Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Aristides » do jul 29, 2010 8:17 am

Voor zijn carrière is het beter dat hij vertrekt, voor Ajax (financieel) trouwens ook. Sportief kan Ajax, mits de opbrengst van zijn transfersom goed geïnvesteerd, er op vooruit gaan. Nog een jaar Suarez zal hem minder waard maken, wat moet hij in Nederland nog bereiken?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door sander » do jul 29, 2010 8:25 am

Aristides schreef:Voor zijn carrière is het beter dat hij vertrekt, voor Ajax (financieel) trouwens ook. Sportief kan Ajax, mits de opbrengst van zijn transfersom goed geïnvesteerd, er op vooruit gaan. Nog een jaar Suarez zal hem minder waard maken, wat moet hij in Nederland nog bereiken?
Ik weet niet of Ajax voor 31 augustus met het geld van Suarez goed kan investeren. Laten we hopen op CL, al wordt dat een heel moeilijk verhaal. Sulemjani, Urby en Suarez was de aanval gister. Zonder Suarez was het helemaal niets. En met Sarpong en Zeegelaar op de bank en evt. Eriksen zie ik Ajax heel ver achteruit gaan. Dan moet Ajax sowieso 2 goede versterkingen binnenhalen. Ik weet niet of ze dat gaat lukken.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » do jul 29, 2010 10:06 am

Tja, met Mido en Hamdaoui staan we er ineens heel anders voor. Dan wordt het een mooi jaar, verwacht ik.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » do jul 29, 2010 11:18 am

Las trouwens in de VI: De Mul is afgeketst omdat Sevilla eiste dat Ajax zeven ton van zijn salaris overnam. M'penza is wel degelijk het alternatief voor El Ham. Er is een eerste gesprek geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 29, 2010 11:23 am

joey schreef:Las trouwens in de VI: De Mul is afgeketst omdat Sevilla eiste dat Ajax zeven ton van zijn salaris overnam. M'penza is wel degelijk het alternatief voor El Ham. Er is een eerste gesprek geweest.
Dan leg nog maar x euro bij om El H. binnen te halen (of haal dan niks).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » do jul 29, 2010 12:13 pm

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Las trouwens in de VI: De Mul is afgeketst omdat Sevilla eiste dat Ajax zeven ton van zijn salaris overnam. M'penza is wel degelijk het alternatief voor El Ham. Er is een eerste gesprek geweest.
Dan leg nog maar x euro bij om El H. binnen te halen (of haal dan niks).
Inderdaad, Mpenza is geen alternatief. Leg dan Hamdaoui maar vast (wat Ajax ook lijkt te willen, tot op zekere hoogte).
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » do jul 29, 2010 12:14 pm

Wat je dus ziet: Ajax kan min of meer toevallig een goede speler krijgen, maar er is weer totaal geen beleid. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » do jul 29, 2010 12:15 pm

joey schreef:Las trouwens in de VI: De Mul is afgeketst omdat Sevilla eiste dat Ajax zeven ton van zijn salaris overnam.
Hier ben ik dan weer wel blij mee. Laten we overigens wel opmerken dat VI het wat betreft Ajax nieuws (lang) niet altijd bij het juiste eind heeft.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door D_skilled » do jul 29, 2010 12:17 pm

Misschien is Mpenza meer het alternatief voor Mido. Ik kan me haast niet voorstellen dat Jol een versterking (El H. bijv.) in 'm ziet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » do jul 29, 2010 12:22 pm

De Dominee schreef:
joey schreef:Las trouwens in de VI: De Mul is afgeketst omdat Sevilla eiste dat Ajax zeven ton van zijn salaris overnam.
Hier ben ik dan weer wel blij mee. Laten we overigens wel opmerken dat VI het wat betreft Ajax nieuws (lang) niet altijd bij het juiste eind heeft.
Het was een uitgebreid artikel waarin zowel Jol als VDB aan het woord kwamen. Ik denk dat die informatie wel klopt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Rooie » zo aug 01, 2010 6:39 pm

Omroep Brabant:
Ajax aast op NAC-spits Leonardo

BREDA - Ajax heeft zich gemeld bij de zaakwaarnemer van Leonardo, Rob Jansen. De Amsterdammers willen de Braziliaanse spits overnemen van NAC Breda. Dat melden bronnen in Amsterdam aan Omroep Brabant.
Ajax heeft zich nog niet officieel bij NAC gemeld. Leonardo heeft bij de Bredanaars een contract tot de zomer van 2013.

De 27-jarige dribbelaar is geen onbekende in Amsterdam; hij speelde tussen 2007 en 2009 ook al voor Ajax.
Brrr. De andere opties zijn zeker afgevallen...

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door sander » zo aug 01, 2010 6:46 pm

Naar mijn mening geen versterking.

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door GangstaRiB » zo aug 01, 2010 6:51 pm

Beter dan De Ridder in ieder geval.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Rooie » zo aug 01, 2010 7:01 pm

GangstaRiB schreef:Beter dan De Ridder in ieder geval.
Is dat een excuus om er blij van te worden?

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door GangstaRiB » zo aug 01, 2010 7:09 pm

Benji schreef:
GangstaRiB schreef:Beter dan De Ridder in ieder geval.
Is dat een excuus om er blij van te worden?
Mwah.. weet niet... Feit is dat Ajax dun in de buitenspelers zit en weinig geld heeft. Je moet het dus hebben van dit kaliber. En dan heb ik liever Leo dan mooie Daniel.

Ik heb weinig moeite met goedkope en kortlopende contracten. Net zoals Pantelic vorig jaar.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Aristides » zo aug 01, 2010 7:18 pm

Ooit werd er bij Ajax gedacht aan de jeugd. Van De Ridder en Leonardo weet je dat ze niet beter zullen worden, niet beslissender (Leonardo, HSV-uit als ik niet vergis, prachtig, maar uniek), leuk voor een kwartiertje, nu heeft Ajax Özbilic en Jozefzoon, beiden kunnen op links en op recht spelen, beiden zijn buitenspeler en beiden zijn geen jeugdspeler meer, het zijn senioren. De leeftijd? 19 jaar?

De keuze voor een De Ridder of Leonardo, breedte-aankopen, geeft aan dat Jol het niet in beiden ziet zitten, zij kunnen immers, in mijn ogen, beter worden (of niet, dan moeten ze verkocht worden of gratis naar RKC o.i.d.) Ik heb nog niets gelezen over verhuur, m.a.w. dat wordt Jong Ajax? Dat valt te bezien, want De Ridder moet toch speeltijd krijgen, net zoals Wielaert e.c. Sarpong is geen alternatief voor de rechtsbuitenplaats, maar speelde daar vorig jaar, voor zijn verhuur aan NEC, wel, zonder van de talenten die Ajax heeft.

De Ridder en Leonardo zullen toch niet gezien worden als de opvolger(s) van Suarez?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door D_skilled » zo aug 01, 2010 7:33 pm

Leonardo was vorig seizoen verdomd lastig voor Ajax. Anita had z'n handen vol aan 'm.

Jozefzoon en Ozbiliz zijn er nog niet klaar voor. Een invaller moet invloed op het spel kunnen hebben. Sarpong kan dat niet, Eriksen niet, Suk niet. Dat gezegd hebbende, wel armoedig dat Ajax weer uitkomt bij een oud-Ajacied. NAC zal wel een paar tonnetjes vragen, gezien z'n contract tot 2013.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Aristides » zo aug 01, 2010 8:06 pm

D_skilled schreef:Leonardo was vorig seizoen verdomd lastig voor Ajax. Anita had z'n handen vol aan 'm.

Jozefzoon en Ozbiliz zijn er nog niet klaar voor. Een invaller moet invloed op het spel kunnen hebben. Sarpong kan dat niet, Eriksen niet, Suk niet. Dat gezegd hebbende, wel armoedig dat Ajax weer uitkomt bij een oud-Ajacied. NAC zal wel een paar tonnetjes vragen, gezien z'n contract tot 2013.
Leonardo lastig voor Anita, ik denk dat iedere buitenspeler lastig is linksback Anita.

Beide jeugdige spelers zijn er nog niet aan toe, maar blijkbaar is het uitgangspunt dat ze er dit seizoen ook nog niet aan toekomen, want het alternatief brengt in mijn ogen weinig tot niets (Op een paar acties van duikelaar Leonardo) In de loop van dit seizoen zullen ze 20 worden. Zijn ze dan niet toe, wanneer dan wel? Siem de Jong werd dit niveau ook niet toegedacht (herinner me van AT, maar ik kan me vergissen) maar hij ontwikkelt zich nog steeds.

Eriksen (nog een jaar jonger) en Suk zijn er ook nog niet aan toe, maar krijgen speeltijd om aan het niveau te wennen, zodat zij er volgend jaar wel echt aan toe zijn (Al valt dat voor Suk te betwijfelen)

Özbilic en Jozefzoon moet je niet als vervanger van Suarez zien, maar blijkbaar hebben ze nog niet de status van Kennedy vorig seizoen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door brigade zuid » zo aug 01, 2010 8:13 pm

Rommedahl laat men gaan terwijl die notabene niet onwelwillend tegenover salarisvermindering stond en dan gaat men Leonardo daarvoor terughalen waar een transfersom voor betaald moet worden. Schiet mij maar lek hoor.. ik begrijp hier niks van.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2172
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Cluijffert » zo aug 01, 2010 8:13 pm

het terugkopen van een speler die volledig bij Ajax is mislukt... als dat niet een teken tegen de wand is.
ik ga er maar aan uit dat het een slechte grap is.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door D_skilled » zo aug 01, 2010 8:20 pm

Aristides schreef:Leonardo lastig voor Anita, ik denk dat iedere buitenspeler lastig is linksback Anita.
Niet alleen Anita, maar ook voor andere Eredivisie backs. Afgelopen seizoen veruit de gevaarlijkste NAC-speler.
Beide jeugdige spelers zijn er nog niet aan toe, maar blijkbaar is het uitgangspunt dat ze er dit seizoen ook nog niet aan toekomen, want het alternatief brengt in mijn ogen weinig tot niets (Op een paar acties van duikelaar Leonardo) In de loop van dit seizoen zullen ze 20 worden. Zijn ze dan niet toe, wanneer dan wel? Siem de Jong werd dit niveau ook niet toegedacht (herinner me van AT, maar ik kan me vergissen) maar hij ontwikkelt zich nog steeds.
Misschien na dit seizoen, of helemaal niet. Ik denk dat Leo op dit moment sowieso meer zou toevoegen dan Jozefzoon. Die gewoon nog te licht is. Geen schande, laat hem in het tweede werken aan z'n minpunten en zich verder door ontwikkelen. Wellicht komt er in de winterstop een kans. Als je kampioen wil worden moet je ook een goede bank hebben. Met Sarpong, Suk, Donald en co kantel je geen wedstrijden om.
Eriksen (nog een jaar jonger) en Suk zijn er ook nog niet aan toe, maar krijgen speeltijd om aan het niveau te wennen, zodat zij er volgend jaar wel echt aan toe zijn (Al valt dat voor Suk te betwijfelen)
Horen eigenlijk ook niet thuis in het eerste maar in het tweede, maar Jol heeft ook geen andere (betere) opties.
Özbilic en Jozefzoon moet je niet als vervanger van Suarez zien, maar blijkbaar hebben ze nog niet de status van Kennedy vorig seizoen.
Mwah, Kennedy zat bijna nooit meer bij de selectie. Ozbiliz is gewoon een een selectiespeler. Zijn kans komt ook wel bij blessures/schorsingen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door InnerHarbour » zo aug 01, 2010 9:17 pm

Geen probleem met Leonardo, zag hem graag, let wel, invallen.
YNWA

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Aristides » zo aug 01, 2010 9:32 pm

Geen schande, laat hem in het tweede werken aan z'n minpunten en zich verder door ontwikkelen. Wellicht komt er in de winterstop een kans.
Wie speelt er rechtsbuiten in Jong Ajax als je Leonardo hebt die af en toe eens een kwartiertje mee mag doen in Ajax 1 en denkt dat hij de ster is (en in Jong Ajax nauwelijks wilde werken, de keren dat ik hem zag) maar om speeltijd te hebben in Jong Ajax zal opdraven. Jol zet Sarpong soms rechtsbuiten (deed Huistra ook, evenals Koster!) i.p.v. links op het middenveld! Vervolgens mogen Özbilic en Jozefzoon af en toe een wedstrijd spelen, daar worden ze niet beter van, de "self fulfilling prophecy", spelers moeten wekelijks spelen om beter te worden, niet eens in de drie weken en verder trainen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » zo aug 01, 2010 10:12 pm

Samuraskinurovanya schreef:het terugkopen van een speler die volledig bij Ajax is mislukt... als dat niet een teken tegen de wand is.
ik ga er maar aan uit dat het een slechte grap is.
Ik ook. Leonardo, spaar me. Denk je dat je alles hebt gehad, lees je zoiets... :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41113
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Marillion » zo aug 01, 2010 10:19 pm

Dit kan gewoon niet anders dan een hele slechte grap zijn. Absoluut onmogelijk dat Ajax die jongen serieus terug wil halen.

Toch? :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie