Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47660
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2009 3:55 pm

Dat zeg ik niet. Maar tegen Utrecht en Twente waren we aanvallend toch redelijk machteloos.....
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Jöhnk » ma dec 21, 2009 4:07 pm

Rishi schreef:Dat zeg ik niet. Maar tegen Utrecht en Twente waren we aanvallend toch redelijk machteloos.....
Inderdaad. Ajax speelt heel onprofessioneel. Iedereen rent naar voren, en tegen de zwakke broeders levert dat dan veel kansen en doelpunten op. Tegen sterke tegenstanders levert dat vooral tegendoelpunten op.

Dat probleem gaat Babel trouwens niet oplossen. Het is vooral een kwestie van positiespel en zakelijk spelen.

Lionel
Berichten: 47660
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2009 4:11 pm

En kwaliteit. En met Babel ga je er op vooruit op twee plekken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2009 4:16 pm

Ajax heeft vooral op het middenveld een kwaliteitsinjectie nodig. De Zeeuw heeft zich de rol van regisseur toegeeigend, dan weet je het wel... Drama Honda blijft ons gelukkig bespaard. Drama Babel hopelijk ook. Wat we zoeken is een slimme middenvelder die ballen opeist en zich weet vrij te spelen.

Lionel
Berichten: 47660
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2009 4:17 pm

Klopt. Maar wie?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » ma dec 21, 2009 4:36 pm

Meneer Schaars. Wellicht is Eriksen vanaf volgend seizoen ook een prima optie voor de basis.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Vedette-10- » ma dec 21, 2009 5:28 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di dec 29, 2009 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door mattie » ma dec 21, 2009 6:20 pm

De Dominee schreef:Meneer Schaars. Wellicht is Eriksen vanaf volgend seizoen ook een prima optie voor de basis.
dus de zeeuw moet ff gaan bellen en sms'en
Moet volgens mij nooit zo duur zijn....
Waren verleden jaar ook een mooi koppel.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2009 9:34 pm

De Dominee schreef:Meneer Schaars. Wellicht is Eriksen vanaf volgend seizoen ook een prima optie voor de basis.
Schaars bakt er geen hol van. Al die zgn. 'dragende' spelers van AZ spelen een dramatisch seizoen.

Volgens mij kan Ajax er tot St. Juttemus miljoenen in blijven pompen. Maar wanneer je die opleiding niet opkrikt en bij Ajax-1 geen absolute autoriteit / toptrainer hebt, blijft het kwakkelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 9:36 pm

Exact, de opleiding is niet goed genoeg. Dat wreekt zich dus. Er komt maar een keer in de zoveel jaar een speler door waar we echt wat aan hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Wim » ma dec 21, 2009 9:43 pm

Peter schreef:
Rishi schreef:Ajax staat op de derde plaats. Blijkbaar scoren we dus niet genoeg.
Ja, die gaat er al jaren in als zoete koek. Het ligt weer aan de spitsen dat we 3e staan haha.
Nee, Ajax krijgt te veel doelpunten tegen!
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2009 9:46 pm

joey schreef:Exact, de opleiding is niet goed genoeg. Dat wreekt zich dus. Er komt maar een keer in de zoveel jaar een speler door waar we echt wat aan hebben.
Plus dat we al jaren geen trainer hebben waaraan die jongens zich kunnen 'optrekken'.

Wiel, Toby, Urby, Vertonghen: die jongens worden niet genoeg wijzer van Jol, MvB, HtC of DB. De opleiding is niet goed genoeg, de randvoorwaarden bij Ajax-1 zijn niet goed genoeg. Ze moéten het wel elders zoeken om er zowel financieel als als speler beter op te worden. Wat dát betreft is die gasten weinig te verwijten...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 9:52 pm

Die jongens kunnen zich niet aan ándere spelers optrekken. Daarom wordt er zoveel van de trainer gevraagd. LVG had het destijds bijvoorbeeld veel gemakkelijker, met Rijkaard, De Boertjes en Blind in zijn ploeg.

Daarom ben ik ook geen voorstander van het binnenhalen van een speler als Pantelic. Niet dat die man slecht is (hoewel ook niet zo goed), maar hij is het type egocentrische clubhopper waar je weinig aan hebt. Zo iemand komt, draait zo'n beetje mee, vult zijn zakken en hup, weg is hij.

Ik blijf erbij dat Ajax een goede verdediger had moeten aantrekken. Een verdediging met vier jonkies kán niet, dat breekt je vroeg of laat op. En zo goed zijn die jonkies van ons ook weer niet.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2009 10:05 pm

joey schreef:Die jongens kunnen zich niet aan ándere spelers optrekken. Daarom wordt er zoveel van de trainer gevraagd. LVG had het destijds bijvoorbeeld veel gemakkelijker, met Rijkaard, De Boertjes en Blind in zijn ploeg.
Mwah. Ludwig won met allerlei jonkies en nobodies eerder al de UEFA Cup. Die man heeft het gewoon in z'n vingers. Zet hém bij dit Ajax neer en het staat er anders voor. Qua spel sowieso, qua resultaten op termijn ook. Iedere trainer die na hem kwam was niet half zo goed.
Ik blijf erbij dat Ajax een goede verdediger had moeten aantrekken. Een verdediging met vier jonkies kán niet, dat breekt je vroeg of laat op. En zo goed zijn die jonkies van ons ook weer niet.
Ik mis vooral op het middenveld iemand. Zelfs NEC kon daar regelmatig ongestoord ballen. Het ligt daar bij balverlies vaak zó open. En daar ligt toch een schone taak voor een trainer: zo moeilijk kan het toch niet zijn om 3 of 4 man op elkaar af te stemmen. Het lukt Jol niet, lukte MvB, HtC, DB niet...

Pomp dan maar eens een keer miljoenen in een toptrainer i.p.v. in een subtopper, assistentje of legendarische speler, denk ik dan. Ben ervan overtuigd dat het zich binnen de kortste keren uitbetaald.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma dec 21, 2009 10:08 pm

clubhopper, weer overdreven; voor de 4 jaar Herta zaten 2,5 jaartjes Rode Ster.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door peter » ma dec 21, 2009 10:10 pm

Daarom word ik ook zo moe van een eventuele huur van Babel. Een beetje trainer maakt zijn spelers beter en gaat er mee aan de slag. Bij Ajax heb je in principe veel mogelijkheden, maar blijkbaar krijgt Jol een Sulejmani niet meer aan het voetballen en wordt hij afgeschreven. Bij Ajax zijn er veel van die spelers die wel wat hebben, maar waar je ook weer niet veel vooruitgang ziet. Tuurlijk heeft dat ook te maken met kwaliteiten van spelers, maar om nu te zeggen dat Jol ze op een hoger niveau tilt?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2009 10:18 pm

Peter schreef: Tuurlijk heeft dat ook te maken met kwaliteiten van spelers, maar om nu te zeggen dat Jol ze op een hoger niveau tilt?
Idd. Geen enkele reden dus om aan te nemen dat Jol het niveau van Babel wel op zal krikken.

Ga maar aan de slag met Sulejmani. Ondankbare taak, maar Jol wist waaraan ie begon... Cvitanich lozen kan iedereen. Vorig seizoen maakte ie er 9. Jol had ook kunnen zeggen: ik ga aan die jongen werken en onder mij maakt ie er 15.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 10:21 pm

wimpey schreef:Mwah. Ludwig won met allerlei jonkies en nobodies eerder al de UEFA Cup. Die man heeft het gewoon in z'n vingers. Zet hém bij dit Ajax neer en het staat er anders voor. Qua spel sowieso, qua resultaten op termijn ook. Iedere trainer die na hem kwam was niet half zo goed.
Ik denk dat ook Van Gaal het moeilijk zou krijgen met deze selectie. Vergis je niet, jongens als De Boer en Blind waren veeeel beter dan wat we nu hebben lopen. Ook had hij toen Pettersson, Bergkamp, Jonk, Silooy, enz.
Elke trainer heeft spelers nodig die begrijpen wat hij bedoelt en in het veld de boel kunnen neerzetten. Ajax heeft op dit moment niet één zo'n speler.
Ik mis vooral op het middenveld iemand. Zelfs NEC kon daar regelmatig ongestoord ballen. Het ligt daar bij balverlies vaak zó open. En daar ligt toch een schone taak voor een trainer: zo moeilijk kan het toch niet zijn om 3 of 4 man op elkaar af te stemmen. Het lukt Jol niet, lukte MvB, HtC, DB niet...
Dus is het blijkbaar lastiger dan je denkt. Alle /u] trainers van de afgelopen twaalf jaar hebben gefaald, dus is het structureel. Volgens mij zijn er twee redenen voor: het ontbreekt ons aan spelers die de jonkies kunnen helpen, én de spelers die uit de jeugdopleiding voortkomen zijn niet meer zo bijzonder als vroeger, waardoor we de bijzondere spelers moeten kopen, met alle risico's van dien. Nou vooruit, een derde reden nog: elke trainer mag zijn eigen technische staf, spelersgroep en speelwijze meebrengen, met als gevolg een gebrek aan continuïteit.
Pomp dan maar eens een keer miljoenen in een toptrainer i.p.v. in een subtopper, assistentje of legendarische speler, denk ik dan. Ben ervan overtuigd dat het zich binnen de kortste keren uitbetaald.


Uitbetaalt, Wimpey.
Toptrainers willen niet naar Ajax, dat kun je vergeten. Noem mij een toptrainer die voor een verblijf in Amsterdam te porren is. (Liefst voor langer dan een jaar.)
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Jöhnk » ma dec 21, 2009 10:54 pm

joey schreef: Ook had hij toen Pettersson, Bergkamp, Jonk, Silooy, enz.
Elke trainer heeft spelers nodig die begrijpen wat hij bedoelt en in het veld de boel kunnen neerzetten. Ajax heeft op dit moment niet één zo'n speler.
Waarom begreep De Zeeuw het bij AZ dan wel? Jij zinspeelde laatst zelfs op een vertrek van De Zeeuw naar Bayern, en nu zou hij Van Gaal niet begrijpen.

Van Gaal is gewoon in staat om dat soort jongens zakelijk en zonder franje te laten voetballen. Daar ontbreekt het bij Ajax aan. Spelers die het water zouden moeten dragen willen scoren en draven 90 minuten lang naar voren. Tegen Heerenveen kan dat, tegen Twente werkt het averechts.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 10:58 pm

Ik vind De Zeeuw uiteindelijk een dienende speler. Geen leider.

Natuurlijk wist Van Gaal zijn systeem erin te rammen. Maar hij had ook spelers die hem begrepen. Goede spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Jöhnk » ma dec 21, 2009 11:02 pm

AZ heeft sowieso geen echte leiders. Misschien Schaars.

De Zeeuw is inderdaad een waterdrager. Waarom speelt hij dan niet gewoon zo?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 11:04 pm

Omdat hij erg onder de indruk is van de complimenten die hij de afgelopen maanden heeft gekregen en nu denkt dat hij meer kan.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Jöhnk » ma dec 21, 2009 11:09 pm

Tja, dat vind ik maar een slechte reden. Naar wie luister je nou, naar de 'analisten' of naar je trainer? Of vindt de trainer soms ook dat hij meer kan? (Sluit ik niet uit.)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » ma dec 21, 2009 11:24 pm

Ik ook niet, Jöhnk.

Voetballers hebben nu eenmaal de neiging om zichzelf te overschatten. Diep in hun hart willen ze allemaal op 10 spelen.

Ik heb het gevoel dat Demy het helemaal voor zich ziet. Ajax, uitblinken op het WK en dan alsnog die grote buitenlandse club.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Giacomo Puccini » di dec 22, 2009 12:21 am

Hierarchie is een belangrijk iets in ieder voetbalteam. Bij Ajax zit dat scheef dus gaan anderen forceren. Logisch is dat, valt Demy niet te verwijten. Hij springt in een gat dat anderen open laten. In ieder geval ontloopt hij zijn verantwoordelijkheid niet! Bij Ajax hebben we helaas best wel wat rotte appels, spelers die het niveau totaal niet aankunnen. De meeste bankzitters kun je daar sowieso al toe rekenen, maar ook enkele basisspelers. Ajax staat daarom terecht op de derde plaats, dat is de positie waar wij op dit moment thuishoren.
Ajax!

Plaats reactie