Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 12:42 pm

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-zet-in-op ... ker-almada

VI meldt het ook.

Met Wimpey eens, dit zou weer een aanvaller zijn op 10. Daar ben ik geen voorstander van.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » vr aug 25, 2023 12:43 pm

Ander type volgens mij inderdaad. Verschil tussen type Klaassen en type Ziyech zo ongeveer. Helaas mag Spertsyan niet komen, dus is het op naar #2. Almada staat wel overal aangeschreven als wereldtalent en kan volgens mij ook op de flanken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 12:49 pm

Ik lees de reacties her en der met verbazing. Iedereen lijkt deze speler goed te kennen? Ik geloof daar maar weinig van. Mijn inschatting: op een enkele uitzondering na heeft niemand hem ooit zien spelen.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » vr aug 25, 2023 12:53 pm

Vermoedelijk. Maar dat hoeft ons er toch niet van te weerhouden om er een mening over te hebben?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 12:53 pm

Ik ken hem niet, ik kijk geen MSL.

Het niveau daar lijkt me vrij laag.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 12:58 pm

Yopii schreef:
vr aug 25, 2023 12:53 pm
Ik ken hem niet, ik kijk geen MSL.

Het niveau daar lijkt me vrij laag.
Ik 'ken' 'm van YT. Van zonet. :smallgrin.gif:

ik lees dat ie bij de kakkies is aangeboden. Dat ie in de MLS speelt. En o.b.v. wat ik op YT zie, is me nog meer duidelijk. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 1:01 pm

Geloof ik weinig van, de kakkies hebben geen geld voor zo'n dure speler.

Straks is Sutalo daar ook aangeboden en heeft Kudus overwogen de overstap te maken naar de Kuip. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 1:05 pm

Sinds wanneer is Mike overigens in de leer gegaan bij Twitter Rik?
....Ajax zet in de zoektocht naar een aanvallende middenvelder hoog in. Directeur voetbalzaken Sven Mislintat wil stunten met de komst van Thiago Ezequiel Almada (22), die in de belangstelling staat van meerdere (top)clubs in Europa, melden bronnen rondom de speler, die zelf zou hebben aangegeven graag naar Ajax te willen.

Hoewel de marktwaarde van de viervoudig Argentijns international inmiddels op circa 25 miljoen euro wordt geschat, kan Mislintat hem goedkoper in Amerika ophalen. De Duitse directeur voetbalzaken, die louter positieve rapporten van de scouting en staf over Almada heeft, zou zwart op wit hebben dat de aanvallende middenvelder iets meer dan 15 miljoen euro, exclusief bonussen, moet kosten...
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 1:10 pm

Ik heb hem niet zo vaak zien spelen als ik Kudus heb zien spelen maar afgaande op de samenvattingen en hoogtepunten van deze jongen is hij iemand met oog voor een steekbal/oog voor zijn medespelers.

Niet voor niks meegenomen door Scaloni naar het WK.. als middenvelder. Daar hebben ze er best veel van dus dat zegt natuurlijk ook wel iets.

Zelfs als hij even lui als Kudus zou zijn gaan we er met hem op vooruit omdat hij weleens een bal overspeelt naar een medespeler.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 1:16 pm

Ik snap er nu niks meer van. Is hij nou een middenvelder of een aanvaller?

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 1:23 pm

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 1:16 pm
Ik snap er nu niks meer van. Is hij nou een middenvelder of een aanvaller?
Een 10.

Als hij komt neem ik aan dat Berghuis naar rechts gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 1:23 pm

Hij is niet snel, begrijp ik?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » vr aug 25, 2023 1:25 pm

Lionel schreef:
vr aug 25, 2023 1:10 pm
Ik heb hem niet zo vaak zien spelen als ik Kudus heb zien spelen maar afgaande op de samenvattingen en hoogtepunten van deze jongen is hij iemand met oog voor een steekbal/oog voor zijn medespelers.

Niet voor niks meegenomen door Scaloni naar het WK.. als middenvelder. Daar hebben ze er best veel van dus dat zegt natuurlijk ook wel iets.

Zelfs als hij even lui als Kudus zou zijn gaan we er met hem op vooruit omdat hij weleens een bal overspeelt naar een medespeler.
Was afvaller, maar omdat Correa geblesseerd raakte mocht hij alsnog mee.

Lijkt mij uitgesloten dat dit onze man gaat worden. Past niet in het plaatje van de eerdere aankopen van Mislintat.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Zuidema » vr aug 25, 2023 1:29 pm

Yopii schreef:
vr aug 25, 2023 12:42 pm


Met Wimpey eens, dit zou weer een aanvaller zijn op 10. Daar ben ik geen voorstander van.
Waarom eigenlijk een middenvelder op 10? Vanwege het vuile terugverdedigende, controlerende, storende werk? Wie deed dat dan wel goed op de 10 bij Ajax? Bergkamp? Litmanen? Van der Vaart? Sneijder? Siem de Jong? Klaassen? Van de Beek? Tadic? Allemaal hooguit wat assisterend in de zoneverdediging op het middenveld of in de forechecking toch? En dan ook nog lichtgewichten, allemaal liabilities. Als ze al eens daarin echt van nut waren, was het meegenomen.
Success will tear us apart.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 1:34 pm

Het belangrijkste argument voor een echte middenvelder op 10: positionering in balbezit. Met een speler op 10 die niet weet waar hij moet lopen en dan maar naar de zijkant gaat (Berghuis) of die zich schuilhoudt in het strafschopgebied (Klaassen) mis je de belangrijkste pion in het positiespel.

Op basis van het filmpje heeft Armada wat weg van Sneijder en lijkt hij een middenvelder te zijn. Wens-vader-gedachte, dat wel. Ik moet er niet aan denken dat we een heel jaar naar Berghuis op die positie moeten kijken.

Wie o wie heeft hem ooit zien spelen?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 1:47 pm

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 1:34 pm
Wie o wie heeft hem ooit zien spelen?
Net zoveel mensen als de kenners v.w.b. Akpom en Forbs, lijkt me.

Het is trouwens maar een bericht uit De T. Fab Romano noemde McAtee van City, vorige week.

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » vr aug 25, 2023 1:52 pm

VI meldt het ook. Overigens heeft Almada zelf op social media meerdere berichten over hemzelf en Ajax geliked.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 2:25 pm

De Dominee schreef:
vr aug 25, 2023 1:52 pm
VI meldt het ook. Overigens heeft Almada zelf op social media meerdere berichten over hemzelf en Ajax geliked.
Ze hebben die jongen dus ook bij de kakkies aangeboden. Vandaar die verhalen over 'belangstelling van meerdere topclubs'? :excited.gif:

Hij speelt in de MLS en wordt her en der aangeboden. Ben ik de enige die alarmbellen hoort?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 2:27 pm

Ik ken hem niet dus moet het met YT doen.

dribbelaar, stijf rechts met overzicht voor medespelers. Een 10.
Tja, kan niet zo goed inschatten. Ik zag Messi vrij wandelen door het veld, dus denk dat die competitie niet heel uitdagend is.
Als je Messi al niet wil verdedigen :smallgrin.gif:

ik ga er maar even vanuit dat zij (sven + scouts) meer zien dan youtube.

Tja en wat is er waar van het gerucht dat hij is aangeboden aan feyenoord. :confused.gif:
Dat zou ik dan wel weer sneu vinden.

Dat de T een scoop heeft, komt volgens mij vanuit Atlanta.
(Fdb, trustfull, rob jans, ect) er ligt vast een lijntje daar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 2:28 pm

wimpey schreef:
vr aug 25, 2023 2:25 pm

Hij speelt in de MLS en wordt her en der aangeboden. Ben ik de enige die alarmbellen hoort?
misschien dat de T dit hoort maar Ajax helemaal niet met hem bezig is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 2:29 pm

wimpey schreef:
vr aug 25, 2023 2:25 pm
De Dominee schreef:
vr aug 25, 2023 1:52 pm
VI meldt het ook. Overigens heeft Almada zelf op social media meerdere berichten over hemzelf en Ajax geliked.
Ze hebben die jongen dus ook bij de kakkies aangeboden. Vandaar die verhalen over 'belangstelling van meerdere topclubs'? :excited.gif:

Hij speelt in de MLS en wordt her en der aangeboden. Ben ik de enige die alarmbellen hoort?
Waarom geloof je dat hij is aangeboden bij Feyenoord? Die kunnen hem helemaal niet betalen. Hebben ook nog nooit zo een dure speler gekocht.

Slot heeft ook met Lang gesproken en met Schouten. Allemaal spelers die ze niet kunnen betalen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 2:30 pm

Mano schreef:
vr aug 25, 2023 2:27 pm
Dat de T een scoop heeft, komt volgens mij vanuit Atlanta.
(Fdb, trustfull, rob jans, ect) er ligt vast een lijntje daar
Almada? Hij ken wel foebelle. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » vr aug 25, 2023 2:32 pm

Dat zal wel de reden zijn dat ze bij de Telegraaf zo positief zijn ja. Dit komt inderdaad via dat geschetste lijntje van Mano.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 2:36 pm

Liket een bericht van een Ajax pagina dat hij in de belangstelling staat van Ajax. Zie het voorbij komen op Insta. Ik heb geen snitches in de directie of RvC helaas.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 2:38 pm

Lionel schreef:
vr aug 25, 2023 2:29 pm

Waarom geloof je dat hij is aangeboden bij Feyenoord? Die kunnen hem helemaal niet betalen. Hebben ook nog nooit zo een dure speler gekocht.

Slot heeft ook met Lang gesproken en met Schouten. Allemaal spelers die ze niet kunnen betalen.
aanbieden kan altijd :hypocrite.gif:
afnemen is een ander verhaal.

11 juli:
Feyenoord krijgt Almada en Zakharyan aangeboden
11 jul. 2023 22:12

Feyenoord is op zoek naar een directe vervanger voor de als vertrokken beschouwde Sebastian Szymański. De club scout intensief op absolute topkwaliteit, maar krijgt daarbij ook hulp van buitenaf. Vandaag delen we twee namen die recentelijk zijn aangeboden bij de Rotterdammers.

Important note: Het binnenslepen van deze namen zal financieel gezien uiterst lastig worden. Hieronder valt te lezen hoe dat precies zit. Tekst gaat verder onder de afbeeldingen.

Feyenoord kan via een tussenpersoon een poging wagen om Thiago Almada los te weken bij Atlanta United. De 22-jarige aanvallende middenvelder veroverde afgelopen winter op het WK voetbal in Qatar de wereldtitel met Argentinië.

Almada is een aanvallende middenvelder die behoorlijk levert in goals en assists. Dat valt ook af te lezen in zijn huidige marktwaarde. Transfermarkt schat die in op twintig miljoen euro.

De jonge rechtspoot van 1.71 meter lang komt uit de jeugd van het Argentijnse Vélez Sarsfield. Na zijn doorbraak verkaste hij in februari 2022 naar MLS-club Atlanta United. Bij die transfer ging een bedrag van naar verluidt 14.550.000 euro gemoeid. Almada is multifunctioneel en kan ook op beide aanvallende flanken uit de voeten.


Lionel Scaloni, de bondscoach van Argentinië, wenst dat Almada deze zomer de oversteek naar Europa gaat maken. Feyenoord is daarvan op de hoogte en beraadt zich om een poging te wagen, maar weet dat het in dat geval moet concurreren met grootmachten als FC Barcelona en Napoli.

Almada staat tot eind 2025 onder contract in de MLS. Hij speelde voor Vélez Sarsfield en Atlanta United in totaal honderdvijftig wedstrijden op het hoogste niveau. Daarin scoorde hij negenendertig maal en leverde hij zesentwintig assists af.

Met de huidige stand van zaken lijkt Almada financieel niet haalbaar, maar toch is er een minuscule kans van slagen. Almada zelf lijkt echter een langer verblijf in Amerika de voorkeur te geven.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie