Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 3:19 pm

Bertje schreef:Elia heeft zelf gezegd dat hij niet naar het buitenland wil. Dan kan Twente hem nog zo graag aan Arsenal slijten, dat gaat dus niet door.

Over die optie heb ik overigens nog nooit gelezen. Wat is je bron?
Zie berichtje over Elia. Ik heb dat van die optie ook al elders gelezen, maar vraag me niet waar.

Kijk, Thomas begrijpt het. Spelers uit de eredivisie zijn veel te duur.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 3:25 pm

Tja, dan krijgen we de discussie wat duur is. Achteraf is Huntelaar goedkoop. 8 miljoen voor Suarez vind ik ook niet duur. Het is een eerlijke prijs.

Ik vind Oleguer, Rosales en Rosenberg duur.
Je kunt de prijs nu eenmaal niet los zien van de kwaliteit.

Je moet er niet te star naar kijken. Probeer de spelers te halen die je wil, maakt niet uit waar vandaan.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di dec 16, 2008 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 3:26 pm

Meneer Munsterman jokt, Ajax had toestemming om Elia te polsen, tenminste, als deze quote goed is overgenomen
Update 14:35 uur: Ajax heeft de interesse in Eljero Elia bevestigd. Trainer Marco van Basten heeft al met de 21-jarige aanvaller van FC Twente gesproken. De Amsterdamse club bereidt nu een bod voor op de smaakmaker van de club uit Enschede.

"Wij vinden Elia een hele goede voetballer'', verklaarde Van Basten dinsdag. "Daarom hebben we aan FC Twente gevraagd of we met hem mochten praten. We overleggen nu intern hoe we verder moeten handelen.''

Bron Voetbalzone

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 16, 2008 3:27 pm

Thomas schreef:Elia's contract loopt overigens nog maar 1,5 jaar.
Dat van Huntelaar bij Ajax ook, voor zijn transfer...oftewel, dat zegt weing en Twente zal een heel flink bedrag gaan vragen.

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 16, 2008 3:30 pm

Ik vind het volgende proces helemaal niet gek:

-Subtopper haalt goedkoop jonge talentvolle speler
-Speler ontwikkelt zich en wordt voor het drievoudige doorverkocht naar Ajax
-Speler ontwikkelt zich tot topspeler
-Ajax verkoopt hem weer voor het drievoudige naar een topclub in het buitenland

Het lijkt op een pyramidespel, maar door de marges kun je je best een keer een misser veroorloven.
Op deze manier worden de eredivisieclubs met een goed beleid allemaal steeds rijker en zal het niveau als het goed is ook weer gaan stijgen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 3:30 pm

Niet te vergelijken, Baseman. Huntelaar is international en tweevoudig topscorer van de eredivisie.
Arthur schreef:Het lijkt op een pyramidespel, maar door de marges kun je je best een keer een misser veroorloven.
Op deze manier worden de eredivisieclubs met een goed beleid allemaal steeds rijker en zal het niveau als het goed is ook weer gaan stijgen.
:yes.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 3:34 pm

Het lijkt inderdaad op een piramidespel. Alsof Madrid zich elke keer meldt...

Reken maar dat Munsterman de hoofdprijs vraagt. En gelijk heeft hij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 3:38 pm

Voor goede spelers melden de rijke clubs zich wel. Dat is juist wat de transfers van Sneijder en Huntelaar, maar eerder ook Robben en Kalou, bevestigen.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 3:41 pm

joey schreef:Reken maar dat Munsterman de hoofdprijs vraagt. En gelijk heeft hij.
Of niet.....
Elia wil nog even 'rijpen' in NederlandDoor David Kuipers
Dinsdag, 16 december 2008, 12:56

Eljero Elia ontgroeit in sneltreinvaart het niveau van FC Twente en een transfer lijkt aanstaande. Volgens zijn zaakwaarnemer Klaus Vink kan de aanvaller nu al voor het grote geld gaan in het buitenland. "Meer dan je ooit in Nederland kunt verdienen."

Toch lijkt een transfer naar bijvoorbeeld Engeland nog niet op handen. "Vooralsnog denken wij dat het het beste is om te rijpen. En met rijpen bedoel ik veel spelen," zegt Elia's belangenbehartiger Vink tegen ELF Voetbal. "Het is de vraag of dat in het buitenland zal gebeuren. Voor de ontwikkeling van die jongen is het goed om nog niet naar het buitenland te gaan. Als je goed bent, komt het geld vanzelf."

In De Telegraaf is vandaag te lezen dat Ajax-trainer Marco van Basten een gesprek had met Elia. Volgens Vink zou een overgang naar Amsterdam goed zijn voor de buitenspeler. "Ik denk dat hij een aanwinst zou zijn voor Ajax. Elia is iemand die gericht en strak voetbalt en dat past goed bij die club."

De enige partij die bij een transfer zou kunnen dwarsliggen is Twente. "We hebben goed contact met de club en ik ga ervanuit dat ze meewerken," aldus Vink. "Maar als ze gezien zijn huidige salaris teveel vragen, kunnen we een arbitrage aanvragen. Daar ga ik echter niet van uit en als Elia naar zijn mening ten onrechte wordt vastgehouden dan is dat ook niet goed voor zijn prestaties bij Twente."
elfvoetbal

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 16, 2008 3:41 pm

Je kan best eens verliezen op een individuele speler. En inderdaad, liever op een speler waarvan je van tevoren kan inschatten dat hij goed doorverkocht kan worden (en bij Elia is nu al sprake van belangstelling van behoorlijk grote clubs), dan aan Sikora, Kennedy, Ogararu etc. Die zijn dan wel de helft goedkoper, maar daar zie je nooit meer een cent van terug

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 3:42 pm

Daarnaast heb je met goede (en doorgaans dus ook dure) spelers meer kans op betere sportieve prestaties.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 16, 2008 3:44 pm

Bertje schreef:Voor goede spelers melden de rijke clubs zich wel. Dat is juist wat de transfers van Sneijder en Huntelaar, maar eerder ook Robben en Kalou, bevestigen.
Open deur Bertje. Ik kan me namelijk geen goede speler herinneren waarvoor zich géén rijke club heeft gemeld.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 16, 2008 3:45 pm

Tulipany z Amsterdamu schreef:Ik heb nog hoop. Marco is namelijk dichtbij. 1 neger verder kijken in Enschede en we worden kampioen.
:biggrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 3:46 pm

Kennelijk voor joey niet, WKC. Die weet niet of Madrid zich een volgende keer weer voor een goede speler zou melden.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 16, 2008 3:47 pm

Bertje schreef:Niet te vergelijken, Baseman. Huntelaar is international en tweevoudig topscorer van de eredivisie.
Klopt allemaal, maar het doet niets af aan de vergelijkbare contractduur.
En daar gaat het mij om.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 16, 2008 3:47 pm

Bertje schreef:Daarnaast heb je met goede (en doorgaans dus ook dure) spelers meer kans op betere sportieve prestaties.
Jemigdepemig Bertje, wil je écht graag in het OD-topic worden opgenomen?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 16, 2008 3:50 pm

We hebben goed contact met de club en ik ga ervanuit dat ze meewerken
Ook een goeie, ben benieuwd hoe goed dat contact blijft na die subtiele dreiging met een arbitragezaak.

Ik gok dat we zo'n 7,5 miljoen gaan betalen, te verhogen met een aantal miljoenen als we kampioen worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 3:51 pm

Bertje schreef:Kennelijk voor joey niet, WKC. Die weet niet of Madrid zich een volgende keer weer voor een goede speler zou melden.
Inderdaad. Niet elke rijke club smijt zo met geld als Madrid.

Ik lees het woord arbitrage. Hopelijk gaan we niet -opnieuw- op die toer. Haalt nog niets uit ook.

Overigens moet ik nog zien of Elia per se in Nederland wil blijven als hij hoort wat hij in het buitenland kan verdienen.

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 16, 2008 3:52 pm

LucaS schreef:En inderdaad, liever op een speler waarvan je van tevoren kan inschatten dat hij goed doorverkocht kan worden (en bij Elia is nu al sprake van belangstelling van behoorlijk grote clubs)
Nou ja...als Elia het niet maakt bij Ajax, dan zegt de huidige belangstelling van enkele buitenlandse clubs natuurlijk ook niets meer.
Duke schreef:Ik gok dat we zo'n 7,5 miljoen gaan betalen, te verhogen met een aantal miljoenen als we kampioen worden.
Dat laatste weet ik niet, dat eerste lijkt me een realistisch bedrag.
Ik vind het teveel voor een speler die eigenlijk pas een half jaar goed speelt in een team dat lekker draait, maar tegenwoordig zijn de bedragen voor binnenlandse transfers aardig opgelopen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di dec 16, 2008 3:55 pm

Bertje schreef:Kennelijk voor joey niet, WKC. Die weet niet of Madrid zich een volgende keer weer voor een goede speler zou melden.
Opzich heeft joey weldegelijk een punt. Want Real Madrid is Real Madrid en dat is heel iets anders dan clubs als Arsenal, Barcelona of Juventus.

Dat zijn ook topclubs, maar wel topclubs die ontzettend gierig kunnen zijn. Die clubs zouden nooit 27 miljoen voor Huntelaar betalen als zijn contract nog maar 18 maanden door loopt. Maar op het moment dat één van die clubs zich voor Huntelaar had gemeld in de winter, had hij daar wél naartoe gewild, met als gevolg een veel lagere transfersom.

Wat dat betreft mogen we als Ajax nu heel blij zijn dat we in het vaarwater van Real Madrid zijn terecht gekomen, want niemand trekt zo makkelijk zijn portemonnee als zij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 4:02 pm

Scherrer schreef:Opzich heeft joey weldegelijk een punt. Want Real Madrid is Real Madrid en dat is heel iets anders dan clubs als Arsenal, Barcelona of Juventus.

Dat zijn ook topclubs, maar wel topclubs die ontzettend gierig kunnen zijn. Die clubs zouden nooit 27 miljoen voor Huntelaar betalen als zijn contract nog maar 18 maanden door loopt. Maar op het moment dat één van die clubs zich voor Huntelaar had gemeld in de winter, had hij daar wél naartoe gewild, met als gevolg een veel lagere transfersom.

Wat dat betreft mogen we als Ajax nu heel blij zijn dat we in het vaarwater van Real Madrid zijn terecht gekomen, want niemand trekt zo makkelijk zijn portemonnee als zij.
Natuurlijk zijn er rijke clubs die minder met geld smijten dan Madrid, maar het is zeker niet zo dat Madrid de enige club is die bereid is grof geld te betalen. Chelsea, Man United maar ook Barcelona bijvoorbeeld. Hoe kom je er bij dat Barcelona gierig zou zijn? Misschien zijn deze clubs net wat minder extreem dan Madrid, maar Robben, die in Nederland nog bar weinig had laten zien, leverde al zestien miljoen op. Zelfde gold voor Babel.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 16, 2008 4:06 pm

Stel dat hij komt:

Elia-Cvitanich-Suarez
------Sulejmani------
-Lindgren-Enoh------

Iemand denkt dat het gaat werken? Ik namelijk niet. Tenzij je echt betonvoetbal wil gaan spelen, want dan zou ik Cvitanich eruit gooien en Sulejmani daar neer zetten. Sacchistyle.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 16, 2008 4:08 pm

Barcelona heeft wel de naam gierig te zijn. Al geven ze soms opeens heel veel geld uit voor een speler. Maar structureel overbetalen, zoals Madrid doet, is niet de gewoonte van Barcelona.

Wat jullie dus voorstaan is speculatie met spelers, en wel met heel hoge bedragen. Linke soep. Met een betere scouting zou het mogelijk moeten zijn minder neer te tellen en hetzelfde resultaat te boeken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 4:10 pm

joey schreef:Barcelona heeft wel de naam gierig te zijn. Al geven ze soms opeens heel veel geld uit voor een speler. Maar structureel overbetalen, zoals Madrid doet, is niet de gewoonte van Barcelona.

Wat jullie dus voorstaan is speculatie met spelers, en wel met heel hoge bedragen. Linke soep. Met een betere scouting zou het mogelijk moeten zijn minder neer te tellen en hetzelfde resultaat te boeken.
Bij aankopen komt altijd een zekere vorm van (gefundeerde) speculatie kijken. Haal je een speler uit Zuid-Amerika of Afrika, hoe doet diegene het dan tegen Europese tegenstanders? Iemand als Elia heeft zich op dat vlak al bewezen.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 16, 2008 4:11 pm

Peter schreef:Stel dat hij komt:

Elia-Cvitanich-Suarez
------Sulejmani------
-Lindgren-Enoh------

Iemand denkt dat het gaat werken? Ik namelijk niet. Tenzij je echt betonvoetbal wil gaan spelen, want dan zou ik Cvitanich eruit gooien en Sulejmani daar neer zetten. Sacchistyle.
Als je zo speelt valt het elftal denk ik in twee stukken. Lijkt me geen goed plan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie