Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » vr jan 03, 2014 11:36 am

Wat mij betreft hoeft er niemand te komen. Geef Kishna maar de kans. (Mits hij bijtekent.)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr jan 03, 2014 11:59 am

Maar is die jongen goed genoeg? Hij speelt nog in de A1... niet eens in Jong Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » vr jan 03, 2014 12:00 pm

Yopi schreef:Wat mij betreft hoeft er niemand te komen. Geef Kishna maar de kans. (Mits hij bijtekent.)
Speelt toch vaak in de spits nu?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr jan 03, 2014 12:26 pm

Ik denk dat Ajax een paar aanvallende talenten meeneemt naar Turkije om te kijken hoe ver ze zijn. Kishna, El Ghazi wellicht. Het resultaat daarvan zal mede bepalend zijn voor de vraag of we nog wat gaan proberen. En dat zal dan wel een korte termijn oplossing zijn zoals bijvoorbeeld John. Van die laatste begrijp ik alleen dat we dan tot het allerlaatste moment in de wachtkamer mogen zitten. Dan hoeft het wat mij betreft niet. Graag of niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » vr jan 03, 2014 12:57 pm

Ik hoop inmiddels dat ze dan ook gewoon echt de 'nieuwe lijn' doorzetten en dan maar doormodderen totdat een van de talenten doorbreekt, als ze er zoveel vertrouwen in hebben dat dit op korte termijn gaat gebeuren. Dus of iemand kopen waar je ook echt wat mee kunt de komende jaren of op de broedkamer vertrouwen. Een halfslachtige huur lijkt me niks.

En ik denk vooral: waarom staat John zo op een zijspoor bij Benfica? Staat er op zijn plek iemand die zoveel beter is, dat John daarom niet bij de eerste elf komt? Of speelt hij gewoon niet goed genoeg? Ik volg het Portugese voetbal niet, dus geen idee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr jan 03, 2014 1:06 pm

Zuidema schreef: Dat blijft naast heel veel goeds wat mij betreft toch wel een fors minnetje bij FdB: hij komt vooralsnog niet bepaald over als een tactisch wonder, kaliber Cruijff of Van Gaal. Dat ie vrij vlot weet welke spelers hij nodig heeft voor welk spelletje. Kan natuurlijk nog komen, hij is nog steeds lerende.
Je kunt Sig wat mij betreft vergelijken met Hennie Meyer van JC en Van Vossen van LVG. Beginnende trainers leven nogal eens in de waan dat ze v.w.b. een speler het verschil kunnen maken... Door schade en schande word je wijzer.

We weten allemaal welk type aanvalsleider dit Ajax nodig heeft: Siem vult dat qua druk zetten, balvastheid, opofferingsgezindheid, looparbeid en gogme gewoon prima in. En Hoesen is een behoorlijk alternatief... Sig zou vanaf links moeten kunnen functioneren: Siem zakt uit, Sig snijdt naar binnen. Qua loopakties is ie heel behoorlijk. Maar als spits is ie gewoon te clumsy. Hij weet ballen op cruciale momenten niet juist te verwerken waardoor je tegen counters aanloopt. Dat lijkt me ook geen kwestie meer van ritme of vertrouwen, hij is voor dit Ajax gewoon niet de juiste spits.

Dat mág FdB onderhand ook vaststellen. Maar het zou me niets verbazen wanneer Sig tegen psv 'gewoon' in de spits staat. En Siem op het middenveld i.p.v. Serero.

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door john67 » vr jan 03, 2014 2:23 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Dat blijft naast heel veel goeds wat mij betreft toch wel een fors minnetje bij FdB: hij komt vooralsnog niet bepaald over als een tactisch wonder, kaliber Cruijff of Van Gaal. Dat ie vrij vlot weet welke spelers hij nodig heeft voor welk spelletje. Kan natuurlijk nog komen, hij is nog steeds lerende.
Je kunt Sig wat mij betreft vergelijken met Hennie Meyer van JC en Van Vossen van LVG. Beginnende trainers leven nogal eens in de waan dat ze v.w.b. een speler het verschil kunnen maken... Door schade en schande word je wijzer.

We weten allemaal welk type aanvalsleider dit Ajax nodig heeft: Siem vult dat qua druk zetten, balvastheid, opofferingsgezindheid, looparbeid en gogme gewoon prima in. En Hoesen is een behoorlijk alternatief... Sig zou vanaf links moeten kunnen functioneren: Siem zakt uit, Sig snijdt naar binnen. Qua loopakties is ie heel behoorlijk. Maar als spits is ie gewoon te clumsy. Hij weet ballen op cruciale momenten niet juist te verwerken waardoor je tegen counters aanloopt. Dat lijkt me ook geen kwestie meer van ritme of vertrouwen, hij is voor dit Ajax gewoon niet de juiste spits.

Dat mág FdB onderhand ook vaststellen. Maar het zou me niets verbazen wanneer Sig tegen psv 'gewoon' in de spits staat. En Siem op het middenveld i.p.v. Serero.

Ik kan ook niet begrijpen waarom de boer als enige in Nl niet ziet dat SIG, gewoon niveau te kort komt voor ajax en dit op alle terreinen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » vr jan 03, 2014 5:33 pm

Berichten over Meleg verplaatst naar zijn eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 07, 2014 5:28 am

Telesport
AANKOPEN GEEN MUST

Van onze speciale verslaggever
BELEK – Benfica heeft Ajax te kennen gegeven Ola John vooralsnog liever aan een Engelse club te verhuren of te verkopen, omdat dit de Portugezen meer geld oplevert. Directeur voetbalzaken Marc Overmars hoopt op een ommezwaai, maar Frank de Boer maakt zich niet druk. „Als we er niet uitkomen met onze beoogde nieuwe rechtsbuitens of hun clubs, dan doen we het gewoon met deze selectie”, gaf de trainer aan dat versterkingen voor Ajax geen halszaak zijn.

„We hebben de eerste seizoenshelft laten zien dat we daar heel goed mee uit de voeten kunnen. En de talentvolle jeugd staat te trappelen om aan te haken.” En dus werkt Ajax wellicht met een plan B, maar volgens de trainer zeker niet met optie C, D of E. „Een nieuwe speler moet echt een aanwinst zijn. Anders hoeven we hem niet en zijn we zo ook tevreden.”
Ook in de Telegraaf: FdB verwacht dat de volgende 3 spelers mogelijkerwijs weggaan aan het eind van het seizoen: Siem, Blind en Moisander.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » za feb 08, 2014 8:07 am

Marc Overmars vandaag in een groot interview in het AD: "Voor volgend jaar hebben we een aanvaller, die individuele klasse gaat brengen. Gescout in zijn eigen land."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za feb 08, 2014 9:00 am

Spannend. Bailey? Die Tunesiër? Of iemand anders?

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door DelToro » za feb 08, 2014 9:05 am

Dat lijkt me niet. Die jongen is 16 toch?
Daarnaast zal die Bailey eerder zijn aangeboden, dan dat ze hem hebben gescout. Al zal dat voor Marc wel hetzelfde zijn, omdat ze 'm vervolgens wel in Jamaica zijn gaan bekijken.

Maar het zou heel mooi nieuws zijn. De scouting voor het eerste blijft een beetje achter bij de rest van de ontwikkelingen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za feb 08, 2014 9:57 am

Gescout in eigen land. Dat zegt dus niets. Het kan iemand zijn die hier een jeugdtoernooi heeft gespeeld. Of een vriendschappelijk duel. Ik neem aan dat het weer om een jonge speler zal gaan. Ik ben wel benieuwd. Voorin kunnen we vooralsnog wel een kwaliteitsimpuls gebruiken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za feb 08, 2014 10:06 am

Zivkovic?

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yo » za feb 08, 2014 10:56 am

Ik gok op Bailey en anders Cerny.

Craig Butler zegt over Bailey in onderstaand interview 'Leon will go to the second team first for training, and by the middle of June he will be looking into the first team.'

http://www.youtube.com/watch?v=UE_lWsDSBxo

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » za feb 08, 2014 11:35 am

In eigen land gescout! Zegt weinig, kan ook een Nederlander zien die in Nederland is gescout.
Het filmpje laat een Butler zien die zegt dat een de twee jongeren het speed-record bij Ajax heeft gebroken, zo snel is hij. Het record stond op naam van Arjen Robben :ajaxsmiley.gif: In het buitenland geloven veel "kenners" dat Gullit afkomstig is van Ajax.

Er is voor de supporters weer iets om over te praten, over het spelniveau zullen we het maar niet hebben.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za feb 08, 2014 11:41 am

Cerny? Die is nog wat pril voor Ajax 1.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » za feb 08, 2014 1:51 pm

Dat lijkt me dus die Bailey te zijn. Sterker nog, daar ben ik wel van overtuigd. Gescout in eigen land zeg je alleen als het 'vreemd' is. Verder voldoet hij aan de kenmerken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za feb 08, 2014 1:58 pm

Bailey is niet in Jamaica gescout, bedenk ik nu. Ze hebben hem kunnen zien toen hij in Europa was met het rondreizend circus van 'Pa' Butler.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za feb 08, 2014 3:51 pm

er staat gescout in ZIJN eigen land...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » za feb 08, 2014 4:55 pm

'Een aanvaller die individuele klasse gaat brengen' zal toch wel meer zijn dan een jeugdtalentje a la Meleg, Cerny of Bay?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 08, 2014 4:57 pm

Jabu schreef:'Een aanvaller die individuele klasse gaat brengen' zal toch wel meer zijn dan een jeugdtalentje a la Meleg, Cerny of Bay?
Zal net niet over een nieuwe speler gaan!? Bay is een middenvelder overigens.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » za feb 08, 2014 5:15 pm

Bedoelde meer dat ik een Bailey ieder in de categorie talenten schaar zoals Meleg en Co.

Een aanvaller die individuele klasse gaat brengen klinkt meer als een directe versterking voor de basis.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 08, 2014 5:21 pm

Jabu schreef:Bedoelde meer dat ik een Bailey ieder in de categorie talenten schaar zoals Meleg en Co.

Een aanvaller die individuele klasse gaat brengen klinkt meer als een directe versterking voor de basis.
Laten we het hopen! Kunnen we voorin wel gebruiken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » za feb 08, 2014 5:23 pm

Bailey is niet in Jamaica gescout, dus over hem kan het niet gaan.

Plaats reactie