Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 12:28 pm

joey schreef:
LucaS schreef:
joey schreef:Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven. Je vermogen vermindert (in principe) alleen maar als je verliezen lijdt.
Op 30 juni zal het vermogen van Ajax toenemen, zelfs als er nu nog drie spelers van 18 miljoen worden gekocht, omdat over dit boekjaar Ajax een winst zal maken van ongeveer 15 tot 20 miljoen.
Ik weet dat het je vak is en het mijne niet, maar als ik het goed begrepen heb, krijgt Ajax dit jaar de begroting rond door verkopen. Dat is dus die winst: het geld van Babel en Sneijder. Ajax maakt al jaren geen winst puur op de begroting. Daarvoor zouden we CL moeten spelen. Die 15 tot 20 miljoen (dus geen 35 of zo) is dus eenmalig. Het jaar daarvoor werd er nog verlies geleden.
Het zou zomaar kunnen dat Ajax komend seizoen weer verlies lijdt. Het geld om de gaten te stoppen moet ergens vandaan komen.
Ik vraag me ook af waar Luuk dan denkt dat dat geld vandaan komt. Puur uit de winst kan het niet komen want die is niet groot genoeg. Uit de sponsordeal met Aegon kan het ook niet komen want dat geld is niet direct beschikbaar.

Lening? Suikeroom?

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di jun 03, 2008 12:31 pm

Thomas schreef:Ik denk dat Huntelaar blijft.
Als Marco wil dat hij blijft, moet ie hem niet opstellen tijdens EK. Kortom, uit de opstelling van Oranje kun je straks aflezen wat de plannen van Ajax zijn :ajaxsmiley.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 12:34 pm

Mwah, zou kunnen, persoonlijk denk ik dat voor iedere speler die bij een EK selectie zit al telt dat ze extra aandacht hebben van andere clubs ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:35 pm

Sorry Johnk, niet om lelijk te doen, maar kosten zijn niet hetzelfde als uitgaven, en opbrengsten niet hetzelfde als ontvangsten.Het moment waarop je betaalt of ontvangt heeft geen invloed op waanneer je een bedrag in je winst- en verliesrekening moet nemen.
Geld lenen is doodnormaal in het bedrijfsleven.

Zoals ik ook al eerder zei, het bedrag dat Sulejmani jaarlijks aan verlies oplevert (18 miljoen gedeeld door 5), is gelijk aan de hogere opbrengst van Adidas en Aegon. Het maakt niet uit of zij het geld nu of over een jaar betalen.

Maar uiteraard, je kan natuurlijk niet bezig blijven met meer geld uitgeven dan je ontvangt.

Laten we het erop houden dat ik vind dat Ajax economisch zo'n bedrag redelijk makkelijk kan uitgeven op dit moment. Sportief gezien, vind ik het een belachelijk bedrag voor een speler die nog alles te bewijzen heeft
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 12:35 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:
LucaS schreef: Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven. Je vermogen vermindert (in principe) alleen maar als je verliezen lijdt.
Op 30 juni zal het vermogen van Ajax toenemen, zelfs als er nu nog drie spelers van 18 miljoen worden gekocht, omdat over dit boekjaar Ajax een winst zal maken van ongeveer 15 tot 20 miljoen.
Ik weet dat het je vak is en het mijne niet, maar als ik het goed begrepen heb, krijgt Ajax dit jaar de begroting rond door verkopen. Dat is dus die winst: het geld van Babel en Sneijder. Ajax maakt al jaren geen winst puur op de begroting. Daarvoor zouden we CL moeten spelen. Die 15 tot 20 miljoen (dus geen 35 of zo) is dus eenmalig. Het jaar daarvoor werd er nog verlies geleden.
Het zou zomaar kunnen dat Ajax komend seizoen weer verlies lijdt. Het geld om de gaten te stoppen moet ergens vandaan komen.
Ik vraag me ook af waar Luuk dan denkt dat dat geld vandaan komt. Puur uit de winst kan het niet komen want die is niet groot genoeg. Uit de sponsordeal met Aegon kan het ook niet komen want dat geld is niet direct beschikbaar.

Lening? Suikeroom?
Creatief met kurk, euh belastingen ?. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 12:37 pm

WERKEN JULLIE OOK NOG ???? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di jun 03, 2008 12:40 pm

LucaS schreef:Ik heb namelijk daarna gezegd dat aankopen niet in de winst- en verliesrekening worden opgenomen, maar dat die op de balans worden gezet (immateriele activa). Op die bedragen van aankopen wordt gedurende de contractduur jaarlijks een gelijk bedrag ten laste van het resultaat gebracht.

Dat betekent dus voor de aankoop van Sulejmani dat in onderstaand deel van de verlies & winst (afschrijvingen vergoedingssommen) jaarlijks 3,6 miljoen zal worden opgenomen. De verkoop van Heitinga gaat voor het hele bedrag naar de post 'resultaat vergoedingssommen.
:confused.gif: Wow Luuk, ben jij ook in te huren voor het doen van mijn boekhouding! :hypocrite.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:41 pm

Uiteraard!
Heb je ook problemen met je transferuitgaven?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 03, 2008 12:43 pm

LucaS schreef:Uiteraard!
Heb je ook problemen met je transferuitgaven?
Mijn vriendin heeft er in ieder geval last van! Zij is namelijk hoofd-uitgaven. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di jun 03, 2008 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di jun 03, 2008 12:45 pm

LucaS schreef:Uiteraard!
Heb je ook problemen met je transferuitgaven?
Yep, ben net Ajax: ik geef meer uit dan er binnenkomt en allemaal aan troep waar je niks aan hebt. :666.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jun 03, 2008 12:46 pm

Moet je ook niet zoveel naar Amazing Discoverie's kijken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:47 pm

LouisXIV & co schreef:
LucaS schreef:Uiteraard!
Heb je ook problemen met je transferuitgaven?
Yep, ben net Ajax: ik geef meer uit dan er binnenkomt en allemaal aan troep waar je niks aan hebt. :666.gif:
Dat kan je dan in één keer afschrijven! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » di jun 03, 2008 12:49 pm

Marillion schreef:
InnerHarbour schreef:
Bertje schreef:Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
Juist mij ook niet, als Real een schuld heeft van 240 miljoen, kan Ajax ook wel wat hebben. Liever schuld en een winnend elftal dan winst en elk jaar Pisvee kampioen zien worden.
Daar zit nog wel iets tussen hoor. Natuurlijk moet er geld op tafel komen om de selectie te versterken. Maar dat wil niet zeggen dat we maar even ons eigen vermogen er doorheen moeten jassen. Want wat doen we dan volgend jaar als het niet is gelukt?
Dan verkopen we wel weer een ander, Huntelaar bv. Ben die provincialen goed zat.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 1:20 pm

LucaS schreef:Sorry Johnk, niet om lelijk te doen, maar kosten zijn niet hetzelfde als uitgaven, en opbrengsten niet hetzelfde als ontvangsten.Het moment waarop je betaalt of ontvangt heeft geen invloed op waanneer je een bedrag in je winst- en verliesrekening moet nemen.
Geld lenen is doodnormaal in het bedrijfsleven.

Zoals ik ook al eerder zei, het bedrag dat Sulejmani jaarlijks aan verlies oplevert (18 miljoen gedeeld door 5), is gelijk aan de hogere opbrengst van Adidas en Aegon. Het maakt niet uit of zij het geld nu of over een jaar betalen.

Maar uiteraard, je kan natuurlijk niet bezig blijven met meer geld uitgeven dan je ontvangt.

Laten we het erop houden dat ik vind dat Ajax economisch zo'n bedrag redelijk makkelijk kan uitgeven op dit moment. Sportief gezien, vind ik het een belachelijk bedrag voor een speler die nog alles te bewijzen heeft
goed, lenen dus, dat was de vraag.

het gaat mij niet om de boedhoudkundige afwikkeling, maar puur om waar de liquide middelen NU vandaan komen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 1:37 pm

In de halfjaar balans per 31-12-2007, was er ongeveer 30 miljoen aan liquide middelen. Daarbij verkoop heitinga en er het verlies van af, kom je toch nog op zo'n 35 miljoen wat je kan gebruiken voordat je moet gaan lenen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 1:38 pm

Moet er niets gereserveerd worden voor het komend boekjaar? Er zal ongetwijfeld verlies worden geleden door het missen van de CL.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 1:45 pm

LucaS schreef:In de halfjaar balans per 31-12-2007, was er ongeveer 30 miljoen aan liquide middelen. Daarbij verkoop heitinga en er het verlies van af, kom je toch nog op zo'n 35 miljoen wat je kan gebruiken voordat je moet gaan lenen.
Heeft Ajax het geld van Sneijder en Babel ineens ontvangen?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jun 03, 2008 1:55 pm

Ik kan niet geloven dat ze daadwerkelijk 18 miljoen gaan betalen. Dat is in één keer het dubbele van onze duurste speler ooit. Gelukkig krijgen we te weten hoeveel Ajax uiteindelijk voor hem moet betalen.

Als er echter ook nog geld voor verdedigers is dan interesseert dat geld me eigenlijk niets.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 1:55 pm

Geen idee. De balans (debet) ziet er zo uit per 31 december 2007:

Vlottende activa

Voorraden......................................... 632
Vorderingen
Debiteuren.....................33 200
Overige vorderingen..........1 562
Overlopende activa............2.973
..................................................–––––––
....................................................37 735

Liquide middelen............................29 670
..................................................–––––––
Totaal vlottende activa....................68 037


Het lijkt mij dat die transfers deels opgenomen zijn onder 'debiteuren'
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 2:43 pm

Wat nou als Suarez wordt of is verkocht?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jun 03, 2008 2:48 pm

Dan word ik gek.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 2:53 pm

Liever KJH verkopen, Jesse? Een van de twee zal wel vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jun 03, 2008 2:55 pm

Geen van beide vertrekt en Ajax trekt nog 1 verdediger en een middenvelder aan.

Engelaar / Defour / Aisatti / De Zeeuw en Douglas / Maidana / Boulahrouz.

Zomaar een gokje, afgaand op alle berichten van de laatste tijd. Vergeet niet dat Blind heeft gezegd dat er in iedere linie een versterking moest komen.

Vooralsnog weinig reden om aan te nemen dat KJH gaat, laat staan Suarez!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jun 03, 2008 2:56 pm

joey schreef:Liever KJH verkopen, Jesse? Een van de twee zal wel vertrekken.
Zou wel eens kunnen, want we hebben die Argentijnse Kroaat ook nog, de vraag is voor wie is er serieuze belangstelling?

Sommige supporters dachten dat versterking van de verdediging prioriteit zou krijgen, maar na het aantrekken van twee aanvallers kan die visie de prullenbak in.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 2:57 pm

Engelaar zal het wel worden. Kan daar wel mee leven eerlijk gezegd. En in de verdediging zie ik graag een wat meer ervaren speler komen. Dan zit het wel goed voorlopig hoor. We moeten ook geen wonderen verwachten.

Ajax kan al niet 1 goede verdediger aantrekken...laat staan 3!
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten