Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » wo mei 15, 2019 7:17 pm

Beetje rare uitspraak van Overmars.

Hebben ze vorig jaar de deal of the century afgesloten door een Serviër te kopen, en de conclusie is om Nederlanders te kopen.

Natuurlijk, als een top buitenlander en top Nederlander even goed zijn en het prijskaartje verschilt met minder dan 5 á 10%, haal dan de Nederlander. Heb je minder risico met heimwee enzo (tenzij het een Deen is natuurlijk, die houden van Amsterdam).

Maar dan nog, waarom gaat Overmars nou openlijk lopen lullen dat Ajax Nederlanders wilt? Nu weet elke club met een goede Nederlander, aha, Ajax wilt per se een Nederlander, en dat zullen die clubs proberen financieel uit te buiten. Zie ook Engeland, waar Engelse spelers altijd twee keer zo veel kosten.

Nee, gewoon door blijven gaan. Goede jeugdopleiding aanvullen met goede aankopen (van waar dan ook).

Dachten ze eerder ook. Gewoon goede Nederlanders halen. Ferdi Vierklau, Frank Verlaat, Aaron Winter, Jan van Halst.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » do mei 16, 2019 10:47 am

Enige vorm van nuance is hier volkomen pleite. En het lijkt met de dag erger te worden. Jammer, het komt de discussie zeker niet ten goede.

Stellen dan het belangrijk is voor de binding van de fans met de ploeg dat er ook Nederlanders bij zitten is ff wat anders dan stellen dat we nu alleen maar Nederlanders gaan halen, ongeacht hun positie en kwaliteit. Doe toch niet zo belachelijk dramatisch en demagogisch.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » do mei 16, 2019 2:19 pm

Je leest het hoe je het wilt lezen volgens mij. Volgens mij heb ik het aardig gebalanceerd uitgelegd. Heb o.a. geschreven dat als het er op aankomt, en de prijs en kwaliteit vergelijkbaar is, dat je dan voor de Nederlander moet gaan. Want die heeft waarschijnlijk familie in het land, kan goed thuisvoelen, enz.

Maar binding met de fans? Mwah. De speler van het afgelopen 30 jaar met de sterkste binding met de fans is een Finn, vind ik. Er was een Roemeen die ook aardig in de buurt kwam.
Laatst gewijzigd door bryan op do mei 16, 2019 2:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 19037
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do mei 16, 2019 2:19 pm

Kan Ajax voor een redelijke prijs Nederlandse topvoetballers kopen, is de hamvraag. Ik ben bang van niet.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » do mei 16, 2019 5:08 pm

bryan schreef:Je leest het hoe je het wilt lezen volgens mij. Volgens mij heb ik het aardig gebalanceerd uitgelegd. Heb o.a. geschreven dat als het er op aankomt, en de prijs en kwaliteit vergelijkbaar is, dat je dan voor de Nederlander moet gaan. Want die heeft waarschijnlijk familie in het land, kan goed thuisvoelen, enz.
Wat lees ik hoe ik wil lezen?
bryan schreef:Maar binding met de fans? Mwah. De speler van het afgelopen 30 jaar met de sterkste binding met de fans is een Finn, vind ik. Er was een Roemeen die ook aardig in de buurt kwam.
Het gaat niet om binding met 1 speler, maar met het team. Als je team bestaat uit 8 Zuid Amerikanen en 3 Afrikanen die Ajax tot vorige week niet eens kenden en verder ook niks met de club te maken hebben, dan zullen veel fans weinig met dat team hebben, lijkt me.


Als ik ergens trots op ben geweest dit seizoen, dan is het juist op het uitdragen van 'de wijze waarop en niet alleen het resultaat'. Dat gaat wat mij betreft veel verder en dieper dan 'aanvallend voetbal spelen'. Het gaat erom dat we Ajax-voetbal speelden met een hoop homegrown jongens, die de club door en door kennen en die vroeger ook op de tribunes hebben gestaan. Ik hecht daar heel veel waarde aan en kennelijk ben ik niet de enige.

Overigens heeft Litmanen hier in totaal zo'n 10 seizoenen gespeeld. Dat gaan niet veel buitenlanders hem nadoen, helaas.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do mei 16, 2019 5:21 pm

Ajax-voetbal? :confused.gif: De keren dat ik Ajax zie voetballen valt mij juist op dat Ten Hag heel goed naar Jurgen Klopp's gegenpressing heeft gekeken, iets wat mij bij Bosz ook al opviel.
YNWA

Yopii
Berichten: 19037
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do mei 16, 2019 5:29 pm

Die vorm van druk zetten is zo bijzonder niet. Helaas was men in Nederland tot voor kort (?)in de ban van het hopeloos achterhaalde 'posessjun foetbol uit 1995.

Ik schrijf (?) omdat er in Nederland nog heel wat adepten van die stijl lopen.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Javiskamp » do mei 16, 2019 5:58 pm

Gegenpressing... is dat die onzin de Lijnders met zijn laptop aan NECers proberrde uit te leggen?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » do mei 16, 2019 6:06 pm

De spelers van Liverpool en Ajax zijn wat slimmer Javis. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » do mei 16, 2019 11:06 pm

Het gaat erom dat we Ajax-voetbal speelden met een hoop homegrown jongens, die de club door en door kennen en die vroeger ook op de tribunes hebben gestaan. Ik hecht daar heel veel waarde aan en kennelijk ben ik niet de enige.
Ja, dat vind ik ook, en dat schreef ik ook.

De charme van Ajax is juist de mix van zulke jonkies van eigen kweek + slimme aankopen. En als team in een mooi systeem spelen uiteraard. En de charme is ook dat de buitenlandse voetballers de filosofie waarderen. De filosofie is juist de binding. Wat Overmars nu zegt, dat men een binding heeft met Nederlanders, is dan ook flauwekul, vind ik. Als je kijkt naar de culthelden van Ajax, de spelers die echte Ajacieden zijn, daaronder vallen zowel Nederlanders als buitenlanders. Net zoals er ook Nederlanders en buitenlanders zijn die nooit echt een binding met de club hebben gehad.

Neem nou de gebroeders Laudrup. Geen Nederlanders. Die hebben als jonge jongens voetballend in de achtertuin met elkaar afgesproken dat ze ooit allebei voor Ajax zouden spelen. En die droom hebben ze ook waar gemaakt. Prachtig.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » vr mei 17, 2019 1:46 am

Mr. Ajax schreef: Het gaat niet om binding met 1 speler, maar met het team. Als je team bestaat uit 8 Zuid Amerikanen en 3 Afrikanen die Ajax tot vorige week niet eens kenden en verder ook niks met de club te maken hebben, dan zullen veel fans weinig met dat team hebben, lijkt me.
Als de resultaten goed zijn, dan worden die spelers ook in de armen gesloten. Kijk hoe populair de afrikaan Onana is. En de Zuid Amerikanen Neres en Tagliafico.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2019 8:51 am

IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » vr mei 17, 2019 8:57 am

Sinkgraven dus out en deze jongen in. Ik ben benieuwd.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 17, 2019 9:02 am

Sinkgraven 'out' lijkt me voorbarig. Goede speler, kan op vele posities uit de voeten. Misschien wordt het nog wat wanneer hij eindelijk fit is en blijft.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » vr mei 17, 2019 9:15 am

Leverkusen schijnt hem te willen halen, Wimpey.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2019 9:26 am

Bosz is meer fan van hem dan EtH is. Al heeft EtH Nico natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5960
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » vr mei 17, 2019 9:38 am

wimpey schreef:Sinkgraven 'out' lijkt me voorbarig. Goede speler, kan op vele posities uit de voeten. Misschien wordt het nog wat wanneer hij eindelijk fit is en blijft.
Jammer dat hij lijkt te vertrekken net nu hij eindelijk fit en opgetraind lijkt inderdaad. Viel goed in tegen Spurs. Desondanks ziet ik in hem geen basisspeler komend seizoen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 9:38 am

Gezond verstand schreef:
Mr. Ajax schreef: Het gaat niet om binding met 1 speler, maar met het team. Als je team bestaat uit 8 Zuid Amerikanen en 3 Afrikanen die Ajax tot vorige week niet eens kenden en verder ook niks met de club te maken hebben, dan zullen veel fans weinig met dat team hebben, lijkt me.
Als de resultaten goed zijn, dan worden die spelers ook in de armen gesloten. Kijk hoe populair de afrikaan Onana is. En de Zuid Amerikanen Neres en Tagliafico.
Tsja, echt een kwestie van lezen dus he. Ik stel heel duidelijk dat het niet om 1 speler of een specifieke nationaliteit gaat, maar over een team. Duidelijker kan ik het niet maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » vr mei 17, 2019 9:48 am

Misschien moeten ze om te beginnen in de jeugd meer investeren in Nederlanders en minder in buitenlanders.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 9:58 am

Jöhnk schreef:Misschien moeten ze om te beginnen in de jeugd meer investeren in Nederlanders en minder in buitenlanders.

Kan zijn. Maar juist daar heb ik in principe minder moeite mee, want een jongen die bij Ajax opgroeit zal je normaal gesproken binding meehebben, los van waar ie vandaan komt. Kijk naar Cerny bijvoorbeeld - die jongen loopt hier al een jaar of 7 rond volgens mij en spreekt ook vloeiend en vrijwel accentloos Nederlands. Die is grotendeels bij ons opgeleid en kent de club en waar het voor staat. Dat had ik bij Eriksen vroeger ook. Die kwam weliswaar ook 'pas' op zijn 15de bij de B1, maar dat was toch ook een jongen die een paar jaar in de jeugd heeft doorgebracht, de club kende, de (Ajax)taal sprak enzo. Mocht ik hiervoor niet duidelijk zijn geweest - dat is wat ik belangrijk vind, en niet per se wat voor kleur paspoort de speler nou heeft. Het gaat om de wederzijdse binding met de club.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » vr mei 17, 2019 10:26 am

Over Sinkgraven graag verder in zijn eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » vr mei 17, 2019 10:32 am

Waar het mij om gaat is dat je nooit tegen de situatie die jij schetst (11 buitenlanders in Ajax 1) aanloopt als je de jeugdopleiding en doorstroming goed managet. In de jeugd is een focus op de eigen regio bovendien wenselijk en het meest effectief.

Bijkomend voordeel is dat je in het aankoopbeleid voor het eerste elftal enkel en alleen naar kwaliteit hoeft te kijken en je niet, gedreven door het verheffen van bijzaken tot hoofdzaken, verleid wordt tot tunnelvisie. Zonder die extra voorwaarden op leeftijd en nationaliteit en zo is het al lastig genoeg om kwalitatief goeie spelers te halen.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 10:41 am

Jöhnk schreef:Waar het mij om gaat is dat je nooit tegen de situatie die jij schetst (11 buitenlanders in Ajax 1) aanloopt als je de jeugdopleiding en doorstroming goed managet. In de jeugd is een focus op de eigen regio bovendien wenselijk en het meest effectief.
Dat is me iets te makkelijk. Je hebt ook met mindere lichtingen te maken, daar heb je weinig controle over en dat kun je niet echt 'managen'. Dus zullen er situaties voorkomen waarin je minder doorstroming vanuit de jeugd krijgt als je een bepaalde niveau wilt vasthouden.
Jöhnk schreef:Bijkomend voordeel is dat je in het aankoopbeleid voor het eerste elftal enkel en alleen naar kwaliteit hoeft te kijken en je niet, gedreven door het verheffen van bijzaken tot hoofdzaken, verleid wordt tot tunnelvisie. Zonder die extra voorwaarden op leeftijd en nationaliteit en zo is het al lastig genoeg om kwalitatief goeie spelers te halen.
Hier zullen we niet uitkomen. Ik zeg er alleen weer bij - ik vind dat je het een tikkie demagogisch benadert en voor doet komen. Het is namelijk een stuk genuanceerder en binnen een bepaalde context gezegd. Het is natuurlijk niet zo dat Ajax nu 'op paspoort' gaat scouten; dus Nederlands en 27 jaar? Dan leggen we hem vast. Natuurlijk niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 17, 2019 10:50 am

Jöhnk schreef:Misschien moeten ze om te beginnen in de jeugd meer investeren in Nederlanders en minder in buitenlanders.
Dat geklep over Nederlands talent en 'het Nederlands voetbal' is vermoeiend. Je bent een club die een zo goed mogelijk eerste team op de been moet brengen.

Ze hebben vrij recent de opleiding volgeplempt met allerlei kansloze figuren uit Hongarije, Australie, Roemenie enzo. Gemene deler: allemaal alweer weg. Waarom was toen de regio Amsterdam niet leading? :confused.gif:

Centraal moet bij Ajax (m.i.) altijd de norm zijn dat je de beste opleiding van West-Europa hebt. Ik zou graag een type Ten Hag zien als HJO. Dan kunnen die jongens 'uit de boezem van de club' zich met hesjes en pionnen bezighouden i.p.v. met de A1.

Want wat men nu doet is symptoombestrijding: Nederlandse 'talenten' à la Pierie en Scherpen halen, omdat de opleiding daar blijkbaar niet in voorziet. Probleem lijkt me niet dat talent er niet is, maar dat het óf niet wordt opgemerkt óf dat er met talent in de opleiding niet goed wordt gewerkt. Ajax heeft geld zat om kritisch te zijn en zich af te vragen of het niveau van Ouaali en Heitinga afdoende is.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 17, 2019 10:58 am

We hebben al een Lisandro die er weinig van kan. Kan deze wel wat?

Plaats reactie