Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » di jun 30, 2009 9:54 am

Jöhnk schreef:Voor 2 miljoen zou ik daar ook wel wat willen trainen. :smallgrin.gif:
Exact. :smallgrin.gif:

Het is pas juni, Elia heeft geen haast. Twente heeft ook geen haast, want dat krijgt al geld binnen voor Arnautovic.

@Toppie: probleempje is, dat er eerst een club moet komen die dertig miljoen wil betalen voor Suarez.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Jöhnk » di jun 30, 2009 10:05 am

Ajax onderhandelt nog steeds over Elia

AMSTERDAM - Een gesprek tussen de directies van Ajax en FC Twente over een mogelijke transfer van Eljero Elia heeft maandag niets opgeleverd. De Amsterdammers proberen de flankspeler over te nemen van de concurrent, maar treffen in FC Twente een starre onderhandelingspartner.

Het touwtrekken om de 22-jarige voetballer, die afgelopen seizoen werd uitgeroepen tot het grootste talent van de eredivisie, begon al in december vorig jaar. Ajax hikte destijds aan tegen de transfersom van tien miljoen euro en gaf in de winterstop prioriteit aan het kopen van verdediger Rob Wielaert, ook een speler van FC Twente.

Kort daarna tekende Elia een nieuw contract bij zijn huidige werkgever, waarbij volgens Elia de afspraak werd gemaakt dat hij deze zomer door FC Twente zou worden verkocht. Na de laatste thuiswedstrijd van Twente tegen AZ zei Elia: ''Ik richt me op de bekerfinale tegen Heerenveen. Dat is mijn laatste wedstrijd voor deze club. Daarna zet ik alles op een rij en bepaal ik waar ik mijn carrière voortzet.''
Behalve Ajax en PSV waren ook het Duitse HSV en het Engelse Manchester City in de markt voor de linkerspits. HSV leek de beste papieren te hebben, vooral omdat trainer Martin Jol zich persoonlijk sterk maakte voor de komst van Elia. Alles werd anders toen Jol een maand geleden plotseling overstapte naar Ajax.

''Elia is een typische Ajaxspeler. Ik wilde hem naar HSV halen en ik wil hem nu graag bij Ajax hebben.'' Dat zei Jol vorige week op zijn eerste trainingsdag in Amsterdam. Op dat moment had Ajax per fax al een officieel bod uitgebracht op de aanvaller. Ook HSV mengde zich opnieuw in de strijd om Elia.

Ajax en HSV zouden bereid zijn ongeveer hetzelfde bedrag te willen betalen voor de kersverse international - tussen de acht en negen miljoen euro - maar het grootste struikelblok voor de verkopende club is de gespreide betalingsvorm die Ajax en HSV voorstaan: in twee of, liever nog, vier termijnen.

''We zijn geen bank,'' reageerde de voorzitter van FC Twente Joop Munsterman op die voorstellen.

Probleem is dat FC Twente een afspraak heeft met de gemeente Enschede dat de helft van de transferinkomsten wordt afgedragen als aflossing voor de lening die is afgesloten voor de verbouw van het stadion. Dat zou betekenen dat FC Twente in het beste geval - bij een betaling in twee termijnen - slechts twee miljoen euro onmiddellijk ter beschikking heeft om een van de beste spelers in de selectie te vervangen. Of eigenlijk nog minder, want ook ADO Den Haag, de vorige club van Elia, deelt nog mee in de transferopbrengsten.

Elia zelf heeft nog vakantie en kan niet veel meer doen dan afwachten. ''Aan de ene kant,'' zegt hij, ''moet Ajax het hele bedrag maar in een keer betalen als ze mij graag willen hebben.''

Maar voor de houding van FC Twente heeft Elia weinig begrip. ''Als ik zou bijtekenen, zou Twente me in de zomer verkopen, zo is me verteld. Dat was ook de reden dat ik een nieuw contract heb getekend. Maar die beloftes komen ze nu niet na. Ze willen het onderste uit de kan en doen overal moeilijk over. Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik nooit bijgetekend.''

Het gesprek gisteren tussen de directies van Ajax en FC Twente leverde geen opening op. Later op de dag ving ook een delegatie van Hamburger SV bot in Enschede.

Mocht het niet tot een overgang komen, dan zal Elia zich deze week voor het eerst melden op de training van FC Twente.

Elia: ''Ik heb een contract en zal dan op de blaren moeten zitten. Dan moet ik me maar weer volledig focussen op Twente.'' (DICK SINTENIE en LEON TEN VOORDE)

--------------------------------------------------------------------------------
parool

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 30, 2009 10:21 am

Jöhnk schreef:
Elia zelf heeft nog vakantie en kan niet veel meer doen dan afwachten. ''Aan de ene kant,'' zegt hij, ''moet Ajax het hele bedrag maar in een keer betalen als ze mij graag willen hebben.''
parool
Gezien het feit dat het een quote is, ga ik ervan uit dat dit door Elia is gezegd. Dat getuigd niet van een volledige committent aan Ajax. Ik neem aan dat Ajax, Elia (via zijn zaakwaarnemer) volledig op de hoogte houdt van de onderhandelingen(techniek).

Elia wil gewoon weg. Wil ook graag naar Ajax, maar waarschijnlijk net zo graag naar HSV (en nu ook Man City!?). Als die laatste op de proppen komt, dan is geld geen issue meer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LucaS » di jun 30, 2009 10:22 am

Het gesprek gisteren tussen de directies van Ajax en FC Twente leverde geen opening op. Later op de dag ving ook een delegatie van Hamburger SV bot in Enschede.

Mocht het niet tot een overgang komen, dan zal Elia zich deze week voor het eerst melden op de training van FC Twente.

Elia: ''Ik heb een contract en zal dan op de blaren moeten zitten. Dan moet ik me maar weer volledig focussen op Twente.'' (DICK SINTENIE en LEON TEN VOORDE)
parool
LucaS 16 januari 2009 schreef:Klinkt niet alsof Elia het erg slim heeft aangepakt. Het is voor hem maar te hopen dat Munsterman de geest van die intelligente afspraken nog kent als de zomer is aangebroken
Sukkeltje die Elia!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door jabu » di jun 30, 2009 10:49 am

joey schreef:probleempje is, dat er eerst een club moet komen die dertig miljoen wil betalen voor Suarez.
Dat zal vast geen probleem zijn. Voor de 'geflopte' Huntelaar ontvingen we al 27 milj. euro. Anders brengt Lemic hem toch wel weg...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Aristides » di jun 30, 2009 10:51 am

Elia wil gewoon weg. Wil ook graag naar Ajax, maar waarschijnlijk net zo graag naar HSV (en nu ook Man City!?). Als die laatste op de proppen komt, dan is geld geen issue meer.
Laat maar gaan, hij twijfelde in de winter ook al, wil gewoon veel geld verdienen (mag van mij) Het probleem is dat Ajax zich, voor zover ik kan volgen, richt op Elia, zoals vorig jaar op Sulejmani en dat betekent uiteindelijk (meer dan) de vraagprijs betalen. Het bod intrekken en we zullen zien of Elia en Munsterman zich eind augustus nog zo gemakkelijk voelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » di jun 30, 2009 11:06 am

Jabu schreef:
joey schreef:probleempje is, dat er eerst een club moet komen die dertig miljoen wil betalen voor Suarez.
Dat zal vast geen probleem zijn. Voor de 'geflopte' Huntelaar ontvingen we al 27 milj. euro. Anders brengt Lemic hem toch wel weg...
Mijatovic is weg bij Madrid. Helaas...

Wat een stomkop, die Elia. Laat dit een waarschuwing zijn voor andere spelers van Twente.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door Jeroen126 » di jun 30, 2009 11:20 am

Afbeelding

Ik geloof dat 'ie nep is, maar het is wel typisch Elia denk ik... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 30, 2009 4:34 pm

AS <> Tubantia???? schreef:Twente wil pas met praten bij negen mil.

dinsdag 30 juni, door sbcobra, amsterdam, 14:54u, Tubantia
Het gat tussen een vertrek van Eljero Elia bij FC Twente naar Ajax is mogelijk slechts één miljoen euro. De voorzitter van FC Twente Joop Munsterman wil pas verder luisteren als de Amsterdammers negen miljoen euro bieden.

En dat is nu juist het probleem voor de linkeraanvaller, want Ajax wil tot dusver geen cent meer betalen. Elia is diep teleurgesteld in de houding van Twente.

Ajax is wel bereid de voorgestelde betaling in termijnen terug te brengen van vier naar twee, maar de Tukkers willen negen miljoen ineens ontvangen. Hamburgers SV lijkt af te haken in de strijd, maar zat wel bij Twente aan de onderhandelingstafel. De Duitsers zijn van mening dat zijn werkgever een te hoog prijskaartje heeft geplakt op Elia.
Ik zie het bovengenoemde bericht op AS staan met verwijzing naar Tubantia. Dit is de krant van Munsterman. Ik kan het artikel zelf niet vinden op de website, dus zet er mijn vraagtekens bij.

Als het wel waar is (ik denk dus niet), dan is het opvallend dat openlijk de 9 miljoen wordt gecommuniceerd. Dan is het echt een statement van Munsterman naar de buitenwereld.
Tubantia schreef:Elia meldt zich gewoon in Enschede

dinsdag 30 juni 2009 | 15:39 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 30 juni 2009 | 17:10

ENSCHEDE - Eljero Elia is niet van plan de training van FC Twente te boycotten, mocht het niet tot een transfer naar Ajax of HSV komen. ,,Ik heb nog gewoon een contract bij Twente. En als ik niet wegkom, dan moet ik op de blaren zitten en dan meld ik me gewoon'', zegt Elia in de krant van woensdag.


In dat verhaal laat Elia weten dat hij teleurgesteld is in de houding van Twente. ,,Ze komen hun beloftes niet na. Ik heb bijgetekend onder de voorwaarde dat ze me zouden verkopen in de zomer. Nu doen ze overal moeilijk over. Als ik dit allemaal had geweten had ik nooit bijgetekend.''

Afgelopen maandag kwamen delegaties van Ajax en HSV tevergeefs naar Enschede. Beide club willen vooralsnog niet aan de transfersom van Twente voldoen. Ajax is inmiddels wel bereid om de vraagprijs in twee termijnen te betalen in plaats van vier. Twente weigert en dat en daar is Elia het wel mee eens. ,,Als Ajax me zo graag wil hebben moeten ze het bedrag in een keer betalen, op dat gebied heeft Twente wel gelijk'', vindt de aanvaller.

Over de overgang van Marko Arnautovic naar Inter wordt dinsdagmiddag onderhandeld in Enschede.

Meer in de krant van woensdag.
Over de prijs zijn we het wel eens!? Alleen nog de betalingscondities!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door mattie » di jun 30, 2009 4:46 pm

:frusty.gif: :sad.gif: laat die jongen nou lekker daarblijven... De prioriteiten liggen elders
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door 999 » di jun 30, 2009 6:39 pm

1 miljoen, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het bod van AJAX ver onder de vraagprijs zat, Munsterman sprak zelfs van een fooi .. 12 miljoen of meer moest ie hebben dacht ik ..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Daniel » di jun 30, 2009 7:21 pm

Dat klopt. En ergens anders zei ie weer dat hij Elia voor geen prijs aan Ajax zou geven, of het moest een astronomisch bedrag zijn. Die man zegt telkens weer iets anders..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door brigade zuid » di jun 30, 2009 8:12 pm

Ik vind dat betalen in termijnen zo'n kolder, als je hem zo graag wil hebben tik het dan gewoon af. Elia is het nog eens ook met Twente.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41103
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Marillion » di jun 30, 2009 8:37 pm

Ik weet eerlijk gezegd niet wat normaal is inzake dit soort transfers. Ajax maakte in het verleden ook wel eens afspraken dat een bedrag in termijnen zou worden betaalt voor een speler. Is dat niet iets wat heel vaak gebeurd?
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Neefkens » di jun 30, 2009 8:44 pm

Volgens mij worden alle grote transfers zo gedaan tegenwoordig. Je moet een goed cash-beheer hebben, anders weet je echt niet meer wat er allemaal nog open staat.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door brigade zuid » di jun 30, 2009 8:46 pm

Ja zoals met Zlatan en KJH toch, tja je kan het geld maar beter gewoon in 1 keer hebben, vaak moet je toch ook gewoon weer een vervanger kopen he.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Neefkens » di jun 30, 2009 8:52 pm

Als het in de top steeds meer gebruikelijk wordt, dan moet je op een gegeven moment mee. En dan daalt het vanzelf naar de wat kleinere clubs, maar die moeten er dan wel ff aan wennen. Precies wat nu bij Twente gebeurt.

Of het handig is, betwijfel ik ook.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » di jun 30, 2009 9:19 pm

Neefkens schreef:Volgens mij worden alle grote transfers zo gedaan tegenwoordig.
Bron?
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » di jun 30, 2009 10:00 pm

Volgens het Hamburger Abendblatt zou Twente 15 miljoen vragen voor Elia. Er zouden ook Engelse clubs in hem geïnteresseerd zijn. HSV zou acht miljoen geboden hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 01, 2009 5:27 am

Sportwereld schreef:Elia meldt zich gewoon bij FC Twente
ENSCHEDE - Eljero Elia zal zich zaterdag na zijn vakantie gewoon melden voor zijn eerste training bij FC Twente. De aanvaller gaat geen problemen zoeken nu de club uit Enschede een transfer naar een andere club blokkeert.
afbeelding vergroten Eljero Elia. FOTO ANP
De vleugelspits hoopt nog wel steeds op een vertrek, maar Ajax en HSV lijken definitief af te haken. Beide clubs kwamen maandag niet tot zaken met voorzitter Joop Munsterman van FC Twente. Die wil meer dan acht miljoen euro voor Elia.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LouisXIV & co » wo jul 01, 2009 7:06 am

''Als ik zou bijtekenen, zou Twente me in de zomer verkopen, zo is me verteld. Dat was ook de reden dat ik een nieuw contract heb getekend. Maar die beloftes komen ze nu niet na. Ze willen het onderste uit de kan en doen overal moeilijk over. Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik nooit bijgetekend.''
Wat voor een debiel ben je dan? Bijtekenen omdat je wegwilt. :confused.gif: Het gebeurt natuurlijk vaker dat een speler bijtekent, zodat zijn club een hoger prijskaartje kan vangen, in ruil voor een hoger salaris. Maar voor een half jaartje? Categorie: eigen schuld, dikke bult. Laat die knaap alsjeblieft bij Twente zitten.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Neefkens » wo jul 01, 2009 7:10 am

joey schreef:
Neefkens schreef:Volgens mij worden alle grote transfers zo gedaan tegenwoordig.
Bron?
"Volgens mij", het is dus mijn mening. Ik breng het niet als feit.
Ik heb het de laatste jaren steeds meer gelezen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 9:18 am

Ja, omdat Ajax zich bij de deals van Zlatan, Sneijder en KJH op die manier heeft laten betalen. Dat wil nog niet zeggen dat het bij alle grote transfers gebeurt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LucaS » wo jul 01, 2009 9:26 am

Volgens Steef indertijd wel
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 9:46 am

Ik weet het niet, het zou kunnen. Betaalt Ajax ook voor Sulejmani in termijnen? Jij hebt de jaarrekening bekeken, toch?

Overigens kun je je afvragen of de eventuele overgang van Elia naar Ajax nog een grote transfer genoemd mag worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie