Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » do nov 07, 2013 5:48 pm

Yopi schreef:Wie zegt dat Ola John hier slaagt? Misschien raakt hij geen bal. Daarom moet je zo'n speler niet kopen, behalve als je hem eerst kunt huren met een optie.
Heel de wereld koopt en sommigen halen daar de top mee. Ajax is echt niet zo uniek dat het de enige club is waar je geen passende spelers zou kunnen kopen. Zeker met de huidige speelwijze niet, want die is op geen enkele manier meer onderscheidend. Als een talent er pas over 2-3 jaar staat, moet je niet daarop wachten. Als we dan toch het verleden erbij halen, ik ken posters die ooit riepen dat Ajax zich nooit overgangsperioden kan veroorloven, en dat het lachwekkend is om daarom te vragen.

En als Veltman beter is dan vd Hoorn, speelt Veltman, dat lijkt me duidelijk.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » do nov 07, 2013 6:02 pm

John moet een vermogen kosten terwijl zijn laatste wapenfeit is, dat hij te slecht is voor Benfica. Daar zou ik nooit aan meedoen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » do nov 07, 2013 6:16 pm

Tja, ik weet niet waarom iedereen het nu over John heeft. Ik vind niet dat Ajax per se John moet kopen. Het enige wat ik beweer is dat het absurd is om spelers niet te kopen omdat er over 2 a 3 jaar eventueel misschien talenten aankomen die eventueel misschien net zo goed of beter zijn dan een aankoop.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » do nov 07, 2013 7:44 pm

Twee of drie jaar? :confused.gif:

Je haalt veel meer uit de woorden van Overmars dan er uit te halen valt. Overmars zegt zoveel als: we houden rekening met wat er in huis is. Dat is natuurlijk te prijzen en honderd procent des Ajax'.

Hij zegt niet dat jeugdspelers ongeacht het niveau te allen tijde de voorkeur krijgen. Dat zou namelijk ook meteen betekenen dat Ajax nooit meer zou kopen, terwijl Overmars juist zegt dat Ajax de markt scherp in de gaten houdt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » do nov 07, 2013 7:50 pm

Dus we mogen ervan uitgaan dat het jarenlange gezeul en gezeik over een rechtsbuiten zeer binnenkort is opgelost met een doorstromende geweldenaar op deze positie>
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » do nov 07, 2013 7:56 pm

Ik maak dat niet speciaal op uit de woorden van Overmars, maar laten we het hopen Luuk.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » vr nov 08, 2013 3:36 pm

Moeten we niet eens informeren naar Ruiz? Qua salaris natuurlijk onhaalbaar, maar hij zal daar niet bepaald happy zijn. Kan overal voorin uit de voeten lijkt me. Is alleen niet zo snel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 3:39 pm

Ruiz zou fantastisch zijn. Perfecte aankoop.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 08, 2013 4:15 pm

Ik betwijfel dat. Zijn situatie is niet meer die van een gretige jonge speler van wie de loopbaan in de lift zit. Hoe gaat hij om met die tegenslag en onder welke voorwaarden zou hij dan naar Amsterdam komen?

Bij Twente heeft hij zeker de nodige indruk op me gemaakt. Een speler met creativiteit. Iets dat we nu regelmatig missen. Maar het pad van zijn loopbaan spreekt nu niet in zijn voordeel. De Premier League was toch te hoog gegrepen. Dat weet hij nu ook.
Nil volentibus arduum

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door john67 » do nov 14, 2013 12:14 pm

Khraa schreef:
john67 schreef:KHraa, noem er eens vijf dan?
Dit seizoen o.a. Uit Twente, Thuis Feyenoord,

Eind vorig seizoen: Groningen- Ajax, Ajax - Willem 2, NAC - Ajax, PSV - Ajax, Ajax - PEC. Sigthorsson had vorig jaar een heel belangrijke rol in de titel.

Van de 7 doelpunten van vorig seizoen waren er 5 belangrijk. Van de 6 dit seizoen 3 (2 tegen Feyenoord).
KHraa, was zondag weer zo'n super aktie van onze spits, ook jij zal nu toch wel inzien dat hij er echt niets van kan, de bal ook niet een beetje naast schieten of op de paal nee, echt minimaal een meter. Heb je trouwens het commentaar gelezen van die schrijver in het AD. Zelfs Feyenoord wil hem niet en ook schreef hij hoe minder hij aan de bal komt hoe beter.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » do nov 14, 2013 4:02 pm

Tja in het AD staan vaak zinnige dingen. :excited.gif:

Hij is inderdaad uit vorm, op zich deed hij bijna alles goed, behalve het afmaken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » do nov 14, 2013 6:18 pm

Tja, je kunt altijd wel een zwak moment vinden (of een geweldig ftm) en dat tot norm verheffen. Alleen heeft dat met een goede inhoudelijke afweging weinig te maken.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » do nov 14, 2013 9:50 pm

Khraa schreef:
Hij is inderdaad uit vorm, op zich deed hij bijna alles goed, behalve het afmaken.
Dan ligt jouw lat wel errrrrug laag. Die jongen is niet uit vorm, hij kan simpelweg niet beter dan wat hij nu laat zien. In dat opzicht doet hij het inderdaad 'goed'. Maar in alle eerlijkheid en met alle respect, ik denk niet dat we een speler met een nog beroerdere techniek in de selectie hebben gehad de afgelopen 15 jaar. Tactisch is het natuurlijk ook helemaal geen licht.

Het lijkt me een top gozer, toont ook veel inzet, maar hij past in niks bij Ajax.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » do nov 14, 2013 9:53 pm

Ajax past op dit moment niet bij Ajax. Het enige moment goed voetbal van de laatste tijd dat ik kan herinneren is de goal tegen Celtic.

Naar binnen trekkende vleugelspelers, een verdedigende middenvelder die de middenlijn niet over gaat, CVs die niet inschuiven. Ik vind Sig best een Ajaxspits, alleen zijn we Ajax op dit moment niet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » do nov 14, 2013 10:06 pm

Khraa schreef:Ajax past op dit moment niet bij Ajax. Het enige moment goed voetbal van de laatste tijd dat ik kan herinneren is de goal tegen Celtic.

Naar binnen trekkende vleugelspelers, een verdedigende middenvelder die de middenlijn niet over gaat, CVs die niet inschuiven. Ik vind Sig best een Ajaxspits, alleen zijn we Ajax op dit moment niet.
Ik vind Sig dan ook een van de hoofdredenen waarom we niet aan fatsoenlijk voetbal toe kunnen komen. Wat zie jij in hem wat hem een Ajax-spits maakt? Hij heeft een beroerde techniek, werkelijk elke bal die hij krijgt springt meteen 3 meter van zijn voet. Hij is zo traag als dikke stront, wat ertoe leidt dat als hij een keertje een bal onder controle heeft, hij die ook vrijwel meteen weer kwijt is. Zonder bal is het ook een drama, vooral dat terugsjokken naar de middenlijn als de tegenstander in alle rust mag opbouwen.

Leuk dat hij (kop)sterk is, maar dan moet hij mooi bij Roda of iets dergelijks gaan ballen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » do nov 14, 2013 10:12 pm

Hij positioneert goed, heeft weinig ruimte nodig als hij de ballen redelijk voor het doel krijgt, scoort met beide benen en het hoofd.

Met een echte 10 achter hem, 2 echte vleugelspitsen (he dat lijkt wel Ajax!), zou hij prima renderen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » do nov 14, 2013 10:26 pm

Khraa schreef:Hij positioneert goed, heeft weinig ruimte nodig als hij de ballen redelijk voor het doel krijgt, scoort met beide benen en het hoofd.

Met een echte 10 achter hem, 2 echte vleugelspitsen (he dat lijkt wel Ajax!), zou hij prima renderen.
In feite stel je voor om een team rondom hem te bouwen. Daar is hij natuurlijk lang en laaaaang niet goed genoeg voor. Los van het feit dat ik sowieso niks vind om een team in dienst van 1 speler te laten spelen.


Waar haalt men dat vandaan trouwens, dat hij met beide voeten en zijn kop scoort, dat hij zo'n killer is. Die jongen scoort weinig tot niet. Het argument dat hij geen toevoer krijgt gaat wat mij betreft ook niet op, want een spits van Ajax mag nooit volledig afhankelijk zijn van toevoer (lees: voorzetten van de flanken), en verder niks. Wat bedoel je trouwens met 'positioneert' zich goed? Bij balverlies vind ik hem echt gênant slecht. Hij doet echt maar wat. Bij balbezit dan? Als je verder niks met die bal kunt en hem meteen weer kwijtraakt, schiet het niet veel op…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » do nov 14, 2013 11:02 pm

Die spelers hoeven niet in zijn dienst te spelen, het systeem zou wel anders moeten zijn om hem te laten renderen.

Zo slecht is zijn techniek overigens niet, alleen wordt hij nu niet in zijn kracht gebruikt (fuck, ik lijk Rutten wel), hij komt op posities waar hij niet zou moeten komen en moet dan het spel maken met de statische te diep spelende middenvelders. Zijn functionele techniek als spits is prima.

Het is een van de weinige spitsen die prima bij de eerste paal komt, waardoor of hij of een bijsluitende middenvelder/vleugelspits meer ruimte achter hem krijgt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » do nov 14, 2013 11:09 pm

Het valt mij dan weer op dat er met De Jong in de spits plotseling heel veel voorzetten (kunnen) komen. Misschien had Sigthorsson zelf ook iets te maken met dat gebrek aan voorzetten.

Ik geloof namelijk niet zo in buitenspelers die uit stand tegenstanders uitspelen en dan de bal voor het doel slingeren. Ik geloof wel in buitenspelers (of backs) die door middel van een combinatie vrijgespeeld worden (of de bal in de loop meekrijgen) en dan de voorzet geven. Dat laatste zag ik opeens gebeuren zowel tegen Celtic als NEC. Voor zo'n combinatie heb je weer een spits nodig die kan combineren, en dat is dus De Jong.

Het punt is dus inderdaad niet dat de techniek van Sigthorsson zo slecht is, het punt is meer dat hij niet kan combineren en in de kaats en met de rug naar de goal zwak is. Hij is niet voor niets zelf blij dat hij nu elders speelt.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » do nov 14, 2013 11:20 pm

Volgens mij is het probleem juist als De Jong met nog een diep staande middenvelder speelt, de voorhoede te statisch is. Dit omdat het passing spel van Ajax te langzaam is.

Met De Jong in de spits heb je meer ruimte rond het vijandelijk strafschopgebied, waardoor vleugelspelers beter kunnen worden aangespeeld.

Ik ben zelf ook voorstander van De Jong in de spits op deze wijze overigens. Ik had al eerder voorgesteld om 442 te gaan spelen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr nov 15, 2013 12:25 am

De vraag is of sightorsson zo'n speler is die met een paar goals 'los' is en dan weer volop gaat scoren. Frank heeft - gezien het interview met NU Sport Magazine - nog alle vertrouwen in hem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Le T. » vr nov 15, 2013 9:02 am

Jöhnk schreef:Ik geloof namelijk niet zo in buitenspelers die uit stand tegenstanders uitspelen en dan de bal voor het doel slingeren. Ik geloof wel in buitenspelers (of backs) die door middel van een combinatie vrijgespeeld worden (of de bal in de loop meekrijgen) en dan de voorzet geven. Dat laatste zag ik opeens gebeuren zowel tegen Celtic als NEC. Voor zo'n combinatie heb je weer een spits nodig die kan combineren, en dat is dus De Jong.

Het punt is dus inderdaad niet dat de techniek van Sigthorsson zo slecht is, het punt is meer dat hij niet kan combineren en in de kaats en met de rug naar de goal zwak is. Hij is niet voor niets zelf blij dat hij nu elders speelt.
Klopt, je moet niet redeneren vanuit een doelpunt en dan gaan terugkijken wat daar voor nodig was en dan niet verder dan de voorzet. Je moet redeneren hoe je vanuit de aftrap tot een goal komt, dan moet je dus kijken hoe die buitenspelers of backs nou in een positie komen om een voorzet te geven, en daarbij heeft de spits ook een kaatsende of anderzins meevoetballende rol te spelen. Daar schort het bij hem nogal eens aan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 9:39 am

Sigthorsson biedt zich aan, wordt ingespeeld, neemt de bal aan en hij staat op de middenlijn. Dan kan hij natuurlijk nooit voorin staan.

Lekker Siem in de spits zetten. En daar dan voetballers omheen. Hopen dat Sigthorsson vanavond 2 goals maakt tegen Kroatie zodat we hem kunnen verkopen aan Stoke City ofzo.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 9:48 am

Wat mij betreft speelt De Jong inderdaad de rest van het seizoen in de spits. Daar heeft het elftal gewoon het meeste aan.

Ik ben wel benieuwd wie hem gaat opvolgen. Het lijkt niet ondenkbeeldig dat De Jong na dit seizoen ook zal vertrekken. Hoesen zal dit seizoen meer moeten laten zien als hij in aanmerking wil komen als opvolger.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » vr nov 15, 2013 10:22 am

Misschien is Luuk tegen die tijd beschikbaar voor een transfer, of Zivkovic liever.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie