Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo mei 07, 2008 12:05 pm

Demosthenes schreef:Staat nog niets op ajax.nl

Waar blijven de verdedigers? We hebben er voor volgend seizoen 1 1/2 (Silva en Vermaelen die maar een half seizoen zal kunnen spelen)

Davids vertrekt, Gabri kan het niet alleen belopen, Delorge zal wel geblesseerd zijn en Vertonghen en Sarpong moeten maar uitmaken wie linkermiddenvelder wordt? Lindgren en MvB liggen elkaar wel, maar we hebben toch zeker ook een middenvelder nodig.

Heb ik gemist (vakantie!) dat Perez zijn afscheid heeft aangekondigd?
Op Ajax.nl komt het pas als het rond is.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo mei 07, 2008 12:13 pm

vergeet dirar niet,

die staat ook in de belangstelling en is volgens mij een rechtsbuiten

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo mei 07, 2008 1:55 pm

Jöhnk schreef:
De Dominee schreef:Hoezo is de aanval dan compleet? Ik tel Suarez, Sulejmani en Cvitanich. KJH zal wel vertrekken, Urzaiz stopt. Leo, Rommedahl en Kennedy zijn twijfelgevallen. Martina krijgt een kans in de voorbereiding.

Lijkt me niet bepaald een sterke bank.
Je bedoelt dat er breedteversterkingen moeten komen?
Nee, ik bedoel dat er versterkingen moeten komen. Wie er op de bank komt bepalen ze onderling, maar een seizoen ingaan met 3 volwaardige krachten voor 3 posities lijkt me op zijn zachts gezegd dom.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 07, 2008 2:06 pm

Suárez, Sulejmani, Cvitanich en Huntelaar is een zeldzame luxe. Ik neem aan dat Rommedahl, Luque en Leonardo mogen vertrekken. Daar achter hebben we dan nog Martina, Kennedy en Sarpong die indien nodig op de flank kan spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 07, 2008 2:17 pm

Urby kan ook linksbuiten spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 07, 2008 2:19 pm

En Perez natuurlijk. Ben nog niet helemaal wekker. Mogelijkheden te over, in ieder geval.

Als alles een beetje goed gaat hebben we straks een bank met Gabri, Perez, Emanuelson/Vertonghen, Cvitanich, Sarpong/De Jong, Martina, Manucharyan, Kennedy, Vermaelen, Colin en dan aangevuld met wat spelers uit de eigen jeugd en een tweede keeper.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mei 07, 2008 3:08 pm

Thomas schreef:En Perez natuurlijk. Ben nog niet helemaal wekker. Mogelijkheden te over, in ieder geval.

Als alles een beetje goed gaat hebben we straks een bank met Gabri, Perez, Emanuelson/Vertonghen, Cvitanich, Sarpong/De Jong, Martina, Manucharyan, Kennedy, Vermaelen, Colin en dan aangevuld met wat spelers uit de eigen jeugd en een tweede keeper.
Hoeveel mogen er op de bank zitten? :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 07, 2008 3:09 pm

Zeven. Er zijn er dus iedere keer weer vier plus wat jeugdspelers die op de tribune plaats moeten nemen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 07, 2008 5:48 pm

In de VI staat dat Ajax werk maakt van Douglas (Twente).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mei 07, 2008 7:06 pm

Fantastisch staaltje scouting weer, hoor.

Op zich is het overigens geen verkeerde jongen, maar goed. Wel een type die wat toe zou voegen aan de selectie van Ajax.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo mei 07, 2008 7:26 pm

Peter schreef:Fantastisch staaltje scouting weer, hoor.

Op zich is het overigens geen verkeerde jongen, maar goed. Wel een type die wat toe zou voegen aan de selectie van Ajax.
Dus Ajax moet goede spelers van Twente laten lopen omdat ze niet gescout zijn? Ik zie het probleem niet zo. Deze speler voegt wat toe, halen dus.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mei 07, 2008 7:36 pm

Dat bedoel ik helemaal niet. Douglas is bij Ajax aangeboden in een eerder stadium, maar werd toen als een onbruikbare aanvulling gezien op de selectie. Daarna ging hij naar Twente. Ik denk dat jij nu begrijpt waarom ik dit een knap staaltje scouting vind.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo mei 07, 2008 7:36 pm

Jep. Sorry, ik begreep het inderdaad verkeerd. In dit geval heb je gelijk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 07, 2008 7:41 pm

Peter schreef:Dat bedoel ik helemaal niet. Douglas is bij Ajax aangeboden in een eerder stadium, maar werd toen als een onbruikbare aanvulling gezien op de selectie. Daarna ging hij naar Twente. Ik denk dat jij nu begrijpt waarom ik dit een knap staaltje scouting vind.
My guess: Ajax kreeg een jongen aangeboden van een of ander flutclubje uit Brazilië, heeft die jongen verder nooit bekeken en is dus niet ingegaan op de aanbieding.

Terecht? Tsja, valt moeilijk te zeggen. Ligt er aan wie de tipgever of zaakwaarnemer was. Ze zullen daar op kantoor wel meer binnen krijgen, maar niet alles is bruikbaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mei 07, 2008 7:44 pm

Tsja, als men een scout had gehad die verantwoordelijk is voor Zuid Amerika dan had men wellicht wat meer geweten. Het staat nu zo sneu dat die jongen als een rots in de branding bij Twente speelt. Ajax gaat nu 10x zoveel betalen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mei 07, 2008 8:19 pm

Peter schreef:Tsja, als men een scout had gehad die verantwoordelijk is voor Zuid Amerika dan had men wellicht wat meer geweten. Het staat nu zo sneu dat die jongen als een rots in de branding bij Twente speelt. Ajax gaat nu 10x zoveel betalen.
Is het geen truc-à-la-psv? (Remember lazovic vorig jaar). Ajax moet tegen Heerenveen, Ajax benadert Sulejmani die prompt geblesseerd raakt. Ajax moet tegen Twente, Ajax benadert Douglas die prompt in eigen doel schiet (laatste moet nog gebeuren), ook nog even Engelaar lekker maken en wie weet, winnen we van Twente :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo mei 07, 2008 8:51 pm

Jöhnk schreef:In de VI staat dat Ajax werk maakt van Douglas (Twente).
Mooi, hebben we (bijna) iig een atletische mandekker binnen. Kan Colin direct verpatst worden. Nu nog een sterke linker én rechter centrale verdediger (a la Chivu) die met name kan opbouwen van achteruit. Vermaelen en Jan V. komen tekort op die positie wat betreft het brengen van voetbal. Over hun verdedigende toegevoegde waarde twijfel ik evenzeer. Ik weet niet waar of van wie die twee de bal hebben leren rossen. Maar dát doen we niet bij Ajax!
AFCA!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo mei 07, 2008 9:04 pm

Mooi, hebben we (bijna) iig een atletische mandekker binnen. Kan Colin direct verpatst worden. Nu nog een sterke linker centrale verdediger (a la Chivu) die met name kan opbouwen van achteruit. Vermaelen en Jan V. komen tekort op die positie. Ik weet niet waar of van wie die twee de bal hebben leren rossen. Maar dát doen we niet bij Ajax!
In Zuid-Amerika heb je i.i.g. maar weinig verdedigers die kunnen opbouwen. Zo'n jongen zal het pas in Nederland moeten leren. Hector Moreno bijvoorbeeld had al van opbouwen gehoord, voordat hij naar Nederland kwam.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do mei 08, 2008 9:01 am

Aissati weigert contract met PSV te tekenen
08/05/2008 09:20

Na Heurelho Gomes lijkt ook Ismail Aissati aan te sturen op een vertrek uit Eindhoven. De Marokkaanse middenvelder voelt zich niet gebonden aan het mondelinge akkoord.

Ondanks weifelingen bereikte Aissati eind december een akkoord over de tussentijdse verlenging van zijn contract tot medio 2011. Het gebrek aan speeltijd in de tweede seizoenshelft heeft zijn twijfels weer doen toenemen. Zo zeer zelfs, dat hij de nieuwe verbintenis nog niet heeft bezegeld met zijn handtekening.

'Je kunt zeggen dat je een mondeling akkoord had, maar PSV is zijn afspraken op het sportieve vlak aan Ismail totaal niet nagekomen. Zo is hem beloofd dat hij in de tweede helft beduidend meer aan spelen zou toekomen', zegt zaakwaarnemer Rodger Linse in het Algemeen Dagblad.

Linse refereert aan een gesprek in januari met PSV-directeur Jan Reker, die zou hebben beloofd dat Aissati 'liefst iedere wedstrijd' aan spelen zou toekomen. 'Daar is totaal niets van terecht gekomen', zegt de zaakwaarnemer. 'Ismail gaat nu opnieuw nadenken over zijn toekomst en voelt zich niet meer gebonden aan de wederzijdse afspraken die in december tussen de club en hem zijn gemaakt.'

PSV maakt zich bij monde van directeur Jan Reker weinig zorgen. Ook een fiscaal dispuut over het nieuwe contract is uit de wereld. 'Dat hebben we schriftelijk laten weten, het ging om een btw-kwestie', aldus Reker. 'Ik ben ervan overtuigd dat wij daarom nu een bindend contract in bezit hebben. Volgens mij kan niemand daar onderuit. Ik ga ervan uit dat Ismail daarom bij ons blijft.'
Halen!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do mei 08, 2008 9:03 am

Jöhnk schreef:In de VI staat dat Ajax werk maakt van Douglas (Twente).
Gaat Ajax dus door met het scouten met het bord op schoot?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 08, 2008 9:12 am

Weet ik niet. Ik vind die Douglas een errug fijne speler, net als Sulejmani. Het is de vraag of zulke spelers voor Ajax elders te halen zijn.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 08, 2008 9:23 am

GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:In de VI staat dat Ajax werk maakt van Douglas (Twente).
Gaat Ajax dus door met het scouten met het bord op schoot?
Niks mis mee. Deze jongens kennen nu het Nederlands voetbal, en kan je dus sterker beginnen aan het seizoen, ivm Aanpassings problemen die je dan minder hebt.

Bovendien is het ook juist goed voor het Nederlands voetbal. Je houd de goeie spelers in Nederland en dan kan Twente weer een mooie vervanger halen!!!

Overigens maak ik met wel zorgen om de Braziliaan, Argentijn en Servier... geloof dat ze binnen 2 jaar de max 5 regel voor buitenlandse voetballers willen invoeren?


Steek (NL)
Silva (URG) Douglas??(BRA) Vermaelen(BE) Vertonghen (BE)
Lindgren (ZWE)
Gabri (ESP)
Perez , maar neem aan een andere speler (DEN)

Suarez(URG) Huntelaar (NL) Sulejmani (SERV)

Dit is een scenario met maarliefst 2 Nederlanders en 9 Buitenlanders...
Laatst gewijzigd door Maurice op do mei 08, 2008 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mei 08, 2008 9:24 am

Ja zo langzamerhand vertrekken de Nederlandse spelers. Wel voor dikke pakken met geld hoor..pffff

Nigel, VDV, Maduro, Heitinga, Sneijder, Babel..... Miljoentje of 60?
IK GELOOF!!!!!!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 08, 2008 10:08 am

Van het Heerenveen forum over Sulejmani

Het enige pluspunt van een transfer naar Ajax is dat die altijd de hoofdprijs betalen. Zie Huntelaar, Suarez, Silva. Op zich jammer dat Van Geel weg is, die kon echt niet onderhandelen.
Ik moest er wel een beetje om lachen! :smallgrin.gif:
Pompiedom

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 08, 2008 10:33 am

Ze zijn daar erg reeel.

Gesloten