Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mei 19, 2008 12:17 pm

Duke schreef:Had ik niet ergens iets gelezen dat de selectie in principe op 20 mei rond moest zijn?

Het lastige is dat wij geen idee hebben wat er eigenlijk gaande is bij Ajax. Wat zoeken ze, en hoever zijn ze? In afwachting van nieuws kunnen we alleen maar (gefrustreerd) afwachten.
Geldt dat ook voor spelers die er al zijn, zoals Huntelaar?
Moet daar ook 20 mei van bekend zijn wat hij gaat doen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 12:22 pm

Info lijkt me inmiddels achterhaald. Morgen is het al 20 mei en ik zie de komende maand sowieso niets gebeuren.

Daarna zal men in paniek raken en enkele Rommedahltjes contracteren en dan is de selectie 'rond'.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 12:25 pm

Kan zijn dat die datum van 20 mei ooit ergens genoemd is, en nu een beetje een eigen leven is gaan leiden. Morgens begint blijkbaar officieel de voorbereiding voor het EK, en dan wordt het natuurlijk een stuk lastiger om daadkrachtig te opereren op de transfermarkt. Daar heeft Ajax sowieso al moeite mee, laat staan nu.

Ik neem in ieder geval aan dat Van Basten vandaag op de Arena is om zijn eisen op tafel te leggen, qua versterkingen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 12:28 pm

Duke schreef:Ik neem in ieder geval aan dat Van Basten vandaag op de Arena is om zijn eisen op tafel te leggen, qua versterkingen.
Ik mag toch hopen dat dat allang gebeurd is.

Maar ik kijk nergens meer van op.

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 12:31 pm

Dat heeft van Basten idd allang gedaan. Mocht Ajax slapjes blijven handelen dan hoop ik dat Marco zijn contract inlevert.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 12:33 pm

Nou, dat hoop ik in ieder geval niet. Op Marco is al mijn hoop gevestigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 12:35 pm

Bertje schreef:Nou, dat hoop ik in ieder geval niet. Op Marco is al mijn hoop gevestigd.
Uiteraad, maar misschien is het dan eens een keer echt duidelijk. Maar goed, wellicht is Ajax al in verregaande onderhandelingen met diverse spelers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 12:35 pm

Als die mensen niet naar Marco luisteren, luisteren ze ook niet als hij zijn contract inlevert, lijkt mij.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 12:38 pm

Jöhnk schreef:
Ajax informeert naar Twente-verdediger Douglas
Uitgegeven: 19 mei 2008 12:07
Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 12:09

AMSTERDAM - Ajax heeft officieel geïnformeerd naar de mogelijkheden om verdediger Douglas van FC Twente over te nemen. De Amsterdammers hebben geïnformeerd bij Rob Cohen, de agent van de 20-jarige Braziliaan.

Cohen bevestigde het nieuws maandag. "Klopt. En bij Ajax hadden ze hem vorig jaar zelfs gratis kunnen krijgen, maar toen wilden ze hem niet."

nu.nl

Nu pas? :baaa.gif:
Ter aanvulling:
Paar miljoen

Hoeveel Douglas moet kosten is nog onbekend, maar Cohen rekent op 'een paar miljoen'. De voetballer heeft nog een doorlopend contract bij Twente tot medio 2010.

Douglas zelf staat volgens Cohen open voor een transfer aangezien Ajax meer 'standing' zou hebben dan Twente. De club uit Enschede onthield zich maandag van commentaar op de interesse van Ajax in Douglas.

Stage

Douglas werd begin dit seizoen na een succesvolle stage vastgelegd door Twente. In totaal speelde hij deze jaargang twaalf competitieduels en vier play-offwedstrijden, waarin hij eenmaal scoorde.

Ajax is niet de enige club die geïnteresseerd is in de jonge verdediger. Scheidend FC Twente-trainer Fred Rutten, die volgend seizoen hoofdtrainer van Schalke 04 is, zou Douglas naar verluidt graag meenemen naar Duitsland.
Ook nu.nl

Goed, hij wil. Ik neem dus aan dat het openingsbod de deur al uit is. Of wachten we daar nog een weekje mee?

Duke

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 12:57 pm

goodfella schreef:Dat heeft van Basten idd allang gedaan. Mocht Ajax slapjes blijven handelen dan hoop ik dat Marco zijn contract inlevert.
Dat neem ik ook aan, maar dan is er nog bar weinig gebeurd (voor de buitenwacht althans). Daarnaast kan ik me voorstellen dat de situatie wel iets veranderd is nu we de voorronde van de CL niet gehaald hebben.

Salvador Dali

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 5:42 pm

Duke schreef:
goodfella schreef:Dat heeft van Basten idd allang gedaan. Mocht Ajax slapjes blijven handelen dan hoop ik dat Marco zijn contract inlevert.
Dat neem ik ook aan, maar dan is er nog bar weinig gebeurd (voor de buitenwacht althans). Daarnaast kan ik me voorstellen dat de situatie wel iets veranderd is nu we de voorronde van de CL niet gehaald hebben.
Nee, Marco van Basten heeft de toezegging gekregen om te mogen investeren voor de komende seizoenen en daar zal niks aan veranderen aldus Coronel.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 19, 2008 6:55 pm

Nee, Marco van Basten heeft de toezegging gekregen om te mogen investeren voor de komende seizoenen en daar zal niks aan veranderen aldus Coronel.
Die toezegging is het probleem niet, maar spelers ervan overtuigen dat er bij Ajax weer iets moois gaat gebeuren, dat lijkt mij lastiger.

Spelers die op het EK spelen zullen het EK afwachten en dan hopen naar een topclub te gaan, m.a.w. in die categorie zal het lastig worden. Spelers als Riera, Defour komen niet, die slaan Ajax over, dus blijft iemand als Douglas over.

Douglas kan, als ik de berichten als juist interpreteer, in ieder geval kiezen uit Schalke en Ajax. Schalke met zijn trainer, iemand die hem vertrouwen heeft gegeven, Schalke speelt voorronde CL en in Duitsland wordt beter betaald dan in Nederland, hij kan spelen in een grotere competitie. Waarom kiest hij dan voor Ajax? Een grote naam uit de jaren zeventig en midden jaren negentig?

Ajax gaat er misschien aan voorbij dat er voor een contract twee partijen nodig zijn en dat de wil om te investeren op zich goed is, maar onvoldoende is om spelers over te halen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 19, 2008 7:05 pm

Demo, Sulejmani wil ook naar Ajax, maar wil Ajax betalen. Dat is de vraag. El Ahmadi wil ook naar 010, terwijl het daar helemaal nergens op lijkt. Het is maar hoe je het bekijkt.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 19, 2008 7:14 pm

goodfella schreef:Demo, Sulejmani wil ook naar Ajax, maar wil Ajax betalen. Dat is de vraag. El Ahmadi wil ook naar 010, terwijl het daar helemaal nergens op lijkt. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik hoop dat Sulejmani wil, ik heb hem er nog nooit over gehoord, maar het kan zijn dat ik die berichten door mijn vakantie heb gemist. Voorlopig lees ik hier al weken dat het bijna rond is.

Die Ahmadi naar feyenoord? Dat is al rond, moet hij weten.

Ajax zit zo dadelijk weer aan de verkeerde kant van de medaille. Nu wachten spelers op het EK, Ajax moet wachten. De echte sterren van het EK kunnen we niet betalen, komen we met een Oostenrijker? iemand als Gasselich? Halen we vlak voor de competitie weer een paar reservespelers uit Engeland? We hebben drie echte verdedigers nodig.

Duke

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 7:52 pm

Als we Blind mogen geloven, komen er maximaal 3 nieuwe spelers, in elke linie één.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 7:53 pm

In ieder geval drie stevige investeringen. Blind had het over het vervangen van spelers.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 19, 2008 7:54 pm

Maximaal drie? Heb ik hem niet horen zeggen, hoor.

Duke

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 7:57 pm

Peter schreef:Maximaal drie? Heb ik hem niet horen zeggen, hoor.
Even wachten tot uitzending gemist er op staat, kunnen we het even naluisteren. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 19, 2008 8:05 pm

'Ajax heeft zich bij Sparta gemeld voor Emnes'
Volgens Sportweek heeft Ajax zich, in navolging van Heerenveen en Feyenoord bij Sparta gemeld voor Marvin Emnes. De interesse is opmerkelijk te noemen, aangezien eerder vanuit Sparta werd ontkend dat de 19-jarige aanvaller met Blind mee zou gaan naar Ajax

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 8:06 pm

Twee of drie spelers erbij, zei hij. In elke linie één, dat is het streven.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 8:06 pm

Toppie schreef:
Volgens Sportweek heeft Ajax zich, in navolging van Heerenveen en Feyenoord bij Sparta gemeld voor Marvin Emnes. De interesse is opmerkelijk te noemen, aangezien eerder vanuit Sparta werd ontkend dat de 19-jarige aanvaller met Blind mee zou gaan naar Ajax
Daar kon je op wachten. Wie kent die jongen? Demo als Spartaan? Moet Ajax die jongen (willen) halen?

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 19, 2008 8:09 pm

Bertje schreef:In ieder geval drie stevige investeringen. Blind had het over het vervangen van spelers.
Heeft Blind ook al een exit-list? Anders wordt het volgend seizoen wel errug druk...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 8:17 pm

Van Basten zal wel het één en ander aangegeven hebben (ze hebben donderdag met de gehele staf gesproken), maar daar kun je natuurlijk niet op wachten met het doen van investeringen.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » ma mei 19, 2008 9:06 pm

wimpey schreef:
Toppie schreef:
Daar kon je op wachten. Wie kent die jongen? Demo als Spartaan? Moet Ajax die jongen (willen) halen?
Ik hoop niet dat Ajax hem echt wil halen. Die jongen heeft aan het slot van de competitie een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar is bij lange na niet van het niveau dat Ajax moet nastreven.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 19, 2008 9:33 pm

Geen uitzending gezien, maar zoiets als drie forse investeringen? Is die Argentijn de eerste? Is eventueel die Douglas een forse investering? Sulejmani? Telt die Argentijn als middenvelder?

Ik schrik als ik maar een verdediger zie komen, dat zal toch niet. Bedoelde hij niet drie verdedigers?

Emnes vond ik tegen Jong Ajax goed, lastig voor een verdediger, maar geen wonderspeler. Een constructie als kopen en aan Sparta uitlenen is misschien niet zo duur en dan kun je hem een seizoen zien spelen. Ik vond hem niet beter dan onze jeugdspelers, maar zijn leeftijdsgenoten bij Ajax staan al een tijdje stil in hun ontwikkeling.

Gesloten