Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Rooie

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rooie » za jul 11, 2015 1:12 pm

Ajaciedjuh schreef:Telesport
Ajax wacht niet op Sisto en schakelt door.

Huh? We moesten toch eerst verkopen? :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 11, 2015 2:08 pm

Het is maar goed dat we altijd een solidi plan B en C hebben.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 11, 2015 5:01 pm

Menig deed het zo fantastisch?
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » za jul 11, 2015 5:45 pm

Menig is waarschijnlijk plan B
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo jul 12, 2015 7:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waar je leg je dan de grens, met dat medeleven? Minstens 50 x in Ajax 1 gespeeld hebben? 10 x? Ajax is geen liefdadigheidsinstelling die zijn oud-spelers een beetje moet opvangen als het slecht gaat; daar bestaan andere instellingen voor. Het gaat bovendien om spelers die zó bij Ajax vertrekken als ze ergens anders meer kunnen verdienen. Moeten dan die nieuwe (of vorige) clubs ook omkijken naar de oud-spelers?
Niet alles is een rekensom. Ik schat in dat Ajax op zakelijk gebied de harde Hollandse school vertegenwoordigt en daarbij het menselijke vlak onderschat. Dat kaaskoppige kan je goede spelers kosten. Zo'n Sisto zou met een lagere drempel te maken hebben als iemand als Beenhakker zich ermee bemoeid zou hebben. Het lijstje spelers dat hij indertijd haalde is niet mis, en bijvoorbeeld Zlatan is heel duidelijk over de menselijke rol die Beenhakker speelde tijdens zijn period in A'dam. Nu komt er een aanbod op Sisto en als daar even over gedacht moet worden dendert Ajax alweer arrogant verder, want het moet bij zeven miljoen 'graag of niet' zijn. Wat bereik je nou met zo'n houding? Iemand als Leo Beenhakker is meer internationaal ingesteld. Die begrijpt wel hoe je met verschillende culturen omgaat. Maar een blokhoofdje als Marc Overmars ontgaat dat.

Als spelers meer zijn dan alleen handelswaar dan komt daar vanzelf bij kijken dat je ook nog in ze geinteresseerd bent na hun carriere. Niet uit liefdadigheid, maar door de band met Ajax.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 12, 2015 8:47 am

Spelers daarentegen beseffen net zo goed dat ze handelswaar zijn; daarom hebben ze zaakwaarnemers die de beste prijs voor hun waar eruit weten te slepen. Clubliefde moet van 2 kanten komen..

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 12, 2015 9:39 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Spelers daarentegen beseffen net zo goed dat ze handelswaar zijn; daarom hebben ze zaakwaarnemers die de beste prijs voor hun waar eruit weten te slepen. Clubliefde moet van 2 kanten komen..
True. Toch vind ik MT wel een interessant punt aanroeren. Het 'sociale gezicht' van Ajax lijkt wel eens een ondergeschoven kindje, waardoor je veel verkwanselt aan mogelijkheden en kansen. Inderdaad , bijvoorbeeld bij het naar binnenmasseren van een topaankoop. Het verhaal van Beenhakker-Overmars, het gedoe rond Sisto nu weer, het is zeker wel te plaatsen en je schiet er zo inderdaad geen ene sodemieter mee op. Terwijl Ajax al zo verdomde zuinig moet zijn op de kansjes op een topaankoop (of Sisto dat is, laat ik even in het midden).

Maar ook bij de opvang/begeleiding op alle fronten van toptalent of oudere spelers heb ik wel eens mijn twijfels bij Ajax. Natuurlijk, Ajax is geen charitatieve instelling en met een stuk harde zakelijkheid komen in een soort survival of the fittest wel de besten naar boven drijven. Ik vraag me alleen wel eens af, waarom een toptalent niet slaagt bij ons. Ligt dat uitsluitend en alleen maar aan die speler? Hebben wij er bijvoorbeeld wel genoeg aan gedaan om zo'n jongen hier wat thuis te laten voelen, zijn draai te laten vinden enz?

Ik moet daarbij toch ook aan een Sulejmani denken. Het blijft gissen wat er met die jongen nou precies allemaal gebeurd is bij Ajax, maar ik neem aan dat in dat echec een gebrek aan zelfdiscipline een belangrijke factor zal zijn geweest. Ik begrijp dat zijn vervolgcarriere ook bepaald niet over rozen loopt. Het karakter van het beestje zal dus wel meespelen. Maar dan nog: wat had Ajax kunnen, misschien wel moeten doen om het risico op een stuk ontsporing te beperken?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 9:51 am

Ook hier kijk in dan weer even naar VS, waar oud-spelers - zeker als ze wat langer voor de club hebben gespeeld - vaak nog lang gekoesterd worden. Aan de andere kant kun je een telefoonboek vullen met ontspoorde spelers daar.
Op universiteiten heb je uitgebreide alumni-programma's, omdat de oud-sporters meteen uithangbord van de universiteit zijn. Daar zit ook een marketinggedachte achter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 9:59 am

Casillas naar Porto. Dus nu wordt het interessant hoe de dominostenen gaan vallen. De Gea naar Madrid? Cillessen naar Manchester?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 12, 2015 11:47 am

Las dat United voor een andere keeper zou gaan. Weet alleen niet meer welke.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 12, 2015 12:30 pm

Ik las iets over Oblak, de keeper van Atletico.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo jul 12, 2015 3:36 pm

Ze zijn gek. Oblak heeft een afkoopsom van 45 mln. Real wil niet verder gaan dan 35 mln voor De Gea.

Dit rekensommetje klopt niet. :ajaxsmiley.gif:

Atletico heeft wel een kijk op goede keepers blijkbaar. De Gea, Courtois, Oblak...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 4:17 pm

Ik ben op zoek naar een verassende move van een speler die intern op een andere positie wordt gezet.

Zoals van Gaal bijvoorbeeld in het verleden van een spits Reiziger een rechtsback maakte, van linksbuiten Bogarde een linksback, van spits de Boer een rechtshalf en van buitenspeler Schweinsteiger een gedegen middenvelder. Maar dan andersom. Mike van de Hoorn als nieuwe spits bijvoorbeeld. :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 13, 2015 8:39 pm

Viergever als steward! Van der Hoorn als TD. Slechter kan het niet. Beter op het veld wel.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 8:54 pm

Wordt wel lastig om van der Hoorn los te weken bij Den Bosch. Wat zeg je tegen Viergever als je de tribune oploopt? "Geef me de vier ouwe" :ajaxsmiley.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 13, 2015 10:15 pm

Zo, we kunnen weer. Beide waarschijnlijke nieuwe aanwinsten hebben hun eigen topic. :ajaxscarf.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 16, 2015 4:27 pm

Ok, die snap ik even niet. FdB zegt dat Boilesen eigenlijk moet vertrekken en als dat gebeurt, wordt er geen vervanger gehaald. Maar daar was toch Dijks al voor aangetrokken?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 16, 2015 4:30 pm

Ok, die snap ik even niet. FdB zegt dat Boilesen eigenlijk moet vertrekken en als dat gebeurt, wordt er geen vervanger gehaald. Maar daar was toch Dijks al voor aangetrokken?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jul 16, 2015 5:58 pm

beelzebub schreef:Wordt wel lastig om van der Hoorn los te weken bij Den Bosch. Wat zeg je tegen Viergever als je de tribune oploopt? "Geef me de vier ouwe" :ajaxsmiley.gif:
:drecul.gif:

Thom

Bericht door Thom » ma jul 20, 2015 8:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ok, die snap ik even niet. FdB zegt dat Boilesen eigenlijk moet vertrekken en als dat gebeurt, wordt er geen vervanger gehaald. Maar daar was toch Dijks al voor aangetrokken?
Precies. En daarom wordt er geen nieuwe gehaald.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 20, 2015 8:52 pm

FdB zei niet dat hij Dijks als vervanger in huis had.

Mano

Bericht door Mano » di jul 28, 2015 9:20 am

Mano schreef:Wat een ellende weer....
Heitinga is waarschijnlijk op weg naar de Arena en de spits kopen we pas als we uit de voorrondes CL zijn geschopt.

Ik loop wat vooruit op de muziek.... maar ben bang dat we tandeloos zullen zijn tegen Rapid en dat mijn eerdere post waarheid wordt....

De goalgetter pas kopen als het kalf is verdronken...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thom

Bericht door Thom » di jul 28, 2015 10:19 am

Niet zo pessimistisch hoor. Na morgen weten we meer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 17, 2015 7:38 am

Brabants Dagblad / AS:
BD: Frenkie de Jong wil naar Ajax

Frenkie de Jong wil een transfer maken van Willem II naar Ajax, zo meldt het Brabants Dagblad. Ook PSV heeft interesse in de achttienjarige middenvelder, maar de Eindhovense club vist achter het net.

De Jong beschikt bij Willem II over een contract tot medio 2016 en wordt gezien als een groot talent. Mogelijk wordt Lucas Andersen betrokken in een deal met Ajax, dat geïnteresseerd is in De Jong. Willem II heeft, zeker nu Bruno Andrade geblesseerd is, behoefte aan extra aanvallende impulsen. Andersen valt dit seizoen bij Ajax buiten de boot.

Zo is het mogelijk dat Andersen dit seizoen op huurbasis van Ajax naar Willem II vertrekt, zoals eerder Richaïro Zivkovic, Lesly de Sa en Ruben Ligeon deden. Onbekend is nog wat voor transfersom Willem II voor De Jong verlangt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2015 8:01 am

Beter dan Donny en Nouri?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie