Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 08, 2009 9:04 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo feb 08, 2009 10:39 pm

schaars en De Zeeuw gaan volgend jaar lekker championsleague spelen met AZ
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ntx
Berichten: 13
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 5:19 pm

Bericht door Ntx » ma feb 09, 2009 8:18 pm

Het is wel duidelijk dat met name defensief iets moet gebeuren. Ook moet er op het middenveld nodig kwaliteit bij komen. Voorin zit het wél goed. Dat het op dit moment niet goed loopt heeft vooral ook met de aanvoer te maken.

Aankopen:

Douglas: 6 miljoen (FC Twente)
Braafheid: 2 miljoen (FC Twente) (contract loopt binnenkort af)
Léo: 7 miljoen (Grêmio Porto Alegre)
Stilic: 3,5 miljoen (Lech Poznan)

-----------------------Vermeer----------------------------
--vdWiel------Douglas-----Léo---------Braafheid-------
-----------Gabri/Enoh--------Vertonghen----------------
------------------------Stilic-------------------------------
-----Suarez------- --Cvitanich------------Sulejmani-----

Ook zou je misschien Claudemir (Vitesse) en Honda (VVV) erbij kunnen halen voordat je later alsnog de hoofdprijs moet betalen bij de subtop. Eventueel icm met een verhuurperiode. Maar die twee spelers hebben zeker potentie om van waarde te zijn voor Ajax. Het zijn verschillende type spelers maar ze zijn beide creatief, beschikken over een goede mentaliteit, hebben loopvermogen en een goede traptechniek.

Om dit te bekostigen zal je natuurlijk wel moeten gaan verkopen. Spelers als Emanuelson, Stekelenburg, Bruno Silva, Oleguer en de Jong zullen best interessant zijn voor sommige clubs. Daarnaast moet je natuurlijk alles eraan doen om de échte rotzooi (MvG aankopen) op te ruimen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 8:21 pm

Ntx schreef:Om dit te bekostigen zal je natuurlijk wel moeten gaan verkopen. Spelers als Emanuelson, Stekelenburg, Bruno Silva, Oleguer en de Jong zullen best interessant zijn voor sommige clubs.
Ik zou me niet rijk rekenen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 8:21 pm

Welkom Ntx!. :ajaxscarf.gif:

Allerhande suggesties, waarin ik qua posities een heel eind mee kan gaan. Aissati zie ik nog wel op '10' komen, maar kun je wat meer vertellen over Léo en Stilic?

Suarez vertrekt nog wel. Hopelijk halen ze Arnautovic dan op. Wel minder, maar een goede versterking imo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 8:33 pm

Ik zie alweer drie spelers van Twente voorbij komen en dat is dan nog los van de eventuele transfer van die Elia. Munsterman ziet ons al aankomen.

Die Stilic en Leó ken ik niet. Waar haal je die vandaan Ntx? (welkom trouwens!)
Nil volentibus arduum

Ntx
Berichten: 13
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 5:19 pm

Bericht door Ntx » ma feb 09, 2009 8:47 pm

Welkom Ntx!.
Dank u!
Allerhande suggesties, waarin ik qua posities een heel eind mee kan gaan. Aissati zie ik nog wel op '10' komen, maar kun je wat meer vertellen over Léo en Stilic?
Jawel,

Léo is een jonge Braziliaanse verdediger die onder contract staat bij Grêmio. 21 jaar pas. Het is een echte mandekker. Sterk, snel, goed in de lucht ect. Zal denk ik wel een dure jongen zijn om te contracteren. Heeft potentie om de Seleção te halen.

Douglas - Léo is dus een Braziliaans verdedigingsduo wat misschien een nadeel zou kunnen zijn (geen Nederlandse leider). Ook zijn het beide erg jonge spelers (die wel erg ver zijn in hun ontwikkeling). Wel kies je met deze twee verdedigers bewust voor fysieke kracht, kopkracht en verdedigende klasse. Opbouwend zal het wat minder zijn maar daar heb je aanvallende backs voor toch?

Ik vind gewoon dat je een centraal duo moet hebben wat weinig weg geeft. Daarmee wordt je namelijk kampioen. We hebben voorin toch wel spelers die met hun individuele klasse doelpunten kunnen maken. Zeker als Marco Sulejmani gewoon op zijn normale positie zet (linksbuiten). Met een defensie die zeker is komt je middenveld bovendien ook beter aan voetballen toe (en vice versa).

Stilic heb ik een aantal keer zien spelen en die speler moet echt zo snel mogelijk naar een betere competitie dan de Poolse. Stilic is een aanvallende middenvelder die naar mijn mening erg goed de aanvoer naar de aanvallers zou kunnen verzorgen. Dat dankt hij aan zijn voorbeeldige traptechniek. Ook beschikt hij over scorend vermogen, een individuele actie en snelheid. Daarnaast heeft hij een uitstekende vrije trap in zijn linker. Hij is nu ook Bosnisch international, dacht ik.

Werder heeft hem al bekeken als eventuele opvolger voor Diego, Arsenal had interesse, Celtic ook. Hoeft volgens mij niet meer dan 4 miljoen te kosten.

Dzeko van Wolfsburg zou ik trouwens ook een topversterking vinden. Hij is naar mijn mening een echte Ajax spits.
Laatst gewijzigd door Ntx op ma feb 09, 2009 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 09, 2009 8:53 pm

Marillion schreef:Die Stilic en Leó ken ik niet. Waar haal je die vandaan Ntx? (welkom trouwens!)
Semir Stilic is een Bosnische speler die met die Poolse club tegen Feyenoord speelde.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 09, 2009 10:33 pm

Is het geen tijd voor het aankopen 2009/ 2010 topic?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 10:38 pm

NTX stelt voor weer een flink te gaan inkopen. Na die 34 miljoen van vorig seizoen nu weer voor bijna 20 miljoen. Mij lijkt dat onwenselijk. Laat Van Basten deze spelers maar aan het voetballen krijgen. Zolang we geen capabele trainer voor de groep hebben, zijn grote investeringen kapitaalsvernietiging.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 10:41 pm

Tsja, wenselijk. Jij weet net zo goed dat vBasten weer al het geld er in gaat pompen. Elia voor 10 miljoen? Geen probleem, hoor.

Elia-Cvitanich-.....
---Sulejmani

Daar kun je vergif op innemen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 10:42 pm

Ik denk het ook. En als het dan weer niet gaat lopen is hij weg. Dil ll.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 10:45 pm

Zou oerstom zijn. We hebben Aissati en Sulejmani. Die kunnen prima op 10 en 11.

Een controlerende middenvelder+verdediger mag er van mij best bij.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 10:46 pm

Ik mag toch hopen dat hij er tegen het einde van het seizoen ook wel achter is dat Sulejmani absoluut ongeschikt is voor de nummer 10 positie? De rest van het land heeft het toch ook in de gaten?

Aan transfers zullen we opnieuw niet ontkomen. Er zullen weer spelers vertrekken en de selectie is absoluut niet in evenwicht. Maar het moet wel met beleid. We kunnen niet met geld blijven gooien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 10:46 pm

Ik denk dat hij nog wel voor Pranjic gaat. Gut feeling.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 10:48 pm

Dat bedoel ik. Straks wordt Oleguer afgevoerd en als het zo doorgaat Wielaert ook. Kunnen we weer een subtopper halen. Zo raak je dus door je geld heen zonder dat je er beter van wordt.

Ik zie die Elia wel komen, Ajax wilde hem in de winterstop al. Ongetwijfeld betalen we de hoofdprijs voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 10:48 pm

Elia is voor mij al een zekerheid. Elia en Pranjic voor 20 miljoen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 09, 2009 11:01 pm

Iedereen zegt dat we een type Pranjic missen, dus dat zal wel kloppen.


Ik dacht overigens dat Martin van Geel bij Roda zat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 10, 2009 4:05 pm

Duke schreef:Iedereen zegt dat we een type Pranjic missen, dus dat zal wel kloppen.


Ik dacht overigens dat Martin van Geel bij Roda zat?
We missen, helaas, wat meer, ook al er enkele tientallen miljoenen uitgegeven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di feb 10, 2009 4:21 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DANNY
Berichten: 508
Lid geworden op: di sep 23, 2003 4:08 pm

Bericht door DANNY » di feb 10, 2009 4:55 pm

Al die namen zijn wel leuk maar waarom niet eerst proberen van dit team wat te maken. We beschikken over echte toppers en een aantal talenten.

Ik ben het helaas wel met Joey eens,met "deze" van Basten word het lastig. Die man moet echt het licht gaan zien anders zijn over een jaar nog geen ene fuck opgeschoten.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di feb 10, 2009 6:39 pm

Peter schreef:Ik denk dat hij nog wel voor Pranjic gaat. Gut feeling.
Ik weet nog steeds niet wat ik van Pranjic moet denken. Scoort wel veelvuldig en is veelal in beweging. Mooie traptechniek ook.

Ntx
Berichten: 13
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 5:19 pm

Bericht door Ntx » di feb 10, 2009 8:13 pm

Al die namen zijn wel leuk maar waarom niet eerst proberen van dit team wat te maken. We beschikken over echte toppers en een aantal talenten.
Er moet -zelfs met deze selectie- meer uit te halen zijn ja. Toch is de selectie wat mij betreft totaal niet in balans. Waar zijn de goede centrale verdedigers? Waar is de verbindingsman tussen middenveld en aanval. Waar is een échte linksback van niveau?
Ik weet nog steeds niet wat ik van Pranjic moet denken. Scoort wel veelvuldig en is veelal in beweging. Mooie traptechniek ook.
Ik zie vrij veel van Heerenveen en geloof me, Pranjic is een uitstekende speler. In principe ook voor Ajax. Toch zitten er wel wat haken en ogen aan een eventuele komst.

Ten eerste de transferprijs. Heerenveen vraagt minstens 10 miljoen euro voor Pranjic. De speler is "alweer" 27. Het is dus maar de vraag of je veel van je investering terug zal zien. Dat hoeft natuurlijk niet heel erg zijn als je dankzij hem titels pakt, CL speelt ect maar dat is op dit moment even niet aan de orde.

Ook heb ik mijn twijfels of hij wel in het systeem past. Oké, hij kan als aanvallende linksback uit de voeten maar dat is lang niet zijn beste positie. Nee, je moet hem gebruiken als linkermiddenvelder in een 4-4-2 systeem. Dan heeft hij de ruimtes voor zich en dan is hij op zijn best; als komende speler vanaf de linkerflank.

Kijk je naar het huidige systeem van Ajax dan zou hij op de volgende posities kunnen staan:

- Linksback: absoluut niet zijn sterkste positie, daar komt hij niet optimaal tot zijn recht.

- Nummer 10: ongeschikt voor die positie naar mijn mening. Hij is stijf links en mist bepaalde specifieke kwaliteiten die op die positie wel gevraagd zijn.

- Linkeraanvaller: de best mogelijke plaats voor hem binnen het huidige systeem. Maar hebben we Sulejmani niet voor die plaats? Bovendien vind ik hem beter als komende speler vanaf het middenveld ipv als speler die er al bijna staat.

Je kan natuurlijk altijd het systeem omgooien maar dat ga je niet voor één speler doen, lijkt mij.

Nee, ik zou die 10 - 12 miljoen lekker in één echte topverdediger steken. Daarna de rest van dat geld in een nummer 10 of een linksback. Voorin hebben we namelijk al topmateriaal (zeker voor de Nederlandse competitie). Daar ligt het echt niet aan. Je moet die aanvallers natuurlijk wel voeden en dáár mankeert het aan. We komen nauwelijks aan voetballen toe! Dat heeft vooral met de zeer matige achterhoede te maken. Daar moet je de boel rechtzetten eerst. Want een elftal begint met een "zekere" defensie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 10, 2009 8:50 pm

Precies om de redenen die jij noemt zou ik het een belachelijke aankoop vinden.

Je mag bij Heerenveen gewoon weer de hoofdprijs betalen en daar krijg je dan een 27 jarige speler voor die je eigenlijk op de positie zou willen laten spelen waar Sulejmani moet staan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di feb 10, 2009 10:38 pm

Als je Pranjic haalt, dan heb je naast Sulejmani nog een speler die het beste rendeert in een 4-4-2.

De enige juiste optie is dan ook om 4-4-2 te gaan spelen.

Plaats reactie