Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Volgens mij heeft Ajax een chronisch gebrek aan goede vleugelspelers. Sulejmani, Ozbiliz en Ebecilio zijn het niet.
Op de vleugel hebben we eigenlijk alleen in Boerrigter een volwaardige speler.
Maar als je zo'n Tadic haalt betaal je daar weer de hoofdprijs voor. En het is niet dat we verder geen zwak bezette posities hebben.
Maar als je zo'n Tadic haalt betaal je daar weer de hoofdprijs voor. En het is niet dat we verder geen zwak bezette posities hebben.
Nil volentibus arduum
-
Bod van 7 miljoen van Twente niet geaccepteerd. Bovendien belangstelling uit Duitsland en Italië. Die gaat echt wel meer kosten.Marillion schreef:Tja, zeg het maar. Het is in ieder geval weer geen verrassing dat het niet om een goede verdediger gaat.
Tadic moet volgens mij behoorlijk geld kosten. Ik hoorde iets over 7 miljoen (zat half te luisteren) en dat Twente en Vitesse ook interesse hebben. Ik vind dat persoonlijk te veel geld. Het is niet dat we verder geen andere versterkingen nodig hebben.
Als je Vertonghen en Vd Wiel verkoopt heb je genoeg geld. Ik denk dat Ajax de minste vleugelspelers heeft van alle titelkandidaten. Het spel wat Ajax graag wilt spelen gaat niet zonder goede buitenspelers. Ebecilio en Ozbiliz zijn van het niveau VVV-Venlo. Sterker nog, ik betwijfel of ze daar in de basis zouden staan. Je ziet dat zodra Boerrigter geblesseerd raakt Ajax grote personele problemen heeft. Uiteraard is een goede aanval alleen niet voldoende om kampioen te worden. Je elftal moet in iedere linie in balans zijn.
Het mag duidelijk zijn dat Ajax daarop hoopt cq aanstuurt. De beste man voldoet niet. Punt. Banken of wegwezen.D_skilled schreef:Betekent dat een verkoop van Sulejmani?
Waarom we vervolgens een stijflinkse linksbuiten halen terwijl dat juist de vleugel is die wel bezet is, is mij niet duidelijk. We hebben een rechtsbuiten nodig. Kwalitatief wel een interessante speler an sich.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ajax heeft dan ook een chronisch gebrek aan visie. Ze hebben de contracten van Ozbiliz (2014), Ebecilio (2015) en Lukoki (2015) onlangs (voor lange tijd) verlengd. Dat doe je niet als je geen vertrouwen hebt in die jongens. Als je dan nu leest dat we Narsingh en Tadic op ons lijstje hebben staan, dan geeft dat natuurlijk te denken.D_skilled schreef:Volgens mij heeft Ajax een chronisch gebrek aan goede vleugelspelers. Sulejmani, Ozbiliz en Ebecilio zijn het niet.
Wat zit er achter die drie aan te komen voor die posities ?.
Blij met de punten ...
De Sa en De Bondt. Was ik bepaald niet van onder de indruk toen ik ze aan het werk zag. Daar moeten we het wat mij betreft ook niet van hebben.
Nil volentibus arduum
Dan kan dat een reden zijn waarom men het contract voor die drie zo lang verlengd heeft.Overgens passen die aankopen natuurlijk ook niet in de visie van plan JC .. Of toch wel zoals we in de column van JC kunnen lezen .. Die denkt dat AJAX wel effe 12-15 miljoen kan gaan neerleggen voor spelers heb ik het idee ..
Blij met de punten ...
Maar dan moet je ook nog een paar verdedigers aantrekken, want daar is de spoeling (dan) ook dun.D_skilled schreef:Als je Vertonghen en Vd Wiel verkoopt heb je genoeg geld. Ik denk dat Ajax de minste vleugelspelers heeft van alle titelkandidaten. Het spel wat Ajax graag wilt spelen gaat niet zonder goede buitenspelers. Ebecilio en Ozbiliz zijn van het niveau VVV-Venlo. Sterker nog, ik betwijfel of ze daar in de basis zouden staan. Je ziet dat zodra Boerrigter geblesseerd raakt Ajax grote personele problemen heeft. Uiteraard is een goede aanval alleen niet voldoende om kampioen te worden. Je elftal moet in iedere linie in balans zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Onbegrijpelijk inderdaad die contracten. Wie deelt die dingen uit?! Ebecilio...mijn god. Ozbiliz: mooie zaalvoetballer.Peter schreef:Ajax heeft dan ook een chronisch gebrek aan visie. Ze hebben de contracten van Ozbiliz (2014), Ebecilio (2015) en Lukoki (2015) onlangs (voor lange tijd) verlengd. Dat doe je niet als je geen vertrouwen hebt in die jongens. Als je dan nu leest dat we Narsingh en Tadic op ons lijstje hebben staan, dan geeft dat natuurlijk te denken.D_skilled schreef:Volgens mij heeft Ajax een chronisch gebrek aan goede vleugelspelers. Sulejmani, Ozbiliz en Ebecilio zijn het niet.
Van Rhijn en Denswil komen neem ik aan bij de selectie, helaas Koppers en Ligeon vast ook. Een basiswaardige CV erbij, Boilesen fit en we zijn een eind op weg.Duke schreef:Maar dan moet je ook nog een paar verdedigers aantrekken, want daar is de spoeling (dan) ook dun.D_skilled schreef:Als je Vertonghen en Vd Wiel verkoopt heb je genoeg geld. Ik denk dat Ajax de minste vleugelspelers heeft van alle titelkandidaten. Het spel wat Ajax graag wilt spelen gaat niet zonder goede buitenspelers. Ebecilio en Ozbiliz zijn van het niveau VVV-Venlo. Sterker nog, ik betwijfel of ze daar in de basis zouden staan. Je ziet dat zodra Boerrigter geblesseerd raakt Ajax grote personele problemen heeft. Uiteraard is een goede aanval alleen niet voldoende om kampioen te worden. Je elftal moet in iedere linie in balans zijn.
- peter
Geen idee. Ik heb dat nooit gelezen.999 schreef:Dan kan dat een reden zijn waarom men het contract voor die drie zo lang verlengd heeft.Overgens passen die aankopen natuurlijk ook niet in de visie van plan JC .. Of toch wel zoals we in de column van JC kunnen lezen .. Die denkt dat AJAX wel effe 12-15 miljoen kan gaan neerleggen voor spelers heb ik het idee ..
Het gaat mij erom dat we blijkbaar niet tevreden zijn over onze buitenspelers en daar versterking in zoeken. Prima, maar dan moet je wel eerst Sulejmani verkopen. Anders heb je voor zo'n rechtsbuitenpositie een Narsingh, Sulejmani, Ozbiliz en Lukoki. Dan slaan al die verlengingen nergens op. Je gaat kwaliteit verlengen en neemt afscheid van jongens die het naar alle waarschijnlijkheid niet gaan halen. Met Narsingh is de kans voor Ozbiliz zero. Die jongen is bijna 22 en moet minuten maken. Dat is helemaal geen 'talent' meer.
Precies, hele vreemde gang van zaken. Als je al contracten geeft dan was één jaar in deze gevallen een prima keuze. Voor beide partijen ook. Want die jongens hebben er uiteindelijk ook niets aan als ze niet goed genoeg zijn.
Wat transfers betreft moet Ajax slim zijn. 7 miljoen (of zelfs meer) voor zo'n Tadic kan gewoon niet. Probeer maar weer een speler als Boerrigter te vinden. Een aantal mensen hier hadden het over Rosheuvel van Almere. Ik weet niet of die jongen goed genoeg is maar zo'n speler is een stuk voordeliger.
Maar laten we alsjeblieft de verdediging niet vergeten. Want dat vind ik echt een groter probleem.
Wat transfers betreft moet Ajax slim zijn. 7 miljoen (of zelfs meer) voor zo'n Tadic kan gewoon niet. Probeer maar weer een speler als Boerrigter te vinden. Een aantal mensen hier hadden het over Rosheuvel van Almere. Ik weet niet of die jongen goed genoeg is maar zo'n speler is een stuk voordeliger.
Maar laten we alsjeblieft de verdediging niet vergeten. Want dat vind ik echt een groter probleem.
Nil volentibus arduum
De beste verdediging is de aanval!Marillion schreef:Maar laten we alsjeblieft de verdediging niet vergeten. Want dat vind ik echt een groter probleem.
vind je? Met Boilesen, Alderweireld, Denswil en Van Rhijn hebben we maar liefst 4 geschikte verdedigers! Hoeveel wil je er hebben?! 

- peter
Geschikt? Van Rhijn vind ik niet geschikt, Denswil ken ik niet en Boilesen heb ik ook nog niet zien spelen in het centrum. Alderweireld is onomstreden. Nee, die positie is vrij dun bezet. Moet een linkspoot bij.
Overgens:Waar kan ik lezen dat AJAX concreet belangstelling heeft/had voor Narsingh en Tadic ( En die dan ook koste wat het kost willen binnenhalen ) ...JC schreef het vandaag in zijn column, AJAX had in de winterstop spelers moeten halen.Sulejmani kan ook op links.Peter schreef:Geen idee. Ik heb dat nooit gelezen.999 schreef:Dan kan dat een reden zijn waarom men het contract voor die drie zo lang verlengd heeft.Overgens passen die aankopen natuurlijk ook niet in de visie van plan JC .. Of toch wel zoals we in de column van JC kunnen lezen .. Die denkt dat AJAX wel effe 12-15 miljoen kan gaan neerleggen voor spelers heb ik het idee ..
Het gaat mij erom dat we blijkbaar niet tevreden zijn over onze buitenspelers en daar versterking in zoeken. Prima, maar dan moet je wel eerst Sulejmani verkopen. Anders heb je voor zo'n rechtsbuitenpositie een Narsingh, Sulejmani, Ozbiliz en Lukoki. Dan slaan al die verlengingen nergens op. Je gaat kwaliteit verlengen en neemt afscheid van jongens die het naar alle waarschijnlijkheid niet gaan halen. Met Narsingh is de kans voor Ozbiliz zero. Die jongen is bijna 22 en moet minuten maken. Dat is helemaal geen 'talent' meer.
Daarnaast heb je dan wel een bredere bank, al kost dat dan wel iets ...
Blij met de punten ...
Ik doelde op de gehele verdediging! Boilesen - Denswil - Alderweireld - Rhijn.Peter schreef:Geschikt? Van Rhijn vind ik niet geschikt, Denswil ken ik niet en Boilesen heb ik ook nog niet zien spelen in het centrum. Alderweireld is onomstreden. Nee, die positie is vrij dun bezet. Moet een linkspoot bij.
Wat willen we nog meer?! Aanvallers! Linksbuitens! Het liefst dure van Groningen of Heerenveen!

- peter
Ajax zal in de zomer gericht moeten inkopen. Prio nummer 1 is een verdedigende middenvelder. Als je Sulejmani verkoopt, dan kun je wat op de linksbuitenpositie doen. Bij een verkoop van Vertonghen zou ik daar ook gaan investeren. Backs hoef je niet te kopen.
Backs hoef je niet te kopen omdat?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
Omdat je vertrouwen hebt in Ligeon. Je legt die jongen vast tot 2016 en ziet in hem de opvolger van vdWiel. Dan zou het raar zijn als je een rechtsback koopt. Zoveel is er namelijk niet mogelijk. Linksback idem dito met Boilesen. Dan heb je met een jongen als Anita en Koppers nog spelers die je ook hebt vastgelegd en die ook op die posities uit de voeten kunnen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
ik vond Van Rhijn overigens gisteren nog een van de beste Ajacieden.Peter schreef:Geschikt? Van Rhijn vind ik niet geschikt, Denswil ken ik niet en Boilesen heb ik ook nog niet zien spelen in het centrum. Alderweireld is onomstreden. Nee, die positie is vrij dun bezet. Moet een linkspoot bij.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Linksbuiten? Daar hebben we Boerrigter al. Geen (dure) aankoop daar aub. Liever rechtsbuiten. Daar hebben we weliswaar Ozzie, Ebecilio en Lukoki maar daarvan voldoen er sowieso 2 niet. Dat ze een contract hebben, neemt niet weg dat ik liever zie dat ze niet opgesteld worden. Ik wil een sterk Ajax.Peter schreef:Ajax zal in de zomer gericht moeten inkopen. Prio nummer 1 is een verdedigende middenvelder. Als je Sulejmani verkoopt, dan kun je wat op de linksbuitenpositie doen. Bij een verkoop van Vertonghen zou ik daar ook gaan investeren. Backs hoef je niet te kopen.