Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » do mei 23, 2013 8:06 am

In de Beker wedstrijd tegen AGOVV was al duidelijk dat deze man kan voetballen en was toen voor 8 ton te halen en nu weer voor miljoenen te koop :excited.gif: :1evil.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Le T. » do mei 23, 2013 8:08 am

Jinne schreef:We hadden hem bij AGOVV op moeten halen, niet nu bij Twente voor miljoenen.
Ergerlijk inderdaad. We hebben er notabene zelf tegen gespeeld. Nou was dat geen briljante wedstrijd van hem, wel was duidelijk te zien dat het niet zo'n speler was die alleen maar goed leek door de lage handelingssnelheid in de jupiler league. En Ajax haalt dan vervolgens Boerrigter uit de jupiler league, die het daarvan wel moet hebben. Maar goed, die ergernis is geen reden om hem nu te laten lopen.
Ajaciedjuh schreef:Geweldige voetballer, maar helaas erg blessuregevoelig. Als er werkelijk interesse is van Juve en Dortmund, dan is Ajax kansloos. Daarnaast is het wachten op de uitspraak van Munsterman: 'Wij verkopen niet aan Ajax!'
Als Chadli naar Ajax wil en niet naar Dortmund of Juve dan kan Munsterman kiezen tussen naar Ajax laten gaan of volgend transfervrij laten vertrekken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do mei 23, 2013 8:12 am

Jabu schreef:FdB zei laatst nog bij studio sport dat hij Chadli misschien wel de beste speler van de Eredivisie vond. Zal alleen nooit door Twente aan Ajax verkocht worden anders dan voor de hoofdprijs dus dit lijkt wat nutteloze interesse te zijn.

Precies. Ajax zet de veelgeplaagde Munsterman in een zetel. Eindelijk kan hij weer een wit voetje halen bij de fans. 'Wij verkopen niet aan de concurrentie', blablabla....

Goede voetballer hoor, daar niet van. Hoewel blessuregevoelig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » do mei 23, 2013 8:13 am

Ben het met Toppie, Le T. en anderen eens: Jol had hem destijds moeten halen. Nu is het een kansloze zaak.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do mei 23, 2013 8:15 am

Leuke voetballer maar kan die op de plaats van Siem, Toby of Christiaan spelen?
YNWA

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 8:26 am

Leuk dat we Chadli hadden kunnen ophalen bij AGOVV maar dat is een aantal jaar geleden. Denk je nou echt dat hij zich zo ontwikkeld zou hebben als dat hij nu heeft gedaan?

Ajax krijgt nu een kant-en-klare speler. Geen speler die nog 3 jaar moet rijpen.
IK GELOOF!!!!!!

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rijkaard » do mei 23, 2013 8:30 am

Ik vind dat zo'n open deur intrappen van we hadden hem 5 jaar geleden moeten halen. Natuurlijk was dat goedkoper geweest en beter maar dat is echt van 0,0 toegevoegde waarde op dit moment. En dan kan je ook gaan roepen dat we Messi hadden moeten scouten of dichter bij huis Clasie op zijn 12de in Haarlem.

On topic. Ik ben blij dat Ajax wel inziet dat ze kwaliteit nodig hebben om vooruit te komen. Nog los van de haalbaarheid ben ik blij met namen als Maher, van Ginkel en Chadli. Daar spreekt in ieder geval ambitie uit!
Is 1995 echt zolang geleden??

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 8:44 am

:biggthumpup.gif:

Chadli was toen vast een leuke speler. Maar die Valencia van Go Ahead speelde ook een aardige pot tegen Ajax en laatst ook tegen 010. Hij was toen niet goed genoeg. Misschien omdat Ajax toen ook Siem de Jong en Eriksen had. En Derk. En Lukoki.

Ajax kan wel tig spelers onder contract hebben staan maar spelers moeten zich ook kunnen ontwikkelen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do mei 23, 2013 8:48 am

Rijkaard schreef:On topic. Ik ben blij dat Ajax wel inziet dat ze kwaliteit nodig hebben om vooruit te komen. Nog los van de haalbaarheid ben ik blij met namen als Maher, van Ginkel en Chadli. Daar spreekt in ieder geval ambitie uit!

Maar hoe serieus is het? Het moet niet voor de bühne zijn.

Guus Hiddink deed het slim in zijn Eindhovense tijd. Hij wilde Tevez halen, Robinho, Van Persie. Lukte natuurlijk niet, maar o, o, wat een ambitie toonde PSV. :biggrin.gif:

Zeg niet dat Overmars dat spelletje ook speelt, maar dit bericht verbaast me wel.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 8:58 am

Die jongen heeft nog maar een contract voor een jaar. Dat is wat anders dan Tevez en Robinho.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do mei 23, 2013 9:10 am

Financieel zou het denk ik wel haalbaar moeten zijn met nog 1 jaar contract. En Chadli moet zich afvragen of hij wat te zoeken heeft bij Dortmund of Juventus. Mijn voorspelling is dat hij er daar niet aan te pas komt. Vanaf Twente kom je dan binnen als nobody. Ben je nog één of twee keer geblesseerd en niemand kijkt meer naar je om. Banksaldo op peil maar weinig speelminuten. Sportief zou Ajax voor hem geen slechte keuze zijn.

Bij Ajax zijn de vleugels alleen in kwantiteit goed bezet. Fischer is een groot talent maar moet nog veel leren. Die zal normaal gesproken sowieso spelen, Chadli zou de andere vleugel moeten bezettten. Als Chadli zou worden gehaald denk ik dat Cuenca in Barcelona blijft. Boerrigter gaat dan zijn laatste jaar in en zal mogen vertrekken. Lukoki komt er ook niet meer aan te pas maar staat nog wel onder contract.

Iemand hier die een goed beeld van zijn blessures heeft?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do mei 23, 2013 9:15 am

Rishi schreef:Die jongen heeft nog maar een contract voor een jaar. Dat is wat anders dan Tevez en Robinho.

Eriksen ook. Dat een speler nog één jaar contract heeft zegt niet alles. Het hangt er maar net vanaf hoe rijk de clubs zijn die zich voor hem melden.

Als die jongen per se naar Ajax wil en nergens anders heen, ja dan... Maar dat moet ik nog zien, hoor. Chadli heeft alles al gewonnen in Nederland. Ik kan me voorstellen dat hij het wil gaan proberen in een grotere competitie.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 9:22 am

Ik kan het me ook wel voorstellen hoor. Maar het WK komt eraan. Hij heeft er niks aan om op de bank te zitten.

Welke Twente-speler heeft het nou gemaakt in het buitenland? Ruiz, Elia, Arnautovic, Luuk de Jong... Allemaal semi-mislukt.

De enige speler die het van de subtop gemaakt heeft is Dembele.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » do mei 23, 2013 9:24 am

Yopi schreef: Chadli heeft alles al gewonnen in Nederland. Ik kan me voorstellen dat hij het wil gaan proberen in een grotere competitie.
Een KNVB-beker en een JC-schaal. Geen CL-gespeeld... Valt wel mee allemaal.

Verder vind ik hem overrated en is hij voor mijn gevoel altijd geblesseerd. Absoluut niet halen, dus. Lijkt me ook geen aardige vent (wat voor De Boer een criterium lijkt te zijn).
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do mei 23, 2013 9:37 am

Chadli speelde de afgelopen drie seizoenen in totaal 116 wedstrijden voor Twente met 37 doelpunten.

10/11 - 50 wedstrijden (33 comp), 13 doelpunten
11/12 - 35 wedstrijden (23 comp), 9 doelpunten
12/13 - 31 wedstrijden (17 comp), 15 doelpunten
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 9:49 am

17 in de competitie is wel weinig. Maar ik blijf het een schitterende voetballer vinden. Als Siem en Eriksen weggaan hebben we wel iemand nodig die de lijnen uit durft te zetten. Die een actie maakt. Die een steekbal kan en durft te geven.

Chadli/Maher/Van Ginkel s.v.p.!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do mei 23, 2013 10:30 am

Ik denk dat Chadli kandidaat is voor een positie op de vleugels. Die andere twee voor het middenveld als eventuele vervangers voor Eriksen en De Jong. Ajax zal ze niet alle drie gaan halen. Dat gaat te veel geld kosten en zou de doorstroming van de (gehaalde) talenten blokkeren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » do mei 23, 2013 11:05 am

Het is in ieder geval weer een mooi voorbeeld van scouten met het bord op schoot.

De kans dat dit doorgaat lijkt me overigens erg klein, misschien dat Overmars daarom zo openhartig is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » do mei 23, 2013 11:13 am

De Narsingh/Assaïdi van dit jaar? Even een wat grotere naam droppen, om het publiek tevreden te houden. Uiteindelijk wil de speler in kwestie niet graag genoeg naar Ajax. Dan zijn de Ajax-bestuurders de helden, Chadli is de vijand. Komt de speler toch voor de prijs die je in gedachten hebt (ik geloof wel degelijk dat Ajax Narsingh bijvoorbeeld echt wilde hebben), dan heb je er voor weinig een goede speler bij.

Ik vind het allemaal prima, zolang er verder maar serieus gewerkt wordt aan de toekomst van Ajax. Dan mogen ze van mij allerlei truukjes uithalen om de publieke opinie te bespelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 11:16 am

Chadli is wel wat beter dan Narsingh/Assaidi. En bovendien heeft hij nog maar een contract voor een jaar. Daarom denkt Ajax kans te maken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 23, 2013 11:23 am

Bert schreef:De Narsingh/Assaïdi van dit jaar? Even een wat grotere naam droppen, om het publiek tevreden te houden. Uiteindelijk wil de speler in kwestie niet graag genoeg naar Ajax. Dan zijn de Ajax-bestuurders de helden, Chadli is de vijand. Komt de speler toch voor de prijs die je in gedachten hebt (ik geloof wel degelijk dat Ajax Narsingh bijvoorbeeld echt wilde hebben), dan heb je er voor weinig een goede speler bij.

Ik vind het allemaal prima, zolang er verder maar serieus gewerkt wordt aan de toekomst van Ajax. Dan mogen ze van mij allerlei truukjes uithalen om de publieke opinie te bespelen.
Ik hoop niet dat het te doen is om de publieke opinie te bespelen. Want als inderdaad Eriksen, Siem en Toby weggaan, dan zal er in kwaliteit geïnvesteerd moeten worden.

De genoemde namen wordt ik vrolijk van, maar de haalbaarheid is helaas erg laag (Chadli, Maher, Van Ginkel). We zullen binnen een paar maanden weten wie opties B, C en D zijn. Dan weten we ook of de scouting inmiddels wat beter op orde is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do mei 23, 2013 11:25 am

- Maher wilt weg. Dus zo onhaalbaar is hij niet. Hij wilt alleen naar Ajax of PSV. PSV is min of meer afgehaakt.

- Chadli heeft nog maar een contract voor een jaar. Hij weet ook dat hij, wanneer hij een heel seizoen fit is en met Ajax kampioen wordt, anders binnenkomt dan wanneer hij nu als speler van Twente ergens heengaat. Bovendien is er een WK op komst!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » do mei 23, 2013 11:42 am

Namen noemen alleen om de publieke opinie tevreden te houden lijkt me niet de meest handige handelswijze. Zeg dan niets.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do mei 23, 2013 12:04 pm

Wie zegt dat Overmars de naam van Chadli gedropt heeft? Het kan ook van het management van Chadli komen. Nooit slecht voor de marktwaarde van een speler als Ajax naar hem informeert.
Ajaciedjuh schreef:AMSTERDAM – In de zoektocht naar versterkingen heeft Ajax zijn pijlen op FC Twente-aanvaller Nacer Chadli (23) gericht. „We zijn geïnteresseerd. Dat klopt”, bevestigt directeur voetbalzaken Marc Overmars desgevraagd dat de Belg hoog op het Amsterdamse verlanglijstje staat.
Ik heb hier geen zin in. Wekenlang speculeren over de komst van Chadli en uiteindelijk vertrekt hij naar Everton of zo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do mei 23, 2013 12:11 pm

We zien het wel. Het zal wel weer op de laatste weken van de transferperiode gaan aankomen. Ajax is in de markt nu eenmaal niet de grootste vis en dus afhankelijk van andere partijen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie