Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za mei 03, 2008 9:05 am

Anderlecht legt Suarez voor vijf seizoenen vast
02/05/2008 23:01

Anderlecht heeft opnieuw een Argentijnse speler vastgelegd. De negentienjarige aanvaller Matías Suarez wordt overgenomen van Belgrano. Hij tekende voor vijf seizoenen in Brussel.

Suarez is bezig aan zijn tweede seizoen in de hoofdmacht van Belgrano. Hij speelde tot nu toe 46 competitiewedstrijden en scoorde tien keer. Na Lucas Biglia, Nicolas Frutos en Nicolas Pareja wordt hij de vierde Argentijn in de selectie van Anderlecht.

De Brusselse club verzekerde zich voor het komende seizoen ook van de diensten van Aleksandr Jakovenko. De twintigjarige Oekraïner werd sinds de winterstop gehuurd van RC Genk. Anderlecht lichtte de optie in de overeenkomst met de middenvelder, die daardoor nog een jaar in het paars-witte shirt zal spelen.
Het zal toch niet...... :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 03, 2008 1:10 pm

Peter schreef:Die conclusie is er niet gemaakt. Ik geef alleen mijn zorg dat het verrekte lang duurt voordat we een verdediger presenteren. In principe hebben we hier al 2 jaar de tijd voor. Nu weet ik dat vGeel er niets aan gedaan heeft, waardoor vBasten dus op eigen houtje moet/moest opereren. Hopelijk slaagt hij daar in, al vind ik de contractverlenging van Colin wat dubieus in deze. Als men op zoek is naar meerdere versterkingen, dan zou het contract van Colin niet verlengd hoeven te worden.
Wat ik dus wil zeggen is dat er uit de berichten in de media in 99 procent van de gevallen weinig op te maken valt. In Brazilië hoort een journalist dat Ajax op de tribune zit bij Cruzeiro. Hij heeft echter geen idee voor wie. En omdat 'Ajax keek naar Cruzeiro' geen geweldige headline is maakt hij er zelf van dat Ajax naar Marcelo Moreno kwam kijken. De krant moet immers ook vol. Misschien zat Ajax daar wel voor een verdediger...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mei 03, 2008 1:32 pm

Zou kunnen, maar heeft Cruzeiro dan ook daadwerkelijk interessante verdedigers? Antônio Marcos da Silva Filho en Giovanny Espinoza zijn al 30 dus die zullen het niet zijn. Thiago Martinelli is ook al wat ouder zie ik. Ramires is een verdedigende middenvelder. Léo Fortunato misschien?

Dat was even een zoektocht voor een niet-kenner, zeg. :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 03, 2008 1:35 pm

Thiago Heleno zou kunnen.

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 03, 2008 1:50 pm

Peter schreef:Zou kunnen, maar heeft Cruzeiro dan ook daadwerkelijk interessante verdedigers? Antônio Marcos da Silva Filho en Giovanny Espinoza zijn al 30 dus die zullen het niet zijn. Thiago Martinelli is ook al wat ouder zie ik. Ramires is een verdedigende middenvelder. Léo Fortunato misschien?

Dat was even een zoektocht voor een niet-kenner, zeg. :blush.gif:
Het gaat erom wat Thomas bedoelt he Peter. In dit geval gaat het dus niet om de verdedigers van Cruzeiro.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mei 03, 2008 2:05 pm

Nee, maar de media weet altijd nog wel wat de interessante spelers zijn, natuurlijk. Zoals ik al eerder aangeef is het logisch dat als Gerrie Muhren op de tribune zit bij VVV-Heerenveen er al gauw een berichtje komt dat hij daar zit voor Amrabat of Sulejmani.

Maar laten we maar hopen dat er binnenkort een verdediger bij komt. Daar kijk ik nou echt eens naar uit, want sinds het aantrekken van Stam hebben we dat niet meer meegemaakt.

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 03, 2008 2:16 pm

Klopt. Hebbie helemaal gelijk in!
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za mei 03, 2008 11:20 pm

Thomas schreef:Thiago Heleno zou kunnen.
Ik ben niet gecharmeerd van Thiago Heleno. Hij wordt vaak genoemd onder de supporters, vooral op verschillende fora's. Natuurlijk wel een fysiek sterke verdediger, maar voetballend is het allemaal erg beperkt. Het is vaak de bal blindelings de lucht in roeien. In ieder geval geen Ajax niveau/verdediger.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za mei 03, 2008 11:28 pm

Wat ik dus wil zeggen is dat er uit de berichten in de media in 99 procent van de gevallen weinig op te maken valt. In Brazilië hoort een journalist dat Ajax op de tribune zit bij Cruzeiro. Hij heeft echter geen idee voor wie. En omdat 'Ajax keek naar Cruzeiro' geen geweldige headline is maakt hij er zelf van dat Ajax naar Marcelo Moreno kwam kijken. De krant moet immers ook vol. Misschien zat Ajax daar wel voor een verdediger...
De kans is natuurlijk groot dat Ajax voor hem kwam.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 04, 2008 4:37 am

Dat ligt er aan hoe groot men de kans acht dat Huntelaar weggaat...

Ik zie trouwens dat ik me eerder wat ongelukkig uitliet, maar ik zou Marcelo Moreno weldegelijk een goede aankoop vinden.
D_skilled schreef:
Thomas schreef:Thiago Heleno zou kunnen.
Ik ben niet gecharmeerd van Thiago Heleno. Hij wordt vaak genoemd onder de supporters, vooral op verschillende fora's. Natuurlijk wel een fysiek sterke verdediger, maar voetballend is het allemaal erg beperkt. Het is vaak de bal blindelings de lucht in roeien. In ieder geval geen Ajax niveau/verdediger.
Was ook maar een voorbeeldje.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 9:59 am

Ik zie trouwens dat ik me eerder wat ongelukkig uitliet, maar ik zou Marcelo Moreno weldegelijk een goede aankoop vinden.
Waarom zou je Marcelo Moreno een goede aankoop vinden?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 10:15 am

Ajax wil Huth en Antunes aantrekken

De Portugese krant A Bola en diverse Engelse media melden dat Ajax komende zomer gaat proberen Robbert Huth (Middlesbrough) en Antunes (AS Roma, gehuurd van Pacos de Ferreria) lost te weken. De twee verdedigers moeten bij Ajax het gat in de verdediging dichten. Centrale verdeiger Huth en linksachter Antunes zullen met Bruno Silva en Thomas Vermaelen de defensie vormen bij Ajax.

Robbert Huth ging in 1999 van FC Union Berlin naar Chelsea en ging in de zomer van 2006 naar Middlesbrough. De 23-jarige verdediger kan voor 5 miljoen vertrekken bij Middlesbrough. Linksachter Antunes is eigendom van Pacos de Ferreira, maar gehuurd door AS Roma. Gezien concurrentie zou de linksback eerder naar Ajax willen.

John Heitinga vertrekt komende zomer naar Atletico Madrid en Jan Vertonghen is méér een middenvelder. Urby Emanuelson laat als verdediger te veel steekjes vallen.

Bron: AS
Hier zou ik niet blij van worden, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo mei 04, 2008 10:19 am

Lijkt me onzin gezien de bron en de sowieso verzonnen laatste alinea. Het is de laatste dagen even wat stil op het geruchtenfront, dus dan zijn er weer genoeg mannetjes om vaag bekende spelers aan Ajax te linken. Totdat een wat betrouwbaarder medium of één van de 'insiders' iets meldt, lijkt het me zinloos over dit soort namen te praten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 04, 2008 10:21 am

Online is er iig niets te vinden op A Bola.

Antunes kan ik moeilijk beoordelen. Jongen speelt bijna nooit, omdat Tonetto erg sterk speelt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 04, 2008 10:22 am

Die Antunes herinner ik me als een heel licht mannetje. Hopelijk is het onzin.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mei 04, 2008 10:28 am

Misschien dachten ze Huth, He , dicht die Hut :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mei 04, 2008 11:01 am

--------------------------------------------------------------------------------
Ajax-scout aanwezig bij NAC - FC Twente
--------------------------------------------------------------------------------
4 mei 2008
Gerrie Mühren was afgelopen zaterdag te gast bij de play-offwedstrijd NAC Breda - FC Twente (1-5). De scout van Ajax was daar naar alle waarschijnlijkheid om de verrichtingen van Twente-verdediger Douglas Franco Teixeira te volgen. Afgelopen week waren er al geruchten dat Ajax de Braziliaan als opvolger van Johnny Heitinga wil contracteren.

Het heeft daarbij echter wel concurrentie van Schalke 04. De nieuwe trainer van de Duitsers en tevens de huidige coach van FC Twente, Fred Rutten, zou de Braziliaan mee willen nemen naar Gelsenkirchen.
AOL

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 11:06 am

Klaas-Jan Huntelaar is in afwachting van een aanbieding van Barcelona. De aanvaller van Ajax verwacht deel uit te maken van de stroom van nieuwe spelers volgend seizoen in het Camp Nou.

Bron: Sport
Lijkt mij dat Huntelaar eerst de aanbiedingen van een topclub wil bekijken, alvorens hij bij Ajax tekent. Ik ga er nog steeds van uit dat Huntelaar niet bij tekent.
Laatst gewijzigd door D_skilled op zo mei 04, 2008 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martin Eden
Berichten: 53
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 6:51 pm

Bericht door Martin Eden » zo mei 04, 2008 11:30 am

Dat laatste is toch oud nieuws van enkele weken terug? Of heeft de selectie vrij op de dag dat AJAX tegen Heerenveen aan moet treden?
At the moment he knew, he ceased to know.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 11:44 am

Martin Eden schreef:Dat laatste is toch oud nieuws van enkele weken terug? Of heeft de selectie vrij op de dag dat AJAX tegen Heerenveen aan moet treden?
Ja, Oeps. Had niet naar de datum gekeken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 04, 2008 9:10 pm

Nou ja. In ieder geval wat geruchten over de aankoop van verdedigers! :headbang.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma mei 05, 2008 11:02 am

Deze naam is hier een paar keer genoemd:
Dirar ziet toekomst in Eredivisie

Nabil Dirar vertrekt aan het eind van het seizoen bij KVC Westerlo. De aanvaller wordt gevolgd door onder meer Anderlecht, Standard Luik en Club Brugge, maar denkt aan een avontuur in de Eredivisie.
Inmiddels heeft ook Ajax haar interesse in Dirar kenbaar gemaakt. "Ik heb nog geen nieuwe club, maar er is interesse uit veel hoeken. In België van Anderlecht, Standard Luik en Club Brugge, maar ik verkies het buitenland en dan vooral de Nederlandse competitie", aldus de Marokkaan tegenover het Gazet van Antwerpen.

Dirar vertrekt in ieder geval naar een club die Europees voetbal zal spelen. "Europees voetbal is een belangrijk item als ik straks onderhandel. Na de laatste match tegen Club Brugge wil ik snel een doorbraak."
VoetbalPrimeur
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma mei 05, 2008 6:58 pm

'Ajax bekijkt Douglas'Door Leon Voskamp
Maandag, 05 mei 2008, 19:10

Ajax heeft serieuze belangstelling voor FC Twente-verdediger Douglas. Volgens TC Tubantia zat een delegatie van de Amsterdamse club zaterdag voor hem op de tribune tijdens het uitduel bij NAC Breda.

Douglas ontwikkelt zich sterk in Enschede. De 20-jarige verdediger is zowel verdedigend als aanvallend sterk en speelde zich daardoor in de kijker van verschillende clubs.
voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di mei 06, 2008 1:58 am

Ik mag toch hopen dat Douglas niet in de beginfase van de scoutingstraject zit. Sowieso moet een binnenlandse scout moeiteloos de kwaliteiten en verbeterpunten kunnen opsommen van een eredivise-speler.

De wedstrijd van gisteravond bewees voorts andermaal dat Ajax een lading (minimaal nog 5 versterkingen) aankopen om de selectie op peil te krijgen. Om het aantal Ajax-waardige spelers in huidige selectie te tellen, heb je echt geen telraam nodig.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 8:59 am

Ik mag toch hopen dat Douglas niet in de beginfase van de scoutingstraject zit.
Ajax is overvallen door het vertrek van Heitinga, Starring. :hypocrite.gif:

Gesloten