Eljero Elia
Moderator: mods
Scorebordjournalistiek.
Tegen NAC zag de verdediging er wéér niet uit. Wankel, onzeker, slecht georganiseerd. En opbouwend dramatisch.
Elia is een aardige speler, maar ook een hype. Waarom halen we steeds spelers die de hoofdprijs moeten kosten? Zo scouten, ik kan het ook.
En dan nog het praktische probleem: waar zou Elia moeten spelen? Krijgen we dan Sulejmani op 10? En de Verlosser Aissati dan, is er nog plaats voor hem?
Nee, wat mij betreft lozen we Oleguer en halen we een sterke rechtsbenige verdediger. En een veelzijdige middenvelder. Het probleem zit niet in de aanval.

Tegen NAC zag de verdediging er wéér niet uit. Wankel, onzeker, slecht georganiseerd. En opbouwend dramatisch.
Elia is een aardige speler, maar ook een hype. Waarom halen we steeds spelers die de hoofdprijs moeten kosten? Zo scouten, ik kan het ook.

En dan nog het praktische probleem: waar zou Elia moeten spelen? Krijgen we dan Sulejmani op 10? En de Verlosser Aissati dan, is er nog plaats voor hem?
Nee, wat mij betreft lozen we Oleguer en halen we een sterke rechtsbenige verdediger. En een veelzijdige middenvelder. Het probleem zit niet in de aanval.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Dit heet doorselecteren! Kennedy, Rommedahl en Martina weg en Elia daarvoor in de plaats. Maximaal zou Elia 5 a 6 miljoen mogen kosten, anders staat het niet in verhouding. Voordeel nog slechts 1,5 jaar (+1 optie!?), maar Ajax betaalt altijd de hoofdprijs.joey schreef:Scorebordjournalistiek.![]()
Elia is een aardige speler, maar ook een hype. Waarom halen we steeds spelers die de hoofdprijs moeten kosten? Zo scouten, ik kan het ook.![]()
Prima als het bovenstaande gerealiseerd wordt, maar prioriteit ligt in de verdediging.
Tis weer zo ver.We hebben blijkbaar een trainer, een technische staf die niet in staat is om er een geheel van te maken.Om er een hecht collectief van te maken met automatisme, goed positie spel enz.Dus gaan we het volgende eilandje kopen.En die komt dan vanuit een elftal waar dat er wel in zit naar een elftal wat als loszand in elkaar steekt.
Trouwens zijn scorend vermogen is ook om te janken .. afijn, weer geen goede backs erbij.Of echt een rots in het centrum.Wanneer wordt men wakker bij AJAX .. maar een troost, mocht deze speler gehaald worden krijgen wij ook een jeugdopleidings vergoeding ..
En dat gehannes met spelers zou ook afgelopen moeten zijn.Dat, zonder inzicht, selecteren, dan weer op te tribune te zitten om vervolgens met de klink van de uitgang van het AJAX elftal toch weer als basis speler te mogen opdraven .. Martina, was dat niet die speler die op voorspraak van van Basten bij de selectie moest komen ..
Trouwens zijn scorend vermogen is ook om te janken .. afijn, weer geen goede backs erbij.Of echt een rots in het centrum.Wanneer wordt men wakker bij AJAX .. maar een troost, mocht deze speler gehaald worden krijgen wij ook een jeugdopleidings vergoeding ..
En dat gehannes met spelers zou ook afgelopen moeten zijn.Dat, zonder inzicht, selecteren, dan weer op te tribune te zitten om vervolgens met de klink van de uitgang van het AJAX elftal toch weer als basis speler te mogen opdraven .. Martina, was dat niet die speler die op voorspraak van van Basten bij de selectie moest komen ..
Blij met de punten ...
Haha, zo verdienen we er nog aan.
Wanneer wordt er met Oleguer en Sno doorgeselecteerd?
Precies, Voetske. Van Basten wil een aanval met spelers die te goed zijn voor de Nederlandse competitie, dan doet de rest er niet meer toe. Hoopt hij. Hoeft hij niets te doen aan het bedroevende positiespel en de bedroevende opbouw.
Ik stel voor dat hij eens aan de slag gaat met de spelers. Trappen en passen, dat soort dingen. Werken aan het positiespel. En als hij spelers dan ook nog vertrouwen geeft in plaats van ze heen en weer te schoppen van het veld naar de tribune naar de bank en terug, dan valt er uit deze groep qua spel meer te halen dan er tot nu toe is uitgekomen.

Wanneer wordt er met Oleguer en Sno doorgeselecteerd?

Precies, Voetske. Van Basten wil een aanval met spelers die te goed zijn voor de Nederlandse competitie, dan doet de rest er niet meer toe. Hoopt hij. Hoeft hij niets te doen aan het bedroevende positiespel en de bedroevende opbouw.
Ik stel voor dat hij eens aan de slag gaat met de spelers. Trappen en passen, dat soort dingen. Werken aan het positiespel. En als hij spelers dan ook nog vertrouwen geeft in plaats van ze heen en weer te schoppen van het veld naar de tribune naar de bank en terug, dan valt er uit deze groep qua spel meer te halen dan er tot nu toe is uitgekomen.
- Ajaciedjuh
Dat was inderdaad de afgelopen jaren zo. Het is nog een jonge speler, volop in ontwikkeling. Nog niet halfweg dit seizoen staat hij op 5 goals en 5 assists als ik me niet vergis.Voetske schreef: Trouwens zijn scorend vermogen is ook om te janken .. afijn, weer geen goede backs erbij.Of echt een rots in het centrum.Wanneer wordt men wakker bij AJAX .. maar een troost, mocht deze speler gehaald worden krijgen wij ook een jeugdopleidings vergoeding ..
Verder kan een ploeg profiteren van zijn dreiging. Een beetje analoog aan Babel destijds.
Martina kreeg in de voorbereiding gewoon een kans, maar hij heeft die uiteindelijk niet gepakt (alleen assist tegen Twente).Voetske schreef:
Vast wel. Dat is hetzelfde argument dat Suarez elke wedstrijd beslissend is. Dan is het niet erg dat hij elke wedstrijd tien acties heeft die helemaal mislukken. Nou, de verdediging staat er om ballen tegen te houden. Op de eerste drie uitwedstrijden van het seizoen na, gaat dat prima. En inderdaad, van der Wiel en Oleguer gooien er nog wel eens een individueel Oleguer met name opbouwend) een zwakke wedstrijd tussendoorjoey schreef:Scorebordjournalistiek.![]()
Nee, maar het zou zo maar kunnen dat Suarez bij afwezigheid van Cvitanic als spits wordt opgesteld. Verder zijn drie flankspelers als onvoldoende beoordeeld en gaan Ajax waarschijnlijk verlaten. Daarnaast kan je Elia wellicht ook beschouwen als opvolger van Suarez. Deed van Basten ook al geweldig bij Huntelaar, een opvolger binnen halen voordat hij vertrok. Met die drie flankspelers, vertrekken er in de winter dus 4 voorhoedespelers uit de A-selectie. Niet zo gek om er dan 1 terug te halen, lijkt me
www.goal.comEmanuelson ziet Elia graag naar Ajax komen
Urby Emanuelson ziet het wel zitten om in januari Eljero Elia (FC Twente) als nieuwe teamgenoot te begroeten. De Ajacied denkt dat Ajax zich in de winterstop zal moeten versterken om kampioen te kunnen worden.
"We hebben nu goede, mindere en slechte wedstrijden gespeeld. Het verval was te groot. We moeten nu toegroeien naar een constant hoog niveau. Als we op deze manier doorgaan, worden we geen kampioen", aldus de 22-jarige vleugelspeler in Sportweek.
"Er kan nog wel iemand bij. Een echte voorkeur heb ik niet, dat ligt er ook aan wat de trainer wil. Als ik toch een naam moet noemen, dan ga ik voor Eljero Elia. Hij is de man in vorm, en voor elke club is hij momenteel een aanwinst."
Volgens manager technische zaken Danny Blind is het nog niet zeker of Ajax zich op de transfermarkt gaat storten. "We oriënteren ons, daarbij kijk je altijd naar wat mogelijk is en wat niet. We gaan zeker geen bedragen van acht of negen miljoen euro uitgeven."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Mwah, dat bericht uit de T. was duidelijk genoeg. Er is al met Elia gesproken en Elia wil graag naar Ajax. Meestal zit de T. wel goed met zulke berichten.El Clavo schreef:Omdat bij Ajax concrete interesse de laatste tijd wel goed stilgehouden wordt. Ik ga er dan ook even van uit dat het gerucht Elia niet meer dan een verzinsel is en er inderdaad nog een verdediger bij komt.
- LouisXIV & co
Check. Waar is de tijd gebleven dat Ajax de spelers opleidde of vroeg scoutte. We zijn een ordinaire koopclub geworden. Een Real Madrid in het klein. Spelers worden groot bij Heerenveen, Groningen en Twente en wij mogen een mega-transfersom betalen. Gelukkig weten we sommige spelers altijd weer voor meer te verkopen (als ze niet wegkwijnen zoals Kennedy) maar ik vind het een zorgelijke en schandelijke ontwikkeling.joey schreef:Elia is een aardige speler, maar ook een hype. Waarom halen we steeds spelers die de hoofdprijs moeten kosten? Zo scouten, ik kan het ook.![]()
Want zoals het bij o.a. Real ook jaren gold (en nu weer): een kampioenschap kun je niet per definitie kopen met een bulk getalenteerde spelers. Daar komt meer bij kijken. Een goede trainer, om maar wat te noemen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Alsof ze gek zijn bij Twente. Die vragen al vijf miljoen voor Robbie Wielaert.Kowalczyk schreef:Danny Blind: "We gaan zeker geen bedragen van acht of negen miljoen euro uitgeven."
Als Elia wezenlijk minder kost dan dat (laten we zeggen: 5 miljoen of minder) dan vind ik het wel een leuk spelertje om te halen.
K.
Ajax heeft de prijzen geweldig opgedreven door forse bedragen te betalen voor KJH en Suarez en meer dan de hoofdprijs voor Sulejmani. Reken er maar op dat elke club waarbij Ajax aanklopt een klapper wil maken. Leuke spelertjes halen voor een paar centen is er voor ons niet bij, tenminste als we in Nederland scouten.
Maar wat is er mis met een sterke verdediger ophalen uit Zuid-Amerika?
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ben het grotendeels met je eens, Louis. De huidige talentenlichting is imo weer zo'n "net niet"groep. Van der Wiel, Sarpong, Anita, De Jong c.s.: ze hebben best talent, maar zijn niet de échte toppers, waarvan we er veel van hebben geproduceerd.LouisXIV & co schreef:Check. Waar is de tijd gebleven dat Ajax de spelers opleidde of vroeg scoutte. We zijn een ordinaire koopclub geworden. Een Real Madrid in het klein. Spelers worden groot bij Heerenveen, Groningen en Twente en wij mogen een mega-transfersom betalen. Gelukkig weten we sommige spelers altijd weer voor meer te verkopen (als ze niet wegkwijnen zoals Kennedy) maar ik vind het een zorgelijke en schandelijke ontwikkeling.joey schreef:Elia is een aardige speler, maar ook een hype. Waarom halen we steeds spelers die de hoofdprijs moeten kosten? Zo scouten, ik kan het ook.![]()
Want zoals het bij o.a. Real ook jaren gold (en nu weer): een kampioenschap kun je niet per definitie kopen met een bulk getalenteerde spelers. Daar komt meer bij kijken. Een goede trainer, om maar wat te noemen.
Dat je geen titels kunt kopen, dat is een ander verhaal. Volgens mij heeft Madrid bewezend at dit wel kan; kijk naar de resultaten van de bijeengekochte "Galacticos" een paar jaar terug.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- LouisXIV & co
Ik zeg ook dat het niet per definitie kan. Geld is geen absolute garantie. Daar zijn genoeg voorbeelden van, en Ajax bewijst het momenteel ook weer.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat je geen titels kunt kopen, dat is een ander verhaal. Volgens mij heeft Madrid bewezend at dit wel kan; kijk naar de resultaten van de bijeengekochte "Galacticos" een paar jaar terug.
Sterker: ik denk dat als Ajax de voltallige selectie van AZ koopt en die van Ajax aan AZ verkoopt, zonder van trainer te wisselen, dat AZ dan gewoon alsnog boven Ajax eindigt.
De positie van trainer wordt sterk onderschat. Door mensen die zeggen dat deze juist sterk wordt overschat.

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Prima voetballer. Ik juich zijn komst toe!
En Joey, El Ahmadi ging voor maar 5 miljoen weg. Elia staat nog anderhalf seizoen onder contract. Als Munsterman nog wat wil verdienen, moeten ze of in januari of in mei Elia verkopen. Dat Ajax voor de hoofdprijs spelers ophaalt is inherent aan het verkopen van spelers voor de hoofdprijs. Als Suarez straks voor 20 a 25 miljoen wordt verkocht dan kun je Sulejmani transfervrij laten vertrekken en heb je nog geld verdiend. Juist goedkope spelers als Rommedahl en Luque kosten bakkenvol met geld. Wees blij dat Ajax eindelijk wat fatsoenlijke aanvallers heeft gekocht/lijkt te gaan kopen.
En Louis, een ordinaire koopclub? Zoals in de jaren '90 met oa Finidi, Kanu, Overmars, van Vossen, Litmanen, Bogarde en Blind bedoel je?
En Joey, El Ahmadi ging voor maar 5 miljoen weg. Elia staat nog anderhalf seizoen onder contract. Als Munsterman nog wat wil verdienen, moeten ze of in januari of in mei Elia verkopen. Dat Ajax voor de hoofdprijs spelers ophaalt is inherent aan het verkopen van spelers voor de hoofdprijs. Als Suarez straks voor 20 a 25 miljoen wordt verkocht dan kun je Sulejmani transfervrij laten vertrekken en heb je nog geld verdiend. Juist goedkope spelers als Rommedahl en Luque kosten bakkenvol met geld. Wees blij dat Ajax eindelijk wat fatsoenlijke aanvallers heeft gekocht/lijkt te gaan kopen.
En Louis, een ordinaire koopclub? Zoals in de jaren '90 met oa Finidi, Kanu, Overmars, van Vossen, Litmanen, Bogarde en Blind bedoel je?