Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door brigade zuid » ma nov 02, 2009 9:33 pm

Volgens mij staat ie stil.. heb althans niet de indruk dat ie beter geworden is sinds ie bij AJAX weg is.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 02, 2009 9:37 pm

Hij speelt te weinig ja. Dat is geen schande he, bij Liverpool. Ken er nog wel een paar die bij dat soort clubs te weinig spelen: Huntelaar en Van der Vaart bijvoorbeeld.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 03, 2009 2:02 pm

Onderzoek van VI zou aantonen dat de afgelopen jaren 144 miljoen euro is uitgegeven aan nieuwe spelers terwijl de transfer van onder anderen Klaas-Jan Huntelaar enkele anderen slechts 100 miljoen heeft opgeleverd. Er is, om Sportweek te citeren, dus geen geld om spelers als Douglas (FC Twente), Rafael van der Vaart (Real) of zelfs Keisuke Honda (VVV-Venlo) naar de Arena te lokken.
AD

Dus dat zijn de namen die Sportweek noemt? Pffff. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2009 8:06 pm

spelers als Douglas (FC Twente), Rafael van der Vaart (Real) of zelfs Keisuke Honda (VVV-Venlo) naar de Arena te lokken.
Een driewerf hoera. Op Honda en Douglas zit ik toch echt niet te wachten en VdV komt sowieso niet. Die zal echt de PD en Madrid verlaten voor VVV-thuis en de HCE. :excited.gif:

De naam Babel kwam ook voorbij. Die gaat eerder naar Blackburn dan naar Ajax.

Ajax moet opleiden, basta. Hopelijk is de heer Jol er inmiddels ook van doordrongen dat ie zich met de neefjes van Raiola en die versleten Afrikaan een kat in de zak heeft gekocht. Daarmee kappen en ruim baan voor de jeugd!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 04, 2009 12:09 am

Ajax' geluk is dat er al best een aardig elftal staat.

Een goede linksback zou welkom zijn - dat heeft wat mij betreft de hoogste prioriteit. Op Suarez na voldoen de aanvallers die we hebben niet, maar ze zijn ook niet super slecht. Pas als Suarez wordt verkocht kun je een deel daarvan herinvesteren in 1-2 vervangers. Tot die tijd moet Jol zich er maar mee redden. Ajax is verreweg de meestscorende ploeg van de Eredivisie, dus zo belabberd zijn die aanvallers niet.

Verder hoeft er van mij niets bij hoor, ben zeer tevreden met de huidige selectie. Het kan natuurlijk altijd beter, maar gezien de financiële situatie zal dat uit de opleiding moeten komen. Over Eriksen hoor ik veelbelovende verhalen.

Je moet wel een hoogwaardig schaduw elftal bijelkaar scouten, want ik tel een stuk of 8 basisspelers die hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat de stap naar het buitenland zullen maken. Daar moet je je nu al op voorbereiden, want in de praktijk zal niet voor iedere sterkhouder die je verkoopt direct een jonge speler klaar staan die het niveau al aankan. Hopelijk maakt Ajax niet weer dezelfde fout door pas te gaan scouten als er spelers nodig zijn, want dan is het niet gek dat je in paniek raakt en bij Atoubaatjes en Pantelicjes terechtkomt.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 04, 2009 10:57 am

Geef Jol de portemonnee en hij haalt nog een stel Pantelic'jes. Daar zit ik niet op te wachten. Prima dus dat Ajax elke cent moet omdraaien. Er komt de komende jaren heus geld binnen. Komende zomer (of eerder) worden Suarez en Urby verkocht. Dat levert genoeg op om de hoogste nood te ledigen en een paar weloverwogen aankopen te doen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 04, 2009 7:58 pm

joey schreef:Geef Jol de portemonnee en hij haalt nog een stel Pantelic'jes. Daar zit ik niet op te wachten. Prima dus dat Ajax elke cent moet omdraaien. Er komt de komende jaren heus geld binnen. Komende zomer (of eerder) worden Suarez en Urby verkocht. Dat levert genoeg op om de hoogste nood te ledigen en een paar weloverwogen aankopen te doen.
Of om ome Mino en Vlado nog wat rijker te maken. :1evil.gif:

Ik heb een ander voorstel: saneren, opleiden en het salaris van Luque bovenop het huidige soldij van Suarez.

Saneren is niet je beste spelers verpatsen. Saneren is rommel als Luque, Atouba en Ogararu de laan uit schoppen en creatieve oplossingen bedenken voor Silva, Lindgren etc.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 05, 2009 10:22 am

Precies. Saneren is het meest lastige, want al die prutsers hebben langlopende contracten dus. Het is alleen godsgeklaagd dat deze heren hun minuten ook nog mogen maken in Jong Ajax. Ik zou ze namelijk gewoon lekker op de bank zetten en alleen bij hoge uitzondering gebruiken (bij Jong Ajax).

In de winterstop dus geen nieuwe aankopen en alvast wat proberen te slijten. In de zomerstop vervolgens de hele mikmak eruit. Betekent dat je ook moet kappen met jongens als Rommedahl, Oleguer en Silva.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 05, 2009 10:56 am

Dat kun je wel willen, maar willen die jongens dat ook? Ze hobbelen braaf mee in Jong Ajax, het lijkt erop dat ze dat wel best vinden zolang ze hun geld krijgen.

peter

Bericht door peter » do nov 05, 2009 11:07 am

Rommedahl en Ogararu hebben in ieder geval een aflopend contract en verdwijnen sowieso. Oleguer heeft volgend jaar nog een éénjarig contract, dus wie weet dat je hem kan verhuren voor wat geld.

Verder moet dat brave gehobbel dus afgelopen zijn. Gewoon op de bank en de jeugd in Jong Ajax laten spelen. Ik werd helemaal gek toen je las dat Ogararu en Martina elkaar goed wisten te vinden in een jeugdduelletje.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 05, 2009 11:14 am

Dat vind ik ook, maar ik neem aan dat ze die spelers wedstrijdritme willen laten opdoen omdat ze nog geld voor ze hopen te vangen. Een andere reden om ze in Jong Ajax te laten spelen kan ik niet bedenken.

Zo'n Ogararu moet je gewoon afkopen. Geef hem een deel van zijn salaris mee en zwaai hem uit.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 05, 2009 1:09 pm

Ajax heeft er inderdaad ook baat bij dat deze jongens fit blijven en wedstrijdritme hebben. Enerzijds om te zorgen dat je deze spelers in noodgevallen kunt gebruiken in het eerste, anderzijds om ze enigszins interessant te houden voor clubs die ze zouden kopen of huren.

Op een gegeven moment zou ik wel wat meer druk gaan zetten op die jongens. Iemand met een éénjarig contract zou ik niet meer opstellen in Jong Ajax. Die heeft de keuze: of een treedje lager ballen, bij een nieuwe club dus, of kan het voetballen in Jong Ajax ook vergeten. Bij zo'n speler verdwijnt namelijk de mogelijkheid dat je nog kunt verkopen, dus daar hoef je hem niet meer fit voor te houden. Het is dan alleen nog in het belang van de speler zelf om in beeld te blijven van andere clubs.

Volgens mij organiseert Ajax momenteel wel veel meer vriendschappelijke wedstrijden voor Jong Ajax om iedereen een beetje speeltijd te kunnen geven. Maar dat weet ik niet zeker.
Ajax!

sander

Bericht door sander » do nov 05, 2009 1:32 pm

Ja ze organiseren doordeweeks extra oefenwedstrijden, maar daar spelen vooral de jeugdige spelers in. De B-spelers spelen helaas teveel officiele wedsstrijden voor mijn gevoel. Laat die jongens lekker op de tribune plaatsnemen.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 05, 2009 8:45 pm

Peter schreef:Rommedahl en Ogararu hebben in ieder geval een aflopend contract en verdwijnen sowieso.
Rommedahl kon wel eens een nieuw contract krijgen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 05, 2009 9:06 pm

Ik hoop het. Kun je er goed bij hebben.
Ajax!

peter

Bericht door peter » do nov 05, 2009 10:00 pm

Tuurlijk niet. Ophoepelen met die gozer. Niet goed genoeg als basisspeler en daar moet je op selecteren. Je gaat toch geen oude draver een nieuw contract aanbieden? Hij blokkeert de doorgang van jeugd en heeft verdomd weinig laten zien.

Rooie

Bericht door Rooie » do nov 05, 2009 10:01 pm

Precies, hij heeft af en toe z'n nut gehad, maar ook niet meer dan dat. Op dit soort spelers moet je nou juist bezuinigen.

peter

Bericht door peter » do nov 05, 2009 10:04 pm

Denk ook dat hij vertrekt naar Kopenhagen, trouwens.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 05, 2009 10:36 pm

Hopelijk.

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 06, 2009 1:00 pm

Toppie schreef:
Mano schreef:Zou er al gescout worden voor 2010/2011 ??? (ajax kennende vast niet)
Dat Suarez na dit seizoen weggaat is een feit.
of we 20 of 30 mil pakken is even een bijzaak.

denk dat het ook moeilijk word om een Suarez te vervangen voor een speler ala Suarez.
Denk dat het over een andere boeg moet.
Zo en Zo moet er een betere spits gehaald worden.
(en een verdediger zou ook wel lekker zijn... ook al staat het redelijk de laatste weken)
Huntelaar , Sneijder , van der Vaart , Heitinga ze zijn allemaal weg gegaan daar is niks echt goeds voor terug gekomen. Dus ik vrees een heel moeilijk transfer seizoen dat bij Ajax elk jaar lastig is. Suarez is nu al buiten categorie
er blijft dus niet veel over. Word moeilijk heel moeilijk :blush.gif:

Btw, ik hoop dat de scouts elke week bij AGOVV zijn wat hun topscoorder is toch wel een goeie voetballer.

Van den Brom: Ajax volgt Chadli
6 november 2009 RvN Jupilerleague.nl

Volgens AGOVV coach John van den Brom volgt Ajax de ontwikkeling van de 20-jarige Nacer Chadli van AGOVV. Hij reageerde op berichtgeving dat NEC, FC Twente, FC Utrecht en Westerlo belangstelling hebben voor de aanvallende middenvelder. "Je kunt er rustig de namen Ajax, FC Groningen en AZ aan toevoegen. Zo zijn er nog een paar clubs die hem nadrukkelijk volgen. Zo lang niets concreet wordt, kunnen we alleen afwachten en met hem praten over het beste moment om te vertrekken."
Ik word tv scout bij Ajax :blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr nov 06, 2009 3:04 pm

Ik word tv scout bij Ajax
Hebben ze dan ook andere scouts?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za nov 07, 2009 6:48 am

Internetscouts, kroegscouts, borrelpraatscouts, vanhorenzeggenscouts...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

beelzebub

Re: Aankopen 2008/2009 SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » di nov 10, 2009 4:02 pm

op 5 augustus 2009 beelzebub schreef:Mwoah. Ik denk dat Brama na van Bommel, de Jong en de Zeeuw in de wachtkamer zit als schaduwcontroleur bij het NL elftal.
Ik zei het jullie toch. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 5:10 pm

Punt is dat hij nu alweer teveel kost. Maar zeker geen slechte voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za nov 28, 2009 1:49 pm

Falkenburg!

Plaats reactie