Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 15, 2017 1:03 pm

achteraan in de keten, salaris, Eredivisie.... en sinds 'kort' ook nog kunstgras
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » di aug 15, 2017 1:15 pm

WP_Legend schreef:
De Dominee schreef:Mocht het kloppen betekent het alleen dat Barca de keuze krijgt om hem te kopen wanneer Ajax een bod doet.
Ja maar het schijnt dat de zaakwaarnemer Inter ook al heeft afgewimpeld, hij lijkt mij dus niet haalbaar...
Zou kunnen. Misschien heeft hij geen zin om daar op de bank te zitten. Hier kan hij Sanchez achterna, een beter voorbeeld krijgt hij niet.
Lionel schreef:
De Dominee schreef:Vind er weinig tussen zitten. Alleen in Mina en Cuesta kan ik me vinden, liefst beiden bij vertrek van Sanchez. Cuesta / Schuurs zijn beide opties naast een directe versterking als Mina lijkt me.

Rigoni zie ik veel genoemd worden maar doet me bijster weinig. Lijkt me een echte net-niet voetballer, voor teveel geld. Zou dus zomaar eens kunnen komen... :blush.gif:
Is die Mina überhaupt wel haalbaar? Als hij maar 9 miljoen kost koop je hem toch?
Geen idee. Ik reageer alleen op die lijst met suggesties. Zie zelf graag Cuesta en Schuurs als vervanger voor Westermann en Riedewald. Daarnaast een direct inpasbare speler voor Sanchez. Als dat niet Mina is dan wellicht een Denswil bijvoorbeeld. Een linksback (toch Arana?) zou ook nog welkom zijn.

Op het middenveld verwacht/vrees ik Nigel- of Siem de Jong. Voorin verwacht ik niets, tenzij we Younes lozen voor 15 mln+.

Kom je op:

Kluivert / Younes - Dolberg / KJH - Neres / Cerny

Ziyech / Sinkgraven - Nigel / Schone - Donny / Frenkie

Arana / Viergever - Denswil / Schuurs - Ligt / Cuesta - Veltman / Orejuela

Onana / Leer

Betekent de volgende aankopen nog:

Nigel (free)
Arana (7 mln)
Denswil (8 mln)
Schuurs (2 mln)
Cuesta (4 mln)

5 man, 21 mln naar schatting. Lijkt me sterk dat Ajax er nog zoveel gaat halen, maar je weet nooit.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door InnerHarbour » wo aug 16, 2017 1:24 pm

Boateng is vrij.
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » wo aug 16, 2017 1:29 pm

Gaat naar Eintracht Frankfurt.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » wo aug 16, 2017 10:56 pm

Ayoub als 6...?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do aug 17, 2017 10:31 am

Dat zou een knap staaltje wanbeleid zijn. Als je op 17 augustus nog bij Utrecht gaat kijken voor een 6.... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cluijffert » do aug 17, 2017 10:35 am

Zou daarom prima passen in de lijn die eind vorig seizoen al ingezet lijkt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do aug 17, 2017 8:44 pm

"Er zullen ongetwijfeld nog wel enkele spelers bij ons bij komen". Is getekend: Marc Overmars.

Zal mij benieuwen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Arthur » do aug 17, 2017 9:42 pm

Ik denk eerder dat er nog een paar ratten het zinkende schip gaan verlaten.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cluijffert » vr aug 18, 2017 6:04 am

Ja, plus dat er in blinde paniek nog een paar versleten oud-Ajacieden hun opwachting gaan maken 'voor die broodnodige impuls'
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 18, 2017 6:32 am

Volgens Telesport vandaag is de as (exclusief Klaassen), 4 versterkingen beloofd.
Duidelijk is dat het rommelt, en met de resultaten wordt dit alleen maar extra aangewakkerd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 18, 2017 7:44 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr aug 18, 2017 8:18 am

Nu Europees voetbal überhaupt ver weg lijkt, wordt het nòg moeilijker shoppen in de categorie spelers waar Ajax echt direct iets aan heeft. Gaat een speler met een kostprijs van 15-20 miljoen (stel dat ze dat al willen uitgeven) in de Minnie Mouse competitie ballen? Die kans lijkt mij erg klein.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cluijffert » vr aug 18, 2017 8:29 am

Het was natuurlijk makkelijker geweest om het ijzer te smeden toen het heet was. Oftewel, direct in de maanden na het behalen van de finale... toen het ook al helder was dat het team op verschillende vlakken tekort kwam, er een aantal sterkhouders zouden weggaan, je wist dat de 'eigen jeugd' nog niet er zou staan én je de ervaring had dat in het begin van het seizoen er een aantal belangrijke wedstrijden aankwamen.

Waar ik met mijn hoofd niet bij kan is dat de mensen in het TH al veel veel jaren meelopen en aanzienlijk meer kennis hebben van voetbal, de voetbal organisatie, een succesvol elftal bouwen et cetera dan wij stuurlui.

Hoe kan dergelijke incompetentie dan toch voorkomen?
Is het sabotage? Is de Ajax organisatie zo verschrikkelijk ziek door politiek, zelfbevlekking, netwerkjes van vriendjes, het corrumperende effect van de zogenaamde FR sekte?

Ik snap het echt niet hoor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je onder het genot van een pilse en een spaatje met Bergkamp vrijblijvend over Ajax lult, hij een erg afwijkende mening over het te voeren beleid er op na houdt tov de meesten hier.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr aug 18, 2017 9:30 am

Cluijffert schreef: Is de Ajax organisatie zo verschrikkelijk ziek door politiek, zelfbevlekking, netwerkjes van vriendjes, het corrumperende effect van de zogenaamde FR sekte?
Ik vind dit zo makkelijk. Ajax stond er in 2014 na 4 landstitels financieel en qua jeugd weer prima op. Ondanks de FR zul jij zeggen. Prima.

Op dat moment - PEC, RBS - was echter wel duidelijk dat de Schwung v.w.b. FdB eruit was. Dan moet je als organisatie zo robuust zijn om in te grijpen.

Personen in een functie hebben een levensduur. Het kan niet zo zijn dat Bergkamp beslist dat Bosz eruit moet en dat Keizer hem opvolgt. Of dat FdB 2 jaar te lang blijft zitten. En dat Sar en Overmars dat laten gebeuren.

Betekent niet dat die mensen compleet incompetent zijn, altijd zullen zijn en altijd al waren. Ajax won in de mid 90s alles en degene die daarvoor verantwoordelijk was liet uiteindelijk een puinzooi achter. Om dat mid 00s als TD nog eens dunnetjes over te doen. Dat maakt de man echter niet incompetent.

Het ontbreekt Ajax aan sterk leiderschap. Ajax heeft altijd wel gevaren met een potentaat (Michels, Cruijff, LvG, FdB, Bosz) aan het roer.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr aug 18, 2017 9:47 am

wimpey schreef:
Het ontbreekt Ajax aan sterk leiderschap. Ajax heeft altijd wel gevaren met een potentaat (Michels, Cruijff, LvG, FdB, Bosz) aan het roer.
Helemaal eens. En daarom begon de 'rot' ook met het plotselinge vertrek van Bosz meteen bij het openen van de transfermarkt.
Ik ben erg benieuwd naar de echte reconstructie daarvan. Daar zou wel eens de kern van het probleem bij Ajax kunnen liggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » vr aug 18, 2017 9:49 am

Overmars heeft geen enkel idee wat er bij moet komen. Verwacht daar 0,0 van. Zullen aangeboden spelers zijn en we mogen hopen dat die er wat van kunnen.

Die linksback van Rosenborg vond ik de beste speler bij die gasten overigens. Klasse beter dan blinde draver Dijks.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » vr aug 18, 2017 9:50 am

Heb je het commentaar van Dijks gehoord na de wedstrijd? Dat was echt om te gieren.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » vr aug 18, 2017 10:01 am

Ja, was ook bizar. Dijks was overigens zelf een klasse beter dan Veltman.

Heb Bosz en Keizer horen roepen dat Veltman moest spelen in plaats van Tete omdat hij Sanchez dan kon coachen. Dat moet wel de omgekeerde wereld zijn.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 18, 2017 12:09 pm

Is hier al eens eerder genoemd volgens mij, maar iemand die zicht heeft op Zeegelaar? Deal naar Sevilla afgeketst... Is dat wat als linksback?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » vr aug 18, 2017 12:31 pm

Is dat wat als linksback?
Is kwaliteit een van de criteria waarop wordt geselecteerd? Hij is te oud en te duur, vrees ik voor Ajax, over zijn voetbalkwaliteiten heb ik geen oordeel, ik zie nog steeds een zwakke linksbuiten uit de A1 voor me.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Toppie » vr aug 18, 2017 1:44 pm

De kwis vraag van deze week wat zou je doen met 150 Miljoen :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » za aug 19, 2017 10:13 pm

Peter schreef:Heb je het commentaar van Dijks gehoord na de wedstrijd? Dat was echt om te gieren.
Nee. Gemist. Help me even ajb.

Ik las dat mensen (nu ja 'mens(en)', onze good old Steef) vielen over een quote van Keizer pal na de wedstrijd: ''Als we een bal erin schieten, kán het een andere uitslag worden...''


Is geen wereldtekst uiteraard, maar de woorden van de coach die niet wint worden altijd op een rottere manier onder een vergrootglas gelegd net na een rot resultaat.
Want het is een waarheid als een koe dat bij ballen die Ziyech of Dolberg echt wel hadden mogen maken je na een redelijk rappe 1-0 Rosenborg heus wel omver had kunnen blazen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » di aug 22, 2017 8:32 am

Kan natuurlijk klagen dat de aankopen allemaal ruiterlijk te laat worden aangekocht. Maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Ik ben blij als ze überhaupt worden aangekocht. Met de aankoop van Wober hebben we in ieder geval er weer een verdediger bij.

Nu nog een Linksback, een 6 en een aanvaller (flank)

ik denk niet dat ze alle 3 komen. In dat geval hoop ik wel op minimaal een goeie 6.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » wo aug 23, 2017 10:13 am

Veltman (Orejuela) - De Ligt - Wober - Viergever (Sinkgraven) (Dijks). Ik verwacht hier toch minimaal een extra CV. Cuesta? Die gozer van Fortuna? Of ervaren kracht? En dan Dijks naar Reading ofzo sturen.

Donny (Siem) - Schone (Frenkie) - Ziyech (..). Dit zal wel zo blijven. Met Siem heb je een multifunctionele backup. Plus Sinkgraven die je bij een goede aankoop in de verdediging weer kan gebruiken als backup.

Kluivert (Neres) (Cerny) - Dolberg (KJH) - Younes. Hopelijk slaan ze nog wat miljoenen kapot om een linksbuiten te halen. Een echte kwaliteitsimpuls.

Plaats reactie