Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo apr 04, 2007 3:31 pm

Maar officieel is hij pas 28 !!

Iedereen gaat er gemakshalve van uit dat hij ouder is, maar dat is niet bij álle afrikaanse spelers het geval.

En dan nog : 32 jaar is nog niet te oud. George Weah werd (toen hij officieel 29 was - officieus :eusa_doh: 33) wereldvoetballer van het jaar.

(Volgens mij speelde hij toen voor PSG trouwens)..

Rijkaard was 33 toen hij terugkwam.
Figo (33 geloof ik) doet het nog steeds goed

Ik zou Kalou erg toejuichen. Nog meer dan zijn broer die misschien meer talent heeft, maar er voorlopig nog niet veel van heeft laten zien.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 04, 2007 3:36 pm

Ook 28 vind ik oud. Dat is een te hoge leeftijd om echt nog geld aan de speler te verdienen. Met de eerder genoemde oudjes hebben we al veel van dergelijke speler. Zeker voor een weinig kapitaalkrachtige club als Ajax.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo apr 04, 2007 3:42 pm

Ja maar...hoe kan je nou ervaring binnenhalen als je geen spelers van 28 binnen wil halen ?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 04, 2007 3:45 pm

Ajax heeft wel weer zat ervaring gehaald.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 04, 2007 3:46 pm

Maar in jouw optiek gaat er een ervaren kracht weg.
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 04, 2007 3:46 pm

Mag ook wel, want er zijn er wat mij betreft al veel.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 04, 2007 3:48 pm

Maar als ik het een beetje goed gevolgd heb dan denk jij dat Sneijder blijft en Perez vertrekt. Toch?
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 4:21 pm

Bona Kalou is heel creatief, ja. Maar het is wel wederom een speler zonder voorzet. Nee, ik zie er weinig in. We hebben Babel al op links en de vervanger van Sneijder moet sowieso een creatief brein zijn. Ik hoop op een rechtsbuiten met snelheid, actie, scorend vermogen, positiewisseling, lef, techniek en combinerend vermogen. En iemand die het veld breed houdt. Met Kalou haal je nog een speler binnen die naar binnen trekt. Ik heb sowieso liever twee buitenspelers met krijt aan de schoenen (al zijn er genoeg varianten die ook uitstekend kunnen werken). Op die manier houd je het veld breed en creëer je ruimte voor de diep inlopende halfspelers. Je forceert je tegenstander regelmatig tot het maken van keuzes en waar er keuzes gemaakt moeten worden worden er ook altijd een aantal foute keuzes gemaakt. Een centrumverdediger die de inkomende halfspeler probeert op te vangen, omdat z’n teamgenoot op het middenveld een paar stappen te laat is of bezig is met de nummer 10, en ondertussen geen rugdekking krijgt omdat z’n kompaan in het centrum bij de spits blijft hangen.

Om even aan te haken op dit laatste voorbeeld. Het zou dan helpen wanneer je halfspelers diepgang hebben en aanvallend beslissend kunnen zijn. Diepgang hebben Davids en Gabri allebei wel, al is dat bij Gabri stukken minder nu hij z’n controlerende rol uitstekend uitvoert. Maar een beslissende pass heb ik Gabri dit seizoen zelden zien geven en scoren is ook niet bepaald een kwaliteit van hem. Ik zou Gabri proberen te behouden maar ook op zoek gaan naar iemand die de kwaliteiten heeft die Gabri echt ontbeert.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 04, 2007 4:33 pm

Kaboem! schreef:Maar als ik het een beetje goed gevolgd heb dan denk jij dat Sneijder blijft en Perez vertrekt. Toch?
Ik denk dat Sneijder vertrekt, ja. Van Perez denk ik ook dat hij liever vertrekt. Met Stam, Davids, Gentenaar en Gabri heb je dan nog steeds vier spelers waar je waarschijnlijk niets meer voor vangt.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 04, 2007 4:36 pm

Ik geloof er niet in dat Perez en Sneijder allebei vertrekken. Ik denk dat Sneijder weg gaat en Perez blijft en een kanjer van een seizoen gaat doormaken. Wrom?
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 04, 2007 4:37 pm

Wrom, vrom, vroem, auto? Nee, ik wil lego! :furious3:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 04, 2007 4:39 pm

You'll be a (wo)man soon!
Bertje for President!

Mr. Ajax
Berichten: 14574
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 04, 2007 5:45 pm

boa schreef:Maar officieel is hij pas 28 !!

Iedereen gaat er gemakshalve van uit dat hij ouder is, maar dat is niet bij álle afrikaanse spelers het geval.

En dan nog : 32 jaar is nog niet te oud. George Weah werd (toen hij officieel 29 was - officieus :eusa_doh: 33) wereldvoetballer van het jaar.

(Volgens mij speelde hij toen voor PSG trouwens)..

Rijkaard was 33 toen hij terugkwam.
Figo (33 geloof ik) doet het nog steeds goed

Ik zou Kalou erg toejuichen. Nog meer dan zijn broer die misschien meer talent heeft, maar er voorlopig nog niet veel van heeft laten zien.
Niemand zegt dat dertigers niet kunnen voetballen ofzo, boa! Ik heb het over het feit dat we straks met een selectie vol spelers zonder restwaarde zitten opgescheept. Kalou zijn ervaring is ook niet zo hard nodig, met o.a. Stam, Davids, en Gabri (evt. ook Perez) in je selectie.

M.a.w. we hebben nu genoeg oudjes. Vul de rest maar in met talentvolle jongens die nog wat gaan opleveren straks.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo apr 04, 2007 6:05 pm

Kaboem! schreef:Ik geloof er niet in dat Perez en Sneijder allebei vertrekken. Ik denk dat Sneijder weg gaat en Perez blijft en een kanjer van een seizoen gaat doormaken. Wrom?
Perez kan het shaken, boem. HtC moet hem niet en Perez moet HtC niet. Jammer, want Perez is een prima speler voor Ajax, dat heeft ie in de weinige speeltijd die hem werd gegund meestal wel kunnen aantonen.

Ajax heeft weinig munten, dus moet het slim zijn en goed scouten. Bij dat laatste wringt 'm de schoen. Als Ajacied in denken en doen voel ik me dus geroepen een handje te helpen:

Nikolje Noveski (Mainz) voor de defensie: kost 0, Xavier Margairaz (Zürich) voor de aanval: kost 0. Ordnung und Disziplin brauchen wir, oder?! ;)

Zijn 2 prima spelers waarvan Ajax wijzer zou worden. Dat lijkt me snuggerder dan een speler als Sidwell volgen. Als je eenmaal in de PL speelt, transfervrij bent en je in de kijker hebt gespeeld, kom je echt niet naar de HCE. Ajax zal het elders moeten zoeken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 6:06 pm

Jij hebt toch het email adres van Martin van Geel, Wimpey?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo apr 04, 2007 6:17 pm

Thomas schreef:Jij hebt toch het email adres van Martin van Geel, Wimpey?
Heb ik jou al niet een paar keer meegedeeld dat dat niet het geval is, Thomas? Zo nee, dan bij deze.


Ik heb een buddy die een paar maanden door Zuid-Amerika is getrokken en daar ook een rits voetbalwedstrijden heeft bezocht. Hij was helemaal lijp van een speler van San Lorenzo (ofzo, ik weet niets van Argentijns voetbal). Zal 'm nog eens vragen wie het was, misschien kent iemand die speler. Voornaam schiet me net te binnen: Gaston....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 6:22 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Jij hebt toch het email adres van Martin van Geel, Wimpey?
Heb ik jou al niet een paar keer meegedeeld dat dat niet het geval is, Thomas? Zo nee, dan bij deze.
Als ik me dat nog zou herinneren had ik het je niet nog eens gevraagd, Wimpey, maar ok. :xyxthumbs: Erg jammer.
wimpey schreef:Ik heb een buddy die een paar maanden door Zuid-Amerika is getrokken en daar ook een rits voetbalwedstrijden heeft bezocht. Hij was helemaal lijp van een speler van San Lorenzo (ofzo, ik weet niets van Argentijns voetbal). Zal 'm nog eens vragen wie het was, misschien kent iemand die speler. Voornaam schiet me net te binnen: Gaston....
Hernan Peirone
San Lorenzo staat op dit moment bovenaan in Argentina, maar ik heb nog niet de kans gehad om ze regelmatig te bekijken. Komt binnenkort echter zeker aan de beurt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo apr 04, 2007 6:25 pm

Ik hoop op een rechtsbuiten met snelheid, actie, scorend vermogen, positiewisseling, lef, techniek en combinerend vermogen. En iemand die het veld breed houdt.
Ja!!! Als Sjaak Swart dit leest :D

Ik zie zo'n speler als die jij beschrijft (Thomas!) niet lopen.

Ajax zal naast Grygera ook wel afscheid nemen van Perez en Sneyder en afscheid moeten nemen van Roger en Lindenbergh. Vreemd, twee spelers met ervaring die het niet gemaakt hebben.

Wil Ajax sterker voor de dag komen dan in dt seizoen, dan komt er een lading topspelers!?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo apr 04, 2007 6:26 pm

Thomas schreef:
Hernan Peirone
Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Die website, bedoel ik. :blush:

Het ging trouwens om de nummer 9: Gaston Fernandez.

Volgens mijn maat een wereldtopper in wording.
Laatst gewijzigd door wimpey op wo apr 04, 2007 6:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 6:26 pm

Demosthenes schreef:
Ik hoop op een rechtsbuiten met snelheid, actie, scorend vermogen, positiewisseling, lef, techniek en combinerend vermogen. En iemand die het veld breed houdt.
Ja!!! Als Sjaak Swart dit leest :D

Ik zie zo'n speler als die jij beschrijft (Thomas!) niet lopen.
Je lacht, maar er lopen prima spelers met die kwaliteiten rond.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 6:29 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:
Hernan Peirone
Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Die website, bedoel ik. :blush:

Het ging trouwens om de nummer 9: Gaston Fernandez.

Volgens mijn maat een wereldtopper in wording.
Ay, por supuesto. Peirone was de eerste die me te binnen schoot. Stom van me. :frusty:

Maar Fernandez is wel vrij bekend hoor, volgens mij. En naar verluid wel een (hele) talentvolle speler.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo apr 04, 2007 6:32 pm

Thomas schreef: Maar Fernandez is wel vrij bekend hoor, volgens mij.
Dat zal best, maar mij zegt zo'n naam niets.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 04, 2007 6:41 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Maar Fernandez is wel vrij bekend hoor, volgens mij.
Dat zal best, maar mij zegt zo'n naam niets.
Wimpey toch!

;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 04, 2007 6:49 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Maar Fernandez is wel vrij bekend hoor, volgens mij.
Dat zal best, maar mij zegt zo'n naam niets.
Laat dat dan ook aan anderen over. ;)

Ik ga binnenkort extra voetbalkanalen regelen waardoor ik ook Argentijns voetbal kan zien. Dan zal ik hem eens bekijken. Is die maat van je meerdere keren naar San Lorenzo wezen kijken?

Lionel
Berichten: 47629
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo apr 04, 2007 10:48 pm

Thomas schreef: Ik hoop op een rechtsbuiten met snelheid, actie, scorend vermogen, positiewisseling, lef, techniek en combinerend vermogen. En iemand die het veld breed houdt.
Ik denk niet dat Alex Ferguson C. Ronaldo laat gaan voor minder als 80 miljoen. Dus begin maar te sparen :D
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten