier League. "Ik prefereer de Duitse of Nederlandse competitie, omdat die cultuur dichter bij de Deense cultuur ligt en ik voel dat mijn stijl bij deze twee competities past", aldus de aanvaller.Andersen werd afgelopen seizoen ook meermaals bekeken door Ajax. De zeventienjarige middenvelder debuuteerde al op zijn zestiende bij Aalborg en Denemarken-bondscoach Morten Olsen gaf aan dat hij Andersen perfect bij Ajax vindt passen.

Soccesnews.nl

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » ma aug 20, 2012 7:05 pm

Van der Aat heeft tegenover Ajaxinside.nl verklaard dat de transfer van Moisander rond is. Hij wordt morgen gepresenteerd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 20, 2012 7:35 pm

wimpey schreef:
D_skilled schreef: Types als Assaidi en Narsingh halen hun neus op voor Ajax en helemaal in combinatie met een hebzuchtige zaakwaarnemer.
Dit moet je me uitleggen: waarom zou Narsingh voor Ajax zijn neus ophalen en naar psv gaan?
Ik weet ook niet waarom, maar gisteravond zag ik een opvallende uitspraak van Narsingh in Studio Voetbal. Toen hem werd gevraagd wat hij van de transfer van Assaidi naar Liverpool vond, zei hij iets in de trant van: "dan heeft hij goed naar mij geluisterd. Toen hij zei dat hij naar Ajax en naar Liverpool kon gaan, zei ik dat hij zeker naar Liverpool moest gaan". Helemaal plaatsen kon ik dat niet. Heeft Narsingh iets tegen Ajax of zo?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 20, 2012 7:37 pm

Wat ik overigens ook niet begrijp, zou het zo zijn, is dat Moisander een maand of wat geleden 5 tot 6 miljoen zou hebben gekost en nu 3. Waarom zou AZ 10 dagen voor het sluiten van het transferwindow de prijs halveren? Ik zou dan verwachten dat de prijs omhoog zou gaan, omdat de kans op een goeie vervanger aanzienlijk geslonken is t.o.v. een maand geleden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Khraa » ma aug 20, 2012 7:40 pm

Omdat toen Ajax, PSV en Anderlecht in de markt waren....nu alleen nog Ajax. Volgens mij willen ze best van hem af. Heel eerlijk gezegd zie ik het niet zo in hem zitten,.... Ik vind het een net niks verdediger.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » ma aug 20, 2012 7:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
wimpey schreef:
D_skilled schreef: Types als Assaidi en Narsingh halen hun neus op voor Ajax en helemaal in combinatie met een hebzuchtige zaakwaarnemer.
Dit moet je me uitleggen: waarom zou Narsingh voor Ajax zijn neus ophalen en naar psv gaan?
Ik weet ook niet waarom, maar gisteravond zag ik een opvallende uitspraak van Narsingh in Studio Voetbal. Toen hem werd gevraagd wat hij van de transfer van Assaidi naar Liverpool vond, zei hij iets in de trant van: "dan heeft hij goed naar mij geluisterd. Toen hij zei dat hij naar Ajax en naar Liverpool kon gaan, zei ik dat hij zeker naar Liverpool moest gaan". Helemaal plaatsen kon ik dat niet. Heeft Narsingh iets tegen Ajax of zo?
Viel mij ook op! Lijkt wel alsof hij plotseling iets tegen Ajax heeft, inderdaad. Sterker nog, hij profileert zich vrij stevig anti Ajax in diverse interviews. De invloed van Van Bommel...?
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 20, 2012 8:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
wimpey schreef:
D_skilled schreef: Types als Assaidi en Narsingh halen hun neus op voor Ajax en helemaal in combinatie met een hebzuchtige zaakwaarnemer.
Dit moet je me uitleggen: waarom zou Narsingh voor Ajax zijn neus ophalen en naar psv gaan?
Heeft Narsingh iets tegen Ajax of zo?
Wellicht kan D_skilled ons dat uitleggen. Die kwam er immers mee.... :confused.gif:

Ik kan het niet plaatsen. Bij Ajax speel je wél CL en je hebt (zeker de laatste jaren) meer uitzicht op een lucratieve transfer... Narsingh zal zijn r€d€n€n voor zijn keuze hebben, maar sportief gezien is Ajax de laatste jaren natuurlijk een beter adres dan psv.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 20, 2012 8:06 pm

Nee joh, dat is gewoon supporters paaien. Daar hebben nieuwe Feyenoorders ook een handje van.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » ma aug 20, 2012 8:33 pm

Precies. Een Mertens en Natsingh sliepen in een Ajaxpyjama, net als bijv. bij Vlaar het geval was. Dan moet je toch wat om in het gevlei te komen bij de supporters van PSV of Feyenoord. Ooijer was daar ook erg goed in.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » di aug 21, 2012 6:42 am

Hahaha, geen idee hebben wat Narsingh nu precies zei maar ondertussen wel conclusies trekken :smallgrin.gif:

Narsingh heeft alleen tegen Assaidi gezegd dat als hij klaar dacht te zijn voor Liverpool, dat hij dan voor Liverpool moest tekenen. Zo vaak komt zo'n grote club uit zo'n grote competitie niet langs, daarbij zal het salaris ook een stuk hoger zijn.

Verder heeft Narsingh geen hekel aan Ajax, maar hij kreeg een beter gevoel bij PSV. Omdat PSV veel meer moeite heeft gedaan dan Ajax en omdat veel PSV'ers (met name Van Bommel) hem regelmatig lieten weten dat hij voor PSV moest kiezen, waar van de Ajacieden alleen Anita aandacht voor hem had.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » di aug 21, 2012 7:16 am

Als je goed had gelezen had je gezien dat het niet alleen om dit interview ging.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » di aug 21, 2012 9:02 am

Sommigen reageren inderdaad op de opmerking van D_skilled, anderen op de interviews van Narsingh (en dan met name die in Studio Voetbal).

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » di aug 21, 2012 11:11 am

Ach, als je van een ploeg tien sms'jes krijgt van spelers, dan weet je ook als je niet al te onbenullig bent, dat dat niet zoveel te maken heeft met dat die spelers nou zo betrokken bij je zijn, maar dat er sprake is van een afspraak om je over de streep te trekken. Heeft natuurlijk niets met interesse van die spelers in jouw wel en wee te maken.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di aug 21, 2012 11:21 am

Wanneer een nobody als Ernst Faber tot assistent wordt benoemd dan weet je eigenlijk al genoeg. Dan gaat het niet meer om presteren.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 21, 2012 12:34 pm

Je vergeet Rene..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di aug 21, 2012 7:16 pm

Baseman schreef: Omdat PSV veel meer moeite heeft gedaan dan Ajax en omdat veel PSV'ers (met name Van Bommel) hem regelmatig lieten weten dat hij voor PSV moest kiezen, waar van de Ajacieden alleen Anita aandacht voor hem had.
Die uitstekende soft-skills van psv-ers zien we gelukkig ook al jaren terug op het veld! :cheer.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di aug 21, 2012 7:27 pm

Narsingh heeft toch niet gekozen? Ajax is nooit tot het punt gekomen dat Narsingh kon kiezen. Vind het prima dat de gevulde koeken op de Herdgang beter zijn, maar feit is dat PSV de vraagprijs heeft geboden en Ajax niet. Dat telt.

columbus
Berichten: 5462
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » wo aug 22, 2012 7:43 am

Precies, Peter. Al dat gespeelde sentiment... Word daar inmiddels wel een tikkie moe van. Al die treinen, pyjama's, posters, vroegere helden, warm gevoel, warme club, lekkere koekjes, 1 sms tov 36 smsjes... :aai.gif: PSV wilde gewoon de vraagprijs betalen en accepeteerde de eisen van meneer Raiola, Ajax niet. En daarom speelt hij op dit moment in Eindhoven en niet in Amsterdam.

Het enige wat telt in de huidige voetbalwereld zijn de centen. De ene dag slapen ze nog prinsheerlijk onder een Ajaxdekbed om vervolgens 24 uur later, smsend en wel, op de trein te stappen naar die ene droomclub...

Echte clubliefde zie maar weinig meer.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » wo aug 22, 2012 9:40 am

Columbus schreef:Precies, Peter. Al dat gespeelde sentiment... Word daar inmiddels wel een tikkie moe van. Al die treinen, pyjama's, posters, vroegere helden, warm gevoel, warme club, lekkere koekjes, 1 sms tov 36 smsjes... :aai.gif: PSV wilde gewoon de vraagprijs betalen en accepeteerde de eisen van meneer Raiola, Ajax niet. En daarom speelt hij op dit moment in Eindhoven en niet in Amsterdam.

Het enige wat telt in de huidige voetbalwereld zijn de centen. De ene dag slapen ze nog prinsheerlijk onder een Ajaxdekbed om vervolgens 24 uur later, smsend en wel, op de trein te stappen naar die ene droomclub...

Echte clubliefde zie maar weinig meer.
Zo is het maar net. Dus wat verwacht Ajax met deze huidige instelling? Je hebt in de top van het voetbal louter broodvoetballers. Zeker als ze in eerste instantie voor een club als Ajax kiezen. Als wij het budget van Man U of Man C hadden gehad, hadden we spelers een contract voor onbepaalde tijd kunnen presenteren. Bij Ajax weten we dat alle spelers (behalve sub-toppers) voorbijgangers zijn. Dus wat denkt Ajax voortaan binnen te halen? Goedkope en loyale spelers? Dat zullen in veel gevallen spelers zijn die eigenlijk tekort komen voor het eigenlijke nivo, maar door hun gretigheid wel worden uitgekozen. Vind het geen bemoedigende tekenen. De nieuwe RvC vaart een andere koers, maar dat is voornamelijk: intresse tonen en dan niks meer van je laten horen. De clubkas zal het fijn vinden, de sportiviteit echter.....

Plaats reactie