Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 10, 2007 9:12 pm

Jöhnk schreef:Nee hoor, dat hoeft niet per se. Kwaliteit staat altijd voorop, maar je moet ook het evenwicht in de selectie in de gaten blijven houden.
Bedoel je de balans van het elftal of de hiërarchie in de selectie? Ik vind namelijk niet dat de leiders per definitie Nederlanders moeten zijn.
Ik bedoel de balans in het elftal. Ogararu en Urby samen in 1 verdediging vind ik niks.

In verhaaltjes over hierarchie geloof ik niet echt. Wat zijn we nu precies opgeschoten met Davids en Stam? Stam is een geweldenaar hoor, maar hij krijgt de wisselvallige prestatiecurve van de jonge spelers ook niet rechtgebogen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 10, 2007 9:21 pm

Jöhnk schreef:Ik bedoel de balans in het elftal. Ogararu en Urby samen in 1 verdediging vind ik niks.
Ik ook niet. Nog los van het feit dat Ogararu nou niet bepaald dermate veel speciale kwaliteiten heeft die zo’n verdedigende instabiliteit veroorloven, is een verdediging sowieso heel moeilijk te organiseren met twee aanvallend ingestelde backs die in verdedigend opzicht positioneel matig zijn en vaak ook nog gemakzuchtige trekjes tonen. Of je moet een geweldige controleur hebben.
Jöhnk schreef:In verhaaltjes over hierarchie geloof ik niet echt. Wat zijn we nu precies opgeschoten met Davids en Stam?
Volgens mij ontstaat hierarchie alleen als de leidinggevende spelers het ook daadwerkelijk laten zien op het veld. Sommige mensen willen het doen overkomen alsof Davids Sneijder in het gareel houdt, maar ik ben er van overtuigd dat Sneijder vooral zo goed met Davids kan opschieten omdat hij hem beter laat spelen en het vuile werk voor hem opknapt. Verschil in prestaties, die bepalen de hierarchie over het algemeen. Al was Stam 21 geweest en had hij een minder indrukwekkende kop, dan nog had niemand hem wat wijs kunnen maken als hij op dezelfde manier presteerde.

Wel vind ik dat Ajax dit seizoen regelmatig beter is om gegaan met tegenslag. Maar ook dat komt door een aantal aanjagers.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » za apr 14, 2007 12:16 pm

'Gio is trainingskampen zat en wil terug'

14/4/2007 10:34

Giovanni van Bronckhorst denkt serieus na over een vertrek bij Barcelona. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Sigi Lens in het Algemeen Dagblad. De voorkeur van de 32-jarige international zou uitgaan naar een rentree in de Eredivisie.
'Eigenlijk is hij het gewoon zàt om steeds maar weer voor wedstrijden in een trainingskamp te zitten', zegt Lens. 'Hij heeft een flink aantal jaren in de internationale top gespeeld, was vaak van huis. Gio stelt zich nu de vraag of hij nog wel een jaar zo wil blijven leven. Die vraag is nu zelfs héél actueel.'

'Als hij tot de conclusie komt dat hij terug naar Nederland wil, zal Gio natuurlijk het eerst met Barcelona praten. Want hij heeft daar nog een contract en de club moet wel bereid zijn om hem te laten gaan. Maar duidelijk is dat hij daarna het liefst met Feyenoord om de tafel gaat zitten.'

Hoewel Van Bronckhorst eerder openlijk filosofeerde over een tergkeer bij Feyenoord, houden volgens het AD ook Ajax en PSV de ontwikkelingen rond de linkspoot in de gaten.

Bron: Vi.nl
Lijkt me een prima speler om erbij te hebben de komende jaren, zeker gezien zijn ervaring. Het zal alleen passen en meten worden aangzien we Davids en Emanuelson al hebben voor de linkerkant. Maar indien haalbaar zeker doen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za apr 14, 2007 12:18 pm

Ik stel voor dat HTC voorlopig onder curatele gesteld wordt vwb. het aankoopbeleid.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 14, 2007 12:25 pm

Die wil toch niet komen. Iedereen blij. Ik hoop alleen dat we snel uitsluitsel krijgen v.w.b. Sneijder, want anders moet je misschien op het laatste moment al je aankopen nog gaan doen en dan zijn spelers duurder of misschien zelfs al verkocht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 14, 2007 1:08 pm

Jöhnk schreef:Ik stel voor dat HTC voorlopig onder curatele gesteld wordt vwb. het aankoopbeleid.
Ik neem voorlopig alles wat de VI zegt met een flinke korrel zout. Als het bericht waar is moeten we inderdaad dondersgoed oppassen, want Ten Cate is in staat om Gio te overtuigen naar Ajax te vertrekken.

Maar ik denk niet dat het waar is. Sowieso zie ik geen plek voor een speler als Gio in ons elftal. Nog naast het feit dat het gewoon een hele matige speler is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za apr 14, 2007 5:19 pm

Alsof wij een matige linksback nodig hebben? Ik ben echt totaal niet onder de indruk van Gio. Nooit geweest ook.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo apr 15, 2007 2:49 pm

Urby vs Gio

hahahahaha

Gewoon lekker naar r-dam zuid laten gaan die prutser.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 15, 2007 3:31 pm

Zo slecht is Van Bronckhorst niet. Voor Feyenoord (daar zal hij wel heen gaan) zeker een aanwinst. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo apr 15, 2007 4:14 pm

Als middenvelder bij Rangers was het absoluut een goede speler. Dynamische jongen met techniek, zo iemand zou voor elke club in Nederland een aanvulling zijn geweest.
Punt is dat Gio de laatste jaren niet meer die speler was maar bekend is als het 'lek van Barça'.

Ik hoop dus ook dat hij blijft, ik vind het al zo jammer dat frank rijkaard ontdekt heeft dat zijn beste positie stoel 12b rij14 is. :sad:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 15, 2007 4:16 pm

Bij Feyenoord zal hij ongetwijfeld op het middenveld gaan spelen, RGB.
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo apr 15, 2007 5:09 pm

Ongetwijfeld, maar dat maakt hem niet ineens weer dezelfde speler. Ik zie PSV trouwens wel in staat om hem aan te trekken als linksback.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo apr 15, 2007 5:27 pm

joey schreef:Bij Feyenoord zal hij ongetwijfeld op het middenveld gaan spelen, RGB.
ja, maar naast de guzman/bruins en hofs zal dat feyenoord niet sterker maken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 15, 2007 6:55 pm

Ik hoop overigens dat het netwerk van Van der Zee ons niet alleen hier en daar een topspeler oplevert, maar ons ook behoedt van aankopen als Ogararu. Ik zat gisteren weer eens naar Jesus Palacios van Tigres te kijken. Ik zal niet beweren dat hij fantastisch kan verdedigen (zo heeft hij vaak moeite in evenwicht te blijven), maar hij is drie jaar jonger, sneller, sterker aan de bal, positioneel beter, heeft een betere timing en is gecontreerder dan Urby, kan zowel linksback, rechtsback en aan de buitenkant op het middenveld spelen en zal geen 4 miljoen hoeven kosten, lijkt mij.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo apr 15, 2007 11:12 pm

Jöhnk schreef:Ik stel voor dat HTC voorlopig onder curatele gesteld wordt vwb. het aankoopbeleid.
en wat dacht je van alle gelijke spellen zoals RKC uit... en excelsior thuis X'C
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 16, 2007 12:44 pm

Kan dit ergens anders?

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2007 1:01 pm

Thomas schreef:Ik hoop overigens dat het netwerk van Van der Zee ons niet alleen hier en daar een topspeler oplevert, maar ons ook behoedt van aankopen als Ogararu. Ik zat gisteren weer eens naar Jesus Palacios van Tigres te kijken. Ik zal niet beweren dat hij fantastisch kan verdedigen (zo heeft hij vaak moeite in evenwicht te blijven), maar hij is drie jaar jonger, sneller, sterker aan de bal, positioneel beter, heeft een betere timing en is gecontreerder dan Urby, kan zowel linksback, rechtsback en aan de buitenkant op het middenveld spelen en zal geen 4 miljoen hoeven kosten, lijkt mij.
Vind je hem beter als Urby?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 16, 2007 1:04 pm

Dan nog. Dan kun je beter investeren op posities waar we het echt nodig hebben.

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2007 1:05 pm

Als ie beter is dan Urby zou ik die Roemeen verkopen en die gast van Thomas rechtsback zetten. Dan pass je het team maar aan aan de 2 aanvallende backs.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 16, 2007 1:08 pm

Kan, maar ga je dan ook nog met drie man voorin spelen? Zo niet, dan dank je De Mul dus af.

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2007 1:15 pm

3 man voorin kan best. Perez Babel en Huntelaar.
De Mul is niks
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 16, 2007 1:22 pm

Kan, maar dan krijg je wel een erg krom middenveld. Davids is toch op zijn best als hij iemand op het middenveld kan ontlasten en je kunt dan eigenlijk niet nog een aanvallende speler opstellen. Tenzij die rechtsback van Thomas ook in de rol van Ooijer kan spelen, natuurlijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 16, 2007 2:51 pm

Rishi schreef:
Thomas schreef:Ik hoop overigens dat het netwerk van Van der Zee ons niet alleen hier en daar een topspeler oplevert, maar ons ook behoedt van aankopen als Ogararu. Ik zat gisteren weer eens naar Jesus Palacios van Tigres te kijken. Ik zal niet beweren dat hij fantastisch kan verdedigen (zo heeft hij vaak moeite in evenwicht te blijven), maar hij is drie jaar jonger, sneller, sterker aan de bal, positioneel beter, heeft een betere timing en is gecontreerder dan Urby, kan zowel linksback, rechtsback en aan de buitenkant op het middenveld spelen en zal geen 4 miljoen hoeven kosten, lijkt mij.
Vind je hem beter als Urby?
Nee, maar hij kan zich wel beter aan z’n verdedigende taken houden (alleen positioneel gezien dan) en speelt geconcentreerder. Hij is vrij secuur in de passing en heeft meer voetballende kwaliteiten dan Ogararu. Maar het is eigenlijk ook weer zo’n back/halve middenvelder. Hij speelt ook geregeld op het middenveld.

Het ging me daarom ook meer om het voorbeeld. Ik vind Ogararu een vrij nutteloze en peperdure aankoop. Dat moet je met de juiste kennis en dus meer vergelijkingsmateriaal kunnen voorkomen.
Bertje schreef:Kan, maar dan krijg je wel een erg krom middenveld. Davids is toch op zijn best als hij iemand op het middenveld kan ontlasten en je kunt dan eigenlijk niet nog een aanvallende speler opstellen. Tenzij die rechtsback van Thomas ook in de rol van Ooijer kan spelen, natuurlijk.
Nee, dat zie ik niet voor me. Hij zou niet als bijsluitende back kunnen acteren en tegelijk goed in kunnen schuiven.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » ma apr 16, 2007 2:56 pm

Alleen al om ze een hak te zetten zou ik het lachen vinden als Gio naar Ajax komt!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 18, 2007 10:06 am

Thomvak425 schreef:Alleen al om ze een hak te zetten zou ik het lachen vinden als Gio naar Ajax komt!
Echt waar? Laten we liever spelers halen die we nodig hebben. Een goede rechtermiddenvelder zou welkom zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten