Oguchi Onyewu

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Toppie » zo jul 05, 2009 1:20 pm

Neefkens schreef:AT is alles wat ik doen in mijn leven, ik ben blij met wat vulling.

Stam is een hele andere voetballer, natuurlijk. Maar om nou net te doen of Onyewu een grote prutser is, slaat natuurlijk nergens op. Een zeer gewaardeerde kracht bij de kampioen van belgie, speler van het jaar van de VS in 2006 en ook in de wedstrijden in de Conf cup tegen spelers als Torres kon hij het niveau gewoon aan.

Ik zou Vertonghen naast hem zetten.
Neef, Hemel de boel nou niet op, want dan valt die straks weer tegen :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door wimpey » zo jul 05, 2009 1:46 pm

Oguchialu Chijioke Goma Lambu Onyewu

5 verdedigers in één persoon! :smallgrin.gif:

Of ie kan voetballen of niet maakt me niet zoveel uit, eerlijk gezegd. Ik hoop vooral (ken de man amper) dat ie (mocht ie naar Ajax komen) goed kan verdedigen.

Ronald Spelbos was geen groots voetballer. Hij kon wel akelig goed verdedigen. Dit Ajax kan wel 2 of 3 Spelbossen gebruiken. Als Onyewu de 1e van het type-Spelbos zou zijn, vind ik het prima.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Daniel » zo jul 05, 2009 2:03 pm

Toppie schreef: Iemand die bij Standard speelt en CL kan spelen, dan is toch wel raar dat die vertrekt. Kent iemand zijn kwaliteiten ???
Moet die weg, omdat die niet voldoet, krijgen we een tweede Olequer ?

Wat heb je nou aan spelers die het net niet zijn, maar ok laten we maar weer afwachten.
Standard wilde verlengen, Oguchi niet. Vandaar dat hij het heeft laten aflopen. Was ook iets dat hij meer wilde verdienen dan Standard wilde/kon betalen geloof ik.. Wilde een nieuwe stap/uitdaging in zijn carrière etc. Zoiets dacht ik.
joey schreef:De vergelijking met Jaap Stam gaat volledig mank. Stam kon namelijk ook best aardig een bal raken.
Het spijt me voor de verwarring, ik geloof dat ik de eerste ben die met deze vergelijking kwam. Ik vergeleek deze speler qua postuur met Stam, hij deed mij op die manier aan hem denken. Ik benadrukte daarnaast ook dat ik deze jongen nog nooit heb zien spelen dus verder niet wist wat hij kon. Voetbaltechnisch vergeleek ik hem dus ook niet met Stam want daar kan ik gewoon niet over oordelen. :icon_wink.gif:

EDIT: Steeds meer Belgische media melden vaker en nadrukkelijker/zeker dat Oguchi waarschijnlijk de eerste aankoop van Ajax zal worden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Baseman » zo jul 05, 2009 2:13 pm

Hij past wel in de huidige traditie van verdedigende aankopen bij Ajax, geen top.
Deze speler is een kopie van 'onze' Maza...groot en sterk dus en daar is het meeste wel mee gezegd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Daniel » zo jul 05, 2009 2:15 pm

Welke speler zou Ajax volgens jou het beste kunnen halen voor centraal in de verdediging Baseman?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Baseman » zo jul 05, 2009 2:17 pm

Geen idee, maar er lopen betere centrale verdedigers rond dan Onyewu.
Maar goed, de scouting van Ajax blinkt de laatste jaren niet echt uit in het halen van positieve verrassingen. Die van PSV ook niet trouwens.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Aristides » zo jul 05, 2009 2:20 pm

Baseman schreef:Geen idee, maar er lopen betere centrale verdedigers rond dan Onyewu.
Maar goed, de scouting van Ajax blinkt de laatste jaren niet echt uit in het halen van positieve verrassingen. Die van PSV ook niet trouwens.
Misschien zijn er gewoon onvoldoende goede verdedigers als de grote Engelse ploegen er al tien hebben lopen, ploegen als RM een dubbele bezetting hebben en sinds een aantal jaren er in Rusland veel geld wordt uitgegeven aan spelers.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Neefkens » zo jul 05, 2009 2:26 pm

Toppie schreef:
Neefkens schreef:AT is alles wat ik doen in mijn leven, ik ben blij met wat vulling.

Stam is een hele andere voetballer, natuurlijk. Maar om nou net te doen of Onyewu een grote prutser is, slaat natuurlijk nergens op. Een zeer gewaardeerde kracht bij de kampioen van belgie, speler van het jaar van de VS in 2006 en ook in de wedstrijden in de Conf cup tegen spelers als Torres kon hij het niveau gewoon aan.

Ik zou Vertonghen naast hem zetten.
Neef, Hemel de boel nou niet op, want dan valt die straks weer tegen :hypocrite.gif:
In elke posting die je doet schreeuw je dat er verdedigers moeten komen omdat het anders weer helemaal klote wordt, nu is er sprake van concrete belangstelling voor een verdediger en dan mag ik niet enthousiast zijn?

Vreemd type, onze toppie. :aai.gif:

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door wimpey » zo jul 05, 2009 2:41 pm

Neefkens schreef: Vreemd type, onze toppie. :aai.gif:
Dat mag je wel zeggen. Onlangs meende ie zelf in Zonneveld een versterking voor Ajax te zien. Toppie = Henk ten Cate?!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Neefkens » zo jul 05, 2009 2:44 pm

Aristides schreef:
Baseman schreef:Geen idee, maar er lopen betere centrale verdedigers rond dan Onyewu.
Maar goed, de scouting van Ajax blinkt de laatste jaren niet echt uit in het halen van positieve verrassingen. Die van PSV ook niet trouwens.
Misschien zijn er gewoon onvoldoende goede verdedigers als de grote Engelse ploegen er al tien hebben lopen, ploegen als RM een dubbele bezetting hebben en sinds een aantal jaren er in Rusland veel geld wordt uitgegeven aan spelers.
Dat is een heel groot probleem, is erg slecht voor het voetbal. Ik las laatst ergens dat er Russische clubs zijn die gewoon een stuk of 10 spelers " importeren" uit Brazilie en dan hopen dat er een goede bij zit. Dodelijk voor het voetbal. :1evil.gif:

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Kilroy » zo jul 05, 2009 3:37 pm

Dit is een uiterst zeldzaam evenement, maar ik ben het hier volkomen met Neefkens eens. Ik heb OO de laatste 2 jaar zo'n 5 a 6 wedstrijden zien spelen en dacht al heel snel aan Ajax. Met zijn typische US pro-sporter mentaliteit kan Ajax aan deze speler veel plezier beleven (denk even aan O'Brien), speciaal als Jol een instructief goede coach blijkt. Begaat wel overtredingen, maar heeft absoluut een "over mijn lijk" attitude.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door joey » zo jul 05, 2009 3:41 pm

wimpey schreef:Ronald Spelbos was geen groots voetballer.
Mwah, Spelbos had een heel goede lange pass, die liet hij bij Ajax regelmatig zien. Als die Onyewu even goed kan voetballen als Spelbos en verdedigend net zo sterk is, ben ik dik tevreden. Maar ik betwijfel het.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Neefkens » zo jul 05, 2009 4:20 pm

Kilroy schreef:Dit is een uiterst zeldzaam evenement, maar ik ben het hier volkomen met Neefkens eens. Ik heb OO de laatste 2 jaar zo'n 5 a 6 wedstrijden zien spelen en dacht al heel snel aan Ajax. Met zijn typische US pro-sporter mentaliteit kan Ajax aan deze speler veel plezier beleven (denk even aan O'Brien), speciaal als Jol een instructief goede coach blijkt. Begaat wel overtredingen, maar heeft absoluut een "over mijn lijk" attitude.
Laten we dit moment in blijdschap delen en hopen dat we een vooruitziende geest hebben. :headbang.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door goodfella » zo jul 05, 2009 4:32 pm

Baseman schreef:Hij past wel in de huidige traditie van verdedigende aankopen bij Ajax, geen top.
Deze speler is een kopie van 'onze' Maza...groot en sterk dus en daar is het meeste wel mee gezegd.
Maza vond je anders een uitstekende aankoop op voorhand. Zoals je elke aankoop van psv geweldig vindt. Ik moet overigens wel lachen om jouw inconsequentie. Zorgt voor wat sfeer op het forum.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Aristides » zo jul 05, 2009 4:48 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Ronald Spelbos was geen groots voetballer.
Mwah, Spelbos had een heel goede lange pass, die liet hij bij Ajax regelmatig zien. Als die Onyewu even goed kan voetballen als Spelbos en verdedigend net zo sterk is, ben ik dik tevreden. Maar ik betwijfel het.
Was voor mij toen een verrassing, had hem onderschat. Hij kon verdedigen met ruimte in zijn rug, stelde zich goed af, zag hoe er verdedigd moest worden en verbaasde met zijn lange bal.

Eén Spelbos maakt Ajax veel sterker.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door joey » zo jul 05, 2009 4:51 pm

Ja, een heel sterke verdediger. Die zou in deze tijd geheid bij een grote club spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Toppie » zo jul 05, 2009 5:28 pm

Neefkens schreef:
Toppie schreef:
Neefkens schreef:AT is alles wat ik doen in mijn leven, ik ben blij met wat vulling.

Stam is een hele andere voetballer, natuurlijk. Maar om nou net te doen of Onyewu een grote prutser is, slaat natuurlijk nergens op. Een zeer gewaardeerde kracht bij de kampioen van belgie, speler van het jaar van de VS in 2006 en ook in de wedstrijden in de Conf cup tegen spelers als Torres kon hij het niveau gewoon aan.

Ik zou Vertonghen naast hem zetten.
Neef, Hemel de boel nou niet op, want dan valt die straks weer tegen :hypocrite.gif:
In elke posting die je doet schreeuw je dat er verdedigers moeten komen omdat het anders weer helemaal klote wordt, nu is er sprake van concrete belangstelling voor een verdediger en dan mag ik niet enthousiast zijn?

Vreemd type, onze toppie. :aai.gif:
Niet vreemd , want anders zou je na 5 jaar teleurstelling wel anders praten. Niemand kan zeggen of deze speler wat is , dus we moeten het maar weer zien.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Neefkens » zo jul 05, 2009 8:42 pm

Laudrup schreef:Volgens Spaanse Eurosport wilt Real Onyewu

http://es.eurosport.yahoo(...)nto-mira-madrid.html

Vergeet hem maar.
Kaboem schreef:Dan is 'ie dus wel goed genoeg, maar onhaalbaar! :hypocrite.gif:
Marillion schreef:Hmmm, zo schieten we niet op natuurlijk.

Al kan het ook gewoon een truuk zijn van zijn zaakwaarnemer om de onderhandelingen over z'n salaris wat onder druk te zetten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door joey » zo jul 05, 2009 10:58 pm

Neefkens schreef: Stam is een hele andere voetballer, natuurlijk. Maar om nou net te doen of Onyewu een grote prutser is, slaat natuurlijk nergens op. Een zeer gewaardeerde kracht bij de kampioen van belgie, speler van het jaar van de VS in 2006 en ook in de wedstrijden in de Conf cup tegen spelers als Torres kon hij het niveau gewoon aan.
Tja, dat zegt allemaal weinig. De Belgische competitie is niet geweldig en dat hij een paar jaar geleden een keer de beste Amerikaanse speler is geweest is ook geen aanbeveling van jewelste. En de CC, ach, die stelde natuurlijk niet zoveel voor; de spelers uit de grote competities moesten dat toernooitje er nog eens bij doen na een lang en slopend seizoen. Zo'n toernooi geeft vaak een vertekend beeld. Normaal gesproken hakt Brazilië Zuid-
Afrika in de pan, bijvoorbeeld. En de VS is natuurlijk absoluut niet beter dan Spanje.

Mij zegt het meer dat hij al tweede helft twintig is en nog steeds in België speelt. Ik heb er nog steeds geen goed gevoel bij. Ik hoop natuurlijk dat ik me vergis. Blijft het feit dat ze hem nu pas halen, ik vraag me af waarom.

Ik zou Vertonghen naast hem zetten.
Ik zou in elk geval een opbouwend sterke speler naast hem zetten. Mocht Onyewu komen, dan is dat het einde van Oleguer bij Ajax, neem ik aan. Dat juich ik zeker toe.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 06, 2009 7:10 am

Yahoo Sports schreef: Agent: Onyewu In Discussions With Ajax

Oguchi Onyewu is in the middle of a bidding war for his services. The latest club to join the party is Ajax.

The 27-year-old's agent, Lyle Yorks, confirmed to Goal.com that the free agent is in discussions with the Dutch giants.

"[We're] in discussions. That is it at this point," he confirmed.

"We are in serious discussions with a few clubs at the moment. A decision should be taken next week."

After fulfilling his contract with Standard Liege, Onyewu put in a series of imposing shifts at the Confederations Cup with the United States national team to reach the final. Now available for free, several clubs are interested in the 6'3 defender, including Ajax, Birmingham City, and Genoa.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Harm » ma jul 06, 2009 7:49 am

In de regels staat dat er een betrouwbare bron ten grondslag moet liggen aan het openen van een topic voor een speler. In deze gehele topic ben ik echter alleen nog maar vage bronnen, geruchten en hoop tegen gekomen. Waarom hoeft deze topic niet dicht?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Toppie » ma jul 06, 2009 7:59 am

Omdat Psv'ers hier niks zinnigs over Ajax hebben te melden :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Harm » ma jul 06, 2009 8:35 am

Als Ajacieden het al niet kunnen, hoe moeten wij dat dan doen?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Aristides » ma jul 06, 2009 8:36 am

Harm schreef:In de regels staat dat er een betrouwbare bron ten grondslag moet liggen aan het openen van een topic voor een speler. In deze gehele topic ben ik echter alleen nog maar vage bronnen, geruchten en hoop tegen gekomen. Waarom hoeft deze topic niet dicht?
Dan kun je wel meer topics sluiten, 's zomers is er geen ander nieuws dan "het grote gerucht", zal bij psv niet anders zijn? Waar gaan de topics over bij psv?

Betrouwbare bron: een rekbaar begrip.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Tulipany z Amsterdamu
Berichten: 97
Lid geworden op: di jul 08, 2008 5:00 pm

Re: Oguchi Onyewu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » ma jul 06, 2009 8:39 am

Harm schreef:In de regels staat dat er een betrouwbare bron ten grondslag moet liggen aan het openen van een topic voor een speler. In deze gehele topic ben ik echter alleen nog maar vage bronnen, geruchten en hoop tegen gekomen. Waarom hoeft deze topic niet dicht?
VI vind ik geen onbetrouwbare bron.

Gesloten