Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2020 5:19 pm

Of beweeglijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 31, 2020 9:45 am

Even los van de vraag of deze jongen nu de meest geschikte kandidaat is snap ik op zich wel waar ze naar op zoek zijn. Wat je nogal eens ziet is dat Ajax zo ongeveer tot op de doellijn probeert te combineren. Een speler die technisch goed genoeg is om als eindstation te fungeren en het dan ook kan afmaken zou daar zeker kunnen schelen.

Ik vraag me alleen af of deze jongen naast zijn op het eerste gezicht goede aanname verder goed genoeg is om echt mee te voetballen. Want je hebt natuurlijk meer nodig dan enkel een eindstation van je aanval. Ajax speelt meestal beter voetbal wanneer de spits met z'n rug naar het doel echt meedoet in de opbouw van de aanval.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » do dec 31, 2020 10:30 am

Gewoon doen, niet geschoten is altijd mis...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 31, 2020 10:55 am

Dat lijkt me geen handige strategie. Hij moet duidelijk beter zijn dan de spelers die we al hebben. Waarom zou je anders een forse investering doen?

En ik vraag me dus nog steeds af of we niet beter op een andere positie investeren. Is de spitspositie nu echt een groter probleem dan ons gebrekkige centrale duo? Als de trainer niet zo eigenwijs zou zijn kan Ajax een geweldige voorhoede opstellen. Centraal achterin is er echter niet één duo dat echt complementair is.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do dec 31, 2020 11:49 am

Voor dat geld moet je een aankomende topper halen. Anders kunnen we het net zo goed doen met de spelers die we hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » do dec 31, 2020 12:29 pm

Ik lees van alles over voorhoede en achterhoede, maar wat Ajax het hardst nodig heeft is een middenvelder met een goeie pass.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 31, 2020 12:55 pm

Ik heb de hoop dat een linie met Gravenberch Kudus en Klaassen het goed zal gaan doen. Waarbij ik me realiseer dat de mogelijkheid bestaat dat ik Kudus kwaliteiten heb toegedicht die hij (nog?) niet kan waarmaken. Want die jongen is natuurlijk nog nauwelijks in actie geweest.

Als je kunt spelen met Neres, Tadic en Antony als voorste linie en daarachter Gravenberch, Kudus en Klaassen dan moet je daarmee toch wel een paar Eredivisie potjes kunnen winnen dacht ik zo. Gravenberch en Kudus acht ik in staat om kansen te creëren, zeker als ze de combinatie kunnen zoeken met Tadic.

En daarbij aangetekend dat ik het dan heb over de Klaassen van zijn eerste wedstrijden na zijn rentree. Want later ging het een heel stuk minder. Ik hoop dat dit komt doordat hij aan een pauze toe was. Hij heeft immers in Duitsland wel doorgespeeld. Klaassen moet ook goed zijn taak blijven uitvoeren en niet uit een gevoel van onmacht heel hard heen en weer gaan lopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » do dec 31, 2020 1:31 pm

Jöhnk schreef:
do dec 31, 2020 12:29 pm
Ik lees van alles over voorhoede en achterhoede, maar wat Ajax het hardst nodig heeft is een middenvelder met een goeie pass.
Zie die jongen een paar keer aardig diep gaan op wat ballen. Het nadeel is dat die ballen bij ons alleen bij Daley en in mindere mate Antony vandaan komen. Heel het middenveld is onvoldoende in staat om zo’n bal te geven/steken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 31, 2020 1:43 pm

We hebben ook geen verdediger waarvan je erop aan kunt dat hij de spits van de tegenstander uitschakelt en hier en daar nog eens corrigeert wanneer een medespeler een fout maakt.

Het ontbreken van een middenvelder met een goede pass is absoluut een probleem. Maar we hebben nog altijd diverse spelers die desnoods op basis van hun individuele kwaliteit tot een beslissing kunnen komen. Of we kunnen met Tadic of Brobbey als aanspeelpunt tot een kans komen uit een combinatie.

Een goede CV maakt bovendien ook nog eens dat Blind af en toe kan inschuiven om zich met de passing te bemoeien. Ideaal is het misschien niet maar met Gravenberch, Kudus en Klaassen staat er toch wel een middenveld waarmee Ajax het in de Eredivisie moet kunnen redden. Als het mis gaat is het eerder omdat we in het mes lopen bij een snelle tegenaanval. En daar hebben we die verdediger weer voor nodig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » do dec 31, 2020 2:03 pm

Marillion schreef:Ik heb de hoop dat een linie met Gravenberch Kudus en Klaassen het goed zal gaan doen. Waarbij ik me realiseer dat de mogelijkheid bestaat dat ik Kudus kwaliteiten heb toegedicht die hij (nog?) niet kan waarmaken. Want die jongen is natuurlijk nog nauwelijks in actie geweest.

Als je kunt spelen met Neres, Tadic en Antony als voorste linie en daarachter Gravenberch, Kudus en Klaassen dan moet je daarmee toch wel een paar Eredivisie potjes kunnen winnen dacht ik zo. Gravenberch en Kudus acht ik in staat om kansen te creëren, zeker als ze de combinatie kunnen zoeken met Tadic.

En daarbij aangetekend dat ik het dan heb over de Klaassen van zijn eerste wedstrijden na zijn rentree. Want later ging het een heel stuk minder. Ik hoop dat dit komt doordat hij aan een pauze toe was. Hij heeft immers in Duitsland wel doorgespeeld. Klaassen moet ook goed zijn taak blijven uitvoeren en niet uit een gevoel van onmacht heel hard heen en weer gaan lopen.
Kudus is een geweldenaar. Zag laatst die actie terug tegen Vitesse waarbij hij wegdraaide bij ik meen Bero en enorm versnelde en het hele middenveld overstak. Daar straalde de klas vanaf. Als hij dat in de CL doet is hij zo weg. Hopelijk is hij snel weer op nivo. Hij is de key naar het kampioenschap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do dec 31, 2020 2:34 pm

Marillion schreef:
do dec 31, 2020 9:45 am
Even los van de vraag of deze jongen nu de meest geschikte kandidaat is snap ik op zich wel waar ze naar op zoek zijn. Wat je nogal eens ziet is dat Ajax zo ongeveer tot op de doellijn probeert te combineren. Een speler die technisch goed genoeg is om als eindstation te fungeren en het dan ook kan afmaken zou daar zeker kunnen schelen.
Yes! :ajaxscarf.gif: :blub.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do dec 31, 2020 2:37 pm

Peter schreef:
do dec 31, 2020 1:31 pm
Jöhnk schreef:
do dec 31, 2020 12:29 pm
Ik lees van alles over voorhoede en achterhoede, maar wat Ajax het hardst nodig heeft is een middenvelder met een goeie pass.
Zie die jongen een paar keer aardig diep gaan op wat ballen. Het nadeel is dat die ballen bij ons alleen bij Daley en in mindere mate Antony vandaan komen. Heel het middenveld is onvoldoende in staat om zo’n bal te geven/steken.
Daarom zou het interessant zijn om te proberen met Blind op het middenveld te spelen:
- hoeft hij minder meters te maken
- minder last van zijn verdedigende zwaktes
- iemand op het middenveld die balvast is, strategisch kan denken, vrij goed is in positie kiezen én een goede pass in huis heeft

Moet je wel een goede speler voor links CV hebben...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » do dec 31, 2020 6:10 pm

Trab schreef:
do dec 31, 2020 2:03 pm
Marillion schreef:Ik heb de hoop dat een linie met Gravenberch Kudus en Klaassen het goed zal gaan doen. Waarbij ik me realiseer dat de mogelijkheid bestaat dat ik Kudus kwaliteiten heb toegedicht die hij (nog?) niet kan waarmaken. Want die jongen is natuurlijk nog nauwelijks in actie geweest.

Als je kunt spelen met Neres, Tadic en Antony als voorste linie en daarachter Gravenberch, Kudus en Klaassen dan moet je daarmee toch wel een paar Eredivisie potjes kunnen winnen dacht ik zo. Gravenberch en Kudus acht ik in staat om kansen te creëren, zeker als ze de combinatie kunnen zoeken met Tadic.

En daarbij aangetekend dat ik het dan heb over de Klaassen van zijn eerste wedstrijden na zijn rentree. Want later ging het een heel stuk minder. Ik hoop dat dit komt doordat hij aan een pauze toe was. Hij heeft immers in Duitsland wel doorgespeeld. Klaassen moet ook goed zijn taak blijven uitvoeren en niet uit een gevoel van onmacht heel hard heen en weer gaan lopen.
Kudus is een geweldenaar. Zag laatst die actie terug tegen Vitesse waarbij hij wegdraaide bij ik meen Bero en enorm versnelde en het hele middenveld overstak. Daar straalde de klas vanaf. Als hij dat in de CL doet is hij zo weg. Hopelijk is hij snel weer op nivo. Hij is de key naar het kampioenschap.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het was zo zonde dat hij in die 1e CL wedstrijd tegen Liverpool geblesseerd raakte!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » za jan 02, 2021 2:06 am

Zeux schreef:
do dec 31, 2020 2:37 pm
Moet je wel een goede speler voor links CV hebben...
Martinez. Die is in de combinatie met Schuurs beter dan Blind, een veel betere match. Schuurs als opbouwer, Martinez als killer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 02, 2021 11:36 am

Gezond verstand schreef:
za jan 02, 2021 2:06 am
Zeux schreef:
do dec 31, 2020 2:37 pm
Moet je wel een goede speler voor links CV hebben...
Martinez. Die is in de combinatie met Schuurs beter dan Blind, een veel betere match. Schuurs als opbouwer, Martinez als killer.
Blind doorschuiven naar de 6. Al moet je dan wel keuzes gaan maken als Gravenberch, Kudus en Klaassen fit zijn. Ik zie liever een killer als RCV als vervanger van Schuurs.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58872
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » za jan 02, 2021 11:44 am

Ajaciedjuh schreef:
za jan 02, 2021 11:36 am
Gezond verstand schreef:
za jan 02, 2021 2:06 am
Zeux schreef:
do dec 31, 2020 2:37 pm
Moet je wel een goede speler voor links CV hebben...
Martinez. Die is in de combinatie met Schuurs beter dan Blind, een veel betere match. Schuurs als opbouwer, Martinez als killer.
Blind doorschuiven naar de 6. Al moet je dan wel keuzes gaan maken als Gravenberch, Kudus en Klaassen fit zijn. Ik zie liever een killer als RCV als vervanger van Schuurs.
Ja ik ook.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za jan 02, 2021 12:50 pm

Ik ben van mening dat het logischer opstellen van de spelers die we nu hebben op het veld al een hele hoop kan schelen in verdedigend opzicht. We spelen nu een soort kamikaze-voetbal waarbij je achterin wegkomt met Van Dijk en Ramos/Varane.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » zo jan 03, 2021 9:48 am

Ajaciedjuh schreef:
za jan 02, 2021 11:36 am
Gezond verstand schreef:
za jan 02, 2021 2:06 am
Zeux schreef:
do dec 31, 2020 2:37 pm
Moet je wel een goede speler voor links CV hebben...
Martinez. Die is in de combinatie met Schuurs beter dan Blind, een veel betere match. Schuurs als opbouwer, Martinez als killer.
Blind doorschuiven naar de 6. Al moet je dan wel keuzes gaan maken als Gravenberch, Kudus en Klaassen fit zijn. Ik zie liever een killer als RCV als vervanger van Schuurs.
Dit experiment is al een paar keer mislukt. Blind mist de dynamiek voor het middenveld.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » zo jan 03, 2021 10:09 am

Ik lees dat Botman serieus in de belangstelling staat van Premier League clubs om in de winterstop te verkassen. West Ham en zelfs Liverpool worden genoemd. Ben benieuwd of Overmars nog iets van een doorverkoop clausule heeft afgesproken. Zou zonde zijn als wij hem voor 7 mio verkopen en hij binnen een half jaar voor 40 mio verkocht wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » zo jan 03, 2021 10:28 am

Ik kan mij niet voorstellen dat er een club 40 miljoen voor hem aftikt.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » zo jan 03, 2021 11:24 am

Trab schreef:
zo jan 03, 2021 10:09 am
Ik lees dat Botman serieus in de belangstelling staat van Premier League clubs om in de winterstop te verkassen. West Ham en zelfs Liverpool worden genoemd. Ben benieuwd of Overmars nog iets van een doorverkoop clausule heeft afgesproken. Zou zonde zijn als wij hem voor 7 mio verkopen en hij binnen een half jaar voor 40 mio verkocht wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is er.

https://www.telegraaf.nl/sport/34699995 ... naar-lille
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » zo jan 03, 2021 11:35 am

Lionel schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat er een club 40 miljoen voor hem aftikt.
Zijn toch de bedragen die her en der genoemd worden. Wellicht dat ze genoegen met minder nemen gezien de penibele financiële situatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » zo jan 03, 2021 11:36 am

De Dominee schreef:
Trab schreef:
zo jan 03, 2021 10:09 am
Ik lees dat Botman serieus in de belangstelling staat van Premier League clubs om in de winterstop te verkassen. West Ham en zelfs Liverpool worden genoemd. Ben benieuwd of Overmars nog iets van een doorverkoop clausule heeft afgesproken. Zou zonde zijn als wij hem voor 7 mio verkopen en hij binnen een half jaar voor 40 mio verkocht wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is er.

https://www.telegraaf.nl/sport/34699995 ... naar-lille
Oh Oke. Dank! Dat is in ieder geval fijn om te weten :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » zo jan 03, 2021 11:36 am

De manier waarop hij daar presteert is natuurlijk wel een verrassing voor vrijwel iedereen. Ik heb tenminste weinig mensen horen klagen dat het geen goed plan was van Overmars om Botman destijds voor zo'n 10 miljoen te verkopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » zo jan 03, 2021 11:38 am

Marillion schreef:De manier waarop hij daar presteert is natuurlijk wel een verrassing voor vrijwel iedereen. Ik heb tenminste weinig mensen horen klagen dat het geen goed plan was van Overmars om Botman destijds voor zo'n 10 miljoen te verkopen.
Zeker. Waarschijnlijk past hij daar beter en al helemaal in de Engelse competitie. Blijft toch een linkspoot, lang en kopsterk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie