Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Frisse » ma aug 20, 2012 3:35 pm

Ja, en? Heeft de volledige voorbereiding meegedraaid en zat in de eerste wedstrijd op de bank ten koste van spelers die er al jaren zitten (Gallas en Kaboul).

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » ma aug 20, 2012 3:54 pm

Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 20, 2012 3:56 pm

Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Qua voetbal of qua leven daar?

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ronald! » ma aug 20, 2012 4:03 pm

Zo kort na z'n droomtransfer is zo'n via-via-geruchtje niet serieus te nemen... :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma aug 20, 2012 4:13 pm

Frisse schreef:Ja, en? Heeft de volledige voorbereiding meegedraaid en zat in de eerste wedstrijd op de bank ten koste van spelers die er al jaren zitten (Gallas en Kaboul).
Wat is je punt? Het was de eerste wedstrijd. Tottenham heeft het vorig jaar niet slecht gedaan met de vierde plaats. Jan komt er wel. Die staat er komende week gewoon in.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 20, 2012 4:18 pm

Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
:excited.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » ma aug 20, 2012 5:07 pm

Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Mooi.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2012 6:54 pm

Vervelend voor hem Misschien kunnen we hem huren? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » ma aug 20, 2012 8:53 pm

Arthur schreef:
Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Qua voetbal of qua leven daar?
Qua leven.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rednose » ma aug 20, 2012 9:01 pm

Alexander schreef:
Arthur schreef:
Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Qua voetbal of qua leven daar?
Qua leven.
Dat zal vast....zeker wat druk tijdens de OS........kan hij met zijn zachte gestel niet tegen... :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Oscarito » di aug 21, 2012 12:30 am

wimpey schreef:Update:

Volgens De Telegraaf krijgt Niklas Moisander rugnummer 4. Inderdaad, het rugnummer van de naar Tottenham Hotspur vertrokken Jan Vertonghen.

Denk dat Moisander onderhand wel onder het kopje 'betrouwbaar' valt. :blush.gif:
Jammer dat ze niet intensiever in Venlo waren gaan kijken, qua totaalplaatje een veel betere transfer.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 21, 2012 5:08 am

Telesport
Ajacied Moisander: „Hij gaf Finse jongens het geloof dat ze de top konden halen”

LITMANEN LICHTEND VOORBEELD



• Samen met zijn zaakwaarnemer Steinar Dietz (l.) verlaat Niklas Moisander even na 19.00 uur het MRI-centrum aan het IJsbaanpad in Amsterdam. Met zijn transfer naar Ajax treedt de Fin in de voetsporen van zijn landgenoot Jari Litmanen (inzet). FOTO’S: ROB DE JONG

AM­STER­DAM – Ni­klas Moi­san­der (26) is „trots en blij” dat hij van­daag om 10.00 uur in het bij­zijn van di­rec­teur voet­bal­za­ken Marc Over­mars en trai­ner Frank de Boer zijn hand­te­ke­ning on­der een drie­ja­rig con­tract bij Ajax zet. „Dat ik na­dat Ja­ri Lit­ma­nen in 2004 ver­trok de eer­ste Fin­se ba­sis­spe­ler in Ajax 1 word, maakt de­ze trans­fer nog spe­ci­a­ler. Hij is een icoon, de Johan Cruijff van het Fin­se voet­bal. Ja­ri gaf voet­bal­lers in Fin­land het ge­loof dat ze de Eu­ro­pe­se top kon­den ha­len.”

De links­be­ni­ge cen­tra­le ver­de­di­ger, die Jan Ver­tong­hen moet doen ver­ge­ten en in Am­ster­dam het rug­num­mer van de Belg (4) over­neemt, leek in 2004 al voor­be­stemd om in de voet­spo­ren van Lit­ma­nen te tre­den. „Ik kwam met mijn broer Hen­rik van TPS Tur­ku over naar Am­ster­dam, heb drie jaar bij Jong Ajax ge­speeld en met Ajax 1 ge­traind. Tot een de­buut kwam het he­laas nooit. Des­tijds was ik fy­siek en men­taal niet klaar, nu wel.”

Met dank aan Jan Ever­se, die hem in 2006 naar FC Zwol­le haal­de. „Ik kwam daar ge­knakt bin­nen en had ook nog eens de pech dat ik heel erg moest wen­nen aan de speel­stijl in de Ju­pi­ler Lea­gue. Het ging moei­zaam, maar Jan bleef ver­trou­wen hou­den, zei van­af dag één dat ik de top van Ne­der­land zou ha­len en leg­de de ba­sis voor mijn over­stap naar AZ.”

In Alkmaar bloei­de de 27-vou­dig in­ter­na­ti­o­nal ver­der op. „Ik heb daar vier prach­ti­ge ja­ren ge­had en zal AZ nooit ver­ge­ten. On­der vier top­trai­ners – Louis van Gaal, Ro­nald Koe­man, Dick Ad­vo­caat en Gert­jan Ver­beek – heb ik gro­te stap­pen kun­nen ma­ken. Met een kam­pi­oen­schap, het aan­voer­der­schap en een prach­tig af­ge­lo­pen jaar tot ge­volg. We de­den lang mee om de ti­tel en kwa­men ver in Eu­ro­pa.”

Toch was het vol­gens hem tijd om een nieu­we stap in zijn car­rière te zet­ten. „Voor ie­der­een trou­wens. Bij AZ is Etiënne Reij­nen klaar voor een ba­sis­plaats en de club krijgt nog een mooi be­drag (cir­ca 3,2 mil­joen eu­ro, red.) voor me. Ik wil me ver­der ont­wik­ke­len en Ajax kon na het ver­trek van Ver­tong­hen een er­va­ren ver­de­di­ger ge­brui­ken. Daar­bij re­a­li­seer ik me dat het niet mak­ke­lijk is om Jan op te vol­gen. Het zijn gro­te schoe­nen om in te stap­pen, want hij is een bui­ten­ge­woon goe­de spe­ler, in mijn ogen met af­stand de bes­te voet­bal­ler van vo­rig sei­zoen. Maar ik heb in mei al met me­neer De Boer ge­spro­ken. Zijn ver­haal was dui­de­lijk. Ver­tong­hen zou voor 99,9 pro­cent ver­trek­ken en ik was zijn eer­ste keus. Hij denkt dat ik met mijn voet­bal­kwa­li­tei­ten en er­va­ring een be­lang­rij­ke spe­ler kan wor­den.”

Des­on­danks duur­de het nog ruim drie maan­den voor de ko­gel door de kerk ging en dat vrat aan Moi­san­der. „PSV, Ajax, An­der­lecht en weer Ajax toon­den be­lang­stel­ling, een deal leek een paar keer dicht­bij, maar de clubs be­ten niet door. Ik wist dat AZ een ho­ge prijs vroeg, dus durf­de op een ge­ge­ven mo­ment niet meer te ho­pen. Zelfs niet na­dat mijn zaak­waar­ne­mers Sör­en Le­rby en Stei­nar Dietz bel­den dat Ajax was te­rug­ge­ko­men. Pas na­dat AZ en Ajax van­daag (gis­te­ren, red.) een ak­koord slo­ten, kwa­men de emo­ties. Ik schreeuw­de: ’Ein­de­lijk’, zou weer Cham­pi­ons Lea­gue gaan spe­len, maar wist ook di­rect wat ik zou mis­sen. Ik ver­laat AZ met pijn in het hart. De ge­voe­lens voor de club en mijn me­de­spe­lers zijn sterk. Ik heb in een groep zelfs nog nooit zo’n goe­de sfeer mee­ge­maakt.”

Toch kijkt Moi­san­der lie­ver voor­uit. „Ik ben tus­sen 12.00 en 19.00 uur bin­nen­ste bui­ten ge­keerd. In het VU-zie­ken­huis en het MRI-cen­trum aan het IJs­baan­pad. Mijn hart, ogen, bloed en ge­wrich­ten zijn al­le­maal ge­con­tro­leerd en de dok­ter heeft me ook nog uit­ge­breid be­ke­ken. Nu al­leen nog de hand­te­ke­ning en dan kan ik het veld op…”
Welkom terug Moisander bij de mooiste club van de wereld. :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif: Dat we mogen genieten van je spel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » di aug 21, 2012 8:37 am

Genant detail is, dat dit de zoveelste speler is uit de jeugdopleiding die wordt teruggekocht of dat men daar een bod op heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Pride of Amsterdam » di aug 21, 2012 8:56 am

True. Aan de andere kant, hij was misschien wel nooit de voetballer geworden die hij nu is, als hij toen bij Ajax had mogen blijven.
Op naar de vierde ster!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 21, 2012 9:32 am

Pride of Amsterdam schreef:True. Aan de andere kant, hij was misschien wel nooit de voetballer geworden die hij nu is, als hij toen bij Ajax had mogen blijven.
Dat is het dus. Hij zegt dat hij er mentaal niet klaar voor was. Ik vind wel dat Ajax spelers sneller moet verhuren.
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ronald! » di aug 21, 2012 10:30 am

Rishi schreef:
Pride of Amsterdam schreef:True. Aan de andere kant, hij was misschien wel nooit de voetballer geworden die hij nu is, als hij toen bij Ajax had mogen blijven.
Dat is het dus. Hij zegt dat hij er mentaal niet klaar voor was. Ik vind wel dat Ajax spelers sneller moet verhuren.
Spelers die er mentaal niet klaar voor zijn zou je inderdaad kunnen verhuren, maar toch niet in het algemeen? Over het algemeen vind ik dat de mentale gesteldheid van debutanten namelijk uitstekend is.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » di aug 21, 2012 10:45 am

Toppie schreef:Genant detail is, dat dit de zoveelste speler is uit de jeugdopleiding die wordt teruggekocht of dat men daar een bod op heeft gedaan.
In de Engelse zone schreef iemand iets heel interessants, namelijk dat als we Moisander zouden hebben behouden en een gemiddeld jaar salaris over 6 jaar van 0.5 miljoen zouden hebben betaald, dat hij net zoveel zou hebben gekost als dat we nu voor 'm betalen. Maar dan zonder de garantie dat ie daadwerkelijk zou zijn doorgebroken.

Zo gezien niet zo'n gekke deal natuurlijk..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door roelf » di aug 21, 2012 11:49 am

Je zou eigenlijk met terugkoop clausules moeten gaan werken. Maar ja, dat werkt ook alleen maar als je hem terugkoopt van de club waar je hem aan verkocht had.
Lindgren had geloof ik zo'n clausule.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » di aug 21, 2012 11:53 am

De enige terugkoop die ooit gepresteerd heeft is Ronald de Boer. En die was maar een jaar weg zonder terugkoop clausule geloof ik.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 21, 2012 11:55 am

beelzebub schreef:De enige terugkoop die ooit gepresteerd heeft is Ronald de Boer. En die was maar een jaar weg zonder terugkoop clausule geloof ik.
Frank Rijkaard en Johan Cruijff waren ook niet slecht.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » di aug 21, 2012 1:40 pm

Das geen terugkoop. Rijkaard had nog een tussenstop bij Zaragoza of was het Sporting? En Cruijff daar zat nog veel meer tussen, Levante, wat in Amerika, voetbalpensioen, een varkensfokkerij... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rijkaard » di aug 21, 2012 1:45 pm

Het is hier al aangehaald maar door Moisander weg te doen en terug te kopen heb je geld verdiend. Waar de bashers lekker makkelijk denken te scoren door nu te roepen weer 3 miljoen voor een door jezelf opgeleide speler wat een f*% beleid!

Kan je ook zo redeneren, als Moisander bij Ajax was gebleven had Vertonghen niet de groei gemaakt die hij nu heeft gemaakt waardoor we hem met dikke winst hebben verkocht en voor 1/3 deel Moisander hebben teruggekocht met veel meer ervaring dan als hij bij Ajax was gebleven..

Zo gek is het dus nog niet deze deal ;) :blub.gif: :ajaxsmiley.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » di aug 21, 2012 2:04 pm

Ik ben heel benieuwd wie de volgende aankoop zal worden ???

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 21, 2012 2:35 pm

beelzebub schreef:Das geen terugkoop. Rijkaard had nog een tussenstop bij Zaragoza of was het Sporting? En Cruijff daar zat nog veel meer tussen, Levante, wat in Amerika, voetbalpensioen, een varkensfokkerij... :ajaxsmiley.gif:
Moisander dan ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » di aug 21, 2012 2:45 pm

Klopt, maar sloeg op Lindgren een post erboven. En alle andere terugkoop (wat niet veel is voor Ajax)
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie