Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » wo mar 20, 2024 11:41 am

wimpey schreef:
wo mar 20, 2024 11:26 am
@Dominee: Mannsverk?????? Dat is gewoon een meeloper. Niveau middenmoot / subtop. Ik sta versteld van het optimisme. Dat is echt wensdenken.
We gaan niet ineens naar 11 wereldtoppers, nee. Mannsverk volstaat, is mijn inschatting. Kan zelfs nog verrassen met de juiste coach en tactiek.

Maar jij denkt dus dat we met dat geraamte en 4 top aankopen niet mee kunnen doen om de titel in de Eredivisie? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door De Dominee op wo mar 20, 2024 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door columbus » wo mar 20, 2024 11:41 am

Je kan nog niet 15 man verkopen en er 4 voor terug doen? Een selectie zal toch uit minimaal 25 man moeten bestaan.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » wo mar 20, 2024 11:41 am

columbus schreef:
wo mar 20, 2024 11:41 am
Je kan nog niet 15 man verkopen en er 4 voor terug doen? Een selectie zal toch uit minimaal 25 man moeten bestaan.
Dat zeg ik toch ook niet?
De Dominee schreef:
wo mar 20, 2024 10:42 am

Daar zitten ook nog bruikbare spelers tussen natuurlijk, zeker voor de roulatie. Maar als je dat allemaal verkoopt (utopisch wellicht, maar toch) dan heb je geld en ruimte genoeg voor 4 top aankopen en een aantal andere verse krachten die moeten concurreren met eerder genoemde beoogde basis.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door columbus » wo mar 20, 2024 11:43 am

Nee oké. Ik dacht het even zo te lezen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo mar 20, 2024 11:46 am

Een smalle maar kwalitatief goede basis kan je echt wel een eind brengen. Plus, als je elftal klopt dan kunnen een aantal matige spelers ineens wel meevoetballen. Probleem nu is dat die matige spelers het verschil moeten maken én dat het elftal totaal niet staat. We spelen iedere week anders.

Met een smalle basis ben je wel kwetsbaar natuurlijk. Zit het tegen met blessures bij de verkeerde spelers heb je een probleem.

De spitspositie is een aardig voorbeeld als je naar afgelopen seizoen kijkt. Als Brobbey er niet is kwam Akpom. Maar hij is geen diepe spits dus je moest dan eigenlijk meteen heel anders gaan spelen. Met Rijkhoff kan je volgens mij veel beter doorspelen zonder forse aanpassingen. Dat wil je op veel meer plekken in je selectie.

Als Sosa speelt moet je hem eigenlijk als wingback opstellen. Maar als hij er niet is dan kan zijn vervanger dat eigenlijk totaal niet. Dan staat dus ineens Taylor daar. Die net een beetje begon te wennen aan zijn vorige nieuwe plek. En zo zijn er nog veel meer problemen. Die onbalans maakt dat we elke week iets anders proberen en er geen enkele vastigheid ontstaat.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » wo mar 20, 2024 12:49 pm

De Dominee schreef:
wo mar 20, 2024 10:42 am
Valt allemaal wel mee. We krijgen er nog 2 'toppers' bij voorin dus daar moet dan de gewenste creativiteit en passeeractie vandaan komen.

Godts - Brobbey - AANKOOP 1
AANKOOP 2
Henderson - Mannsverk
AANKOOP 3 - Hato - Kaplan - AANKOOP 4
Ramaj

En dan heb je daarachter nog jongens als Vos, Branco, Hlynsson, Gooijer, FJ, Rijkhoff oa. We zullen niet direct de CL winnen (zeker niet aangezien we daarin niet eens zullen participeren volgend seizoen :ajaxsmiley.gif: ) maar met een goede, bevlogen vakidioot als trainer die een sterk tactisch plan heeft (EtH, Potter, Knutsen oid) kun je echt bovenin mee draaien in de Eredivisie.

En dan ga je dus uit van een verkoop van:

1. Rulli
2. Rensch
3. Gaaei
4. Sutalo
5. Medic
6. Wijndal
7. Sosa
8. Tahirovic
9. Taylor
10. Berghuis
11. Bergwijn
12. Akpom
13. Forbs
14. CCC
15. Sanchez
16. Mikautadze

Daar zitten ook nog bruikbare spelers tussen natuurlijk, zeker voor de roulatie. Maar als je dat allemaal verkoopt (utopisch wellicht, maar toch) dan heb je geld en ruimte genoeg voor 4 top aankopen en een aantal andere verse krachten die moeten concurreren met eerder genoemde beoogde basis.
Ik vind Mannsverk ook helemaal niks en als je Godts op links opstelt dan moet de rechtsbuiten wel een soort 'zekerheid' zijn. In ieder geval iets meer ervaring. Maar als je Bergwijn, Forbs, Mikautadze, Akpom en Berghuis verkoopt heb je daar ook wel het budget voor lijkt mij.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » di mar 26, 2024 1:55 pm

verkoop vooral heel snel de beide Bergen.
Dat zijn totaal de verkeerde 'leiders'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 26, 2024 4:16 pm

Aan de ene kant eens hoor, maar aan de andere kant, zonder de -Bergen was Ajax helemáál niks meer afgelopen maand.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di mar 26, 2024 6:39 pm

Daarbij zat het ook niet mee dat iemand als Godts tegelijkertijd niet beschikbaar was.

Ik zou inderdaad graag aansturen op een vertrek van Bergwijn en Berghuis. Vooral de eerste heeft wat dat betreft prioriteit omdat hij een aardige transfersom zou moeten opleveren. Beide spelers hebben ook een dik salaris en zijn niet de types die het elftal echt op sleeptouw nemen.

In een goed draaiend elftal zou Berghuis nog wel een meerwaarde als creatieve speler kunnen hebben. Maar hij maakt het verschil niet als de wind tegen staat en juist daar hebben we behoefte aan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 10:11 am

Daley zal wel terugkomen. :smallgrin.gif:

Dit is niet mijn suggestie, hoor.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » wo apr 03, 2024 10:19 am

Als linksback dan? Want op LCV is het al druk met Hato en Kaplan...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 10:44 am

Ajax-DNA. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do apr 04, 2024 8:52 pm

De Dominee schreef:
wo apr 03, 2024 10:19 am
Als linksback dan? Want op LCV is het al druk met Hato en Kaplan...
Lasse-rol lijkt me enige optie. Hij is nog altijd tig keer beter dan onze Bosniër en Noor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr apr 05, 2024 9:26 am

Die jongen blijft toch gewoon lekker in Spanje zitten? Fijn klimaat, spelen op een mooi niveau zonder allerlei gezeik en gezanik. Een positie binnen het elftal waar hij goed in past.

En dan zou hij in Amsterdam weer in één grote bende terechtkomen waar de ruimtes veel te groot zijn en tegenstanders hem links en rechts voorbij sprinten. Blind is Ajacied maar zo gek zal hij niet zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 9:43 am

Hij is bovendien al op leeftijd. Lekker daar laten, zou ik zeggen. Maar ja, iets zegt me...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr apr 05, 2024 9:54 am

Gezien de mensen die de beslissingen gaan nemen sluit ik niet uit dat ze er over nadenken inderdaad. Ajax begint beter opnieuw met wat meer jonge spelers die nog gretig zijn om de top te bereiken. Types als Hato, Kaplan en Godts.

Als ervaren kracht op het middenveld hebben we bovendien Henderson al in huis. Eerlijk gezegd zou het me nog steeds niet verbazen als hij in de zomer alweer weg is. Maar als hij blijft zet je daar op je middenveld niet ook nog eens Blind naast.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » vr apr 05, 2024 10:01 am

De Gea heeft na een jaar nog steeds geen club...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr apr 05, 2024 10:19 am

WP_Legend schreef:
vr apr 05, 2024 10:01 am
De Gea heeft na een jaar nog steeds geen club...
Misschien ook niet voor niets?

Ik ben wel klaar met die 'oudjes' die in de echte top niet meer meekunnen en dan uitbollen bij kleinere clubs.

Gisteren was de oudste op een gegeven moment 22 (Rulli toch?).
Da's heel jong. Maar ik denk toch dat dit de weg is. Vlieguren maken. Fouten maken. Routine opbouwen.

Alleen is het van belang dat er vier of vijf lui komen die meer rust en ervaring inbrengen. Dat is mislukt met Bergwijn, Wijndal en Berghuis. Dat hadden dit soort spelers moeten zijn. Back to the drawing board. Alleen tekent het verdomde onhandig zonder AD en TD...

De zwik aankopen van Mislintat is het feitelijke blok aan het been. Al denk ik ook dat daar misschien best nog wel een paar bruikbare spelers tussen zitten, want de huidige constructie van het elftal is zo gammel, dat iedereen faalt. En in zo'n elftal is het ook niet lekker opbouwen als jongeling.

Uiteindeljk moet je natuurlijk toe naar iets van twee echte routiniers (rol Tadic/Daley Blind), vijf tot acht spelers in de 23-27 categorie (tweede fase carrière) en een serie jonkies die kan gaan groeien in het elftal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 10:51 am

Ajax heeft de salarissen teruggeschroefd, Zeux. Geen CL betekent geen salaris op CL-niveau. Haal dan maar eens een topper binnen.

Tegelijkertijd was de begroting van Ajax destijds Russische roulette. Het gaat een keer minder, topsalarissen of niet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr apr 05, 2024 11:19 am

Yopii schreef:
vr apr 05, 2024 10:51 am
Ajax heeft de salarissen teruggeschroefd, Zeux. Geen CL betekent geen salaris op CL-niveau. Haal dan maar eens een topper binnen.
Het komt dus op vernuft aan.

Mij lijkt: scouten in bijv Scandinavië en Oost-Europa ipv bijv Engeland.

De discussie over de salarissen is het aloude kip-ei-verhaal.

Het succesteam van laat jaren tien kwam via de getrapte opbouw Ziyech, Tadic/Blind, Brazilianen/Mexicanen/Argentijnen.

Maar daar zal een visie achter...

Het idee dat we in 2025 weer groepsfase CL (of halve competitie is het dan intussen) moeten gaan overleven moet het raam uit.

Er is twee, drie jaar voor nodig om weer enigszins op niveau te komen. En dat proberen met zo maximaal mogelijk aan Europees voetbal. In 2024/25 wordt dat al maximaal Conference League. Streven moet dan zijn om voor 2025/26 in ieder geval voorronde CL te halen, maar liefst die gekke competitie. Flikker je er waarschijnlijk meteen na die ronde uit, maar heb je wel het geld én de stepping stone ervaring.

Zo'n soort traject moet er komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » vr apr 05, 2024 11:35 am

Maar daar zal een visie achter...
Gedeeltelijk, er komt ook een hoop geluk bij kijken. Tadic was een bekende van Veldmate, bijvoorbeeld, en Ziyech werd uit paniek gehaald op het laatste moment.

Even een topteam kopen is bij Ajax onmogelijk. Daarom is de jeugdopleiding zo belangrijk.

Als er één weg naar Rome leidde, deden alle clubs het wel zo. Grote talenten opleiden? Best lastig. In wat voor team komen ze terecht?

Ervaren spelers halen? Gaat vaker fout dan goed. Op een enkel geval na is het lastig in te schatten of zo'n speler iets gaat bijdragen. Veldmate wist hoe Tadic in elkaar zat, maar wat weten we van Henderson? Dan ga je toch vaak op anderen af. De Bergjes zijn ook niet de leiders gebleken waar iedereen op hoopte.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr apr 05, 2024 1:18 pm

Yopii schreef:
vr apr 05, 2024 11:35 am
Maar daar zal een visie achter...
Gedeeltelijk, er komt ook een hoop geluk bij kijken.
Dat laatste is een waarheid als een koe, want definieert de hele voetballerij.

Maar hier zat echt wel een visie achter: loslaten salarisplafond, buiten NL (bijv Zuid-Amerika) kijken, inzetten op een aantal goede routiniers als 'hoekstenen' van het elftal (en ja, daar moet je dan wel een beetje kijk op hebben), niet alles in één keer kopen, maar twee a drie topinvesteringen per jaar, etc.

Wat mij betreft zat er juist veel visie achter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr apr 05, 2024 4:21 pm

zeux schreef:
vr apr 05, 2024 11:19 am
Mij lijkt: scouten in bijv Scandinavië en Oost-Europa ipv bijv Engeland.
Mweh. Er mislukken busladingen Scandi-jochies die Ajax aantrekt. Rasmussen, Jensen, Kjaer etc etc etc.

Laat Ajax eens beginnen met de beste Nederlandse talenten weer naar A'dam te lokken. Wij kunnen beter met een voetbal omgaan dan Zweden, Noren en Finnen. Bij Ajax begon men zozeer in andere sferen te denken, dat de eigen opleiding genegeerd is. Dat zag je aankomen, maar de successen onder EtH hebben menigeen verblind.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr apr 05, 2024 6:58 pm

Ik ben wat dat betreft heel benieuwd naar de inbreng van Beuker de komende jaren. Voorlopig is 'ie voor mij lastig in te schatten.

Rondom de AZ opleiding hangt, mede door die Youth League winst, wel een beetje de schaduw dat ze de winst van zo'n team belangrijker vinden dan de ontwikkeling van spelers. Maar Beuker is wel een interessant figuur die al op jonge leeftijd wist welke kant hij op wilde en daar is 'ie mee aan de slag gegaan. Geen luie oud speler dus en hij zit niet alleen in het netwerk van Louis van Gaal maar ook van Merijn Zeeman die nu naar AZ gaat.

Recent hoorde ik dat hij op de toekomst velden wil hebben die er slecht bij liggen zodat spelers leren om ook onder lastige omstandigheden meester te zijn over de bal. Een beetje voortborduren op straatvoetbal als het ware. Daar raak ik dan wel enthousiast van.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 05, 2024 9:10 pm

Ik verwacht eerlijk gezegd binnenkort het nieuws dat Beuker bijvoorbeeld een zwikkie aandelen Ajax heeft gekocht vlak voor zijn aantreden en dat verzuimde te melden en daarna een dickpickie aan de thuis zittende Huntelaar stuurde om hem op te vrolijkten.

Plaats reactie