Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LucaS » vr jul 03, 2009 1:41 pm

Nogmaals nogmaals, Blind was vorig jaar uitvoerder, hij heeft geen enkele beslissing genomen over de hoogte van het bedrag dat Ajax over had voor Sulejmani. Je doet aan geschiedvervalsing.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » vr jul 03, 2009 1:50 pm

Hij had Van Basten net zo lang moeten opsluiten in de plee tot die bij zinnen was. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Neefkens » vr jul 03, 2009 1:55 pm

joey schreef:
In de tusentijd zou ik in het buitenland scouten en niet hier.
Het lijkt erop dat ze nu naar je geluisterd hebben.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LucaS » vr jul 03, 2009 1:55 pm

Als iemand dat had moeten doen was dat Slop geweest
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » vr jul 03, 2009 2:05 pm

LucaS schreef:Als iemand dat had moeten doen was dat Slop geweest
Ze hadden het ook samen mogen doen, mij een zorg. Maar ik zie Blind steeds met de champagne staan, dus hij zal wel iets te maken hebben met het afsluiten van contracten?

Zestien miljoen voor Sulejmani, dat heb ik meteen gezegd, was werkelijk lachwekkend. Ik begrijp niet dat niemand binnen Ajax op de rem is gaan staan.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door Bert » vr jul 03, 2009 2:07 pm

Wat is het verschil tussen 'iets te maken hebben met' en eindverantwoordelijkheid, joey?

Juist.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » vr jul 03, 2009 2:08 pm

Volgens Blind deden ze alles samen en waren ze samen verantwoordelijk.

Die taken had Van Basten toch gedelegeerd? Of deed hij de onderhandelingen met Heerenveen?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door Bert » vr jul 03, 2009 2:09 pm

En v/d Aat heeft onderhandelingen gedaan. Lijkt me dat hij iets hoger in de pikorde stond dan Blind.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door brigade zuid » vr jul 03, 2009 2:56 pm

Alleen voor de goede dingen is Blind verantwoordelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » vr jul 03, 2009 2:58 pm

Hij is voorzitter van de feestcommissie. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door Bert » vr jul 03, 2009 3:00 pm

brigade zuid schreef:Alleen voor de goede dingen is Blind verantwoordelijk.
Is dat zo? Ik dacht dat Blind als dronken joker was aangesteld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door brigade zuid » vr jul 03, 2009 3:04 pm

Blind is verantwoordelijk voor het inkopen en voorproeven van de champagne die wordt gedronken bij het tekenen van contracten van nieuwe spelers.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door Jesse » vr jul 03, 2009 3:50 pm

Bertje schreef:
brigade zuid schreef:Alleen voor de goede dingen is Blind verantwoordelijk.
Is dat zo? Ik dacht dat Blind als dronken joker was aangesteld.
Dronken is hij in ieder geval. :hypocrite.gif:

Of mag ik dat niet zeggen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Neefkens » vr jul 03, 2009 5:12 pm

Je mag hier alles zeggen, alleen als in elke zin waar Blind in staat wordt, de relatie met drinken genoemd wordt, dan vraag je je af of er niets leukers te verzinnen is. Het wordt een beetje saai zo.
Hoewel er natuurlijk altijd bij zijn, die het erg leuk blijven vinden om mij te ergeren... :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LucaS » vr jul 03, 2009 6:01 pm

Het is juist andersom, alles wat verkeerd is gegaan wordt aan Blind toegeschreven
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door jabu » vr jul 03, 2009 6:09 pm

joey schreef:Hij had Van Basten net zo lang moeten opsluiten in de plee tot die bij zinnen was. :aai.gif:
Het begint ondertussen wel erg vermoeiend te worden om in elke post weer dat niet aflatende gehak op Van Basten en Blind te horen. Volgens mij kan jij veel beter dan dat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Jöhnk » vr jul 03, 2009 6:37 pm

'Niemand in Eredivisie is meer waard dan acht miljoen'
03/07/2009 17:32

Martin Jol puzzelt nog hoe hij Ajax zal laten voetballen. 'De spelers bepalen het systeem', vertelde de trainer één dag voordat hij met de Amsterdammers oefent tegen Ajax Cape Town.

'Als ik drie goede spitsen heb, dan spelen we 4-3-3. Hebben we vier heel goede middenvelders, dan wordt het 4-4-2. Ik kijk eerst naar de groep en dan bepaal ik hoe we gaan spelen', kondigde Jol aan via de website van zijn club.

Jol moet nog meer sleutelen. Zo moet de trainer zijn selectie laten inkrimpen. 'Voorlopig heb ik dertig spelers in de groep. Dat is een erfenis. Het mooiste zou zijn als ik in het seizoen met twintig vaste waarden en vier of vijf jonge talenten zou kunnen werken.'

En dan is er nog de vraag welke keeper in het doel mag: Maarten Stekelenburg of Kenneth Vermeer? Jol wacht af: 'Maarten is pas maandag hier gekomen. Kenneth was nog geblesseerd. Daardoor is het nog te vroeg om een eerste doelman te kiezen.'

Ten slotte ging Jol in op enkele transferverhalen. Hij vertelde dat 'er een deur openstaat' voor Oguchi Onyewu. De coach gaf tevens zijn mening over de vooralsnog weinig succesvolle onderhandelingen met FC Twente over de komst van Eljero Elia. De Enschedese club weigerde maandag in te stemmen met het Amsterdamse bod van acht miljoen euro, te betalen in twee termijnen. Twente wil negen miljoen ineens.

Jol: 'Voor Elia hebben we een goed bod gedaan. Geen enkele speler in de Nederlandse competitie is meer waard dan dat. Dat Elia nog niet bij Ajax voetbalt, is niet teleurstellend. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Als Elia er niet is, kan een ander spelen.
vi

MArtin weet dat Ajax ook in de eredivisie speelt?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Eljero Elia

Bericht door thaumaturgy » za jul 04, 2009 1:34 am

AD:
Elia: Munsterman maakt mij kapot
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Eljero Elia meldde zijn werkgever FC Twente gisteren officieel dat hij aanspraak maakt op een verdriedubbeling per direct van zijn salaris.
afbeelding vergroten Eljero Elia in de thuiswedstrijd tegen Ajax. FOTO PRO SHOTS
De aanvaller kan een nieuw jaarinkomen van bijna twee miljoen euro claimen op basis van een contractuele afspraak die afgelopen winter is gemaakt.

,,Eén van de jongste spelers in de selectie die veruit het meest gaat verdienen. Het slaat nergens op,'' zegt de 22-jarige Elia. ,,Het is ook totaal niet mijn intentie om nu geforceerd in deze positie te komen tegenover ploeggenoten. Maar wat kunnen wij anders doen om af te dwingen dat Twente zich hopelijk toch nog aan eerder gedane beloftes houdt?''

Eljero Elia is boos, teleurgesteld en stilaan ook gefrustreerd door de opstelling van Twentes voorzitter Joop Munsterman. Ajax en Hamburger SV zagen biedingen op de aanvaller deze week opnieuw van tafel worden geveegd. Ajax wil acht miljoen euro betalen. De Duitse topclub zit inmiddels iets hoger, omdat HSV volgens Klaus Vink, één van Elia's belangenbehartigers, bereid is 'bepaalde verplichtingen van Twente jegens Elia' over te nemen.

,,Maar Joop blokkeert gewoon alles en ik word met de dag bozer over hoe dit allemaal gaat,'' zegt Elia zelf. ,,Het was Munsterman die me afgelopen winter persoonlijk heeft overgehaald de rest van het seizoen te blijven. In ruil voor zijn medewerking bij een transfer in de zomer. En dat mocht naar een club van mijn keuze zijn. Dat heeft Joop destijds letterlijk gezegd. In de tweede helft van het seizoen is hij daar nog vaker op teruggekomen. Als we een grote wedstrijd wonnen, bijvoorbeeld in de UEFA Cup, dan knuffelde hij me en zei: 'Nu help jij Twente en in de zomer helpen wij jou een mooie transfer te maken'.

,,De geest van de afspraak is dat Eljero weg mocht en dat Twente dat niet zou bemoeilijken,'' vult Klaus Vink aan. ,,In letterlijke zin staat er in het contract níet hoeveel Twente maximaal aan transfersom mag vragen. Wij hebben met instemming van Twente wel afgedwongen dat er voor de club een aansporing tot verkopen in staat. Dat is die verdriedubbeling van het salaris. Die zou ingaan op het moment dat Twente een bod weigert dat hoger ligt dan een in het contract van Elia vastgelegde som. Nu Ajax en HSV daar zelfs allebei overeen zijn gegaan met hun biedingen, vinden wij dat Joop Munsterman in de geest van de afspraken moet handelen.''

,,Dat Joop me nu niet naar Ajax laat gaan, daar wil ik uiteindelijk nog begrip voor opbrengen,'' zegt Elia. ,,Geen transfer naar een rechtstreekse concurrent, dat kun je een plaats geven. Maar dat hij me ook niet naar het buitenland laat gaan en er bijvoorbeeld met HSV niet wilde uitkomen, daar ben ik ziek van.

,,Ja, waar Joop mee komt is Perugia. Maar ik wil niet naar Perugia. Er zijn andere, grotere clubs die interesse hebben en die acht miljoen willen betalen. Twente heeft mij twee jaar geleden voor nog geen 200.000 euro gekocht. Hoeveel méér rendement wil je maken?''

,,Wat ik ook zo teleurstellend vind: als ik Joop nu bel, neemt hij zijn telefoon niet op. Maar in de pers doet hij ondertussen allemaal stoere uitspraken over mij. Ik word gebeld door onze trainer (Steve McClaren, red.) die me probeert rustig te houden.

,,Mijn gevoel is dat Twente me wil houden tot na de Champions League-voorronden. Om me - als we het hoofdtoernooi niet zouden halen - vlak voor de transferdeadline nog te verkopen aan een club die zij bepalen. Ik meld me morgen uiteraard keurig voor de eerste training na mijn vakantie die vooral stress heeft gebracht. Ik trek dit allemaal niet veel langer. Op deze manier maakt Munsterman mij kapot.''
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 04, 2009 5:16 am

thaumaturgy schreef:AD:
Elia: Munsterman maakt mij kapot
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Eljero Elia meldde zijn werkgever FC Twente gisteren officieel dat hij aanspraak maakt op een verdriedubbeling per direct van zijn salaris.
afbeelding vergroten Eljero Elia in de thuiswedstrijd tegen Ajax. FOTO PRO SHOTS
De aanvaller kan een nieuw jaarinkomen van bijna twee miljoen euro claimen op basis van een contractuele afspraak die afgelopen winter is gemaakt.

,,Eén van de jongste spelers in de selectie die veruit het meest gaat verdienen. Het slaat nergens op,'' zegt de 22-jarige Elia. ,,Het is ook totaal niet mijn intentie om nu geforceerd in deze positie te komen tegenover ploeggenoten. Maar wat kunnen wij anders doen om af te dwingen dat Twente zich hopelijk toch nog aan eerder gedane beloftes houdt?''

Eljero Elia is boos, teleurgesteld en stilaan ook gefrustreerd door de opstelling van Twentes voorzitter Joop Munsterman. Ajax en Hamburger SV zagen biedingen op de aanvaller deze week opnieuw van tafel worden geveegd. Ajax wil acht miljoen euro betalen. De Duitse topclub zit inmiddels iets hoger, omdat HSV volgens Klaus Vink, één van Elia's belangenbehartigers, bereid is 'bepaalde verplichtingen van Twente jegens Elia' over te nemen.

,,Maar Joop blokkeert gewoon alles en ik word met de dag bozer over hoe dit allemaal gaat,'' zegt Elia zelf. ,,Het was Munsterman die me afgelopen winter persoonlijk heeft overgehaald de rest van het seizoen te blijven. In ruil voor zijn medewerking bij een transfer in de zomer. En dat mocht naar een club van mijn keuze zijn. Dat heeft Joop destijds letterlijk gezegd. In de tweede helft van het seizoen is hij daar nog vaker op teruggekomen. Als we een grote wedstrijd wonnen, bijvoorbeeld in de UEFA Cup, dan knuffelde hij me en zei: 'Nu help jij Twente en in de zomer helpen wij jou een mooie transfer te maken'.

,,De geest van de afspraak is dat Eljero weg mocht en dat Twente dat niet zou bemoeilijken,'' vult Klaus Vink aan. ,,In letterlijke zin staat er in het contract níet hoeveel Twente maximaal aan transfersom mag vragen. Wij hebben met instemming van Twente wel afgedwongen dat er voor de club een aansporing tot verkopen in staat. Dat is die verdriedubbeling van het salaris. Die zou ingaan op het moment dat Twente een bod weigert dat hoger ligt dan een in het contract van Elia vastgelegde som. Nu Ajax en HSV daar zelfs allebei overeen zijn gegaan met hun biedingen, vinden wij dat Joop Munsterman in de geest van de afspraken moet handelen.''

,,Dat Joop me nu niet naar Ajax laat gaan, daar wil ik uiteindelijk nog begrip voor opbrengen,'' zegt Elia. ,,Geen transfer naar een rechtstreekse concurrent, dat kun je een plaats geven. Maar dat hij me ook niet naar het buitenland laat gaan en er bijvoorbeeld met HSV niet wilde uitkomen, daar ben ik ziek van.

,,Ja, waar Joop mee komt is Perugia. Maar ik wil niet naar Perugia. Er zijn andere, grotere clubs die interesse hebben en die acht miljoen willen betalen. Twente heeft mij twee jaar geleden voor nog geen 200.000 euro gekocht. Hoeveel méér rendement wil je maken?''

,,Wat ik ook zo teleurstellend vind: als ik Joop nu bel, neemt hij zijn telefoon niet op. Maar in de pers doet hij ondertussen allemaal stoere uitspraken over mij. Ik word gebeld door onze trainer (Steve McClaren, red.) die me probeert rustig te houden.

,,Mijn gevoel is dat Twente me wil houden tot na de Champions League-voorronden. Om me - als we het hoofdtoernooi niet zouden halen - vlak voor de transferdeadline nog te verkopen aan een club die zij bepalen. Ik meld me morgen uiteraard keurig voor de eerste training na mijn vakantie die vooral stress heeft gebracht. Ik trek dit allemaal niet veel langer. Op deze manier maakt Munsterman mij kapot.''
Die komt niet meer naar Ajax. En hieruit blijkt, dat Elia ook niet perse naar Ajax wil.
Ajax moet het boek 'Elia' dichtslaan en op zoek naar een alternatief (daar zijn ze overigens ook al mee bezig <> zie o.a. Cisse).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door raymon » za jul 04, 2009 6:37 am

Jöhnk schreef:
'Niemand in Eredivisie is meer waard dan acht miljoen'
03/07/2009 17:32

Ten slotte ging Jol in op enkele transferverhalen. Hij vertelde dat 'er een deur openstaat' voor Oguchi Onyewu. De coach gaf tevens zijn mening over de vooralsnog weinig succesvolle onderhandelingen met FC Twente over de komst van Eljero Elia. De Enschedese club weigerde maandag in te stemmen met het Amsterdamse bod van acht miljoen euro, te betalen in twee termijnen. Twente wil negen miljoen ineens.

Jol: 'Voor Elia hebben we een goed bod gedaan. Geen enkele speler in de Nederlandse competitie is meer waard dan dat. Dat Elia nog niet bij Ajax voetbalt, is niet teleurstellend. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Als Elia er niet is, kan een ander spelen.
vi

MArtin weet dat Ajax ook in de eredivisie speelt?
Jol heeft toch gelijk? Sterker nog, er is in de wereld geen speler die meer dan 8 miljoen euro waard is. Dat er clubs zijn die meer willen betalen is een ander verhaal.

Eindelijk een trainer die niet onnodig met geld gooit en liever niet koopt dan teveel betaalt. Dit is de enige manier om de markt enigszins te normaliseren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 04, 2009 7:59 am

RTV Oost (Twente forum) schreef:Twente nog steeds in gesprek met HSV
Vrijdag 3-7-2009 - Erwin
In tegenstelling tot eerdere berichten van onder andere de website Elf Voetbal, die deze dagen wel meer loze roddels de lucht in slingert, is FC Twente nog gewoon in gesprek met HSV over de transfer van Eljero Elia. Voorzitter Munsterman zei tegen RTV Oost dat de Duitsers de enige club zijn waarmee Twente in onderhandeling is. Eerder had ook Ajax belangstelling, maar die lijken afgehaakt, omdat ze de transfersom niet wilden verhogen en in termijnen wilden blijven betalen. Munsterman wilde verder niets kwijt over de status van de onderhandelingen, dus blijft het voorlopig giswerk. Wel meldde hij nog dat bedragen van rond de €15 miljoen absolute onzin zijn.
Die gaat dus naar HSV.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » za jul 04, 2009 11:49 am

Ja, gelukkig maar.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Eljero Elia

Bericht door InnerHarbour » za jul 04, 2009 12:26 pm

Ajaciedjuh schreef:
RTV Oost (Twente forum) schreef:Twente nog steeds in gesprek met HSV
Vrijdag 3-7-2009 - Erwin
In tegenstelling tot eerdere berichten van onder andere de website Elf Voetbal, die deze dagen wel meer loze roddels de lucht in slingert, is FC Twente nog gewoon in gesprek met HSV over de transfer van Eljero Elia. Voorzitter Munsterman zei tegen RTV Oost dat de Duitsers de enige club zijn waarmee Twente in onderhandeling is. Eerder had ook Ajax belangstelling, maar die lijken afgehaakt, omdat ze de transfersom niet wilden verhogen en in termijnen wilden blijven betalen. Munsterman wilde verder niets kwijt over de status van de onderhandelingen, dus blijft het voorlopig giswerk. Wel meldde hij nog dat bedragen van rond de €15 miljoen absolute onzin zijn.
Die gaat dus naar HSV.
Mooi, tenzij Louis weggaat hebben wij hem niet nodig. Een streke spits en 2 verdedigers, meer is niet nodig.
YNWA

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Daily Blind » za jul 04, 2009 2:49 pm

Slotje! Elia heeft donderdag in de kleedkamer bijTwente aangegeven helemaal niet naar AJAX te willen. Hij wil naar HSV. Hij ziet bij AJAX geen sportieve en financiele voordelen t.o.v. Twente.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Eljero Elia

Bericht door Michael_B » za jul 04, 2009 3:24 pm

:tifoajax.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie