Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 17, 2020 9:55 pm

Ik denk dat Ajax eerder kijkt of ze met Suarez de groepsfase CL kunnen overleven, dan is zijn transfer al aardig terug verdient.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » ma aug 17, 2020 10:02 pm

zeux schreef:
ma aug 17, 2020 9:32 pm
Scherrer schreef:
ma aug 17, 2020 9:29 pm
Haha ja al die shirtjes-berekeningen bij transfers zijn volslagen onzin.

Stel dat er voor Ajax een marge van 10 euro op een shirt zit. Dan moet je dus 1 miljoen extra shirts verkopen, bovenop je normale verkoop realiseren. Compleet onrealistische aantallen.
Is 10 euro niet wat weinig op een shirtje van 90 euro? Neem toch aan dat Ajax met betere marges werkt.

Maar goed laat het 30 zijn. Moet je nog steeds 330.000 shirts extra verkopen. Ook niet realistisch.
Adidas moet die 8 miljoen die het per jaar naar Ajax overmaakt nog terugverdienen hè. Daar gaat het grootste deel van de marge heen. Interessant hierin is dat Ajax een compleet ander soort contact met Adidas heeft dan Feyenoord:

https://www.elfvoetbal.nl/Binnenland/27 ... dere-clubs

Hieronder wordt jouw gedachtegang wel ondersteund. Maar ik denk dat ze de overhead-kosten (ontwerp, marketing, tussenhandel, verkoop, etc.) van een shirt onderschatten.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... r-geld?amp
***

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 18, 2020 7:48 am

Ik denk dat we ons hand overspelen. Vol inzetten op Suarez terwijl er elders op het veld 'grotere' problemen zijn.

Moet wel zeggen: door te spelen met Tadic op 9 is er geen echte spits.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 7:58 am

En dat vangen we op met vleugelspelers die een goal kunnen maken.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14480
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » di aug 18, 2020 8:08 am

Tadic heeft toch echt wel laten zien ook een goaltje te kunnen maken, hoor...

Suarez spits, Tadic links, Anthony rechts totdat Neres weer fit is (tegen die tijd heeft Anthony zijn terugvalletje en/of hebben we met blessures in de selectie te maken), Promes erachter. En dan Martinez en Donny daar weer achter. Lijkt me prima.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 18, 2020 8:10 am

Gaizka1985 schreef:
ma aug 17, 2020 9:55 pm
Ik denk dat Ajax eerder kijkt of ze met Suarez de groepsfase CL kunnen overleven, dan is zijn transfer al aardig terug verdient.
Dat is Russische roulette.

Lyon moet er nog even uit...

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 8:12 am

En dat weten we binnen maximaal een week.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 18, 2020 8:19 am

Zeker, maar als Ajax direct geplaatst is, zal dat waarschijnlijk in pot 3 zijn. Wie weet wacht een zware loting.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » di aug 18, 2020 8:21 am

Het zou eigenaardig beleid zijn; zo veel geld uitgeven aan een speler voor een positie waar je geen probleem hebt, en waar je ook nog eens geen restwaarde van terugziet. Het zal wel meevallen dan met die financiële gevolgen van Corona. Veel geld hebben betekent niet dat je het dan maar over de balk moet gooien
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 18, 2020 8:34 am

Straks heb een leger spelers dat de bal wil hebben en niemand die hem kan geven...

Mr. Ajax
Berichten: 14480
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » di aug 18, 2020 8:44 am

Yopii schreef:
di aug 18, 2020 8:34 am
Straks heb een leger spelers dat de bal wil hebben en niemand die hem kan geven...
Tadic, Neres, Promes en ook Anthony kunnen ook een aardig balletje geven, lijkt mij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 18, 2020 8:52 am

Als de bal voorin is wel, ja.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di aug 18, 2020 11:07 am

Ajax flirt met winnaar Suarez
Keert Luis Suarez na negen jaar weer terug in Amsterdam? De interesse van Ajax is serieus.

Overmars maakt serieus werk van terugkeer Barça-ster

door Mike Verweij

AMSTERDAM Het klinkt dan misschien wel als een sprookje, maar Ajax maakt er serieus werk van om Luis Suarez (33) terug naar Amsterdam te halen. Duidelijk is dat Marc Overmars zich in de Uruguayaan vastbijt als die daadwerkelijk op de markt komt. De eerste informele contacten met de speler zelf en de Barcelona-leiding zijn gelegd.

Om de transferstunt van de eeuw te realiseren, moet Overmars meer hordes nemen dan een deelnemer aan de 3000 meter steeplechase. Maar de directeur voetbalzaken zet graag hoog in. In augustus 2014 – zo werd later ook bevestigd – voerde hij in Parijs een gesprek met Samuel Eto’o om de topschutter uit Kameroen tot een overstap naar Ajax te verleiden. Omdat de Nederlandse kampioen destijds nog niet zo kapitaalkrachtig was als nu, koos de toenmalige spits van Chelsea en oud-speler van Real Madrid, FC Barcelona en Internazionale voor een avontuur bij Everton.

Op het moment dat De Telegraaf in 2018 de verregaande Ajax-interesse in Dusan Tadic meldde, werd dat door velen als ’volstrekt onmogelijk’ bestempeld. En hetzelfde geluid was later te horen na de berichtgeving over de poging van Overmars om Daley Blind, die bij Manchester United een miljoenensalaris verdiende, in te lijven. De directeur loopt niet weg voor uitdagingen. Sterker nog, hij geniet ervan.

Maar bij Suarez legt hij voor zichzelf de lat wel erg hoog. De aanvaller, die in de zomer van 2007 voor acht miljoen euro de overstap van FC Groningen naar Ajax maakte, vormt bij FC Barcelona binnen en buiten het veld immers een onafscheidelijk duo met Lionel Messi en heeft in Catalonië een contract tot de zomer van 2021. Of Barça El Pistolero wil laten gaan, hangt mede van de nieuw aan te stellen trainer af.

Suarez’ marktwaarde wordt op 28 miljoen euro geschat; een bedrag dat Ajax nooit voor hem zal betalen. En om een transfer mogelijk te maken, zal Suarez qua salaris (nu naar verluidt zes miljoen euro netto) flink wat water bij de wijn moeten doen. Anders wordt Ajax weer om de oren geslagen met het feit dat de club voor vier miljoen euro gebruik heeft gemaakt van de NOW-regeling, het vangnet voor bedrijven tijdens de coronacrisis.

Los van de financiën zijn er nog wat hobbels te nemen. Bij de Catalaanse club werd na de Champions League-blamage tegen Bayern München (2-8) op maandag topoverleg gevoerd. De kans dat voetbaldirecteur Eric Abidal ook het veld moet ruimen, lijkt groot. En uitgerekend bij hem gooide Ajax – net als bij Suarez – onlangs informeel een balletje op.

En wat wil Suarez zelf? De topschutter heeft Ajax nog in zijn hart. Hij onderhoudt een nauwe band met voormalig Ajax-spelersbegeleider Herman Pinkster, die nu teammanager bij Jong Ajax is. Pinkster was op Suarez’ bruiloft in Uruguay aanwezig en spreekt hem vaak via WhatsApp. Wat daar wordt besproken, is uiteraard privé.

Maar het is op De Toekomst en in de Johan Cruijff ArenA algemeen bekend dat Suarez Ajax – evenals zijn vorige werkgever Liverpool – een ideale club vindt om terug te keren. Als de social media-afdeling van Ajax iets over Suarez post, is die er als de kippen bij om het bericht te retweeten, liken of te beantwoorden (kleine foto). Hetgeen overigens niet betekent dat hij zonder meer bij FC Barcelona vertrekt en voor Ajax kiest.

Dat de selectie van Erik ten Hag voorin al zeer ruim bedeeld is, vormt voor Overmars het minste obstakel. Ook al omdat de spitsen waarmee Suarez moet concurreren niet onomstreden zijn. Lassina Traoré brengt nog niet wat er wordt verwacht en Klaas-Jan Huntelaar is op leeftijd. Voor een winnaar als Luis Suarez is bij Ajax natuurlijk áltijd plaats. Zelfs als de consequentie is dat de routinier zal eisen elke minuut te spelen. De Uruguayaan is een garantie voor doelpunten én brengt de Zuid-Amerikaanse grinta, die bij een eventueel vertrek van Nicolas Tagliafico verloren zal gaan.

In 191 wedstrijden in La Liga scoorde Suarez 147 keer, terwijl hij in 110 Premier League-duels voor Liverpool 69 maal doel trof. In zijn FC Groningen- en Ajax-tijd moesten de keepers in 139 wedstrijden in de Eredivisie 91 keer de gang naar het net maken.

Voorlopig kunnen de Ajax-fans blijven dromen van een terugkeer van het fenomeen. Zal Overmars hem – net als eerder Tadic en Blind – tot verbazing van velen en met een glimlach van oor tot oor presenteren?
Probleem met Suarez is Suarez en zoals Trab al schrijft zou nog kunnen , maar voor mij mooi laten zitten waar is zit.Zie um overigens niet voor AJAX kiezen.Bedoel, welke uitdaging is er voor Suarez hier ?.Volgens mij is dat alleen de Cl. En dat blijft met dit AJAX toch een pure gok.Dus denk ik als Suarez weg gaat en dan toch wil gokken dat ie dat liever doet met 3 keer zoveel salaris dan dat ze bij AJAX kunnen en willen bieden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di aug 18, 2020 12:09 pm

Mr. Ajax schreef:
di aug 18, 2020 8:08 am
Tadic heeft toch echt wel laten zien ook een goaltje te kunnen maken, hoor...

Suarez spits, Tadic links, Anthony rechts totdat Neres weer fit is (tegen die tijd heeft Anthony zijn terugvalletje en/of hebben we met blessures in de selectie te maken), Promes erachter. En dan Martinez en Donny daar weer achter. Lijkt me prima.
Één middenvelder maar. Dat wordt niks.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » di aug 18, 2020 12:59 pm

We hebben het allemaal over de kosten wat betreft Suarez, en dat snap ik ook wel.

Maar even voor de grap, totaal onrealistisch: stel Suarez komt naar Ajax en weet zijn beste vriend Messi te overtuigen om mee te gaan, nog lekker 2 jaartjes voetballen op een lager niveau en alleen nog vlammen in de CL. Transfersom zou 50 miljoen bedragen, en een jaarsalaris van 10 miljoen voor 2 jaar. Totale kosten 70 miljoen om Messi 2 jaar bij Ajax te zien spelen.

Ben wel benieuwd wie hier voor en tegen zouden zijn, ik zou voor zijn in ieder geval!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 18, 2020 1:03 pm

ik tegen! De hele insteek in deze constructie is 'rustig aan'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di aug 18, 2020 1:40 pm

Inderdaad, en dat dan tegen een godsvermogen? Denk niet dat je veel voorstanders gaat vinden.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » di aug 18, 2020 2:11 pm

Marillion schreef:
di aug 18, 2020 1:40 pm
Inderdaad, en dat dan tegen een godsvermogen? Denk niet dat je veel voorstanders gaat vinden.
Het is ook puur hypothetisch, komkommertijd.

Maar 2 jaar Messi in een Ajax shirt mag van mij echt wel wat kosten! :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 2:29 pm

Al rammen we daar 100 mio doorheen in 2 jaar. Doen!
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 18749
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wouter » di aug 18, 2020 4:50 pm

Gaizka1985 schreef:
di aug 18, 2020 12:59 pm
We hebben het allemaal over de kosten wat betreft Suarez, en dat snap ik ook wel.

Maar even voor de grap, totaal onrealistisch: stel Suarez komt naar Ajax en weet zijn beste vriend Messi te overtuigen om mee te gaan, nog lekker 2 jaartjes voetballen op een lager niveau en alleen nog vlammen in de CL. Transfersom zou 50 miljoen bedragen, en een jaarsalaris van 10 miljoen voor 2 jaar. Totale kosten 70 miljoen om Messi 2 jaar bij Ajax te zien spelen.

Ben wel benieuwd wie hier voor en tegen zouden zijn, ik zou voor zijn in ieder geval!
En dan Ibrahimovic er nog bij om er zeker van te zijn dat Ajax genoeg ervaren aanvallers heeft.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di aug 18, 2020 4:52 pm

Vervolgens kloppen we bij de regering/gemeente Amsterdam aan i.v.m. failliete bedoel ... :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » do aug 20, 2020 8:42 am

'Ajax meldt zich met bod van 15 miljoen voor Suárez'

Dat Ajax achter Luis Suárez aanzit is geen geheim meer, maar de Amsterdammers zouden nu ook officieel een bod hebben uitgebracht op de aanvaller.

Dat meldt het Spaanse El Chiringuito TV. Marc Overmars zou maar liefst 15 miljoen euro over hebben voor de 33-jarige aanvaller van Barcelona. Volgens diverse bronnen zouden de Catalanen mee willen werken aan een transfer van de oud-Ajacied.

Vraagprijs
FC Barcelona had de vraagprijs eerder bepaald op een bedrag van 28 miljoen euro, maar Ajax wil niet zover gaan. Zeker omdat Suárez nog maar een eenjarig contract heeft. Mocht Suárez zelf ook terug willen, dan moet hij flink wat water bij de wijn doen. Ajax is namelijk niet van plan om zijn salaris van zes miljoen euro per jaar over te nemen.

Het nieuws van de Spaanse TV-zender is opmerkelijk aangezien gisteren in Uruguayaanse media werd geschreven dat Suárez absoluut niet wil vertrekken bij Barca en voor zijn kans wil gaan onder Koeman. Maar Ajax lijkt niet op te geven.
Vind het toch wel erg veel geld hoor als dit klopt.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » do aug 20, 2020 8:55 am

Ik ging uit van 15 a 20 miljoen, dat is ondanks zijn leeftijd een relatief laag bedrag voor een spits van zijn kaliber.

Maar eerst zal moeten blijken of Koeman plannen met hem heeft, ik betwijfel dat.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 20, 2020 8:59 am

Ik zou het zoals al eerder uitgelegd volstrekt idioot vinden.

Al heeft Nico Dijkshoorn hiermee wel een punt:
‘in de huidige selectie zitten te veel kostschooljongens. Ajax is wel weer eens toe aan een voetballende, zelfzuchtige psychopaat’.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 20, 2020 9:01 am

Die 15 miljoen ga je wel minimaal betalen (en bonus bij prestaties kampioenschap, CL en zo). Dat schijf je dan wel af de komende 2 of 3 jaar. Ik ben Hetty met Gaizka1985 eens, dat is hij waard.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie