De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door mattie » vr feb 24, 2023 11:56 am

Ik ook , maar ik hoop op een hele goede aankoop beleid , waar Ajax zoekt naar de " diamantjes " en niet naar de Bergwijn etc.. en ik weet niet hoe Heitinga dit aanpakt..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door mattie » zo feb 26, 2023 7:46 pm

Na vandaag is het toch wel duidelijk dat Bergwijn te goed is voor dit Ajax :drecul.gif: :biggrin.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Marillion » ma feb 27, 2023 10:21 pm

mattie schreef:
zo feb 26, 2023 7:46 pm
Na vandaag is het toch wel duidelijk dat Bergwijn te goed is voor dit Ajax :drecul.gif: :biggrin.gif:
Ik denk zelfs dat die hele linkerflank te goed is voor Ajax. Gaat weer flink cashen worden deze zomer. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door mattie » di mar 21, 2023 12:16 pm

Oke we kunnen stellen dat alle aankopen eruit kunnen op CCC na.. Die heeft potentie..

Ajax neem je verlies en zet in de etalage deze miskopen, met als omschrijving " bieden naar waarden " :drecul.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door columbus » di mar 21, 2023 1:43 pm

mattie schreef:Oke we kunnen stellen dat alle aankopen eruit kunnen op CCC na.. Die heeft potentie..

Ajax neem je verlies en zet in de etalage deze miskopen, met als omschrijving " bieden naar waarden " :drecul.gif:
CCC vind ik ook drama, one trick pony met het lichaam van een 25 jarige

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door wimpey » di mar 21, 2023 4:46 pm

columbus schreef:
di mar 21, 2023 1:43 pm
CCC vind ik ook drama, one trick pony met het lichaam van een 25 jarige
Eens. Behalve dat lichaam. Neem aan dat die 2 een tikfout is. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17877
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » di mar 21, 2023 5:17 pm

Ajax heeft zijn billen gebrand, dan weet je wel hoe het verder gaat. Het grootste probleem is dat bepaalde spelers veel te duur waren, met name Bergwijn en Bassey. Zulke spelers zitten op een hoog salaris en die transfersom zie je nooit meer terug. Ik denk dat Henk Spaan de enige is die denkt dat we winst gaan maken op Bergwijn. :hypocrite.gif:

Wat zullen die jongens verdienen? Die geven hun salaris echt niet zomaar op en gelijk hebben ze.

Maar ja, als je zoiets een half jaar geleden zei, dan was je een zuurpruim en zo. Toen liepen de supporters in de polonaise. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Trab » di mar 21, 2023 5:30 pm

Yopii schreef:Ajax heeft zijn billen gebrand, dan weet je wel hoe het verder gaat. Het grootste probleem is dat bepaalde spelers veel te duur waren, met name Bergwijn en Bassey. Zulke spelers zitten op een hoog salaris en die transfersom zie je nooit meer terug. Ik denk dat Henk Spaan de enige is die denkt dat we winst gaan maken op Bergwijn. :hypocrite.gif:

Wat zullen die jongens verdienen? Die geven hun salaris echt niet zomaar op en gelijk hebben ze.

Maar ja, als je zoiets een half jaar geleden zei, dan was je een zuurpruim en zo. Toen liepen de supporters in de polonaise. :smallgrin.gif:
Die koers van dure spelers is al door Overmars ingezet met het halen van Haller. Toen hadden ze nog de mazzel dat hij er toevallig een paar inschoot in de CL en Dortmund zo gek was om 30 miljoen voor hem te betalen. Met Bergwijn gaat dat zeker niet lukken en de aankoopsom van Bassey verdien je ook niet terug. Ze hadden beter al die miljoenen kunnen investeren in het halen van Slot. Schakel je de concurrent ook meteen uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17877
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » di mar 21, 2023 6:41 pm

Die koers van dure spelers is al door Overmars ingezet met het halen van Haller. Toen hadden ze nog de mazzel dat hij er toevallig een paar inschoot in de CL en Dortmund zo gek was om 30 miljoen voor hem te betalen.
Toevallig ja, en geluk.

Net zoals Ajax geluk had dat MU net zo lang chanteerde tot het 160 miljoen neertelde voor twee spelers van Ajax, van wie de marktwaarde op de helft lag. En het komische was, veel supporters vonden die honderd miljoen voor Antony nog te weinig. :drecul.gif:

Zo krijgen clubleiding en supporters collectief de kolder in de kop, om daarna in een ijsbad te belanden.

Ajax heeft de afgelopen jaren een aantal goede spelers verkocht. Wat heeft De Ligt gekost, of Frenkie of Van de Beek of Dest? :confused.gif: Hoeveel betaalden we voor Nico, voor Onana, voor Martinez?

In plaats van te blijven doen waar we goed in zijn, moest Ajax zo nodig de macho uithangen. Het gevolg: zondag weggetikt door een team dat misschien een tiende heeft gekost. En het ergste is, dat je het ziet aankomen. Aanhaken bij de Europese top, kom op, zeg! In zulke luchtkasten kun je niet wonen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 09, 2023 7:52 pm

Aflopende contracten deze zomer

Patrickson Delgado
Sontje Hansen
Amouricio Van Axel Dongen
Lorenzo Lucca (Ajax heeft koopoptie)
Grillitisch (Ajax heeft twee jaars optie)
Joey Roggeveen
Maarten Stekelenburg
Charlie Setford

Contract nog een jaar

Dusan Tadic
davy Klaassen
Remko Pasveer
Jay Gorter
Sten Kremers
Tom De Graaff
Donny Warmerdam
Kik Pierie
Tristan Gooier
Diyae Jermoum
Kian Fitz Jim
Gabriel Misehouy
Aryani Martha
Christian Rasmussen
Silvano Vos


Werk aan de winkel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2023 8:05 pm

Die koopoptie op Lucca is een makkie. Altijd doen! :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door wimpey » di apr 11, 2023 9:36 am

Yopii schreef:
di mar 21, 2023 6:41 pm
Aanhaken bij de Europese top, kom op, zeg! In zulke luchtkasten kun je niet wonen.
Precies. De doelstelling klopt al niet. En de uitvoering daarvan al helemaal niet.

Schuurs en Blind zijn beter op CV dan Bassey. Nico is een betere LB dan Wijndal. Maar als je als cocktail-trio al niet in staat bent om de makkelijkste dingen goed te doen...

Yopii
Berichten: 17877
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » di apr 11, 2023 10:05 am

Precies. De doelstelling klopt al niet. En de uitvoering daarvan al helemaal niet.
De doelstelling is onzinnig, dan schiet de uitvoering per definitie tekort.

Ajax koopt om te verkopen. In de tussentijd hebben we graag plezier van een speler.
Als Ajax presteert, krijgen we bij wijze van beloning een leegloop. Dat is onvermijdelijk. Goede spelers willen, nee moeten hier niet blijven hangen.

Afgelopen zomer was Schreuder boos omdat Ajax Antony verkocht. Boos! :confused.gif: Ze hadden die gek meteen eruit moeten gooien. Het is niet de FC Schreuder, Ajax moet het ijzer smeden als het heet is. Elke speler is te koop, en bij enorme bedragen is een transfer helemaal een no-brainer.

Een terugval na een goede periode is onvermijdelijk. Dan moet er opnieuw gebouwd worden. Ajax hoort alleen niet zo ver terug te vallen als nu. Nationaal moet het wel top blijven. Daarvoor moet je handelen als het nog wel goed gaat in plaats van in de polonaise te lopen.

Ik hoop trouwens dat Herr Mislintat de opleiding eens doorlicht, want op de Toekomst valt nog winst te boeken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 11, 2023 10:53 am

Juist op de Toekomst valt de winst te boeken. Echt grote talenten zijn op een hand te tellen; ik heb steeds meer het idee dat we generalisten opleiden voor het rechterrijtje van de eredivisie. Stiekem lijkt de jeugdopleiding van AZ, nota bene een Noord-Hollander club gewoon beter te zijn.

Veel geld hebben maakt lui. Dan gaan we kutspelers voor enorme bedragen kopen en verliezen de jeugd uit het oog. Waren bijvoorbeeld Regeer en Baas aan het begin van het seizoen nou echt minder dan Bassey?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Andriy Demchenko » vr mei 19, 2023 7:13 pm

Grillitsch werd afgelopen zomer transfervrij binnengehaald door Ajax, maar de verwachting is dat hij komende zomer weer mag vertrekken. De Amsterdammers hebben een optie om zijn contract te verlengen, maar dit gaat niet gebeuren volgens Jansen. 'Grillitsch gaat weg. De seinen staan op rood. Bedankt voor bewezen diensten en we zien je terug in de spelerspaspoorten', zegt de clubwatcher. Hij laat ook weten dat Ajax afscheid gaat nemen van Sánchez. De Mexicaanse rechtsachter kwam ook afgelopen zomer naar Amsterdam, maar ook zijn avontuur eindigt snel. 'Daar moet je je verlies nemen.'

Uit de pak schaal podcast
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door WP_Legend » za mei 20, 2023 1:18 am

Ik zou Sanchez behouden als backup rechtsback... Anders moet je straks op Rensch gaan vertrouwen als Backup.... Dat gaat ons veel punten kosten...

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 20, 2023 10:44 am

WP_Legend schreef:
za mei 20, 2023 1:18 am
Ik zou Sanchez behouden als backup rechtsback... Anders moet je straks op Rensch gaan vertrouwen als Backup.... Dat gaat ons veel punten kosten...
Sanchez gewoon verkopen hoor, desnoods verhuren maar weg ermee. Nieuwe back halen, Rensch kan zich nog verbeteren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mr. Ajax » za mei 20, 2023 11:57 am

Andriy Demchenko schreef:
za mei 20, 2023 10:44 am
WP_Legend schreef:
za mei 20, 2023 1:18 am
Ik zou Sanchez behouden als backup rechtsback... Anders moet je straks op Rensch gaan vertrouwen als Backup.... Dat gaat ons veel punten kosten...
Sanchez gewoon verkopen hoor, desnoods verhuren maar weg ermee. Nieuwe back halen, Rensch kan zich nog verbeteren.
Eens dat Sanchez gewoon weg moet. Met Rensch zie ik het niet zo snel gebeuren. Zullen Regeer/Gooijer/Jermoumi zoveel minder zijn?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door peter » za mei 20, 2023 1:32 pm

We gaan toch geen aankopen aanhouden als backup? Dat gaat tegen alle regels in. Oftewel, deze jongen zo snel mogelijk verhuren/verkopen aan een club als Almería.

Een blinde kon zien dat dit ook niks zou worden. Blijft opmerkelijk.

Lekker schoon schip maken en het verlies op alle aankopen pakken. Blijft natuurlijk vreemd dat Huntelaar dit dan ook nog mede mag regelen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Jinne » za mei 20, 2023 3:04 pm

Wel zo netjes als je je eigen rotzooi opruimt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Arthur » ma mei 22, 2023 9:03 am

Natuurlijk moet Sanchez weg. Als de nood aan de man is schuiven ze maar iemand door uit Jong Ajax, die is toch niet slechter.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Mano » ma mei 29, 2023 12:23 pm

Bergwijn en Berghuis mogen van mij tegen elk aannemelijk bod verkocht worden.
Daar ga je nooit de oorlog mee winnen. Dat worden dure bankzitters en luizen in de pels.

Sanchez en Bassey ook opruimen en de waarom, lijkt me knip en klaar.

Alvarez en Kudus gaan sowieso maar daar ga je ook nog iets aan verdienen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17877
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » ma mei 29, 2023 12:25 pm

Bergwijn en Berghuis mogen van mij tegen elk aannemelijk bod verkocht worden.
Sterkte, Sven! :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 17877
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » ma jun 19, 2023 12:27 pm

Hopelijk vertrekken er snel spelers. Kandidaten genoeg.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Alexander » ma jun 19, 2023 2:27 pm

Ik hoop dat onze TD ook bezig is met het slijten van het dead wood. Ik hoor voorlopig alleen maar geruchten over spelers die naar Ajax komen en nauwelijks over vertrekkende spelers. Wat mij betreft eist de RvC dat voor iedere speler die er nu bij komt, er eerst eentje vertrekt. We zitten al met een loeizwaar salarishuis.

Plaats reactie