Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2015 7:51 am

Wanneer Ling de baas mocht blijken te zijn, is Overmars gezien. Dat lijkt me een goede zaak.

Tevens lijkt het me een goede zaak dat de transfer van Heitinga wordt geblokkeerd. Dit is er een in de categorie Atouba, Kuffour.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 12, 2015 8:52 am

Kunnen we Overmars niet slijten aan PSV. Als dank voor Bazoer :hypocrite.gif:

Het zegt genoeg dat Heitinga het niet aandurft om voor een eenjarig contract te gaan. Die gast is verleden tijd. Vraag me af op basis waarvan ze hem een twee-jarig contract wilden geven...

Mag die Ling nu al :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 12, 2015 9:03 am

Laat Hertha (een groot deel van) zijn salaris betalen. Huur hem voor een jaar. Wil Hertha dat niet? Jammer dan. In dat geval dient hij zijn contract uit.

Van Duivenbode heeft blijkbaar genoeg van het gepruts van Overmars. Hij grijpt in.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 12, 2015 9:08 am

De vraag is wie er genoeg van heeft. Van Duivenbode, Ling of Cruijff.

Even los van wat ik over deze eventuele transfer denk (ik ben er geen voorstander van) is de manier waarop dit nu gaat wel vreemd. Een externe adviseur lijkt nu de directie aan te sturen om Overmars te corrigeren. Zo staat het niet in de meeste boekjes.

In plaats van de lengte van het contract en een eventuele koop danwel huurconstructie kijk ik overigens liever naar de vraag of de speler in kwestie een meerwaarde zou zijn voor Ajax. Nu moet ik een slag om de arm houden want ik heb Heitinga nauwelijks zien spelen de laatste jaren. Maar als ik puur kijk naar de ontwikkeling van zijn loopbaan ben ik geneigd te zeggen dat hij die rol niet kan invullen. Als dat klopt wil ik hem ook niet met een éénjarig contract binnenhalen. De doelstelling moet immers zijn dat een nieuwe speler een versterking is.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2015 9:13 am

Lionel schreef: Mag die Ling nu al :biggthumpup.gif:
Hij zal competenter zijn dan Overmars is. Ling heeft toch een flink aandeel gehad in het uit de grond stampen van Trencin. Overmars stampt Ajax juist de grond in. Die gast is echt een ultiem leeghoofd. Een dikke min dus voor Cruijff, die 'm die plek in de directie bezorgde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 12, 2015 9:16 am

Hoe juist deze ingreep ook kan zijn (niemand weet dat overigens zeker), deze constructie is een garantie voor onrust. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit uit het rapport van de BCG zal komen (hoe staat het daar trouwens mee, is daar al meer over bekend?).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2015 9:20 am

Duke schreef:Hoe juist deze ingreep ook kan zijn (niemand weet dat overigens zeker), deze constructie is een garantie voor onrust.
Zeker. Lel die Overmars er uit, denk ik dan. En Sar wat mij betreft ook. Als ie na z'n inwerkperiode de job niet kan, dan kan ie de job niet.

Nu moet er weer een commissie en een adviseur aan te pas komen. Selecteer gewoon door. Dat kostte JC in het recente verleden geen enkele moeite. Maar voor Overmars en Sar gelden blijkbaar andere regels dan voor Boog e.c.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 12, 2015 9:53 am

Dit gaat zo niet werken. Je hebt nu teveel kapiteins op een schip. Iedere speler die wordt aangedragen (al dan niet door de scouting) krijgt een negatief advies van iemand. Het is dan maar net wie de langste heeft. Als blijkt dat van Duivenbode of Ling dat is, dan moet je de rest gewoon opheffen. In de top van een voetbalclub is er namelijk geen ruimte voor consensus. En bij Ajax komt dat er namelijk ook nooit van. Gewoon een sterke man met visie en kennis van zaken (marktkennis dus!) die de touwtjes in handen heeft.

Wel goed dat de transfer van Heitinga wordt getorpedeerd. Als je Overmars en van der Sar het voor het zeggen geeft, dan wordt er dus gewoon weer een incompetente rechtspoot aangetrokken. Complete waanzin.

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr jun 12, 2015 9:59 am

Hopelijk pakt Overmars z'n biezen nu. Mag die Ling nu al :biggthumpup.gif:
15 mei 2011.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 12, 2015 9:59 am

Overmars wordt de wacht aangezegd. Het zou me dan ook verbazen als hij er over een half jaar nog zit.

Er moet bijgestuurd worden, want het aankoopbeleid staat haaks op wat de bedoeling was. Breedteaankopen dreigen de doorstroming te belemmeren. Er komen talentvolle spelers aan. Die moeten wel een kans krijgen.

Le T.

Bericht door Le T. » vr jun 12, 2015 10:22 am

wimpey schreef:
Duke schreef:Hoe juist deze ingreep ook kan zijn (niemand weet dat overigens zeker), deze constructie is een garantie voor onrust.
Zeker. Lel die Overmars er uit, denk ik dan. En Sar wat mij betreft ook. Als ie na z'n inwerkperiode de job niet kan, dan kan ie de job niet.
Maar dan sla je het fundament onder de schuurpapieren revolutie weg.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » vr jun 12, 2015 10:25 am

Yopi schreef:Overmars wordt de wacht aangezegd. Het zou me dan ook verbazen als hij er over een half jaar nog zit.

Er moet bijgestuurd worden, want het aankoopbeleid staat haaks op wat de bedoeling was. Breedteaankopen dreigen de doorstroming te belemmeren. Er komen talentvolle spelers aan. Die moeten wel een kans krijgen.
Ik vraag me af of het breedte-aankopen waren. Waren het niet meer 'overbruggingsaankopen', in afwachting van al die aanstormende jeugd?

Laatst stond in een topic een overzicht van de jeugd die onder Frank de Boer heeft gedebuteerd. Dat was een forse lijst! We spelen geregeld met elftallen waarvan de gemiddelde leeftijd nauwelijks boven de 21 uit komt. Dus hoezo wordt doorstroming uit de jeugd 'belemmerd'?

De resultante van al dat aankoop- en doorstroombeleid is een team dat machteloos zaadvoetbal speelt en kansloos was in de afgelopen competitie. Vier keer op rij CL, flink gecasht op een serie spelers en we worden met boter en suiker ingemaakt door een team dat een paar jaar geleden nog een parkeerplaats moest verkopen om het hoofd boven water te houden.

Het huidige team heeft nogal wat zwakke plekken. Wanneer is het voor het laatst dat er vier, vijf man tegelijk (van goed niveau!) in kon stromen? Het team van de broertjes De Boer?

En dan nog - oud verhaal, i know - dan staan die 19-, 20-jarigen met zijn allen in dat team, om elkaar wegwijs te maken in de wonderlijke werkelijkheid van het hedendaagse topvoetbal. Dat is toch een aanfluiting? Er is nul context waarin die jongens tot wasdom kunnen komen.
Het zal vast dat er jongens van 20 zijn die al genoeg 'ervaring' en 'leiderschap' hebben. Maar ik vraag me af of we ooit een Ajax-team hebben gehad waarin een 20-jarige de 'captain' of dragende, ervaren speler moest zijn.

Los van dit alles: als ik het zo lees, heeft kamp Jonk deze strijd in de voortdurende revolutie gewonnen. Hoe gaat Frank daarop reageren? Die zat volgens mij meer op één lijn met Overmars. Als die nu effectief is kaltgestellt, kan ook Frank zijn knopen gaan tellen. Als hij geen zicht heeft op een fatsoenlijk team voor volgend jaar, hoeft er maar één interessante aanbieding voorbij te komen deze zomer en hij is weg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 12, 2015 10:25 am

Het wordt interessant om te zien wat er nu gebeurt; want als Ling iets wil en dat gebeurt niet, hoe kan hij dan afdwingen dat het toch zal gebeuren? Of is Van Duivenbode zijn marionet?

Alexander

Bericht door Alexander » vr jun 12, 2015 11:04 am

Voor Overmars is dit natuurlijk wel heel gênant. Die wordt nu gewoon overruled door een adviseur.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 12, 2015 11:18 am

Die diorstroming is gewoon gelul. Het TH zorgt voor een zo sterk mogelijk eerste, door aankopen en diorstroming. Komt er een jeugdspeler aan dan verdringt die de aankoop. Of niet, en dan is ie niet goed genoeg.
Doordtromende jeugd is een middel, geen doel.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 12, 2015 11:20 am

@ Zeux: Het waren geen breedte-aankopen maar mislukte aankopen waardoor de jeugd de kans krijgt. En dat waren ook niet de toptalenten.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 12, 2015 11:58 am

Zicht op een fatsoenlijk team? Die gekke de Boer is groot fan van Mikey en is persoonlijk die Zimling gaan halen uit Mainz. Hij mag hopen dat hij overruled wordt, want zijn kijk op spelers is ronduit belabberd. Is ook een ander vak.

De doorstroming is in die zin in het gedrang omdat je jeugdspelers hebt die MINIMAAL gelijkwaardig zijn aan de aankopen van de afgelopen tijd. Is Nickie Viergever beter dan Riedewald? Neuh. Heeft Riedewald meer potentie? Ja. Was Zimling beter dan Bazoer? Neuh. Was dus die aankoop totaal overbodig? Ja. Und so weiter. Is Heitinga beter dan Veltman? Nee. Waar moet die jongen dan spelen? Geen idee.

Zelfs de aankoop van Gudelj moet ik nog maar zien. Op zijn favoriete positie heb je twee talenten rondlopen. Het zou mij niets verbazen als Gudelj binnen no-time mag banken.

Je moet een zo sterk mogelijk Ajax-1 krijgen, maar daarvoor moet je je potentie van de jeugd goed inschatten en goed aankoopbeleid voeren. Het lijkt er nu op dat Overmars en de Boer geen kijk hebben op beide. De Boer gaf nog niet zo lang geleden aan dat Menig kwaliteiten bezat om 'de nieuwe Kluivert' te worden. En nu is El Idrissi weer helemaal de man. Oftewel, hij moet zich vooral niet bemoeien met de potentie vanuit de jeugd.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jun 12, 2015 12:09 pm

Helemaal eens met je Peter. Het halen van Gudelj, in de wetenschap dat Nouri en Beek eraan komen en je ook nog Sinkgraven, Bazoer en Klaassen hebt is lachwekkend. Als je in oogschouw neemt dat jongens als Andersen, Duarte en Serero ook gekocht zijn en er nog steeds rondlopen vraag je je af wat er met dat bataljon middenvelders gaat gebeuren.

Wat moet je met Heitinga, als je op die positie ook nog Veltman, Hoorn, Riedewald en Viergever hebt?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jun 12, 2015 1:16 pm

Nouri is nog lang niet klaar voor Ajax 1. die moet eerst een half jaartje JA doen en dan verhuurd worden...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 12, 2015 1:33 pm

Dat is natuurlijk wel altijd een lastige inschatting. Wanneer is een jonge speler er nu precies klaar voor en wat kun je dan verwachten voor wat betreft belastbaarheid. Een mooi voorbeeld is Bazoer. Tot aan zijn eerste momenten bij het eerste elftal aan toe was er geen mens die wist te vertellen dat die jongen er klaar voor was. Eenmaal in het elftal bleek hij misschien wel de revelatie van het seizoen.

Zeg het maar als het gaat om jongens als Van de Beek of Nouri. Gaan ze er uberhaupt komen? En als dat zo is mogen we dan komend seizoen al wat verwachten of duurt het nog een jaar voor ze ook een meerwaarde hebben?

Ik ben er voor om jonge spelers voldoende kansen en perspectief te geven. Veel liever kijk ik naar een jong talent die misschien ook een keer door het ijs gaat dan naar een middelmatige speler van buitenaf waarvan we allemaal weten dat hij nooit het niveau gaat halen waar we naar streven. Maar er is bij het eerste elftal natuurlijk wel zoiets als een korte termijn belang. Je kunt een titel verspelen als je een half seizoen moet wachten op een speler terwijl het tegelijkertijd op de lange termijn wel een goede beslissing kan zijn om die jongen de ruimte te geven.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jun 12, 2015 2:16 pm

Ik heb het meer over zijn fysiek... nou hoeft iel niet meteen zwak te betekenen, maar ik heb bij hem echt niet het idee dat hij tegen fysiek sterke middenvelders overeind blijft. Terwijl Bazoer gewoon een beer van een vent is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 12, 2015 2:25 pm

LucaS schreef:Die diorstroming is gewoon gelul. Het TH zorgt voor een zo sterk mogelijk eerste, door aankopen en diorstroming. Komt er een jeugdspeler aan dan verdringt die de aankoop. Of niet, en dan is ie niet goed genoeg.
Doordtromende jeugd is een middel, geen doel.
:biggthumpup.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jun 12, 2015 3:08 pm

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind het eventueel terughalen van Heitinga helemaal niet zo'n slecht idee. Maar dan wel voor de positie van verdedigende middenvelder. Volgens mij kan hij daar prima uit de voeten. Hij heeft een goede lange bal, overzicht en is hard in de duels. Dat hij niet de snelste is vind ik niet zo'n probleem. Bovendien is hij pas 31 en wil hij graag terugkomen. Geef die jongen een contract voor 2 jaar en neem hem na z'n carriere op als jeugdtrainer.
Ik zie het probleem niet zo. Achterin ga je dan spelen met Veltman-Riedewald, met Riedewald als doorschuivende man. Middenveld met Klaasen en Sinkgraven als aanvallers en Heitinga controlerend. Niks mis mee.
Wat ik veel zorgelijker vind is het binnenhalen van de hele familie Gudelj. Het broertje van Gudelj had nota bene niet eens een basisplaats in de A1 van NAC. Vader Gudelj is als scout binnengehaald, maar heeft in die functie de ene na de andere miskoop binnengehaald bij NAC (met name door zijn contacten met Lemic). Ook de aankoop van Nemanja Gudelj is totaal overbodig. Goede speler hoor, maar op de positie van rechtshalf hebben we al Klaassen,Bazoer en v.Beek en als controlerende middenvelder kan hij niet uit de voeten. Totaal overbodige aankoop.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 12, 2015 3:57 pm

In mijn herinnering kon Heitinga wel op die positie uit de voeten maar alleen als hij vanuit die rol een directe tegenstander kon oppakken. Nu zou dat wel zijn rol zijn als je verder met een paar jonge aanvallend ingestelde middenvelders speelt. Maar wanneer heeft hij die positie voor het laatst ingevuld? Het is een beetje als Van der Vaart voor de spitspositie halen denk ik. De laatste keer dat hij daar speelde was ook 10 jaar terug.

De vraag moet in ieder geval vooral zijn of we denken dat Heitinga een meerwaarde voor het elftal heeft. Als dat zo is zal één of twee jaar mij persoonlijk een zorg zijn.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 12, 2015 4:08 pm

Heitinga is de laatste jaren toch veel slechter geworden? In mijn beleving zit ie overal op de bank.

Plaats reactie