Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 11:20 am

Het TH plus trainer is verantwoordelijk voor het aankoopbeleid, niet Overmars.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 11:37 am

Die vent is directeur met in zijn takenpakket het aan- en verkoopbeleid. En dan zou hij niet verantwoordelijk zijn? :confused.gif:

Wie trekt dan de tips van scouts na? De Boer? :confused.gif:

Ik geloof best dat De Boer Dijks en Gudelj per se wilde. Maar dat de transfers van Younes en Sanogo ook zijn idee waren, dat wil er bij mij niet in.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 12:15 pm

Niet de Boer of Overmars, maar het TH plus de Boer. Staat in plan Cruijff hoor, dat verzin ik niet. Dus Jonk en Bergkamp zijn medeverantwoordelijk.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 12:17 pm

Daarom stelt Cruijff ook dat ze afwijken van de ingeslagen weg. Jonk doet niet meer mee. Het zijn nu Overmars en de technische staf die het aankoopbeleid bepalen.

RVC en Slop zijn medeverantwoordelijk. Zij sanctioneren de transfers.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 12:23 pm

Het hoort bij Jonk zijn takenpakket. Heeft hij ook salaris geweigerd toen hij weigerde een deel van zijn verantwoordelijkheden te dragen? Het lijkt wel een fucking speeltuin. Op zich ook een bijzondere constructie, een werknemer die vette bonussen opstrijkt als jeugdspelers debuteren medeverantwoordelijk maken voor beslissingen over aankopen. Het kan allemaal in het geniale brein van Cruijff
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 12:30 pm

Jij ziet overal vette bonussen. Zal wel door je werkomgeving komen. :smallgrin.gif:

Meer managers zouden dat moeten doen: vergaderingen overslaan waarbij hun aanwezigheid overbodig is.

Het idee achter het TH is goed: de jeugdopleiding betrekken bij het aankoopbeleid, zodat er ook gekeken wordt wat er in huis is. Helaas werkt het in de praktijk vaak zo dat de trainer zijn zin wil doordrijven omdat hij onder grote druk staat. Waardoor een conflict ontstaat tussen degenen die denken aan de korte termijn en degenen die juist meer bezig zijn met de lange termijn. Dat is overigens niet alleen bij deze constructie zo, maar ook bij andere constructies (met een TD bijvoorbeeld), zoals we in het verleden hebben gezien.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 12:37 pm

Ik geloof dat de meeste mensen die vergaderingen over zaken waarvoor ze medeverantwoordelijk zijn boycotten, vrij snel op zoek kunnen naar een nieuwe baan.

Jonk krijgt 25.000 bonus per debuterende spelers uit de opleiding. Dat is niet iets dat ik 'zie', maar gewoon openbare informatie.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » wo aug 12, 2015 12:58 pm

Het idee achter het TH is goed: de jeugdopleiding betrekken bij het aankoopbeleid, zodat er ook gekeken wordt wat er in huis is.
Het ouderwetse, achterhaalde "Maar wij hebben Kluivert"? Het is geen idee achter het TH, het is zo oud "als ik Ajax volg".

Wat de salariseisen betreft, in 2011 vroegen Jonk e.c. het volgende:

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/25539__rss.php
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Jonk.dhtml

De naam van Johan Cruijff staat trouwens onder het "Rapport Technisch Platform", dit i.v.m. met de opmerking dat zijn naam eraan geplakt is o.i.d.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 1:10 pm

Wij hebben Kluivert weer. :neutral.gif:

De opleiding is niets waard zonder goede doorstroming. Bij PSV bijvoorbeeld gaat het op dat punt mis.

25.000 euro is een hoop geld, maar in de voetbalwereld gelden andere normen.
Ik ben geen voorstander van bonussen, maar die schijnen erbij te horen. In de top van het bedrijfsleven weten ze niet beter.

Ik geloof er trouwens niets van dat Jonk op zijn strepen gaat staan (uitsluitend/vooral) omdat hij voor een debutant een bonus krijgt. Elke opleider wil 'zijn' jongens zien debuteren, of hij nou bij Ajax werkt voor een half miljoen of voor drie centen bij Telstar.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 1:13 pm

De graaiers in de opleidung voor de huidige toppers die het uit liefde voor Ajax doen kregen geen bonussen.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 1:27 pm

Die bakten er weinig van. Goedkoop is duurkoop.

De directieleden kregen wel bonussen.

Bonussen zijn tricky, want wat beloon je? Krijgt een financieel directeur een bonus bij een grote uitgaande transfer of bij een titel? Beloon je de opleider voor het debuut van een toptalent, of kan hij ook cashen als Lesley de Sa een paar minuten meehobbelt? Wat doe je met een TD die alleen een positieve balans heeft omdat hij door anderen opgeleide of gekochte spelers verkoopt? Geef je hem een bonus?

Bonussen leiden tot ongewenste neveneffecten. Daarom is mijn hopeloos ouderwetse idee: geef mensen gewoon een goed salaris.

Ik geloof er trouwens niets van dat die oud-voetballers het voor het geld doen. Ze hebben geld genoeg. Het zijn eerzuchtige mensen die zijn opgegroeid in een prestatiecultuur.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 1:34 pm

Toch bijzonder dan dat ze meer verdienen dan hun voorgangers.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 1:54 pm

Ze hebben dan ook een grote naam. Ajax gebruikt de reputatie van met name Bergkamp en De Boer om spelers te overtuigen naar Ajax te komen. Reputatie en uitstraling zijn nu eenmaal enorm belangrijk in het voetbal. Voor de jeugdspelers is het een stimulans om te mogen trainen met mannen die zelf in de top hebben gespeeld.

Wat Cruijff onderschat heeft, denk ik, is dat de verhoudingen van de kleedkamer niet automatisch de verhoudingen van de werkvloer zijn. Voor hem lag het simpel: als hij met oud-spelers werkte, was hij altijd onbetwist de nummer 1. Zijn idee dat spelers, ex- of niet, elkaar de waarheid zeggen, hield dan in dat hij de anderen de waarheid zei. Zo gaat dat als je de beste bent (geweest) op het veld en meer kijk hebt op het spel dan de rest. Je ziet nu bij Ajax dat 'elkaar de waarheid zeggen' niet zo simpel is in het gewone leven als op het veld, waar de pikorde bepaald wordt door talent en geld.

Wim Jonk liet in het veld zijn voeten spreken. Nu wordt hem verweten dat hij slecht is in de communicatie. Alleen verstand van voetbal hebben is niet genoeg. Zou Jany van der Veen in deze tijd nog kunnen functioneren? Hoe communiceerde hij eigenlijk?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » wo aug 12, 2015 2:57 pm

Ze hebben dan ook een grote naam. Ajax gebruikt de reputatie van met name Bergkamp en De Boer om spelers te overtuigen naar Ajax te komen. Reputatie en uitstraling zijn nu eenmaal enorm belangrijk in het voetbal. Voor de jeugdspelers is het een stimulans om te mogen trainen met mannen die zelf in de top hebben gespeeld.
Een bekend geluid, hetzelfde geluid dat Feyenoord gebruikte toen Gullit hoofdtrainer werd. Ik heb sterk de indruk dat de door Feyenoord aangetrokken spelers (voor het eerste) toen van hetzelfde niveau waren als die Ajax nu aantrekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do aug 13, 2015 8:30 am

Yopi schreef:De opleiding is niets waard zonder goede doorstroming. Bij PSV bijvoorbeeld gaat het op dat punt mis.
De afgelopen 2 jaar onder een steen geleefd?
Yopi schreef:Ik geloof er trouwens niets van dat die oud-voetballers het voor het geld doen. Ze hebben geld genoeg. Het zijn eerzuchtige mensen die zijn opgegroeid in een prestatiecultuur.
Waarom eisten ze dan een veel hoger salaris?

PS: Onderzoek in de VS toonde aan dat 70% (!) van de ex-profsporters binnen 10 jaar na het stoppen failliet is...dat geld genoeg valt best tegen als je het ook met bakken blijft uitgeven.

Lionel
Berichten: 47585
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » do aug 13, 2015 8:36 am

Baseman schreef:
Yopi schreef:De opleiding is niets waard zonder goede doorstroming. Bij PSV bijvoorbeeld gaat het op dat punt mis.
De afgelopen 2 jaar onder een steen geleefd?
Yopi schreef:Ik geloof er trouwens niets van dat die oud-voetballers het voor het geld doen. Ze hebben geld genoeg. Het zijn eerzuchtige mensen die zijn opgegroeid in een prestatiecultuur.
Waarom eisten ze dan een veel hoger salaris?

PS: Onderzoek in de VS toonde aan dat 70% (!) van de ex-profsporters binnen 10 jaar na het stoppen failliet is...dat geld genoeg valt best tegen als je het ook met bakken blijft uitgeven.
Wie heeft nou echt een kans gekregen, Baseman? Behalve Depay dan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Khraa » do aug 13, 2015 8:45 am

Zoet
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do aug 13, 2015 8:57 am

Depay is duidelijk.
Verder zijn Willems en Zoet basisspelers en krijgen Brenet, Hendrix en Locadia regelmatig speeltijd.
Bakkali hoort er eigenlijk ook bij, op zijn 17e meerdere basisplaatsen en invalbeurten gehad (totdat hij echt niet meer te handhaven was).

Uitgaande van 1 tot 2 doorgebroken jeugdspeler(s) per lichting is dit prima, ook omdat enkele talenten echt aan de deur kloppen van de selectie.

Niet voor niets was PSV in 2013/2014 lange tijd het gemiddeld jongste team ooit in de Eredivisie (structureel onder de 21 jaar, met 19,9 jaar als uitschieter). Dat was gezien de resultaten toen ook teveel van het goede, maar PSV houdt wel vast aan die lijn. Zoals trouwens de hele Eredivisie nogal jong is geworden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » do aug 13, 2015 9:04 am

Willems zat nooit in de opleiding, due is van spsrta rechtstreeks naar de a selectie gegaan.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » do aug 13, 2015 9:17 am

Baseman schreef:Depay is duidelijk.
Verder zijn Willems en Zoet basisspelers en krijgen Brenet, Hendrix en Locadia regelmatig speeltijd.
Bakkali hoort er eigenlijk ook bij, op zijn 17e meerdere basisplaatsen en invalbeurten gehad (totdat hij echt niet meer te handhaven was).
Willems is een aankoop. Brenet, Hendrix en Locadia gaan op waarschijnlijk niet redden. Bakkali is al mislukt. Dan blijft Zoet over. Voorwaar een topoogst. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47585
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » do aug 13, 2015 9:30 am

Yopi schreef:
Baseman schreef:Depay is duidelijk.
Verder zijn Willems en Zoet basisspelers en krijgen Brenet, Hendrix en Locadia regelmatig speeltijd.
Bakkali hoort er eigenlijk ook bij, op zijn 17e meerdere basisplaatsen en invalbeurten gehad (totdat hij echt niet meer te handhaven was).
Willems is een aankoop. Brenet, Hendrix en Locadia gaan op waarschijnlijk niet redden. Bakkali is al mislukt. Dan blijft Zoet over. Voorwaar een topoogst. :hypocrite.gif:
Bakkali wil ik je ook nog wel geven. Maar de rest heeft natuurlijk geen kans gekregen. Dat PSV een jong had komt natuurlijk ook door aankopen/huurlingen als Bruma, Rekik, Luuk de Jong, Narsingh, Maher. Daar heeft de jeugd van PSV natuurlijk amper wat mee te maken gehad.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » do aug 13, 2015 9:52 am

Het huidige team van PSV is toch bijna volledig bij elkaar gekocht? Ja, ze hebben een paar reserves die zijn doorgestroomd vanuit de opleiding, maar dat komt vooral doordat PSV zich niet kan permitteren ook voor de breedte (dure) spelers te kopen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do aug 13, 2015 10:30 am

Yopi schreef:Willems is een aankoop.
Klopt, net zoals Ajax spelers als Bazoer, Eriksen, AEG, Fischer, Andersen, Boilesen, Muric, enz, heeft aangetrokken.
En die worden ook vaak aangemerkt als jeugdspeler.
Brenet, Hendrix en Locadia gaan op waarschijnlijk niet redden. Bakkali is al mislukt.
Wat heeft het al dan niet slagen van jeugdspelers er ineens mee te maken?
Jij zegt dat het mis gaat bij de jeugdopleiding van PSV door een gebrek aan doorstroming, ik toon aan dat je ongelijk hebt (sinds 2 jaar, daarvoor zou je wel gelijk hebben gehad).
LucaS schreef:Willems zat nooit in de opleiding, due is van spsrta rechtstreeks naar de a selectie gegaan.
Nee hoor, hij werd aangetrokken voor Jong PSV en speelde daarin ook.
Totdat niet zolang na zijn komst zowel Pieters als Tamata (ook een jeugdspeler trouwens) geblesseerd raakten, waarop hij als 17 jarige zijn debuut maakte. En er daarna altijd bijgebleven is.
Yopi schreef:Het huidige team van PSV is toch bijna volledig bij elkaar gekocht?
De huidige selectie van Ajax bestaat uit 23 man, 15 aankopen en 8 eigen jeugd (Bazoer tel ik als aankoop).
Bij PSV zijn dat 17 aankopen en 6 eigen jeugd (Willems en Ritzmaier tel ik als aankoop).
De verschillen zijn inderdaad immens...

Lionel
Berichten: 47585
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » do aug 13, 2015 10:42 am

:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Baseman » do aug 13, 2015 10:49 am

Wow, indrukwekkende comback...

Plaats reactie