Ajaciedjuh schreef:Telesport
Ajax wacht niet op Sisto en schakelt door.
Huh? We moesten toch eerst verkopen?

Moderator: mods
Ajaciedjuh schreef:Telesport
Ajax wacht niet op Sisto en schakelt door.
Niet alles is een rekensom. Ik schat in dat Ajax op zakelijk gebied de harde Hollandse school vertegenwoordigt en daarbij het menselijke vlak onderschat. Dat kaaskoppige kan je goede spelers kosten. Zo'n Sisto zou met een lagere drempel te maken hebben als iemand als Beenhakker zich ermee bemoeid zou hebben. Het lijstje spelers dat hij indertijd haalde is niet mis, en bijvoorbeeld Zlatan is heel duidelijk over de menselijke rol die Beenhakker speelde tijdens zijn period in A'dam. Nu komt er een aanbod op Sisto en als daar even over gedacht moet worden dendert Ajax alweer arrogant verder, want het moet bij zeven miljoen 'graag of niet' zijn. Wat bereik je nou met zo'n houding? Iemand als Leo Beenhakker is meer internationaal ingesteld. Die begrijpt wel hoe je met verschillende culturen omgaat. Maar een blokhoofdje als Marc Overmars ontgaat dat.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waar je leg je dan de grens, met dat medeleven? Minstens 50 x in Ajax 1 gespeeld hebben? 10 x? Ajax is geen liefdadigheidsinstelling die zijn oud-spelers een beetje moet opvangen als het slecht gaat; daar bestaan andere instellingen voor. Het gaat bovendien om spelers die zó bij Ajax vertrekken als ze ergens anders meer kunnen verdienen. Moeten dan die nieuwe (of vorige) clubs ook omkijken naar de oud-spelers?
True. Toch vind ik MT wel een interessant punt aanroeren. Het 'sociale gezicht' van Ajax lijkt wel eens een ondergeschoven kindje, waardoor je veel verkwanselt aan mogelijkheden en kansen. Inderdaad , bijvoorbeeld bij het naar binnenmasseren van een topaankoop. Het verhaal van Beenhakker-Overmars, het gedoe rond Sisto nu weer, het is zeker wel te plaatsen en je schiet er zo inderdaad geen ene sodemieter mee op. Terwijl Ajax al zo verdomde zuinig moet zijn op de kansjes op een topaankoop (of Sisto dat is, laat ik even in het midden).Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Spelers daarentegen beseffen net zo goed dat ze handelswaar zijn; daarom hebben ze zaakwaarnemers die de beste prijs voor hun waar eruit weten te slepen. Clubliefde moet van 2 kanten komen..
beelzebub schreef:Wordt wel lastig om van der Hoorn los te weken bij Den Bosch. Wat zeg je tegen Viergever als je de tribune oploopt? "Geef me de vier ouwe"
Precies. En daarom wordt er geen nieuwe gehaald.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ok, die snap ik even niet. FdB zegt dat Boilesen eigenlijk moet vertrekken en als dat gebeurt, wordt er geen vervanger gehaald. Maar daar was toch Dijks al voor aangetrokken?
Mano schreef:Wat een ellende weer....
Heitinga is waarschijnlijk op weg naar de Arena en de spits kopen we pas als we uit de voorrondes CL zijn geschopt.
BD: Frenkie de Jong wil naar Ajax
Frenkie de Jong wil een transfer maken van Willem II naar Ajax, zo meldt het Brabants Dagblad. Ook PSV heeft interesse in de achttienjarige middenvelder, maar de Eindhovense club vist achter het net.
De Jong beschikt bij Willem II over een contract tot medio 2016 en wordt gezien als een groot talent. Mogelijk wordt Lucas Andersen betrokken in een deal met Ajax, dat geïnteresseerd is in De Jong. Willem II heeft, zeker nu Bruno Andrade geblesseerd is, behoefte aan extra aanvallende impulsen. Andersen valt dit seizoen bij Ajax buiten de boot.
Zo is het mogelijk dat Andersen dit seizoen op huurbasis van Ajax naar Willem II vertrekt, zoals eerder Richaïro Zivkovic, Lesly de Sa en Ruben Ligeon deden. Onbekend is nog wat voor transfersom Willem II voor De Jong verlangt.