Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » di jun 07, 2016 7:55 am

Peter schreef:Ik denk dat je juist op die jongere tour moet blijven. In de leeftijdscategorie 25-31 moet je wel heel veel geluk hebben wil je iemand vinden die zal slagen bij Ajax. Ajax kan juist in die categorie van 18-24 nog de krenten uit de pap halen. Jongens die op het punt staan de internationale top te bestormen.

Helaas denkt de buitenwereld hier inmiddels ook anders over. Ze gaan liever naar Real Madrid 2 dan Ajax 1
of naar een PL middenmoter. Salaris direct al 3x hoger dan Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 07, 2016 9:29 am

zeux schreef: Alleen hebben we ook een achterstand opgelopen doordat er matig (laatste jaren) tot niet (eerste jaren onder Frank) is geïnvesteerd.
Uit m'n hoofd 2011: Sigi, Janssen, Boerrigter, Bulykin, Cillessen, Serero. 2012: Moisander, Babel, Schöne, Poulsen. Wat je beweert (over n over again) klopt feitelijk helaas niet.

Dat het aankoopbeleid slecht was, dat klopt wel. Dat er niet geïnvesteerd is, dat klopt dus niet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jun 07, 2016 9:54 am

Je kent die agenda toch, dat is een soort PSV-supporter, kopen, kopen, kopen, je kan nooit genoeg kopen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di jun 07, 2016 10:08 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Alleen hebben we ook een achterstand opgelopen doordat er matig (laatste jaren) tot niet (eerste jaren onder Frank) is geïnvesteerd.
Uit m'n hoofd 2011: Sigi, Janssen, Boerrigter, Bulykin, Cillessen, Serero. 2012: Moisander, Babel, Schöne, Poulsen. Wat je beweert (over n over again) klopt feitelijk helaas niet.

Dat het aankoopbeleid slecht was, dat klopt wel. Dat er niet geïnvesteerd is, dat klopt dus niet.
Er is geld uitgegeven. Dat is iets anders dan (met ambitie) investeren.

Lijstje staat een aantal posts terug. Met name 12/13 & 13/14 vind ik erg magere jaren hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 08, 2016 2:49 pm

Wat vonden jullie van Uvini vorig jaar... Ik vond hem wel wat hebben en begon steeds beter te worden.
zit nog maar een jaar onder contract bij Napoli dus waarschijnlijk niet duur.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 22, 2016 10:09 am

Inmiddels zit de voorbereiding er op en hebben we geen vervanger voor Fischer weten te strikken. Even opgezocht, maar die jongen zit al sinds 27 mei bij Boro. In bijna twee maanden tijd is het niet gelukt om een goede linksbuiten binnen te halen dus. Hebben we geluk dat die liesblessure van Younes meevalt, want anders hadden we aardig moeten improviseren.

En ondertussen wel roepen dat we voor iedere vertrekkende speler een vervanger halen. :smallgrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 22, 2016 10:21 am

Ik vind niet dat we een links buiten nodig hebben. Cassierra, Cerny en zelfs als het moet kan AEG daar spelen bij afwezigheid van Younes.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 22, 2016 10:50 am

Cassierra is een spits, Cerny een rechtsbuiten en El Ghazi ook een rechtsbuiten. Allemaal nood oplossingen dus.

We hebben kwaliteit nodig. Geen poppetjes die er toevallig ook kunnen spelen. Dan kun je net zo goed mij opstellen, ik kan er ook best staan. Bak er niks van, maar staan zal ik er.

Aankoop suggestie: Urby? Als linksback vooral aanvallend van waarde, wat aansluit bij de speelwijze van Bosz. Gratis, enigszins ervaren, Ajacied.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jul 22, 2016 11:18 am

Urby speelt Dijks er ook met 2 vingers in de neus uit hoor. Dijks kan er namelijk geen jota van.

Ik vind Babel ook een prima optie. Kan op alle 3 de posities uit de voeten en heeft het zijn laatste periode prima gedaan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 22, 2016 12:16 pm

Ik zou ook een versterking op linksbuiten halen. Bailey was degene die ze binnen hadden willen halen, maar bleek te duur (15 miljoen).
We hebben vooral daar iemand nodig met diepte (dus ook snelheid) nodig. Kwaliteit staat uiteraard voorop. Eens met hiervoor: El Ghazi, Cerny zijn rechtsbuitens en Cassierra is een spits.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 22, 2016 12:16 pm

Kom op, die jongens komen nergens aan een fatsoenlijk contract. Waarom zou dat zijn?

Dat zijn geen spelers waar Ajax verder mee komt. Als je iemand haalt moet die speler wel een meerwaarde hebben voor het elftal. Dit zijn er gewoon weer twee van de generatie 'vroeg oud'.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2016 12:21 pm

Mario Gomez is ook weer in de markt. De situatie in Turkije staat 'm niet aan. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 22, 2016 12:24 pm

Babel... Doe me een lol, die kan er geen jota van!

elliquido

Bericht door elliquido » vr jul 22, 2016 12:39 pm

Kom op AT ers, alle respect voor de oud spelers, maar Urby en babel zijn echt klaar met foetjeball.
Straks roepen we nog om Boerighter. Dit kunnen wij beter hier op het forum.

Gomes zou perfect zijn voor Ajax. Maar onhaalbaar denk ik.

Ik ben zelf wel fan van die kasasjhvillie :ajaxsmiley.gif: (te lui om schrijfwijze te zoeken)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 22, 2016 12:41 pm

Alexander schreef:Ik vind Babel ook een prima optie. Kan op alle 3 de posities uit de voeten en heeft het zijn laatste periode prima gedaan.
Babel was een groot deel van die periode geblesseerd.
Toch onderschat je hoe nuttig het is als je een jongen met ervaring die ook wel doelpunten erbij houdt. Als hij accepteert dat hij 13e of 14e man is en in die rol het opbrengt om de jongen gasten te motiveren, kan hij nuttig zijn.
Alexander schreef:Urby speelt Dijks er ook met 2 vingers in de neus uit hoor. Dijks kan er namelijk geen jota van.
Dat Dijks basisspeler is en geen concurrenten heeft is veelzeggend over het niveau.
Maar nu overschat je Urby. Je kunt een compilatie maken van alle cadeautjes die hij uitdeelt, waar hij staat te pitten tegen Heracles of Excelsior of domme kaarten pakt en een dure pot tegen een laagvlieger in 2-2 eindigt.

Urby heeft van 2004 tot januari 2011 zeer regelmatig voor Ajax gespeeld en dankzij zijn flaters kwamen we in veel seizoenen (net iets) tekort voor de titel.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 22, 2016 3:02 pm

Mochten de Colombianen het goed doen zou ik in die regio blijven scouten. Die jongens zijn relatief niet duur en zijn fysiek een stuk verder dan Europese leeftijdsgenoten waardoor ze veel sneller inzetbaar zijn ondanks hun jonge leeftijd.

In Nederland vind ik Haps van AZ interessant als opkomende linksback, die ontwikkeld zich erg goed!

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr jul 22, 2016 3:34 pm

Klopt. Bovendien moeten we onze jaarlijkse AZ-speler nog aantrekken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 27, 2016 8:39 am

Milik miljoenen gaan dus gebruikt worden voor een spits en buitenspeler, wie o wie? Misschien een poging wagen bij van Persie?

peter

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 8:57 am

Alsjeblieft een buitenspeler met wat diepgang. Dat continue draaien van Younes en de positionering van Cassiera was niet je van het gisteren. Daar moet je echt kiezen voor een andere invulling.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2016 9:18 am

Younes vond ik niet eens heel slecht. Wordt echt verkeerd gebruikt. Die jongen moet je rond de 16 aanspelen. Niet halverwege de middenlijn.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 27, 2016 9:41 am

Een linksback graag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 27, 2016 9:48 am

Over linksback gesproken...

Zeg ik nu iets raars als de verguisde en uitgekotste (en door mij ongewenste) Boilesen zich toch weer verzoend met Ajax en alsnog in Amsterdam blijft? Hij heeft geen ruzie met Bosz tenslotte. En een club als Genk is toch niet wat hij of zijn vader op hoopten. Kortom, hij doet een Vilhenaatje.

Of zijn dit te duivelse gedachten? :1evil.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jul 27, 2016 9:50 am

Wat moeten we met Boilesen? Viergever is zelfs een beter optie als linksback, dat geeft dus wel aan hoe nutteloos Boilesen is!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 27, 2016 10:22 am

Lionel schreef:Younes vond ik niet eens heel slecht. Wordt echt verkeerd gebruikt. Die jongen moet je rond de 16 aanspelen. Niet halverwege de middenlijn.
Dan zou het wel helpen als hij zelf ook eens de diepte zou zoeken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » wo jul 27, 2016 10:23 am

Bert schreef:
Lionel schreef:Younes vond ik niet eens heel slecht. Wordt echt verkeerd gebruikt. Die jongen moet je rond de 16 aanspelen. Niet halverwege de middenlijn.
Dan zou het wel helpen als hij zelf ook eens de diepte zou zoeken.
Precies. Nul komma nul diepte. Ergerde me dood hoe hij positie koos en hoe hij bewoog zonder bal.

Plaats reactie