Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » ma sep 01, 2014 11:48 am

Ik verwacht dat Ajax komt met Brama.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 11:57 am

Ik durfde het bij het bericht in het Twente topic niet te noemen. Straks lezen ze mee. Maar ik moest er ook gelijk aan denken. Gratis op te pikken en international bovendien. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door brigade zuid » ma sep 01, 2014 12:16 pm

Dan wordt ik gillend gek, doek dan je scoutingsapparaat maar gelijk op.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma sep 01, 2014 12:39 pm

Als je op laatste dag een versterking wilt presenteren, moet je je portemonnee trekken.
En die van Marc Netto is van Uien-leer. Als ie em trekt, gaat ie huilen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma sep 01, 2014 3:37 pm

zag net een filmpje van Maduro, zijn highlights zeg maar.
na 1 minuut 20 komt Ajax al..
oftewel: zijn highlights na Ajax zijn in 1.20 samen te vatten :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Arthur » ma sep 01, 2014 3:38 pm

Zijn positie is er natuurlijk ook niet een waar je de spectaculaire hoogtepunten aaneen rijgt.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma sep 01, 2014 3:43 pm

Gezien alle namen die voorbij vliegen...en wat maduro heeft laten zien ten tijde van Ajax.
begin je toch te hopen dat hij dat nog kan... en als hij dat nog kan, kom dan maar

of... :confused.gif:

raak ik lam geslagen :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » vr sep 05, 2014 1:40 pm

Het kan nog wel...

http://www.teamtalk.com/blog/16129/9456 ... t-freebies

Hugo Almeida
Ronaldinho
Victor Valdes
Malouda
Nilmar...

keuze genoeg voor ervaren spelers die het niveau kunnen opkrikken...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr sep 05, 2014 1:57 pm

Nah, Ronaldinho... Die was vier jaar geleden al uitgepierd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » vr sep 05, 2014 2:05 pm

Hij kan het nog wel hoor...
https://www.youtube.com/watch?v=oNbxwto71Kc

zeker voor eredivisie begrippen.. ik zou hem graag een jaartje in ons tenue zien...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr sep 05, 2014 4:10 pm

Hij had toch zelfs al in barcelona motivatieproblemen? Wat moet hij dan in Amsterdam?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr sep 05, 2014 4:20 pm

De wallen en drugs!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » za sep 06, 2014 5:05 am

Hij is naar Mexico...
http://www.sbnation.com/soccer/2014/9/5 ... er-liga-mx

Nilmar is nog steeds transfervrij... Kom op Marc!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » zo okt 05, 2014 8:40 am

Anita zat gister weer eens 90 minuten op de bank, speelt dit seizoen weinig volgens mij. Misschien in de winterstop terug proberen te halen, eventueel huren met optie tot koop?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo okt 08, 2014 7:31 pm

Ik ben eigenlijk bijna altijd tegen het terughalen van spelers. Iemand die eenmaal de stap naar het buitenland heeft gezet is niet meer dezelfde speler. Je bent gewend aan een andere competitie en een ander salaris. En, minstens net zo belangrijk, terugkeren is vaak toch een soort nederlaag. Dat doet iets met je als speler. Ben je dan nog wel net zo gemotiveerd als een jonge speler die nog onderweg is naar de top?

Toch zou ik over deze optie wel enthousiast zijn. Anita beviel me echt uitstekend op het middenveld en hij zou denk ik precies dat brengen wat we nu op die positie missen. Druk zetten, vooruit spelen. Ja, het elftal zou er zeker beter van worden.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » wo okt 08, 2014 8:35 pm

Marillion schreef: Toch zou ik over deze optie wel enthousiast zijn.
Anita niet. Qua geld, competitie en status een flinke stap terug. Gaat 'm niet worden.

Ajax moet Sinkgraven halen. Toptalent. Dat mannetje kan verdomd veel. En hij komt stabiel en volwassen over.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » wo okt 08, 2014 9:19 pm

Hoop ook dat ze hem halen voor op 8.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » wo okt 08, 2014 9:22 pm

De vraag is alleen of de Boer bereid is om Andersen of Serero op te offeren. Sinkgraven zal op links gaan spelen en dat betekent slecht nieuws voor Serero en/of Andersen. Tenzij we het experiment van Serero op zes gaan voortzetten en Andersen als linksbuiten wordt gebruikt.

Of wordt het toch een speler van Vitas? Vejinovic of Propper. Een zes en/of een acht.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 08, 2014 10:00 pm

Ik vraag me of Ajax niet al te laat is voor Sinkgraven. Als ik de media moet geloven, staat ie inmiddels ook al in de belangstelling van de Europese top.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo okt 08, 2014 10:06 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Toch zou ik over deze optie wel enthousiast zijn.
Anita niet. Qua geld, competitie en status een flinke stap terug. Gaat 'm niet worden.

Ajax moet Sinkgraven halen. Toptalent. Dat mannetje kan verdomd veel. En hij komt stabiel en volwassen over.
Ik denk ook niet dat Anita interesse zou hebben. En zoals ik al schreef. Het is altijd een risico omdat een speler het vaak zal ervaren als een stap terug. Hoe ga je daar mentaal mee om? Een talent dat nog op weg omhoog is zal vaak gretiger zijn. Maar mocht hij het onverhoopt wel zien zitten dan zou ik in dit geval toch wel interesse hebben. Want hij is echt minimaal een klasse beter dan wat we nu kunnen opstellen op die positie.

Sinkgraven zal als halfspeler op de nominatie zijn. Ik ken 'm nauwelijks maar op basis van een kort interview leek hij me niet het type dat direct naar een grote competitie gaat. Die wil wel naar Amsterdam.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do okt 09, 2014 8:05 am

wimpey schreef:Ajax moet Sinkgraven halen. Toptalent. Dat mannetje kan verdomd veel. En hij komt stabiel en volwassen over.
Zoals Maher :wink.gif:

Sinkgraven is een groot talent, maar hij heeft net een paar wedstrijden in de Eredivisie gevoetbald.
Daar zaten goede en slechte wedstrijden tussen, zoals dat geldt voor alle talenten die nog vanalles te bewijzen hebben. Maar in potentie een uitstekende speler natuurlijk.

Zijn komst zal inderdaad wel ten koste moeten gaan van Serero/Anderson/wie dan ook op die positie speelt.
Hij kan niet op '6' spelen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do okt 09, 2014 9:16 am

Baseman schreef: Hij kan niet op '6' spelen.
Oneens. Ik denk dat hij dat prima kan.

Maar ik zie liever een '6' en Sinkgraven.

De '6' is key bij Ajax. Maakt het verschil tussen wel of geen kampioen worden, zo heeft het verleden uitgewezen. Met de huidige opties voor de '6' wordt Ajax geen kampioen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do okt 09, 2014 12:40 pm

wimpey schreef:Oneens. Ik denk dat hij dat prima kan.
Waarom?
Die positie is nieuw voor hem, daar speelt hij bij Heerenveen niet.
Daarbij is hij met name een technicus met een goede pass en aardig schot, niet een mannetjesputter en balafpakker. Bij Heerenveen is zijn omschakeling bij balverlies ook minder belangrijk.

Als Sinkgraven een prima '6' zou zijn, dan zou bijv. Schöne dat ook moeten zijn en die valt voornamelijk tegen op die positie.
De '6' is key bij Ajax. Maakt het verschil tussen wel of geen kampioen worden, zo heeft het verleden uitgewezen.
Bij de teams van Frank de Boer klopt dit inderdaad helemaal.
Niet voor niets is hij nog steeds zoekende. Al lijkt dat zoeken een jaarlijks terugkerend probleem te zijn, opvallend.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do okt 09, 2014 1:04 pm

Baseman schreef: Als Sinkgraven een prima '6' zou zijn, dan zou bijv. Schöne dat ook moeten zijn en die valt voornamelijk tegen op die positie.
Sinkgraven is een sturende speler. Veel mobieler dan Schöne. Z'n handelingssnelheid ligt ook veel hoger... Hendrix en Guardado zijn ook geen beesten in de duels. Clasie, Blind ook niet. Hoeft op die plek in de eredivisie ook niet. Je hebt daar in de eerste plaats een uitstekende voetballer met gevoel voor ruimte en positie nodig.
Bij de teams van Frank de Boer klopt dit inderdaad helemaal.
Niet voor niets is hij nog steeds zoekende. Al lijkt dat zoeken een jaarlijks terugkerend probleem te zijn, opvallend.
Anita, Poulsen en Blind waren de sleutels voor titels. Dus moet ie weer op zoek naar een andere sleutel. Hij weet de sleutel uiteindelijk wel steeds op tijd te vinden. Frank is 'gewoon' een uitstekende trainer, de minpunten vallen wat mij betreft ruimschoots weg tegen alle plussen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do okt 09, 2014 3:26 pm

wimpey schreef:Sinkgraven is een sturende speler. Veel mobieler dan Schöne. Z'n handelingssnelheid ligt ook veel hoger... Hendrix en Guardado zijn ook geen beesten in de duels. Clasie, Blind ook niet. Hoeft op die plek in de eredivisie ook niet. Je hebt daar in de eerste plaats een uitstekende voetballer met gevoel voor ruimte en positie nodig.
Dat is waar, maar ballen kunnen afpakken/onderscheppen, de problemen kunnen voorzien en verdedigend kunnen denken zijn wel nodig. Sinkgraven is gewend aanvallend te denken en vooral anderen het vuile werk te laten doen, of hij zich de '6' eigen kan maken is dus nog af te wachten (zoals dat bij Guardado ook nog is, maar die heeft nog het voordeel van veel ervaring).

Wat in ieder geval voor Sinkgraven spreekt is dat hij wel verdedigende arbeid verricht, wat bijvoorbeeld Ziyech niet doet (en ook niet wil doen).
Verder komt hij in interviews nuchter en realistisch over, dus het is goed mogelijk dat hij die rol op kan pakken.
Anita, Poulsen en Blind waren de sleutels voor titels. Dus moet ie weer op zoek naar een andere sleutel. Hij weet de sleutel uiteindelijk wel steeds op tijd te vinden. Frank is 'gewoon' een uitstekende trainer, de minpunten vallen wat mij betreft ruimschoots weg tegen alle plussen.
Mee eens, al mag hij wel iets minder de nadruk leggen op controle en meer ruimte geven aan de intuïtieve spelers.
Hij vond overigens de sleutel op het middenveld bij met name Anita wel voornamelijk dankzij blessures van anderen, soms moet je ook wat mazzel hebben.

Plaats reactie