De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 19, 2008 11:27 am

Het gaat mij er niet zo zeer om wat duurder is. Op de korte termijn zal zelf een netwerk opzetten in ieder geval duurder zijn. Het belangrijkste is in mijn ogen dat Ajax baas is in eigen huis.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di aug 19, 2008 5:09 pm

Joey, het is toch wat! Er staat nog geen goed functionerende scouting en gelijk weer zulke reacties plaatsen. Wat ben je toch verschrikkelijk stumperig en zielig bezig de laatste maanden! Ik kan niets anders zeggen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 19, 2008 5:42 pm

Volgens mij heeft joey zich jarenlang als mod moeten inhouden en komt het er nu eindelijk allemaal uit. :frusty.gif: De stemmingwisseling loopt volgens mij wel akelig parallel aan het veranderende lidmaatschap van AT. :icon_wink.gif:

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » di aug 19, 2008 5:49 pm

joey schreef:
Raymon schreef:Zelf een netwerk opzetten is waarschijnlijk een stuk duurder dan samenwerken met makelaars.
Mwah, zoals het nu gaat blijft er heel wat aan de strijkstok hangen. Wat kost een scout nou helemaal? Scout eens goede scouts, dat is een mooie investering.
Mwah; scouting is nooit een kernkwaliteit geweest van Ajax en dat hoeft het m.i. ook niet te worden.

Het is vaak belangrijk om een focus te hebben in je organisatie; en een focus op scouting zou de focus richting de jeugdopleiding kunnen vertroebelen.

In het bedrijfsleven zeggen ze ook wel: focus op je core-competences, outsource je niet-core competences. Dat is niet voor niets een belangrijk credo geworden de laatste jaren.

Aansturing van een uitgebreide scouting vereist ook een grotere organisatie, die weer tot een bureaucratisch geheel gaat leiden.

Nee, ik ben niet zo zeer tegen zaakwaarnemers die spelers aandragen en daar dan van gebruik maken. Je moet alleen oppassen niet té afhankelijk van een enkele persoon/organisatie te worden.

Uiteindelijk zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Belangrijk is m.i. meer de excellente uitvoering van de gekozen strategie dan de strategie an-sich. Ga het doen en doe geen domme dingen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 5:53 pm

Lemic, zaakwaarnemers etc. houden we graag apart, anders worden allerlei topics vervuild.

Dus hier: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 402#772402

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di aug 19, 2008 9:12 pm

Jabu schreef:Volgens mij heeft joey zich jarenlang als mod moeten inhouden en komt het er nu eindelijk allemaal uit. :frusty.gif: De stemmingwisseling loopt volgens mij wel akelig parallel aan het veranderende lidmaatschap van AT. :icon_wink.gif:
Zo gefrustreerd als ik weet niet wat. :aai.gif:

Als ik toch zo door het leven moest, dan was ik een zielig hoopje mens.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 9:14 pm

Het gaat hier over transfers enzo, niet over het afkraken van medeleden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di aug 19, 2008 9:15 pm

Het gaat hier over puinruimen. Misschien is dat ook wel nodig voor dit forum, Neefkens.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 9:16 pm

In de transferzone. :ajaxsmiley.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 20, 2008 12:23 am

Neefkens schreef:Het gaat hier over transfers enzo, niet over het afkraken van medeleden.
Moet het afkraken van "medeleden" stoppen? Stop dan maar met AT.

Ik zie dat vedette10 niets anders over zich heen krijgt dan "stront", terwijl hij in ieder geval een mening heeft. Oké, een andere mening dan die van de tv-kijker (en die van mij), maar wel een mening over voetbal.

Ik heb sterk de indruk dat berichten van vedette10 niet op inhoud, maar op poster worden beoordeeld/veroordeeld, niet mijn visie als het om een forum gaat; ook al ben ik de enige met die mening, zal me een "rotzorg" (Rotterdamse term?) zijn.

Over Joey??? (over hem gaat die mening) uit de quote), hij zit al zo lang hier, hij zal zich er weinig van aantrekken, maar wil AT levensvatbaar zijn, dan denk ik dat er over Ajax moet worden geschreven i.p.v. over de (voor mij anonieme) posters.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 20, 2008 12:55 am

:ajaxtalk.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 20, 2008 7:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo aug 20, 2008 1:00 am

Rembrandt III schreef:
joey schreef:
Raymon schreef:Zelf een netwerk opzetten is waarschijnlijk een stuk duurder dan samenwerken met makelaars.
Mwah, zoals het nu gaat blijft er heel wat aan de strijkstok hangen. Wat kost een scout nou helemaal? Scout eens goede scouts, dat is een mooie investering.
Mwah; scouting is nooit een kernkwaliteit geweest van Ajax en dat hoeft het m.i. ook niet te worden.

Het is vaak belangrijk om een focus te hebben in je organisatie; en een focus op scouting zou de focus richting de jeugdopleiding kunnen vertroebelen.

In het bedrijfsleven zeggen ze ook wel: focus op je core-competences, outsource je niet-core competences. Dat is niet voor niets een belangrijk credo geworden de laatste jaren.

Aansturing van een uitgebreide scouting vereist ook een grotere organisatie, die weer tot een bureaucratisch geheel gaat leiden.

Nee, ik ben niet zo zeer tegen zaakwaarnemers die spelers aandragen en daar dan van gebruik maken. Je moet alleen oppassen niet té afhankelijk van een enkele persoon/organisatie te worden.

Uiteindelijk zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Belangrijk is m.i. meer de excellente uitvoering van de gekozen strategie dan de strategie an-sich. Ga het doen en doe geen domme dingen.
Je gaat hier wel voorbij aan het feit dat scouting één van de core-competences moet zijn wil je als club goed overleven. Ik denk dat je helemaal geen keus hebt. Scouting is gewoon noodzakelijk voor een bvo in Nederland.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 20, 2008 1:17 am

Dat denk ik ook.En juist AJAX is een van de BVO's waar de laatste tien jaar regelmatig de scouting de mist is ingegaan.Denk maar aan alle aankopen die bakken met geld hebben gekost ( en na een tijdje voor nop of met verlies de deur uitliepen, verlies zowel financieel als op sportief/kwaliteit gebied ), of andersom.Een goede scouting levert niet alleen goede spelers op, maar ook nog eens meer winst en minder risico op.

Het is dan ook frusterend om te zien dat scouten, of dat nu door het scoutings apparaat ( of op persoonlijke trainers titel ) gebeurt, zoveel heeft mogen miskleunen de laatste jaren bij AJAX.Daar had allang een sanering moeten plaatsvinden, allang geleden moeten evalueren wat en waarom het steeds zoveel mis gaat.De laatste keer nog zo'n spelertje of 4 ( vul maar aan, Colin, Luque, Rommedahl, Urzaiz ) die dus nooit en te nimmer AJACIED hadden mogen worden ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 8:44 am

Jabu schreef:Volgens mij heeft joey zich jarenlang als mod moeten inhouden en komt het er nu eindelijk allemaal uit. :frusty.gif: De stemmingwisseling loopt volgens mij wel akelig parallel aan het veranderende lidmaatschap van AT. :icon_wink.gif:
Jabu, er schuilt geen therapeut in je, jongen. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Ik heb die therapeut ook niet nodig. Ik voel me prima en ben beslist geen zielig hoopje mens. Dus maak je geen zorgen. Voor de rest neem ik de opmerkingen hier met een korreltje zout. Drie nederlagen van Ajax en de stemming slaat hier volledig om. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 20, 2008 8:45 am

Nee hoor. dat ligt er maar net aan hoe het gebeurt
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 8:48 am

Jij bent een uitzondering, Luuk. Jij blijft doorgaans bij je mening. Dat waardeer ik ook in jou.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 20, 2008 8:48 am

joey schreef:
Jabu schreef:Volgens mij heeft joey zich jarenlang als mod moeten inhouden en komt het er nu eindelijk allemaal uit. :frusty.gif: De stemmingwisseling loopt volgens mij wel akelig parallel aan het veranderende lidmaatschap van AT. :icon_wink.gif:
Jabu, er schuilt geen therapeut in je, jongen. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Ik heb die therapeut ook niet nodig. Ik voel me prima en ben beslist geen zielig hoopje mens. Dus maak je geen zorgen. Voor de rest neem ik de opmerkingen hier met een korreltje zout. Drie nederlagen van Ajax en de stemming slaat hier volledig om. :666.gif:
Je weet vast wel dat ik het niet zo kwaad met je bedoel. :blush.gif: Ik kan jouw (ja ook die azijnzeikende :icon_razz.gif: ) bijdragen altijd erg waarderen. Bovendien vind ik je mening over politieke kwesties een stuk belangrijker dan wie er wel of niet een goede trainer of linksbuiten voor Ajax is!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » wo aug 20, 2008 8:52 am

Ik ben dol op Joey in de discussiezone :loveu.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 20, 2008 8:53 am

Uijteraard!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 8:53 am

Inderdaad, voetbal is maar bijzaak. :loveu.gif:

Maar over de scouting: de eindbeslissing moet altijd door iemand genomen worden die denkt in het belang van het club. Die iemand (geen scout, die is uitvoerend) moet know how hebben. Op dit moment zie ik bij Ajax niemand met genoeg kennis van zaken op het gebied van scouting. Vrij spel dus voor makelaars.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 20, 2008 8:55 am

Ga je nu direct weer lopen klagen over voetbalzaken? :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo aug 20, 2008 9:02 am

joey schreef:Inderdaad, voetbal is maar bijzaak. :loveu.gif:

Maar over de scouting: de eindbeslissing moet altijd door iemand genomen worden die denkt in het belang van het club. Die iemand (geen scout, die is uitvoerend) moet know how hebben. Op dit moment zie ik bij Ajax niemand met genoeg kennis van zaken op het gebied van scouting. Vrij spel dus voor makelaars.
Bedoel je met eindbeslissing wie uiteindelijk bepaalt of ie gekocht wordt? Dan is bij AJAX toch erg veel voetbalkennis in huis. Schip heeft ook JA gezegd tegen Cvita.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 20, 2008 9:19 am

Schip? Wat weet die nou van scouting? Van Basten en zijn staf moesten bij Oranje de spelers nog op zicht nemen, terwijl er misschien honderd kandidaten waren. Zoveel kijk hebben ze er dus niet op.

Scouting is een VAK.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 20, 2008 10:58 am

Demosthenes schreef:Moet het afkraken van "medeleden" stoppen? Stop dan maar met AT.

Ik zie dat vedette10 niets anders over zich heen krijgt dan "stront", terwijl hij in ieder geval een mening heeft. Oké, een andere mening dan die van de tv-kijker (en die van mij), maar wel een mening over voetbal.

Ik heb sterk de indruk dat berichten van vedette10 niet op inhoud, maar op poster worden beoordeeld/veroordeeld, niet mijn visie als het om een forum gaat; ook al ben ik de enige met die mening, zal me een "rotzorg" (Rotterdamse term?) zijn.
Je hebt gelijk, het is nu wel weer leuk geweest met het hakken op Vedette-10. Al vroeg hij er wel een heel klein beetje zelf om door te stellen dat hij interessant genoeg is om een boek over te schrijven. :blush.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do aug 21, 2008 1:34 pm

Vertrek Wilkshire domper voor Twente

ROTTERDAM - FC Twente raakt Luke Wilkshire kwijt aan Dynamo Moskou. De 25-jarige rechtsback tekent een dezer dagen een meerjarige verbintenis bij de huidige nummer twee van de Russische competitie.

Wilkshire, 26-voudig international voor Australië, verlengde zijn contract bij FC Twente onlangs tot 2012, maar door een gelimiteerde afkoopsom wandelt hij voor een relatief laag bedrag de deur uit.

Het vertrek van Wilkshire is een fikse tegenvaller voor de club uit Enschede, die nog voor het begin van de nieuwe competitie een vervanger hoopt aan te trekken.

Sportwereld.nl
Ogararu is te koop!!! :1evil.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie