Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 04, 2009 9:29 pm

Bodul is net geschorst geweest, daarvoor ook nog wat geblesseerd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 05, 2009 6:10 am

Marillion schreef:Geen idee, ik ken die jongen niet. Maar hij maakt regelmatig een doelpunt dus hij zal vast wel iets kunnen.

Koevermans hoeft voor mij ook niet persé te komen hoor. Alleen moeten we niet doen of die jongen er niets van kan. Hij maakt overal zijn doelpunten.
Koevermans vind ik echt enorm beperkt. Categorie behoorlijk overschat (samen met Berg en N'Kufo). In de Eredivisie alleen al lopen er genoeg betere aanvallers dan Koevermans: Suárez, Sulejmani, Lazovic, Cvitanich, Biseswar, Makaay, Arnautovic, Elia, Holman, Cissé, El Hamdaoui, Ari, Dembélé, Manco, Amoah. Van Beukering is ook niet echt minder en Van Wolfswinkel lijkt me op basis van wat korte wedstrijdbeelden ook een jongen die meer in z'n mars heeft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 9:38 am

Koevermans is een centrumspits. Het lijstje wat jij nu opnoemt bevat nogal wat andere type voetballers. Niet helemaal eerlijk om hem daarmee te vergelijken. Overigens mogen jongens als Lazovic, Elia, Holman, Cissé, Manco, Van Beukering, Biseswar en Van Wolfswinkel voorlopig slechts dromen van een doelpuntengemiddelde zoals dat van Koevermans. Iets wat zelfs ook geld voor een verder uitstekende speler als Dembélé.

Want dat is waarom je een speler als Koevermans interessant zou kunnen vinden. Hij maakt z'n doelpunten en het is geen jongen die meteen begint te muiten als hij een keer niet speelt. Het ging er hier ook om of hij eventueel een nuttige aankoop had kunnen zijn. Nou, als je een 2e spits in huis hebt die gewoon regelmatig zijn doelpunten maakt dan heb je het een stuk beter voor elkaar als dat Ajax het nu heeft.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do feb 05, 2009 11:19 am

Ik ben het helemaal met je eens Marillion :biggthumpup.gif:
Natuurlijk is Koevermans geen topper, maar hij heeft zeker kwaliteiten. Zelfs in de CL dit seizoen heeft hij 4 goals gemaakt, ondanks de waardeloze wedstrijden van PSV.

Als backup (bij een goed team dan, anders is hij basisspeler) is hij uiterst bruikbaar, ook omdat hij inderdaad niet snel zal zeuren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 11:21 am

O, dus je wilt graag dat Koevermans bij PSV blijft, Baseman? :hypocrite.gif:

Ik denk dat ze bij PSV een gat in de lucht springen als er een club komt die een fors bedrag neertelt voor deze speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do feb 05, 2009 11:23 am

Duh, PSV heeft een paar miljoen teveel betaald voor hem. Natuurlijk verkopen ze hem graag voor een aardig bedrag.

Maar als backup is hij bruikbaarder dan iemand als Lazovic.
Al moet PSV hem dan niet als eenzame spits gebruiken, zoals Stevens deed. Dat kan Koevermans nu eenmaal niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 11:25 am

Lazovic hadden ze allang buiten moeten schoppen. Een matige speler en nog een sfeerverpester ook. :excited.gif:

Koevermans kan niet zo bijzonder veel, hij is niet voor niets door Van Gaal te licht bevonden. Het is wel een aardige jongen die zich positief opstelt. Dat ben ik met je eens.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do feb 05, 2009 11:31 am

joey schreef:Koevermans kan niet zo bijzonder veel, hij is niet voor niets door Van Gaal te licht bevonden. Het is wel een aardige jongen die zich positief opstelt. Dat ben ik met je eens.
Nou ja, het verkopen van Koevermans heeft AZ toentertijd wel het kampioenschap gekost :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do feb 05, 2009 12:38 pm

Cedric van der Gun. Kent de club, ziet er nog jong uit en is in vorm en het is duidelijk dat we te weinig hebben geinvesteerd in de aanval dit seizoen.

Anders toch Perez. Derde maal moet toch scheepsrecht zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 12:43 pm

Perez? :baaa.gif:

Perez zit op zijn plek bij Twente. Een goede speler voor de subtop.

Van der Gun hoeft van mij ook niet. Die kan er niet zo heel veel van. Bovendien geniet de aanval wat mij betreft geen prioriteit. We hebben meer problemen achterin en op het middenveld.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do feb 05, 2009 1:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do feb 05, 2009 2:40 pm

Jinne schreef:Cedric van der Gun. Kent de club, ziet er nog jong uit en is in vorm en het is duidelijk dat we te weinig hebben geinvesteerd in de aanval dit seizoen.

Anders toch Perez. Derde maal moet toch scheepsrecht zijn.
Een fitte van der Gun is een prima speler, hij is alleen wat blessure gevoelig. Zijn 2e goal van gisteravond toont wel zijn klasse.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do feb 05, 2009 4:58 pm

Ik vond het altijd een leuke speler!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 05, 2009 5:01 pm

Ik vond het altijd een doodloper. Het ziet er aardig uit bij hem maar het rendement is laag.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 05, 2009 5:17 pm

Marillion schreef:Koevermans is een centrumspits. Het lijstje wat jij nu opnoemt bevat nogal wat andere type voetballers. Niet helemaal eerlijk om hem daarmee te vergelijken. Overigens mogen jongens als Lazovic, Elia, Holman, Cissé, Manco, Van Beukering, Biseswar en Van Wolfswinkel voorlopig slechts dromen van een doelpuntengemiddelde zoals dat van Koevermans. Iets wat zelfs ook geld voor een verder uitstekende speler als Dembélé.

Want dat is waarom je een speler als Koevermans interessant zou kunnen vinden. Hij maakt z'n doelpunten en het is geen jongen die meteen begint te muiten als hij een keer niet speelt. Het ging er hier ook om of hij eventueel een nuttige aankoop had kunnen zijn. Nou, als je een 2e spits in huis hebt die gewoon regelmatig zijn doelpunten maakt dan heb je het een stuk beter voor elkaar als dat Ajax het nu heeft.
Wat kan hij dan echt goed, behalve af en toe een goaltje maken? Hij kan niet koppen, hij is traag, motorisch gestoord, stijf rechts, maakt amper gebruik van z'n fysiek, kan niet met z'n rug naar de goal spelen en heeft weinig overzicht. Ik vind hem echt té beperkt.

Als je andere type aanvallers dan pure centrumspitsen overigens niet wil vergelijken, dan mag je natuurlijk ook niet naar het doelpuntengemiddelde wijzen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 05, 2009 11:59 pm

Zijn kwaliteit is voornamelijk doelpunten maken. Tja, misschien niet heel uitgebreid maar wel belangrijk. Inzaghi staat met een rondo ook steevast in het midden maar die schopt ook altijd de nodige doelpunten binnen. Toch makkelijk om zo iemand beschikbaar te hebben.

Koevermans is voetballend misschien niet sterk maar doelpunten heeft hij overal gemaakt. Zijn er betere spitsen te vinden? Absoluut. Maar hij kan wel een nuttige selectiespeler zijn. Da's mijn hele punt.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 2:09 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 2:11 pm

Als je nu gewoon even kijkt hoe de discussie over Koevermans is begonnen dan kun je het antwoord op die vraag ook lezen.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 2:14 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 2:16 pm

Vedette-10- schreef:En denk je dat PSV heel vriendelijk hem aan Ajax cadeau doet?
Marillion schreef:Koevermans is best een nuttige selectiespeler zolang hij er maar vrede mee heeft dat hij geen vaste basisspeler is. Ik kan me alleen niet zo snel voorstellen dat PSV hem voor een prikkie laat gaan want ze hebben toch best stevig voor hem betaalt als ik me niet vergis. En bovendien is hij voor hun net zo bruikbaar als hij voor ons zou kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 2:18 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr feb 06, 2009 2:21 pm

Simpel, omdat Gaizka de naam Koevermans noemde. Als jij nou V.Wolfswinkel noemt kunnen we het daar ook over hebben.

Ik heb die jongen alles bij elkaar nog geen 10 minuten aan het werk gezien dus mij zul je niet over 'm horen.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr feb 06, 2009 2:23 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 07, 2009 3:59 pm

AZ biedt Schaars nieuw contract

AZ wil graag verder met Stijn Schaars. De koploper in de Eredivisie heeft de middenvelder een nieuw contract aangeboden. Het huidige contract loopt in 2010 af.
Technisch directeur Marcel Brands wilde tegen Sportweek geen uitlatingen doen over de lengte van het nieuwe contract. Wel meldde hij dat de international belangrijk is voor de club. ,,Het is onze intentie om nog jaren met hem door te gaan."
knvb.nl

Hup Ajax, spring ertussen. Doe Schaars een aanbieding die hij niet kan weigeren. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za feb 07, 2009 4:43 pm

Schaars komt never nooit naar Ajax. Helaas.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie