Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 11:29 am

wimpey schreef:
Dat geklep over Nederlands talent en 'het Nederlands voetbal' is vermoeiend. Je bent een club die een zo goed mogelijk eerste team op de been moet brengen.
...volgens bepaald principes en volgens een bepaalde filosofie. Daarvoor zijn wij Ajax en geen een of ander identiteitsloze voetbal vereniging.

Theoretische vraag: stel we hebben opeens wel bergen met geld en kunnen met de grote jongens concurreren en zodoende een heel selectie bij elkaar kopen van de allerbeste spelers ter wereld. Zou jij daar trots op zijn? Zou jij daar iets mee hebben? Ik niet, namelijk. Helemaal niet zelfs. Ik vraag me ook altijd af waar fans van Real of City nou eigenlijk trots op zijn als ze een keer winnen. Waar juichen ze voor? Wat heeft jouw club nou werkelijk gedaan wat je trots maakt? Meer geld uitgegeven dan een andere zielloze club?
wimpey schreef:Probleem lijkt me niet dat talent er niet is, maar dat het óf niet wordt opgemerkt óf dat er met talent in de opleiding niet goed wordt gewerkt.
Op basis waarvan stel je dit? Vind jij dat er ten alle tijden net zoveel talent aanwezig is? Dat mindere lichtingen niet bestaan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » vr mei 17, 2019 11:35 am

Stel, we zeggen dat een topspeler uit de jeugd iemand is die de doorbraak maakt en het vervolgens volhoudt op de internationale top voor, zeg maar, 8 tot 10 jaar of zo. Als we puur kijken naar spelers die zijn doorgebroken na 2000 dan kom ik op Vaart, Blind, Nigel de Jong, Sneijder, Vertonghen, Eriksen, Alderweireld. Vier Nederlanders, aangevuld met drie buitenlanders. Een prima verhouding. En Alderweireld heeft X X X op zijn arm getatoeëerd, dus we kunnen moeilijk zeggen dat hij geen binding heeft met de club. Misschien kan je ook Pienaar er bij tellen als je Ajax Cape Town meetelt als 'eigen kweek'. Maar ik geloof dat hij wat later bij Ajax Cape Town kwam. Op de tweede rang heb je de subtoppers Heitinga, Vermaelen, Klaassen, Van der Wiel, Stekelenburg, Vermeer, enz.

Eigenlijk loopt de Ajax jeugd prima, maar ja, als de beste spelers op hun 19e of 21e al vertrekken dan kan je niet verwachten dat je opleiding dat continu bijhoudt. Dat kan niet. Het is eigenlijk een wonder dat we de halve-finale hebben gehaald. Dit jaar was, denk ik, een samenloop van omstandigheden. Toevallig een hele goede lichting uit de jeugd, Ziyech die onverwacht nog een jaar bleef, en een Tadic die gewoon uit de lucht komt vallen. Overmars en Sar willen dat natuurlijk allemaal claimen als eigen doen, maar na bijna 30 jaar Ajax te hebben gevolgd weet ik gewoon dat het soms loopt of niet loopt en dat het eigenlijk niet uitmaakt wie er aan het roer is. De mensen aan het roer moeten gewoon dingen niet verklootten, en de club en opleiding zijn ding laten doen. Ze moeten niet gaan denken dat ze tovenaars zijn.

Ik verwacht dat we weer afdalen naar de Europese subtop en dat het weer een lange tijd zal zijn voordat we kans maken op een CL finale. Dat is heel jammer, maar ook geen schande gezien de leegverkoop en het grote geld in het hedendaagse voetbal. Als we weer ver komen in de Champions League, dan zie ik dat als een bonus. Ik stel geen te hoge verwachtingen in, zo als men dat deed in de periode 1997-2000 omdat het allemaal niet op 1995 leek.

Kort samengevat: 96e fokking minuut...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 17, 2019 12:29 pm

Mr. Ajax schreef: Theoretische vraag: stel we hebben opeens wel bergen met geld en kunnen met de grote jongens concurreren en zodoende een heel selectie bij elkaar kopen van de allerbeste spelers ter wereld. Zou jij daar trots op zijn? Zou jij daar iets mee hebben?
Ik steek n.b. een heel verhaal af over opleiden. Keer op keer. Waarom dat m.i. ten allen tijde op 1, 2 en 3 moet staan bij Ajax. Ook (en vooral) na zo'n incidenteel topseizoen en in tijden dat geld geen rol speelt.
Op basis waarvan stel je dit? Vind jij dat er ten alle tijden net zoveel talent aanwezig is? Dat mindere lichtingen niet bestaan?
Een indicatie is dat ze momenteel AZ leeg plukken. Ergo: talent uit regio A'dam verkoos AZ boven Ajax en dat moet nu terug gedraaid worden. Een andere indicatie is het technisch (on)vermogen van jongens als De Wit, Botman, Kemper, ter Heide en het niveau van jeugdaankopen. De meesten zijn alweer weg naar hun geboorteland, maar je zit nog opgezadeld met Jensen, die Zuidafrikanen, Pereira. Je hebt dus het probleem dat matige buitenlanders worden aangetrokken, zodat wellicht betere spelers voor bijv. AZ kiezen.

Kijk, jeugdspelers komen nú graag van AZ naar Ajax. De aantrekkingskracht van Ajax-1 is de oorzaak. Wanneer je straks weer een 'gewoon' seizoen hebt, dan blijft zo'n kind wellicht liever bij AZ. Ergo: je moet er ten allen tijde voor zorgen dat je de beste opleiding van minimaal de Benelux hebt. Dus: een visionair als HJO, de beste jeugdscouts, de beste trainers en de beste (innovatieve) begeleiding. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat Ajax qua opleiding momenteel 'leading' is. Terwijl daarin leading zijn veel makkelijker te realiseren is dan qua 1e team leading zijn. Hetgeen wél gelukt is.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 12:37 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Theoretische vraag: stel we hebben opeens wel bergen met geld en kunnen met de grote jongens concurreren en zodoende een heel selectie bij elkaar kopen van de allerbeste spelers ter wereld. Zou jij daar trots op zijn? Zou jij daar iets mee hebben?
Ik steek n.b. een heel verhaal af over opleiden. Keer op keer. Waarom dat m.i. ten allen tijde op 1, 2 en 3 moet staan bij Ajax. Ook (en vooral) na zo'n incidenteel topseizoen en in tijden dat geld geen rol speelt.
Maar je stelt ook dat "Je bent een club die een zo goed mogelijk eerste team op de been moet brengen." Dat ligt dus, zoals wel vaker, iets genuanceerder.
wimpey schreef:Een indicatie is dat ze momenteel AZ leeg plukken. Ergo: talent uit regio A'dam verkoos AZ boven Ajax en dat moet nu terug gedraaid worden.
Dat lijkt me ook een stelling die op weinig kennis van zaken gebaseerd is. Misschien vond Ajax die jongens vroeger (nog) niet goed genoeg? Weet jij veel of die jongens voor Ajax hadden gekozen als Ajax ze ook had benaderd? Sterker nog, het lijkt me dat er niet heel veel jonge talenten zijn die AZ boven Ajax verkiezen als de kans zich voordoet. En niet alleen vanwege dit fantastisch seizoen, maar gewoon omdat we de grootste en meest aansprekende club van het land zijn. Met een befaamde jeugdopleiding (los van wat wij er nu van vinden).
wimpey schreef:je moet er ten allen tijde voor zorgen dat je de beste opleiding van minimaal de Benelux hebt. Dus: een visionair als HJO, de beste jeugdscouts, de beste trainers en de beste (innovatieve) begeleiding.
Dat ben ik 100% met je eens. En er zullen vast wel een hoop dingen beter kunnen en moeten. Maar welke club brengt meer en betere talenten voort dan wij? Zo slecht zal het allemaal ook wel niet zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 17, 2019 12:54 pm

Mr. Ajax schreef: Dat lijkt me ook een stelling die op weinig kennis van zaken gebaseerd is. Misschien vond Ajax die jongens vroeger (nog) niet goed genoeg? Weet jij veel of die jongens voor Ajax hadden gekozen als Ajax ze ook had benaderd? Sterker nog, het lijkt me dat er niet heel veel jonge talenten zijn die AZ boven Ajax verkiezen als de kans zich voordoet. En niet alleen vanwege dit fantastisch seizoen, maar gewoon omdat we de grootste en meest aansprekende club van het land zijn. Met een befaamde jeugdopleiding (los van wat wij er nu van vinden).
Leg mij dan eens uit waarom Ajax jarenlang energie in De Wit, Botman e.c. steekt. Terwijl die overduidelijk kwaliteit missen.

Als buitenstaander stel ik vast dat er aan geld geen gebrek is, maar dat dat geld niet overal even zinvol wordt gebruikt. Dat geldt zowel voor de opleiding (met bovengenoemde spelers en een trits aan zinloze buitenlandse aankopen) als voor Ajax-1. Ajax pompt 20 M in de aankoop van Kristensen, Labyad, Magallan. Spelers aan wie je hoegenaamd niets hebt gehad.

Dat toont m.i. aan dat het latje niet hoog genoeg ligt. Juist na zo'n seizoen moet je inzoomen op hetgeen er niet goed gaat, want schouderklopjes ontvangt men bij Ajax genoeg. We mogen blij zijn met het kritische voetbaldier Ten Hag. Die ziet doorgaans het juiste perspectief (z'n interviews lezende). Hopelijk luistert de directie naar hem.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » vr mei 17, 2019 1:18 pm

Wat jij eigenlijk zegt en bedoeld is dat AJAX eerder talenten die geen progressie meer tonen moet wieberen, vervolgens blijkt dan weer dat die talenten de vervolg stap op wat latere leeftijd toch nog maken en kan het gepiep dat we talenten te vroeg afschrijven weer los barsten.

Donny van de Beek heeft jaartje of wat in de schaduw van Klaassen gestaan, en eigenlijk breekt hij dit jaar pas definitief door ... Die zou er onder Wimpey niet meer bij AJAX zijn geweest ...

Ik vind het dat wij zo aan de zijkant wel heel makkelijk lullen hebben hé .. Ik bedoel als je Bazoer met momenten ziet spelen had die dus wat meer tijd moeten hebben, in ieder geval anders benadert moeten worden.Maar dan nog, niemand kan in het hoofd van spelers kijken hé ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2019 1:27 pm

Dat ze tijd nodig hebben en dat je spelers niet te vroeg moet afschrijven oke... Maar dat EtH gebruik moet maken van die jongens zegt genoeg..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 17, 2019 2:00 pm

999 schreef: Donny van de Beek heeft jaartje of wat in de schaduw van Klaassen gestaan, en eigenlijk breekt hij dit jaar pas definitief door ... Die zou er onder Wimpey niet meer bij AJAX zijn geweest ...
:confused.gif:

Bij hem is het traject juist goed gegaan. Kwam er 2015 bij Ajax-1 bij, 2016 kreeg ie meer speeltijd, 2017 basisspeler. Maar vd Beek heeft dan ook het talent.

Het latje moet juist omhoog, in de zin dat je geen tijd en geld steekt in de categorie De Wit, Botman enerzijds, Kristensen, Magallan anderzijds. Ik vind dat men bij Ajax kritisch moet zijn richting opleiding en scouting. Dat er wat mis gaat is onvermijdelijk, maar er gaat eigenlijk best veel mis. Ajax steekt veel geld in spelers die het niveau niet hebben. Dat geld kun je beter in je infrastructuur steken, zodat de kans op missers qua spelers geringer wordt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » vr mei 17, 2019 2:01 pm

Donny van de Beek heeft jaartje of wat in de schaduw van Klaassen gestaan, en eigenlijk breekt hij dit jaar pas definitief door ... Die zou er onder Wimpey niet meer bij AJAX zijn geweest
Het is moeilijk. Ik weet nog van na de leegverkoop van jonge spelers na 1995 (waarvan veel voor niets vertrokken) dat de club heeft besloten om bijna iedereen van de A1 een contract van vijf jaar te geven. Maar dat bleek achteraf financieel niet houdbaar, dus daarna heeft men moeten kiezen.

Maar als Donny's en Frenkie's nu 80 miljoen euro opleveren in deze gekke tijden van grote geld, misschien dat het straks weer financieel houdbaar is om iedereen van de A1 lang vast te binden. Geef de top 10 spelers van elke lichting 200.000 per jaar voor vier jaar, wat neerkomt op een investering van 10*200.000*4 = 8 miljoen. Je hoeft maar 8 miljoen aan transfergeld binnen te halen van zo'n lichting en dan sta je al quitte.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 2:44 pm

wimpey schreef:Ik vind dat men bij Ajax kritisch moet zijn richting opleiding en scouting. Dat er wat mis gaat is onvermijdelijk, maar er gaat eigenlijk best veel mis. Ajax steekt veel geld in spelers die het niveau niet hebben. Dat geld kun je beter in je infrastructuur steken, zodat de kans op missers qua spelers geringer wordt.
Er gaat ook heel veel goed. Er is geen een andere club die met zoveel zelfopgeleide spelers de dubbel pakt(e) en de halve finales CL heeft bereikt. Onze talenten gooien hoge ogen en worden op internationale jeugd toernooien uitgekozen tot speler van het toernooi, zitten bij de nationale elftallen en ga zo maar door. Je moet je altijd willen verbeteren en kritisch blijven, maar daarbij ook realistisch analyseren hoe de zaken ervoor staan en niet doorslaan in het negatieve/positieve.

Verder is iedereen enorm slim achteraf. Zo'n Victor Jensen die nu lijkt te gaan floppen, maar dat werd door alles en iedereen als een uitzonderlijk talent gezien. Zo zeer dat Ajax er iets van 3,5 mio (!) voor uittrok. Helaas gaat het 'm niet worden, maar dat kan gebeuren. Dat weet je van tevoren natuurlijk niet. Ik vind het niet erg dat er af en toe een flop bij zit als er ook genoeg blijven doorstromen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2019 2:45 pm

Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 2:55 pm

Lionel schreef:Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?

Veel te lang geleden, maar dat is wat anders want je hebt het over het opleiden voor bepaalde posities. Dat het tegenvalt met de doorstroming vanuit de jeugd vind ik gewoon niet kloppen. Je hebt dit seizoen met De Ligt, Nous, Blind, Donny, Veltman, De Wit, Eiting Ekkelenkamp, Lang, Cerny Gravenberch in je selectie 11 spelers die vanuit de jeugd zijn doorgestroomd (jaja - Blind en Veltman is al een tijdje geleden en de laatste 6 hebben nog geen beslissende rol in het team/zijn nog niet doorgebroken/vul maar in). Maar de eerste 5 hebben zich als echte klasbakken bewezen en andere namen blijven aan de deur kloppen. Waarom wordt daar zo makkelijk overheen gekeken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » vr mei 17, 2019 2:55 pm

Lionel schreef:Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?
Kluivert. Aanvallende talenten zijn er wel geweest in de jeugd, maar zijn jammer genoeg vaak niet de slimste jongens en/of zitten bij de foute makelaar, waardoor ze al weg zijn voor hun 18e.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 17, 2019 3:00 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?

Veel te lang geleden, maar dat is wat anders want je hebt het over het opleiden voor bepaalde posities. Dat het tegenvalt met de doorstroming vanuit de jeugd vind ik gewoon niet kloppen. Je hebt dit seizoen met De Ligt, Nous, Blind, Donny, Veltman, De Wit, Eiting Ekkelenkamp, Lang, Cerny Gravenberch in je selectie 11 spelers die vanuit de jeugd zijn doorgestroomd (jaja - Blind en Veltman is al een tijdje geleden en de laatste 6 hebben nog geen beslissende rol in het team/zijn nog niet doorgebroken/vul maar in). Maar de eerste 5 hebben zich als echte klasbakken bewezen en andere namen blijven aan de deur kloppen. Waarom wordt daar zo makkelijk overheen gekeken?
5 van die jongens gaan het niet redden, 1 is nog een vraagteken. Vind ik vrij treurig hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 3:06 pm

Jinne schreef:
Lionel schreef:Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?
Kluivert. Aanvallende talenten zijn er wel geweest in de jeugd, maar zijn jammer genoeg vaak niet de slimste jongens en/of zitten bij de foute makelaar, waardoor ze al weg zijn voor hun 18e.

Klopt, die was ik ook vergeten. El Ghazi kwam er in de B bij en deed het nog aardig in het eerste. Gasten als Dilrosun, Malen, Hoever enzo hebben zelf besloten om weg te gaan.

Verder heeft Lionel Lang bijvoorbeeld ook al afgeschreven.

Maar Lionel, wat is er treurig aan? Wat verwacht je eigenlijk? Wil je jaarlijks 11 toppers uit eigen opleiding zien?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » vr mei 17, 2019 3:11 pm

Mr. Ajax schreef:Dat is me iets te makkelijk. Je hebt ook met mindere lichtingen te maken, daar heb je weinig controle over en dat kun je niet echt 'managen'. Dus zullen er situaties voorkomen waarin je minder doorstroming vanuit de jeugd krijgt als je een bepaalde niveau wilt vasthouden.
Vooropgesteld ben ik het met je eens dat je niet een elftal met 11 buitenlanders wilt. De vraag is: hoe ondervang je dit gevaar? Mijn idee blijft dat de eigen jeugd hier de sleutel is.

Natuurlijk heb je mindere lichtingen. Maar in het eerste speelt niet slechts één lichting. Van de Beek en De Ligt, om er twee te noemen, verschillen twee jaar in leeftijd en behoorden oorspronkelijk tot twee verschillende lichtingen.

Ajax speelt al zolang ik me herinner met eigen jeugd in het eerste elftal. Ook (of moet ik zeggen: juist) in de elftallen van hoog niveau speelde veel jeugd. Als je het niveau wilt vasthouden, is een focus op opleiding en doorstroming volgens mij erg belangrijk. We moeten nu niet ultra-korte-termijn gaan denken. Voor talenten als Gravenberch, bijvoorbeeld, moet ruimte blijven bestaan.
Hier zullen we niet uitkomen. Ik zeg er alleen weer bij - ik vind dat je het een tikkie demagogisch benadert en voor doet komen. Het is namelijk een stuk genuanceerder en binnen een bepaalde context gezegd. Het is natuurlijk niet zo dat Ajax nu 'op paspoort' gaat scouten; dus Nederlands en 27 jaar? Dan leggen we hem vast. Natuurlijk niet.
Hier hebben we het volgens mij al eerder over gehad. Ik zie een reëel risico op onderbewuste tunnelvisie als je dit soort accenten gaat leggen. Ze kwamen ook eerder uit bij Gudelj en Dijks na zo'n befaamde analyse, weet je nog?Het is extreem lastig om goeie spelers te kopen. Maak het nou niet nog moeilijker.

Overigens: ook als kwaliteit het uitgangspunt is zal Ajax Nederlanders blijven kopen. Het een sluit het ander niet uit.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » vr mei 17, 2019 3:18 pm

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?

Veel te lang geleden, maar dat is wat anders want je hebt het over het opleiden voor bepaalde posities. Dat het tegenvalt met de doorstroming vanuit de jeugd vind ik gewoon niet kloppen. Je hebt dit seizoen met De Ligt, Nous, Blind, Donny, Veltman, De Wit, Eiting Ekkelenkamp, Lang, Cerny Gravenberch in je selectie 11 spelers die vanuit de jeugd zijn doorgestroomd (jaja - Blind en Veltman is al een tijdje geleden en de laatste 6 hebben nog geen beslissende rol in het team/zijn nog niet doorgebroken/vul maar in). Maar de eerste 5 hebben zich als echte klasbakken bewezen en andere namen blijven aan de deur kloppen. Waarom wordt daar zo makkelijk overheen gekeken?
5 van die jongens gaan het niet redden, 1 is nog een vraagteken. Vind ik vrij treurig hoor.
Meh, kan gebeuren. Het zijn tenslotte gewone mensen allemaal, je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Het blijft jonge mensen. Tieners. Wij zijn toch allemaal tieners geweest? Je kan het niet forceren. Je kan er niet vanuit gaan dat zelfs de helft topvoetballer worden. Sommige halen het wel, sommige niet. Hoe goed dan ook de opleiding is, het gaat hier om gewone mensen zoals jij en ik. Het gaat niet om een fabriek waar breedbeeld TVs worden gemaakt. Ja, daar kan je er vanuit gaan dat als je het goed doet, dat 99.9% van de TVs die er uit komen aan de gewilde norm voldoen. TVs krijgen niet last van zware knieblessures, of gebrek aan motivatie, afleiding door mooie dame's, enz.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » vr mei 17, 2019 3:23 pm

bryan schreef:
Meh, kan gebeuren. Het zijn tenslotte gewone mensen allemaal, je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Het blijft jonge mensen. Tieners. Wij zijn toch allemaal tieners geweest? Je kan het niet forceren. Je kan er niet vanuit gaan dat zelfs de helft topvoetballer worden. Sommige halen het wel, sommige niet. Hoe goed dan ook de opleiding is, het gaat hier om gewone mensen zoals jij en ik. Het gaat niet om een fabriek waar breedbeeld TVs worden gemaakt. Ja, daar kan je er vanuit gaan dat als je het goed doet, dat 99.9% van de TVs die er uit komen aan de gewilde norm voldoen. TVs krijgen niet last van zware knieblessures, of gebrek aan motivatie, afleiding door mooie dame's, enz.
Het lastige is dat de vroegbloeiers de norm zijn. Jongens als Seedorf en De Ligt. Maar niet iedereen is zo. Er zijn ook laatbloeiers. En dan is het zonde om te zeggen dat die 'gefaald' hebben als ze op hun 20ste geen sleutelrol in het eerste hebben...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 17, 2019 3:30 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef:Dat is me iets te makkelijk. Je hebt ook met mindere lichtingen te maken, daar heb je weinig controle over en dat kun je niet echt 'managen'. Dus zullen er situaties voorkomen waarin je minder doorstroming vanuit de jeugd krijgt als je een bepaalde niveau wilt vasthouden.
Vooropgesteld ben ik het met je eens dat je niet een elftal met 11 buitenlanders wilt. De vraag is: hoe ondervang je dit gevaar? Mijn idee blijft dat de eigen jeugd hier de sleutel is.

Natuurlijk heb je mindere lichtingen. Maar in het eerste speelt niet slechts één lichting. Van de Beek en De Ligt, om er twee te noemen, verschillen twee jaar in leeftijd en behoorden oorspronkelijk tot twee verschillende lichtingen.

Ajax speelt al zolang ik me herinner met eigen jeugd in het eerste elftal. Ook (of moet ik zeggen: juist) in de elftallen van hoog niveau speelde veel jeugd. Als je het niveau wilt vasthouden, is een focus op opleiding en doorstroming volgens mij erg belangrijk. We moeten nu niet ultra-korte-termijn gaan denken. Voor talenten als Gravenberch, bijvoorbeeld, moet ruimte blijven bestaan.
Hier ben ik het allemaal mee eens. Maar ik herken ook helemaal geen ultra-korte-termijn denken in het beleid van Overmars.
Jöhnk schreef:Ze kwamen ook eerder uit bij Gudelj en Dijks na zo'n befaamde analyse, weet je nog?
Dat weet ik nog heel goed, maar dat was in een andere tijd, in een andere structuur, met een ander beleid en met andere mensen aan het roer (dan heb ik het vooral over De Boer en in mindere mate Bergkamp). Ik zie niet wat Dijks en Gudelj met de laatste uitspraken van Overmars - die sowieso flink uit hun verband worden getrokken - te maken hebben.

Over de hele linie doet Overmars het sinds de structuur- en koerswijziging het prima. Misperen in de vorm van Kristensen, Orejuela en Cassiera, maar daar tegenover staan voltreffers als Sanchez, Ziyech, Neres, Tagliafico, Blind en Tadic. En ook Huntelaar is een prima aankoop gebleken. Ten Hag en Schreuder ook een prima zet. We hebben veel meer 'gehad' aan de voltreffers dan dat we van de miskopen lijden. Ik ben dus vooral optimistisch gestemd wat dit betreft en zie geen reden tot het ietwat pessimistische houding die ik in je posts herken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 17, 2019 3:37 pm

Gelukkig veel betrouwbaar nieuws :hypocrite.gif: .
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door bryan » vr mei 17, 2019 3:41 pm

zeux schreef:
bryan schreef:
Meh, kan gebeuren. Het zijn tenslotte gewone mensen allemaal, je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Het blijft jonge mensen. Tieners. Wij zijn toch allemaal tieners geweest? Je kan het niet forceren. Je kan er niet vanuit gaan dat zelfs de helft topvoetballer worden. Sommige halen het wel, sommige niet. Hoe goed dan ook de opleiding is, het gaat hier om gewone mensen zoals jij en ik. Het gaat niet om een fabriek waar breedbeeld TVs worden gemaakt. Ja, daar kan je er vanuit gaan dat als je het goed doet, dat 99.9% van de TVs die er uit komen aan de gewilde norm voldoen. TVs krijgen niet last van zware knieblessures, of gebrek aan motivatie, afleiding door mooie dame's, enz.
Het lastige is dat de vroegbloeiers de norm zijn. Jongens als Seedorf en De Ligt. Maar niet iedereen is zo. Er zijn ook laatbloeiers. En dan is het zonde om te zeggen dat die 'gefaald' hebben als ze op hun 20ste geen sleutelrol in het eerste hebben...
Zeker weten. Diego Forlan tot zijn 23e nog bij Independiente, toen naar Man Utd en maar niet kunnen doorbreken, en op zijn 25e verkocht.

En daarna werd ie alsnog een van de beste voetballers ooit.

Zo kan het gaan.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » vr mei 17, 2019 4:56 pm

Ajaciedjuh schreef:Gelukkig veel betrouwbaar nieuws :hypocrite.gif: .
:smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr mei 17, 2019 7:46 pm

Terug naar het onderwerp dan maar:
Defensa y Justicia bevestigt overgang verdediger Martínez naar Ajax

Defensa y Justicia heeft vrijdag bevestigd dat Lisandro Martínez deze zomer de overstap maakt naar Ajax. De 21-jarige Argentijnse verdediger zal spoedig naar Amsterdam afreizen voor een medische keuring. Defensa y Justicia doet geen mededelingen over de transfersom en de contractduur, maar De Telegraaf meldde onlangs al dat Martínez ongeveer 7 miljoen euro moet kosten en voor drie of vier jaar tekent.

De krant meldde toen ook dat Ajax concurrentie had van River Plate en meerdere Mexicaanse clubs, maar dat directeur voetbalzaken Marc Overmars meteen op poleposition lag wat betreft het binnenhalen van Martínez. Martínez, die zowel in het centrum als op links kan spelen, eindigde dit seizoen met Defensa y Justicia knap als tweede in de hoogste Argentijnse competitie. Hij maakte in 25 wedstrijden twee doelpunten en gaf drie assists.

De 1,78 meter lange linkspoot debuteerde in maart in het nationale elftal. Hij mocht in zijn enige interland tot dusver, en bij de rentree van Lionel Messi, een helft meedoen in het verrassend met 3-1 verloren oefenduel met Venezuela.

Bron: nusport.nl
Nog even afwachten tot Ajax hier ook melding van maakt. Gezien zijn lengte zal hij voornamelijk als back worden gehaald. Op termijn de opvolger van Tagliafico dus.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » za mei 18, 2019 2:54 am

Lionel schreef:Maar dat doorstromen valt toch wel tegen, of niet soms? Wanneer hebben we voor het laatst een spits zien doorbreken? Of een vleugelspeler?
Kluivert brak toch wel door vorig jaar. En Dolberg het jaar daarvoor (maar is daarna weggezakt). Als je de nationale ploeg haalt en een EC finale speelt dan ben je best doorgebroken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Ajax Rules
Berichten: 31744
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajax Rules » za mei 18, 2019 8:29 am

Marillion schreef:Nog even afwachten tot Ajax hier ook melding van maakt. Gezien zijn lengte zal hij voornamelijk als back worden gehaald. Op termijn de opvolger van Tagliafico dus.
Van Gaal vond voor Ajax - Spurs dat Ajax een type Davids miste.

Je zou eventueel met Tagliafico op de plek van Frenkie kunnen spelen (Dus een middenveld Nico - Marin - Donny) en deze Martinez op linksback. Uiteraard is dat wel een heel andere invulling van je middenveld, maar dat gaat sowieso gebeuren.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie