Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 12:17 pm

Dat is niet het punt. We hadden hem niet nodig.

PSV sloeg een grote slag op de transfermarkt en Ajax won de prijzen. Dat mag van mij elk jaar zo gaan.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do jun 20, 2013 12:19 pm

Dus als Ajax nu niks koopt winnen we prijzen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do jun 20, 2013 12:21 pm

Yopi schreef:Dat is niet het punt. We hadden hem niet nodig.

PSV sloeg een grote slag op de transfermarkt en Ajax won de prijzen. Dat mag van mij elk jaar zo gaan.
Maar vertel er dan wel bij dat AJAX wel had ingezet op Ronaldo maar er net langs viste.En dat toen Kluivert in beeld kwam .. Dus was AJAX wel, op z'n zachts gezegd, een beetje gelukkig ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 12:25 pm

Wie weet, Rishi.

Toen Bergkamp vertrok schreeuwde de achterban om een grote aankoop. Maar Van Gaal zei: 'We hebben Dan Petersen al.' Uiteindelijk werd niet Petersen maar Litmanen de opvolger van Bergkamp. Litmanen die in Ajax 2 had lopen verpieteren als rechtshalf.

Grote aankopen slagen maar zelden bij Ajax, vergeet dat niet. Spelers die vanuit de eigen gelederen doorstromen of jong zijn gekocht doen het over het algemeen veel beter.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 12:27 pm

999 schreef: Maar vertel er dan wel bij dat AJAX wel had ingezet op Ronaldo maar er net langs viste.En dat toen Kluivert in beeld kwam .. Dus was AJAX wel, op z'n zachts gezegd, een beetje gelukkig ...
Ja, klopt.

Maar joey heeft natuurlijk ook een punt: psv kijkt bij de samenstelling van z'n selectie naar individuele kwaliteiten i.p.v. naar the big picture. Terwijl Ajax, sinds Overmars, gericht inkoopt naar waar het binnen de selectie aan schort.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do jun 20, 2013 12:30 pm

Yopi schreef:Wie weet, Rishi.

Toen Bergkamp vertrok schreeuwde de achterban om een grote aankoop. Maar Van Gaal zei: 'We hebben Dan Petersen al.' Uiteindelijk werd niet Petersen maar Litmanen de opvolger van Bergkamp. Litmanen die in Ajax 2 had lopen verpieteren als rechtshalf.

Grote aankopen slagen maar zelden bij Ajax, vergeet dat niet. Spelers die vanuit de eigen gelederen doorstromen of jong zijn gekocht doen het over het algemeen veel beter.
Middelmatige aankopen slagen ook niet bij AJAX :) ...

Het gaat hier toch niet om een grote aankoop Yopi ?.Het gaat er toch om of dat Maher 1]Betaalbaar is 2]Duidelijk meerwaarde heeft 3]Op het einde ook nog eens een bak geld gaat opleveren ..

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door sander » do jun 20, 2013 12:35 pm

Ajaciedjuh schreef:Laten we eerst eens afwachten wie er weggaat en wat er voor terugkomt, voordat we voorbarige conclusies gaan trekken. Gezien de initiatieven (Duarte, Van Ginkel) en duidelijk statement Maher, ben ik ervan overtuigd dat volop bezig zijn.
Getuigd het van lef dat we Mahar en AZ afbellen voordat we iets binnen hebben? Of hebben ze al iemand (zo goed als) binnen? Of is Maher gewoon niet goed genoeg? Gaat Ajax geen bedragen van meer dan 7 miljoen betalen voor een Nederlands international? Ben ben erg benieuwd, want ook al er niemand weggaat kunnen we Maher goed gebruiken. Eriksen heeft nog 1 jarig contract en wil weg. Voor de Jong geldt hetzelfde volgend jaar. Schone, Serero vind ik middelmaat en van Anderssen durf ik niet te zeggen wat zijn beste positie is (hij is er iig nog niet klaar voor) en Klaassen komt wellicht niet meer op niveau.

Nu we Maher defintief hebben afgeserveerd ben ik erg benieuwd wat Ajax gaat doen

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do jun 20, 2013 12:36 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Maar vertel er dan wel bij dat AJAX wel had ingezet op Ronaldo maar er net langs viste.En dat toen Kluivert in beeld kwam .. Dus was AJAX wel, op z'n zachts gezegd, een beetje gelukkig ...
Ja, klopt.

Maar joey heeft natuurlijk ook een punt: psv kijkt bij de samenstelling van z'n selectie naar individuele kwaliteiten i.p.v. naar the big picture. Terwijl Ajax, sinds Overmars, gericht inkoopt naar waar het binnen de selectie aan schort.
Dat is te prijzen van Overmars, en ook ik ben daar altijd een voorstander van geweest.Maar we moeten nu niet doen alsof Maher niet in de AJAX zou passen of meerwaarde zou hebben .. En daar hoef je echt niet het hele elftal voor op de schop te gooien.Daarbij, als er iemand van het door elkaar gooien van spelers posities houd is het de Boer wel.Dat zie je nu bijna ook al 3 jaar op rij ...

Verder vind ik het ook dat de manier van we willen hem ( speler x of y ), we willen hem wel of toch niet, we willen hem niet niet al te fraai is naar de desbetreffende speler toe ...

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door sander » do jun 20, 2013 12:40 pm

Fisher eigenlijk optie op de plek van Chris?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 12:42 pm

999 schreef:Het gaat er toch om of dat Maher 1]Betaalbaar is 2]Duidelijk meerwaarde heeft 3]Op het einde ook nog eens een bak geld gaat opleveren ..
Voetske Brands. :eusa_liar.gif:

1. Kun je over twisten.
2. Moet nog blijken.
3. Speculatie.

Is Maher dan wat Ajax zoekt? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do jun 20, 2013 12:54 pm

Yopi schreef:
999 schreef:Het gaat er toch om of dat Maher 1]Betaalbaar is 2]Duidelijk meerwaarde heeft 3]Op het einde ook nog eens een bak geld gaat opleveren ..
Voetske Brands. :eusa_liar.gif:

1. Kun je over twisten.
2. Moet nog blijken.
3. Speculatie.

Is Maher dan wat Ajax zoekt? :confused.gif:
Zegt ene Yopi die zwabbert van
Yopi schreef:[1]Ik kan me niet voorstellen dat Maher blijft. Op een gegeven moment is de maat vol voor die jongen.

Maher naar Ajax, dat ligt het meest voor de hand.
naar ..
Yopi schreef: [2]Ajax moet Maher ook nog kunnen betalen.
naar ..
Yopi schreef:
[3]
1. Kun je over twisten.
2. Moet nog blijken.
3. Speculatie.

Is Maher dan wat Ajax zoekt? :confused.gif:
En dat een beetje gelijktijdig als ie hoort dat

[1]AJAX Maher wil ..

[2]AJAX zegt dat Maher te duur is ..

[3]AJAX zegt dat men Maher niet wil ..

:smallgrin.gif: :hypocrite.gif:

Als we alle berichtgevingen mogen geloven was Maher inderdaad wat AJAX zocht .. Maar goed, we zullen het wel weer gaan zien wie er komt wat er weg gaat, duurt nog lang voordat de tansfer markt sluit.

En Maher, ook die kan gewoon op een gegeven moment denken F*k you all en zijn biezen pakken richting buitenland indien zich een leuke club meldt of de zak met munten gaat rinkelen of toch nog maar een jaartje AZ ..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door elliquido » do jun 20, 2013 1:13 pm

Wat zou het toch mooi zijn als iedereen nog een jaartje bleef.

heeft iemand eigenlijk een overzicht van alle contractspelers + contractduur (hier hadden we vorig jaar een topic over kan ik me herinneren?)

Overigens krijgen we enoh ook weer terug in de selectie. Die is er bij Fulham niet slechter op geworden.
Laatst gewijzigd door elliquido op do jun 20, 2013 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Le T. » do jun 20, 2013 1:15 pm

Yopi schreef:Dat is zeker zo, Ajaciedjuh. Het nieuwe beleid is gedoemd te mislukken als je de talenten die je in huis haalt frustreert door zo opportunistisch als Le T. voorstelt spelers te halen.
Ik stel helemaal niks opportunistisch voor. Ik stel dat je voor grote talenten moet durven gaan ipv dat laffe gerommel in de marge omdat het aan besluitvaardigheid ontbreekt. Als je zo'n speler dan alsnog moet laten lopen is dat jammer, dat kan voorkomen, maar dat is niet wat hier aan de hand is.
Bij Ajax weten ze precies wat Maher kan. En ze weten ook dat Maher nu naar de concurrent gaat. Daarom ga ik er vanuit dat over dit besluit is nagedacht.
Dat denk ik ook. Ik vrees alleen door mensen die daar niet heel erg goed in zijn. Ze hebben waarschijnlijk net zo min een idee wat Maher kan als dat ze een idee hadden wat Sana kan, wat Ebicilio kan, wat Dost kan, wat Narsingh kan, wat Aissaidi kan, wat Janssen kan, en op welke positie, wat Boerrigter kan etc. Get real, het zijn wijfelaars die de ene keer niet goed weten wat ze willen, en als ze dat wel menen te weten het bij het verkeerde eind hebben.
wimpey schreef:
999 schreef: Maar vertel er dan wel bij dat AJAX wel had ingezet op Ronaldo maar er net langs viste.En dat toen Kluivert in beeld kwam .. Dus was AJAX wel, op z'n zachts gezegd, een beetje gelukkig ...
Maar joey heeft natuurlijk ook een punt: psv kijkt bij de samenstelling van z'n selectie naar individuele kwaliteiten i.p.v. naar the big picture. Terwijl Ajax, sinds Overmars, gericht inkoopt naar waar het binnen de selectie aan schort.
Het schort binnen de selectie aan creativiteit, techniek, gogme, drang naar voren, spelinzicht, gif en toptransferpotentie, zeker wanneer Eriksen vertrekt. Het schort aan echte Ajaxspelers, en doel ik niet op de waterdragers als De Jong, ja die moeten er ook zijn maar dat is een andere categorie. Het schort het TH aan ambitie, liever lekker veilig met vertrouwde pionnetjes van de brave soort.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do jun 20, 2013 2:18 pm

Le T. schreef: Ik stel helemaal niks opportunistisch voor. Ik stel dat je voor grote talenten moet durven gaan.
Zoals Sulejmani? Zoals Machlas? Zoals Nieuwenburg? Zoals Rosenberg? :confused.gif:
dat laffe gerommel in de marge omdat het aan besluitvaardigheid ontbreekt.


Ik vind het niet laf, ik vind het juist erg dapper. Grote aankopen doen is de weg van de minste weerstand. Nergens word je populairder van bij de supporters dan van grote bedragen neertellen voor hebbespelertjes. Durven zeggen: we halen Maher niet, zelf beslissen en niet je oren laten hangen naar de publieke opinie getuigt van karakter. Daar wil ik niet mee zeggen dat het de juiste beslissing is. Dat zal moeten blijken.

Get real, het zijn wijfelaars die de ene keer niet goed weten wat ze willen, en als ze dat wel menen te weten het bij het verkeerde eind hebben.
Dat weet je nu al, zonder dat je weet wat de plannen zijn?
De score van een jaar geleden is lang niet slecht. Schöne en Moisander hebben bijna alles gespeeld, Babel heeft zeker wat bijgedragen.Die Sana waar jij zo over zeurt kostte maar drie ton. En volgens De Boer kan die jongen wel degelijk voetballen.

[quoteHet schort binnen de selectie aan creativiteit, techniek, gogme, drang naar voren, spelinzicht, gif en toptransferpotentie, zeker wanneer Eriksen vertrekt. Het schort aan echte Ajaxspelers, en doel ik niet op de waterdragers als De Jong, ja die moeten er ook zijn maar dat is een andere categorie. Het schort het TH aan ambitie, liever lekker veilig met vertrouwde pionnetjes van de brave soort.[/quote]

Om met dat laatste te beginnen: De Boer is ambitieuzer dan wie dan ook. Hem een gebrek aan ambitie te verwijten slaat werkelijk nergens op. Zelfde geldt voor Bergkamp en Overmars. Die mannen hebben het niet voor niets zo ver geschopt.

Ajax investeert juist zwaar in creatieve spelers, zowel bij de jeugd als bij de senioren. Alleen dienen die zich niet allemaal tegelijk aan. Afgelopen seizoen is Fischer doorgebroken, nu is wellicht de beurt aan Andersen. Of aan Meleg. Of aan Andersen én Meleg. Of aan Serrero, Andersen, Meleg. En wie weet wie er nog bij komt. De transferwindow is nog niet gesloten.

@Voetske: Maher was vast wat Ajax zocht. Blijkbaar niet wat Ajax zoekt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » do jun 20, 2013 2:23 pm

Tja ik zou het wel jammer vinden als Maher niet komt. Als je zijn wedstrijden goed bestudeert zie je aan alles dat hij één van de grootste talenten van Nederland is, een echte Ajax voetballer bovendien. Zo'n jongen heb je nodig om ploegen als Steaua Boekarest en Borussia Dortmund pijn te doen.

Daarnaast is het nogal wat om te gokken op een langer verblijf van Siem de Jong of eventueel Christian Eriksen. Van Siem weet je dat hij in de zomer van 2014 weg is, Eriksen zal ongetwijfeld al eerder de biezen pakken. Maher zal zeker tot 2015 of 2016 het Ajax shirt blijven dragen en kan dan nog een paar stappen in zijn ontwikkeling maken. En wat als De Jong eind augustus alsnog een droomtransfer kan maken? Dan gaat hij gewoon weg bij Ajax en heet zijn vervanger Andersen, Serero of Klaassen...

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » do jun 20, 2013 2:27 pm

Helaas kan Ajax het zich niet permitteren om spelers te halen voor een hoop geld met het risico dat ze op de bank komen. Is maar beter ook.

Wellicht is Ajax met Eriksen en de Jong in onderhandeling over verbetering en verlenging van contract en willen ze nog een jaar blijven?

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 2:35 pm

Yopi schreef:
Get real, het zijn wijfelaars die de ene keer niet goed weten wat ze willen, en als ze dat wel menen te weten het bij het verkeerde eind hebben.
Dat weet je nu al, zonder dat je weet wat de plannen zijn?
Dat je tijd verspilt aan deze kwark... Met de beste wil van de wereld niet serieus te nemen.

4 miljoen voor Moisander, Schöne en Poulsen voor nop. 3 steunpilaren van de kampioensploeg.

Le T.'s vrinden Jol en Raiola gooiden 4 miljoen voor Lodeiro in de vijver en zadelden ons op met transfervrije meuk als Atouba, zeehond, Mido en Tainio.

Nuf said.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » do jun 20, 2013 3:15 pm

Ik vind het nog al wat. Eriksen waarschijnlijk kwijt raken voor een sloot centen maar niet adequaat versterken.

Hoe je het went of keert, Maher is gewoon een groot talent. Nog geen 20 en inmiddels 'gewoon' A-international. Een miljoen of 7 voor een Maher is daarom gewoon een nomale prijs. Bovendien een bedrag dat je dubbel en dwars terug verdiend.

De lange termijn aankopen zijn m.i. allemaal prima. Ik krijg echter nu een beetje het gevoel dan Ajax voor een duppie op de eerste rij wil zitten. Een tikkie naif lijkt me. Van de namen die er nu mondjesmaat in de kranten verschijnen krijg ik geen goed gevoel. Jozefzoon, Duarte... Daar heb je als Ajax toch helemaal niets aan?

Als de Jong, Alderweireld en Eriksen uiteindelijk wel vertrekken wordt het wel erg dunnetjes en zal je kwaliteit moeten kopen.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » do jun 20, 2013 3:31 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:
Get real, het zijn wijfelaars die de ene keer niet goed weten wat ze willen, en als ze dat wel menen te weten het bij het verkeerde eind hebben.
Dat weet je nu al, zonder dat je weet wat de plannen zijn?
Dat je tijd verspilt aan deze kwark... Met de beste wil van de wereld niet serieus te nemen.

4 miljoen voor Moisander, Schöne en Poulsen voor nop. 3 steunpilaren van de kampioensploeg.

Le T.'s vrinden Jol en Raiola gooiden 4 miljoen voor Lodeiro in de vijver en zadelden ons op met transfervrije meuk als Atouba, zeehond, Mido en Tainio.

Nuf said.
3 steunpilaren van een kampioenschap met een minimaal aantal punten en dodelijk saai spel. Ajax stagneert, maar de resultaten verbloemen dit nog enigzins.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do jun 20, 2013 3:39 pm

Columbus schreef:Ik vind het nog al wat. Eriksen waarschijnlijk kwijt raken voor een sloot centen maar niet adequaat versterken.
Maar dat weten we toch nog helemaal niet? Eriksen moet eerst nog weg, volgens mij lijkt het erop dat Dortmund niet concreet gaat worden. En dan pas zal blijken wat Ajax daarmee doet.

Maher is nooit een optie geweest als opvolger van Eriksen. Groot talent maar ander type speler.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 3:46 pm

GangstaRiB schreef: 3 steunpilaren van een kampioenschap met een minimaal aantal punten en dodelijk saai spel. Ajax stagneert, maar de resultaten verbloemen dit nog enigzins.
2 * oneens.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » do jun 20, 2013 4:09 pm

Eriksen komt echt wel weg. Daar hoeft niemand ook maar voor 1% aan te twijfelen. En als die jongen besluit nog een jaar langer bij Ajax te blijven is dat ook prima, maar in mijn ogen is het nog steeds zonde om Maher niet te halen wetende dat de huidige middenvelders medio 2014 zeker pleite zullen zijn. In mijn ogen kunnen de kosten in dit geval prima voor de baat uit gaan.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » do jun 20, 2013 4:45 pm

Jongens, jongens geen paniek!

Afbeelding
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Dubbel » do jun 20, 2013 9:28 pm

Slaat dat nou weer op? Iedereen is het erover eens dat we Maher goed kunnen gebruiken, Ajax boert goed en die jongen is nu goedkoper dan pakweg Lens. Maar wij hebben andere prioriteiten.... ben benieuwd!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » do jun 20, 2013 9:31 pm

Cruijff schreef:Eriksen komt echt wel weg. Daar hoeft niemand ook maar voor 1% aan te twijfelen. En als die jongen besluit nog een jaar langer bij Ajax te blijven is dat ook prima, maar in mijn ogen is het nog steeds zonde om Maher niet te halen wetende dat de huidige middenvelders medio 2014 zeker pleite zullen zijn. In mijn ogen kunnen de kosten in dit geval prima voor de baat uit gaan.
Absoluut eensch...

Plaats reactie