Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » za nov 16, 2013 2:13 pm

LucaS schreef: Natuurlijk ben ik voor het doorstromen van jeugdspelers, maar als de jeugd nog niet goed genoeg is, zoek je, al dan niet tijdelijk, een andere oplossing.
Precies wat ik aangeef, dan huur je bijv. Ola John voor een half jaar.

Zo lang de insteek maar is dat de doorstroming van jeugd prio uno is. En dat beleid is aangekondigd en wordt consequent omgezet. :biggthumpup.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » za nov 16, 2013 3:34 pm

Ware het niet dat er op rechtsbuiten niemand aankwam en niemand aankomt. Had anderhalf jaar geleden gewoon Narsingh gekocht denk ik dan. Was net zo duur als vd Hoorn.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » za nov 16, 2013 3:44 pm

LucaS schreef:Ware het niet dat er op rechtsbuiten niemand aankwam en niemand aankomt.
Dat kan ik niet beoordelen. Veltman was volgens de volgers (ook) niet veel soeps...

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rednose » zo nov 17, 2013 9:23 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Ware het niet dat er op rechtsbuiten niemand aankwam en niemand aankomt.
Dat kan ik niet beoordelen. Veltman was volgens de volgers (ook) niet veel soeps...
Zou aardig zijn wanneer je Lucas volledig citeert.....dat was nl de kern.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » zo nov 17, 2013 11:14 pm

LucaS schreef:Ware het niet dat er op rechtsbuiten niemand aankwam en niemand aankomt. Had anderhalf jaar geleden gewoon Narsingh gekocht denk ik dan. Was net zo duur als vd Hoorn.
Zo bijzonder is Narsingh niet.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » zo nov 17, 2013 11:58 pm

Hoorn ook niet..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » ma nov 18, 2013 12:03 am

Jöhnk schreef:Het is net of ik nu een PSV supporter hoor praten. Wij zijn Ajax, dus wij houden rekening met jeugdspelers die op het punt van doorbreken staan. Zoals jij redeneert, is er altijd wel een excuus om te kopen. Want als de jeugdspeler bewijst dat hij beter is dan de aankoop, moet er natuurlijk weer een nieuwe aankoop komen.
Hoeveel jongens van 17/18 hadden in het verleden automatisch 'recht' op een basisplaats bij Ajax?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » ma nov 18, 2013 12:08 am

Voor Sana kom je naar het stadion ...

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » ma nov 18, 2013 8:37 am

Rednose schreef: Zou aardig zijn wanneer je Lucas volledig citeert.....dat was nl de kern.
Narsingh heeft me tegen Ajax nooit kunnen imponeren. Hoorn, Bojan, Cuenca en Sana bij Ajax evenmin.

Het TH moet de lat veel hoger leggen v.w.b. "versterkingen". Wanneer je Ginkel, Djuricic, Chadli niet kan krijgen, probeer het dan maar intern op te lossen.

Dat wat Ajax nu en in het verleden vaak haalde is grosso modo niet beter dan wat je aan talent zelf achter de hand hebt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma nov 18, 2013 10:20 am

Die Narsingh heeft voorlopig bij PSV ook nog geen briljante indruk gemaakt. Ok, er zit een hele vervelende blessure tussen. Maar vóór die blessure was hij niet bijzonder sterk.

Goede aankopen doen is erg lastig. Ik kan me mede daarom prima vinden in het standpunt dat je in de eerste plaats kijkt naar interne spelers voor een positie. Zijn die niet op het moment niet beschikbaar dan kun je kopen of huren (korte termijn) overwegen. Maar realiseer je wel dat een aankoop in principe voor een aantal seizoenen is. Staat die rechtsbuiten nu niet klaar maar over een half seizoen wel dan is het dus de vraag of je de investering in een aankoop moet doen. Wat mij betreft maak je die afweging overigens per geval. Maar de grondhouding mag van mij zijn dat Ajax terughoudend is als het gaat om kopen.

Kritischer ook dan we nu zijn. Spelers als Sana mogen nooit door de keuring komen. Waar is die jongen nou goed in en op welke manier weet hij zich positief te onderscheiden van de op dat moment beschikbare spelers? Lukoki is niet goed genoeg voor Ajax maar ook niet minder dan Sana. En nu Van der Hoorn eenmaal binnen is moeten we hem maar de tijd geven. Maar voorlopig is hij een pak minder dan Veltman en Denswil. Waarom betaal je daar een paar miljoen voor?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma nov 18, 2013 10:27 am

Misschien omdat de trainer, net als veel supporters, versterkingen wil?

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » ma nov 18, 2013 10:36 am

Van der Hoorn is alleen (nog) geen versterking op wat we hebben, dus dan is F. de Boer niets opgeschoten en zijn we wel ruim 3 miljoen euro kwijt.

Het aankoopbeleid voor het eerste is zeer matig en net zo weinig innovatief/creatief als dat het was onder de voorgangers. Daar moet nog veel winst te behalen zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma nov 18, 2013 10:38 am

Het is natuurlijk ook altijd de vraag hoe beschikbare jongens het gaan doen. Achteraf is het makkelijk praten. Maar als je nú kijkt naar de groep die er staat dan heb je met Moisander, Veltman en Denswil drie opties voor twee plekken. Dat is zo slecht niet. Er zijn plekken in het elftal waar de problemen groter zijn.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma nov 18, 2013 10:42 am

Dat kan en moet inderdaad beter. Maar in elk geval wordt er niet met geld gesmeten.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » ma nov 18, 2013 10:43 am

Eigenlijk gaat het in dit specifieke geval om twee inschattingsfouten. Ten eerste dat Denswil en Veltman eigenlijk al ver genoeg waren om Alderweireld op te volgen. Ten tweede dat Van der Hoorn niet beter is dan wat we al in huis hadden.

Oftewel, de noodzaak om een vervanger voor Alderweireld te halen was er niet. Als je dan besluit een speler te kopen, trek dan op z'n minst een speler aan die beter is dan dat we al hebben rondlopen in de jeugd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma nov 18, 2013 10:51 am

Mwah, er mag concurrentie zijn. Niets mis mee om twee spelers te hebben voor één positie.

Van der Hoorn is nog jong. Geef hem de tijd, dan zien we vanzelf of hij het in zich heeft. Ik vind het nog te vroeg om hem te bestempelen tot miskoop. Stam en De Boer geloven heilig in hem, net zoals ze in het verleden het volste vertrouwen hadden in Veltman.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma nov 18, 2013 10:59 am

Oh, nu hij er eenmaal is wil ik 'm de tijd wel geven. Er zit ook niet veel anders op. Al betwijfel ik of hij het gaat redden. Hij oogt zo ontzettend onzeker.
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » ma nov 18, 2013 11:09 am

Yopi schreef:Mwah, er mag concurrentie zijn. Niets mis mee om twee spelers te hebben voor één positie.

Van der Hoorn is nog jong. Geef hem de tijd, dan zien we vanzelf of hij het in zich heeft. Ik vind het nog te vroeg om hem te bestempelen tot miskoop. Stam en De Boer geloven heilig in hem, net zoals ze in het verleden het volste vertrouwen hadden in Veltman.
Er mag zeker concurrentie zijn, maar als je dan besluit om 3,5 miljoen (!) te investeren in een verdediger, dan mag je toch aannemen dat hij verder is dan twee talenten uit de jeugd.

En is het zo dat Stam en De Boer heilig in hem geloven? Zou het het oorspronkelijke plan zijn geweest hem het eerste jaar in Jong Ajax te laten ballen?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma nov 18, 2013 11:38 am

De Boer in elk geval wel.

Ik laat me graag verrassen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 18, 2013 11:41 am

'We' zijn meestal wel heel snel met conclusies trekken. Zelfs Litmanen had 1 jaar nodig om te wennen.

Terug naar de aankoop suggesties (daar gaat dit forum over):
- we hebben een rechteraanvaller / rechtsbuiten nodig met diepgang, snelheid en een actie. E.e.a. gekoppeld aan efficiëntie (assists / goals). Dit zal een speler worden op huurbasis (waarschijnlijk Ola John), omdat het TH gelooft in de aanwas die er komt uit de jeugd. Hierbij dient te worden opgemerkt dat Ola beter is vanaf links. Meest waarschijnlijke scenario: Ola gaat op links spelen en vanaf rechts zullen De Sa, Schone en Fischer het moeten uitvechten. Op links heb je met Ola, Fischer en Kolbeinn mogelijkheden.
- Creatieve middenvelder. Wat gaat FdB doen met de spitspositie (geruchten met Luuk de Jong)? Laat hij daar Siem staan of gaat Siem terug naar het middenveld!? Persoonlijk vind ik het Klaassen goed doen. Een middenveld met Duarte en Blind/Poulsen is een optie. Achter de hand heb je dan Siem en Serero, maar het liefst zou ik een goede 6 erbij hebben. Of Lobotka / Bazoer moeten snel de sprong maken. Lobotka dan meer de creatieveling, dan de nr. 6.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » ma nov 18, 2013 11:55 am

Yopi schreef:De Boer in elk geval wel.

Ik laat me graag verrassen.
Ik schrijf hem ook niet af overigens. Tot nu toe is hij alleen niet meegevallen en 4 miljoen euro is veel voor Ajax en al helemaal voor een verdediger. Daarnaast zie ik in hem geen echte Ajax verdediger, maar dat hoeft geen belemmering te zijn. Als hij een speler a la Alex wordt, dan heb ik daar bijvoorbeeld helemaal geen problemen mee. Wel is het voor dat soort spelers lastiger om waardering te krijgen van het publiek, wat het voor hem nog wat moeilijker zal maken om te slagen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » ma nov 18, 2013 12:07 pm

We schrijven niks af, we beoordelen spelers op wat we nu zien.En wat v.d. Hoorn laat zien is niet veel soeps, niet bij AJAX niet bij Jong Oranje ...

We schrijven in ieder geval b.v. Sana wel af, of mag dat nu ook nog niet ...

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » ma nov 18, 2013 12:07 pm

DelToro schreef: Het aankoopbeleid voor het eerste is zeer matig en net zo weinig innovatief/creatief als dat het was onder de voorgangers. Daar moet nog veel winst te behalen zijn.
Eens.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » di nov 19, 2013 9:13 am

Laatste dagen weer volop rumoer rond Labyad. Die moet nu toch echt weg bij Sporting, schijnt. Verder vond ik Ayoub gisteren sterk spelen bij Jong Oranje in de punt naar achteren.

Iets voor Ajax?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di nov 19, 2013 11:03 am

Ayoub is weggestuurd bij Ajax wegens wangedrag.

Labyad hoeft van mij niet. Teveel gedoe rond die jongen.

Plaats reactie