Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2008 7:10 pm

Bertje schreef:Overigens zit Ajax voor iemand als Sulejmani natuurlijk al lang niet meer op de tribune. Alleen nog maar om de tafel. In principe moet dat nu voor alle spelers gelden.
Dat zou je denken ja, maar in de winterstop ging Ajax ook als een slak de transfermarkt op.
Dingen die al in november geregeld hadden kunnen zijn werden uitgesteld tot diep in januari.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 7:10 pm

Peter schreef:Zeker waar, maar Cvita is (met alle respect) ook niet zo'n prioriteit.
Niet? En wat als Huntelaar morgen weg is? Wie wilde je dan in de spits zetten?
Nog los daarvan: dat hij geen prioriteit zou zijn heeft weinig te maken met het wel of niet tijdrovend zijn van de onderhandelingsfase.
Ik wacht nog eventjes af, maar als ik over een maandje nog geen verdediger gepresenteerd zie worden, dan heb ik er een hard hoofd in. Ik geef Marco nog even tijd, want na zijn aantreden heeft hij natuurlijk als eerste hier naar geïnformeerd en vGeel kennende was er geen lijstje van verdedigers aanwezig.
Ach, dit is allemaal speculatie. Het is voorbarig om te zeggen dat het allemaal geweldig zal worden, net als het voorbarig is om te stellen dat we het beter schriftelijk kunnen afdoen. Dat kun je eigenlijk pas echt zeggen over een jaar. Die tijd zullen we Marco dan ook moeten geven. Aan de andere kant mag hij dan ook keihard afgerekend worden, want hij heeft alle macht naar zich toegetrokken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 7:11 pm

Jöhnk schreef:Dat zou je denken ja, maar in de winterstop ging Ajax ook als een slak de transfermarkt op.
Dingen die al in november geregeld hadden kunnen zijn werden uitgesteld tot diep in januari.
Ach, dat is geweest. Verklaar me maar voor gek, maar ik heb er vertrouwen in dat het nu beter zal gaan. We horen in ieder geval niets over Engelaar. :icon_wink.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 02, 2008 7:14 pm

Jöhnk schreef:Dat zou je denken ja, maar in de winterstop ging Ajax ook als een slak de transfermarkt op.
Dingen die al in november geregeld hadden kunnen zijn werden uitgesteld tot diep in januari.
Toen de transfermarkt opende, inderdaad. De zomertransfermarkt gaat pas op 1 juli open. Cvitanich heeft eind april al getekend. Wat is nu het verschil tussen dingen regelen in januari die in november kunnen of dingen regelen in juli die in mei kunnen. Wat jouw standaard van twee maanden betreft is Ajax er nog snel bij. :wink.gif:

Sowieso valt het moeilijk te vergelijken, want alle beleidsmakers die er in januari nog zaten zijn inmiddels weg.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mei 02, 2008 7:14 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:
Peter schreef:Zo zou het moeten zijn inderdaad. Geloof jij in het feit dat we ons lijstje verdedigers al klaar hebben en dat we om de tafel zitten met die lui? Nou ik niet.
Ik denk dat ze wel in gesprek zijn met partijen, ja. Je moet vooral niet onderschatten hoeveel tijd je daaraan kwijt bent. Met Cvita was men ook al heel lang bezig.
Zeker waar, maar Cvita is (met alle respect) ook niet zo'n prioriteit. Ik wacht nog eventjes af, maar als ik over een maandje nog geen verdediger gepresenteerd zie worden, dan heb ik er een hard hoofd in. Ik geef Marco nog even tijd, want na zijn aantreden heeft hij natuurlijk als eerste hier naar geïnformeerd en vGeel kennende was er geen lijstje van verdedigers aanwezig.
Hoe kun je zoiets nou zeggen? Dit seizoen is nog geen eens afgelopen, de trainer/manager heeft eerst nog een andere klus ergens in Oostenrijk en Zwitserland, die begint pas over twee maanden en de transfermarkt sluit pas over 4 maanden. Wat een onzin.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2008 7:16 pm

Ajax wil de selectie voor 20 mei rond hebben, en terecht. Maar dat wordt erg kort dag.

@Thomas: vorig seizoen hadden we Bakircioglu rond deze tijd gecontracteerd. Dat gaf verder ook geen garantie. Let wel, ik heb goede hoop, maar ik ben nog niet overtuigd.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr mei 02, 2008 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 7:16 pm

Maar Spijker, voordat die transferperiode afgelopen is moeten we ons wel kwalificeren voor een miljoenenbal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 02, 2008 7:18 pm

Bertje schreef: Niet? En wat als Huntelaar morgen weg is? Wie wilde je dan in de spits zetten?
Nog los daarvan: dat hij geen prioriteit zou zijn heeft weinig te maken met het wel of niet tijdrovend zijn van de onderhandelingsfase.
Ik vind de verdediging absoluut een hogere prioriteit hebben. Tuurlijk moet je inspelen op eventuele spelers die vertrekken, maar dicht nu for god sake eens dat gat achterin.
Bertje schreef: Ach, dit is allemaal speculatie. Het is voorbarig om te zeggen dat het allemaal geweldig zal worden, net als het voorbarig is om te stellen dat we het beter schriftelijk kunnen afdoen. Dat kun je eigenlijk pas echt zeggen over een jaar. Die tijd zullen we Marco dan ook moeten geven. Aan de andere kant mag hij dan ook keihard afgerekend worden, want hij heeft alle macht naar zich toegetrokken.
Het is voorbarig, maar ik ben niet iemand die pas wil gaan afrekenen over een jaar. Als er voor de zomer geen (uitstekende) vervanger(s) komen voor Heitinga (en Stam) dan kan ik je nu al wel op een briefje geven dat we weer Open Huis gaan krijgen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 02, 2008 7:19 pm

Spijker schreef:
Peter schreef:
Bertje schreef: Ik denk dat ze wel in gesprek zijn met partijen, ja. Je moet vooral niet onderschatten hoeveel tijd je daaraan kwijt bent. Met Cvita was men ook al heel lang bezig.
Zeker waar, maar Cvita is (met alle respect) ook niet zo'n prioriteit. Ik wacht nog eventjes af, maar als ik over een maandje nog geen verdediger gepresenteerd zie worden, dan heb ik er een hard hoofd in. Ik geef Marco nog even tijd, want na zijn aantreden heeft hij natuurlijk als eerste hier naar geïnformeerd en vGeel kennende was er geen lijstje van verdedigers aanwezig.
Hoe kun je zoiets nou zeggen? Dit seizoen is nog geen eens afgelopen, de trainer/manager heeft eerst nog een andere klus ergens in Oostenrijk en Zwitserland, die begint pas over twee maanden en de transfermarkt sluit pas over 4 maanden. Wat een onzin.
We gaan weer lekker achterover hangen met zijn allen. Is de afgelopen jaren ook prima bevallen. Voor 1 juni moet je die selectie gewoon in principe rond hebben.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 02, 2008 7:20 pm

Maar hoe is men nu eigenlijk bij de conclusie gekomen dat Ajax niet achter die centrale verdediger(s) aan zit?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47994
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 02, 2008 7:26 pm

Die conclusie is er niet gemaakt. Ik geef alleen mijn zorg dat het verrekte lang duurt voordat we een verdediger presenteren. In principe hebben we hier al 2 jaar de tijd voor. Nu weet ik dat vGeel er niets aan gedaan heeft, waardoor vBasten dus op eigen houtje moet/moest opereren. Hopelijk slaagt hij daar in, al vind ik de contractverlenging van Colin wat dubieus in deze. Als men op zoek is naar meerdere versterkingen, dan zou het contract van Colin niet verlengd hoeven te worden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 7:35 pm

Peter schreef:Ik vind de verdediging absoluut een hogere prioriteit hebben. Tuurlijk moet je inspelen op eventuele spelers die vertrekken, maar dicht nu for god sake eens dat gat achterin.
Hogere prioriteit, misschien, maar het aantrekken van Cvita sluit de komst van verdedigers niet uit. Ajax heeft meer dan drie medewerkers in dienst.
Peter schreef:Het is voorbarig, maar ik ben niet iemand die pas wil gaan afrekenen over een jaar. Als er voor de zomer geen (uitstekende) vervanger(s) komen voor Heitinga (en Stam) dan kan ik je nu al wel op een briefje geven dat we weer Open Huis gaan krijgen.
Ach, Open Huis. Ook met de huidige selectie hadden we kampioen kunnen worden. Ik hecht vooral veel waarde aan een uitgebalanceerde tactiek die inspeelt op je kracht (de aanval!). Ik durf zelfs te stellen dat het ontbreken van een fatsoenlijke opbouw ons meer opgebroken heeft dan onze gatenkaas achterin. Ajax heeft (bijna) geen wedstrijden gespeeld waarin de tegenstander echt veel uitgespeelde kansen creëerden. Wel was onze aanval de helft van de wedstrijden tandeloos, met dank aan Huntelaar en Suárez die ons er soms nog doorheen sleepten. Sowieso hebben we vrijwel nooit een aantal tegendoelpunten geïncasseerd waar niet tegenop te scoren was. Gemiddeld een tegendoelpunt of twee per wedstrijd, ja, maar is er een ploeg in Nederland waartegen een fatsoenlijk voetballende ploeg met Huntelaar en Suárez voorin niet twee of drie goals per wedstrijd kan scoren? Volgens mij niet. Verdedigen is een kunst en behalve Ajax zijn er meer Nederlandse ploegen die die kunst niet beheersen (lees: in Nederland kan niemand verdedigen).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 02, 2008 7:39 pm

Ja, open huis. Ik kan er niets anders van maken. :blush.gif:

We moeten echt beter gaan verdedigen. Anders worden we nooit kampioen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 7:44 pm

Peter schreef:Hopelijk slaagt hij daar in, al vind ik de contractverlenging van Colin wat dubieus in deze. Als men op zoek is naar meerdere versterkingen, dan zou het contract van Colin niet verlengd hoeven te worden.
Nog los van de werkelijke waarde van Colin - want ik vind hem niet zo slecht - maar de prioriteit ligt natuurlijk in het centrum. Een logisch uitgangspunt is dat Ogararu het kan schudden. Die zal wel niet op de tribune gezet worden omdat dat wel heel slecht is voor zijn marktwaarde. Dan heb je met Colin en BS de rechterkant dubbel bezet. Houd je voor de linkerkant Emanuelson en Vertonghen en Van der Wiel en Vermaelen voor het centrum, ervan uitgaande dat Kuffour mag wieberen. Dan moet er minstens één sterkhouder voor het centrum bij en zal men nog een speler moeten doorschuiven/aantrekken om het centrum goed bezet te houden. Als je daarnaast ook nog een nieuwe rechtsback moet aantrekken, krijg je wel erg veel wisselingen (en dus onzekerheden). Bovendien zie ik nergens een haalbare versterking voor de positie van rechtsback (want als je wéér iemand koopt, mag dat natuurlijk geen twijfelgeval zijn). Wat mij betreft is het daarom ook logisch om (voor niets) te houden wat je al hebt en niet weer te gaan gokken met je geld (waarvan je toch al weinig hebt).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 7:45 pm

joey schreef:We moeten echt beter gaan verdedigen. Anders worden we nooit kampioen.
Sterk argument.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » vr mei 02, 2008 8:27 pm

Bertje schreef:Maar Spijker, voordat die transferperiode afgelopen is moeten we ons wel kwalificeren voor een miljoenenbal.
Waarschijnlijk wachten spelers nog wel even met tekenen totdat wij de C'League (of voorronde) hebben gehaald.
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 02, 2008 10:03 pm

Bertje schreef:
joey schreef:We moeten echt beter gaan verdedigen. Anders worden we nooit kampioen.
Sterk argument.
Dit kun je eenvoudig met cijfers staven. De kampioen van Nederland krijgt nooit veertig tot vijftig doelpunten tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2008 10:04 pm

Kaboem schreef:
Bertje schreef:Maar Spijker, voordat die transferperiode afgelopen is moeten we ons wel kwalificeren voor een miljoenenbal.
Waarschijnlijk wachten spelers nog wel even met tekenen totdat wij de C'League (of voorronde) hebben gehaald.
Geloof ik niks van. El Ahmadi tekent ook gewoon bij Feyenoord. Dit seizoen speelde Bayern geen CL maar kijk wie ze hebben gehaald.

Gewoon concreet zijn, spelers laten merken dat je ze graag wil hebben en een goede aanbieding doen. Meer is er niet.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr mei 02, 2008 10:06 pm

joey schreef:
Bertje schreef:
joey schreef:We moeten echt beter gaan verdedigen. Anders worden we nooit kampioen.
Sterk argument.
Dit kun je eenvoudig met cijfers staven. De kampioen van Nederland krijgt nooit veertig tot vijftig doelpunten tegen.
Daar heeft Kowalczyk volgens mij ooit eens een mooie analyse van gemaakt, dat aantal tegendoelpunten.

Ik vind het ook wel opvallend dat Bertje het aantal tegendoelpunten blijkbaar niet als probleem ziet. Ik zie het namelijk als probleem nummer 1.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2008 10:07 pm

Er moet uiteraard iets bij achterin, maar je schijnt ook met Penders en Zwaanswijk goed te kunnen verdedigen. Het gaat ook om de organisatie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 02, 2008 10:09 pm

Scherrer schreef:Ik vind het ook wel opvallend dat Bertje het aantal tegendoelpunten blijkbaar niet als probleem ziet. Ik zie het namelijk als probleem nummer 1.
Ik ook. Dat probleem MOET worden opgelost. Verdedigende zwakte zorgt voor onzekerheid. Een ploeg die niet kan verdedigen kan ook niet aanvallen. Dat hebben we bij Ajax dit jaar in de moeilijker wedstrijden gezien.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mei 02, 2008 11:01 pm

joey schreef:
Bertje schreef:
joey schreef:We moeten echt beter gaan verdedigen. Anders worden we nooit kampioen.
Sterk argument.
Dit kun je eenvoudig met cijfers staven. De kampioen van Nederland krijgt nooit veertig tot vijftig doelpunten tegen.
Dit jaar was dat toch bijna gelukt hoor....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za mei 03, 2008 2:27 am

Jöhnk schreef:Er moet uiteraard iets bij achterin, maar je schijnt ook met Penders en Zwaanswijk goed te kunnen verdedigen. Het gaat ook om de organisatie.
Zeer goed punt. Voor de NL competitie zou het eigenlijk genoeg moeten zijn. Punt is alleen dat de lat wat hoger ligt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 03, 2008 2:56 am

Scherrer schreef:Ik vind het ook wel opvallend dat Bertje het aantal tegendoelpunten blijkbaar niet als probleem ziet.
Staat dat er?

Wel vind ik dat wij voor een ploeg die aanvallend sterk zou zijn aanvallend nogal zwak zijn.

En over die analyse van Ko: ook Ko gaf aan dat het niet onmogelijk is om met een groot aantal tegendoelpunten kampioen te worden. Komt nog bij dat onze competitie een bedenkelijk dieptepunt heeft bereikt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » za mei 03, 2008 8:37 am

Thomas schreef:
Kaboem schreef:Volgens Jabu is het gewoon Cvitanic!
Jabu heeft het in principe dan ook fout. Tenzij hij met overtuigender bewijs kan komen dan de Argentijnse pers en de officiële site van Banfield. :wink.gif:
Doe niet zo schoolmeesterachtig, joh! Anders word je beslist niet aardig gevonden.

Gesloten