Ahmetcan Kaplan

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door WP_Legend » vr aug 12, 2022 1:17 pm

Wober vond ik juist altijd een beetje een slapjanus...

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door wimpey » vr aug 12, 2022 1:24 pm

Peter schreef:
vr aug 12, 2022 9:12 am
Ik heb juist een beetje Wober vibes bij deze jongen.
Ik juist niet. Alle vertrouwen in deze jongen. Meer dan in de andere aankopen voor de verdediging.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door peter » vr aug 12, 2022 1:33 pm

Geloof het of niet, maar dat gevoel heb ik ook. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2022 2:31 pm

Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Deze gast klinkt best wel interessant. Ik denk sowieso een verbetering ten opzichte van onze Golden Retriever.

Over Wijndal heb ik serieuze twijfels. Bassey durf ik nog niets over te zeggen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door wimpey » vr aug 12, 2022 2:50 pm

Marillion schreef:
vr aug 12, 2022 2:31 pm
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Deze gast klinkt best wel interessant. Ik denk sowieso een verbetering ten opzichte van onze Golden Retriever.
Een bijnaam?! :onfire.gif: :hypocrite.gif: Ik gok op Schuurs? Sjaan heeft een andere nick. :smallgrin.gif:
Over Wijndal heb ik serieuze twijfels. Bassey durf ik nog niets over te zeggen.
Ajax zal met 3 linkspoten achterin enigszins voorsorteren op een afscheid van Blind. Ik heb bij Bassey het idee dat je 26M aftikt voor een Braveheart, die je tactisch moet scholen. Wijndal moet defensief veel betrouwbaarder worden.

En van Brinta verwacht ik al helemaal niets. Beelden van hem leken imo nergens op. Hopelijk verkeerde filmpje gezien.

Die Kaplan beviel me op beelden dan weer wel. Mannelijke verdediger, niet zo'n bal-kijker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2022 2:59 pm

Dat scholen heb ik vaak mijn twijfels bij. Je maakt op deze leeftijd van een domme voetballer geen slimme voetballer. Van een fysieke verdediger geen opbouwer en andersom.

Kies een speler op basis van de kwaliteiten die hij heeft en wees je bewust van dat wat hij niet of in mindere mate beheerst. Stem je elftal zo op elkaar af dat de zwakke plekken worden gecamoufleerd en de sterke punten naar voren komen.

Dus als je Kaplan haalt dan doe je dat omdat hij een fysiek sterke verdediger is die aanvallers kan uitschakelen. Ga 'm nou niet tegen beter weten in leren opbouwen maar zet er iemand naast die het wel kan.

Wat de Golden Retriever betreft. In één keer goed. Tegen z'n oude club was het ook weer veel te slap.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17886
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » za aug 13, 2022 10:00 am

Marillion schreef:
vr aug 12, 2022 2:31 pm
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Deze gast klinkt best wel interessant. Ik denk sowieso een verbetering ten opzichte van onze Golden Retriever.

Over Wijndal heb ik serieuze twijfels. Bassey durf ik nog niets over te zeggen.
:biggthumpup.gif:

De sterke en zwakke punten van Wijndal kennen we allemaal, maar met name Kaplan is een onbeschreven blad. Hij moet heel wat zijn, wil Ajax zo'n groot bedrag neertellen voor een derde (!) aankoop voor links in de verdediging. Je wilt zo'n jongen niet een heel seizoen in JA hebben.

Uiteindelijk moet een speler het laten zien. Schuurs stak letterlijk en figuurlijk ver boven zijn leeftijdsgenoten uit op zijn zeventiende, had al snel een basisplaats bij Fortuna en werd aanvoerder. Eerder kon hij al naar Liverpool, hij was echt een toptalent. Uiteindelijk heeft hij zijn belofte niet kunnen waarmaken, want het is heel iets anders om lekker te voetballen bij Fortuna dan constant beducht te zijn voor die ene counter bij Ajax. Bij Fortuna spatte de spelvreugde eraf bij hem, dat heb ik bij Ajax nooit gezien. Ik sluit niet uit dat hij het in een ander spelsysteem beter gaat doen. Botman bijvoorbeeld kwam ook tekort voor Ajax, maar dat is geen beletsel voor een aardige carrière.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Rooie » di aug 16, 2022 11:11 am

Volgens Turkse media is de deal rond. Hij zou nu in Denemarken zitten met de selectie van Trabzonspor en doorvliegen naar Amsterdam. Zonder over z'n kwaliteiten te oordelen: toch mooi dat deze saga simultaan loopt aan de transfer van Schuurs en dat we niet pas starten met zoeken na een vertrek.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Alexander » di aug 16, 2022 11:29 am

We kopen alleen iemand terug die duurder is dan diegene die vertrekt. Dat is in de basis geen business case voor Ajax. Had liever gezien dat we een nieuwe keeper halen van dat geld.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door raymon » di aug 16, 2022 11:39 am

Alexander schreef:We kopen alleen iemand terug die duurder is dan diegene die vertrekt. Dat is in de basis geen business case voor Ajax. Had liever gezien dat we een nieuwe keeper halen van dat geld.
Dat is boekhoudkundig niet helemaal waar. Wel met je eens dat we Russische roulette spelen met keepers. Lijkt me toch een hogere prioriteit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door raymon » di aug 16, 2022 11:40 am

LucaS schreef:Binnenkort heeft NL twee vaste cl plekken en 1 via kwalificatie. Is geen volledige rechtvaardiging van de genomen risico's, maar verkleint het risico wel
Ook het resultaat van de vele investeringen die Ajax heeft gedaan. Er is dus wel degelijk een causaal verband tussen meer geld uitgeven en betere resultaten behalen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17886
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » di aug 16, 2022 12:08 pm

Als het lukt, ja.

PSV pakte het zo aan en moest uiteindelijk naar de gemeente.

Het zou wel een opluchting zijn als Nederland twee CL-plaatsen krijgt, al zal PSV daar vooral van profiteren.

Yopii
Berichten: 17886
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » di aug 16, 2022 1:08 pm

Zou rond zijn.

https://www.sporx.com/futbol/ekstra/tra ... SXQ?sira=6

Vertaalmachine erop:
De 19-jarige Ahmetcan Kaplan, die opgroeide in de Trabzonspor-infrastructuur en door trainer Abdullah Avcı naar het A-team werd gehaald, maakt de overstap naar Ajax, de europese voetbalfabriek. De speler verhuist van Denemarken naar Nederland en tekent een contract bij zijn nieuwe club.Een van de belangrijkste transfers in de geschiedenis van het Turkse voetbal vond plaats, terwijl de claret-blues voor 9,5 miljoen euro tekenden bij het Nederlands elftal. Trabzonspor krijgt een aandeel van 15 procent in de volgende omzetwinst. Van de 9,5 miljoen euro wordt 4,5 vooraf betaald, terwijl 5 miljoen euro in twee termijnen wordt gestort.De jonge speler, die begon met voetballen in de Trabzonspor-infrastructuur en wiens contract loopt tot 2026, noteerde 1 assist in 18 wedstrijden. De succesvolle speler won 1 Turkse Competitie, 2 Super Cups en 1 Turkse U19 League met het bordeauxblauwe shirt.
Wordt nu ook melding gemaakt door andere Turkse media:

Forse bedragen voor een speler met amper ervaring op het hoogste niveau. Dit betekent neem ik aan dat ze bij Ajax hem een geweldig talent vinden.
Trabzonspor, een van de Spor Toto Super League-teams, heeft een akkoord bereikt met Ajax over de transfer van Ahmetcan Kaplan. De kastanjebruine club heeft het bod van Ajax van €9,5 miljoen en een aandeel van 15% in de volgende verkoop geaccepteerd. Ahmetcan, die met de groep naar Denemarken ging voor trabzonspor's Champions League play-off eerste wedstrijd tegen Kopenhagen, verhuist na de wedstrijd naar Nederland.De 19-jarige centrumverdediger tekent na medische controles in Amsterdam een 5-jarig contract bij Ajax.Ahmetcan Kaplan, die opgroeide in de Infrastructuur van Trabzonspor, promoveerde vorig seizoen naar het A Team. De verdediger, die 18 wedstrijden speelde in de Süper Lig en Turkse beker, maakte 1 assist.
Cumhuryet

Doet vanavond nog mee in de VCL.



Binnenkort dus waarschijnlijk in onze fabriek. :smallgrin.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=Rt3xpKclhks

Eerste indruk: niet verkeerd. Maar ja, van Schuurs kun je ook zo'n video maken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » di aug 16, 2022 6:23 pm

Ik zag ook wat berichten voorbij komen over Unuvar die de andere kant op zou gaan. Is me onduidelijk of dat dan om huur of koop gaat en of dat onderdeel zou zijn van deze transfer. Zou het jammer vinden als dat een definitieve transfer zou zijn.

Naar Kaplan ben ik benieuwd. Als hij zo goed is zoals sommigen beweren kon het wel eens snel gaan. Ajax is defensief vooralsnog erg kwetsbaar.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Alexander » di aug 16, 2022 6:57 pm

Dat zou dan inhouden dat onze vriend van 24 miljoen op de bank beland. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door 999 » di aug 16, 2022 7:01 pm

Dat youtube filmpje lijkt wel zomeravond voetbal ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Marillion » di aug 16, 2022 7:12 pm

Alexander schreef:
di aug 16, 2022 6:57 pm
Dat zou dan inhouden dat onze vriend van 24 miljoen op de bank beland. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dat zou je zeggen ja. Maar voorlopig is Ajax defensief gewoon heel kwetsbaar en is het maar de vraag of en hoe de puzzelstukjes in elkaar passen.

Over Bassey heb ik overigens nog geen eerste oordeel. Die moet echt eerst wat meer minuten maken.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Dubbel » di aug 16, 2022 8:54 pm

999 schreef:
di aug 16, 2022 7:01 pm
Dat youtube filmpje lijkt wel zomeravond voetbal ..
Ja inderdaad, welk team van Trabzon speelde hij? Zaterdag-1?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door peter » di aug 16, 2022 9:27 pm

Dit gaat wel door. Marc Bartra is gekocht als opvolger en mag nu, nadat hij gisteren getekend heeft, invallen.

Yopii
Berichten: 17886
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 10:15 am

Dubbel schreef:
di aug 16, 2022 8:54 pm
999 schreef:
di aug 16, 2022 7:01 pm
Dat youtube filmpje lijkt wel zomeravond voetbal ..
Ja inderdaad, welk team van Trabzon speelde hij? Zaterdag-1?
Die jongen heeft amper gespeeld voor het eerste van Trabzonspor.

columbus
Berichten: 5289
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door columbus » wo aug 17, 2022 10:22 am

Uhm, dat is toch het idee van scouten? Anders is er weer het verwijt waarom hij niet eerder is gehaald

Yopii
Berichten: 17886
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 10:57 am

Zeg ik dat dan? :confused.gif:

Het is de reden dat er amper beelden zijn.

Neres speelde ook amper in het eerste van SP. Vroeg scouten is juist goed. Wel lijkt het me moeilijk te beoordelen hoe een speler zich houdt op een hoger niveau, als je hem alleen ziet in zulke wedstrijden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door 999 » wo aug 17, 2022 11:02 am

Ik beoordeel eigenlijk helemaal niks , behalve : Ik zie een Youtube filmpje in tempo slaap, in tegenstander slaap en in vrijheid van spelen slaap ... Dus ja, das zoals Dubbel ook al schrijft Zaterdag-1 ( overigens hij is al 19 jaar ) .. Maar zoals ik al zeg het is geen oordeel want tuurlijk kan het dadelijk ook weer zo zijn dat zo'n filmpje net het enige verkeerde filmpje is .. Maar op basis van dat Youtube filmpje : Gaap .. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17886
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 11:35 am

Dat weet iedereen, Youtube filmjes zeggen niets. Of toch: als een aanvaller zelfs op zo'n filmpje veel kansen mist en amper een goede pass geeft, dan weet je het wel.

Zo was er van Magallan uitsluitend beeldmateriaal te vinden waarop hij de bal wegramde, haha

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ahmetcan Kaplan

Bericht door WP_Legend » wo aug 17, 2022 11:36 am

Marillion schreef:Ik zag ook wat berichten voorbij komen over Unuvar die de andere kant op zou gaan. Is me onduidelijk of dat dan om huur of koop gaat en of dat onderdeel zou zijn van deze transfer. Zou het jammer vinden als dat een definitieve transfer zou zijn.

Naar Kaplan ben ik benieuwd. Als hij zo goed is zoals sommigen beweren kon het wel eens snel gaan. Ajax is defensief vooralsnog erg kwetsbaar.
Lijkt me niet, Unuvar heeft 4 weken geleden tot 2026 bijgetekend...

Plaats reactie