Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » za aug 31, 2019 5:09 pm

LucaS schreef:Jensen, Gravenberg, Taylor, Unuvar

Barcelona zoekt maar een ander om haar talentjes op te leiden
Heb jij ook maar iemand van de spelers die jij noemt ooit zien spelen? Jensen speelt op 10 of vanaf de flank en steekt er zelfs in Jong niet bovenuit. Gravenberch heeft het ook moeilijk in Jong en valt eerder in negatieve dan in positieve zin op de laatste weken. Taylor is veelbelovend en komt er ook wel, maar is nu nog absoluut niet goed genoeg om leiding te geven aan het middenveld in het eerste. Unuvar speelt in O19 voornamelijk als linksbuiten, is 16 en heeft nog geen minuut Jong Ajax in de benen - maar jij vindt dat hij op dit moment in het eerste op 6 kan gaan spelen? Waarom niet Sontje Hansen daar maar neerzetten? Of Salah-Eddine? Zet anders Daan Reiziger er maar neer. Je gooit maar met wat namen die je kennelijk helemaal niet kent. Dit is geen serieuze discussie.
Lionel schreef:Nou vind ik Puig ook geen 6 overigens.
Ik heb hem nog nooit zien spelen, dus ik zou het niet weten. Vrienden van me die Barca volgen hebben hem wel als 6 omschreven. Maar nogmaals, het gaat niet specifiek om hem. Het gaat erom dat sommigen hier blijven volharden in de mythe dat gerichte aankopen de doorstroming van eigen jeugd blokkeert. Dat is gewoon niet waar. Wie goed is komt er wel, dat is de afgelopen jaren meer dan eens gebleken. En als je op dit moment niemand in eigen gelederen hebt die goed genoeg is voor een bepaalde positie, dan moet je iemand van buitenaf halen. Unuvar en Jensen als alternatieven noemen... Neem jij dat serieus, Rishi?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » za aug 31, 2019 6:23 pm

En al weer dat arrogante pedante toontje waardoor je als een heel vervelend mannetje over komt. Ajax heeft zat talentvolle middenvelders zei ik, ik zei niet dat genoemde spelers allemaal op 6 spele. Nrs 6 lopen er zat rond in de A selectie. Het mannetje van Barcelona blokkeert Ajax jeugd en gaat Ajax niets opleveren. Maar goed, dat had ik al gezegd.

Grappig dat je met je grote bek Puig zelf nog nooit hebt zien spelen
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za aug 31, 2019 6:55 pm

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Jensen, Gravenberg, Taylor, Unuvar

Barcelona zoekt maar een ander om haar talentjes op te leiden
Heb jij ook maar iemand van de spelers die jij noemt ooit zien spelen? Jensen speelt op 10 of vanaf de flank en steekt er zelfs in Jong niet bovenuit. Gravenberch heeft het ook moeilijk in Jong en valt eerder in negatieve dan in positieve zin op de laatste weken. Taylor is veelbelovend en komt er ook wel, maar is nu nog absoluut niet goed genoeg om leiding te geven aan het middenveld in het eerste. Unuvar speelt in O19 voornamelijk als linksbuiten, is 16 en heeft nog geen minuut Jong Ajax in de benen - maar jij vindt dat hij op dit moment in het eerste op 6 kan gaan spelen? Waarom niet Sontje Hansen daar maar neerzetten? Of Salah-Eddine? Zet anders Daan Reiziger er maar neer. Je gooit maar met wat namen die je kennelijk helemaal niet kent. Dit is geen serieuze discussie.
Lionel schreef:Nou vind ik Puig ook geen 6 overigens.
Ik heb hem nog nooit zien spelen, dus ik zou het niet weten. Vrienden van me die Barca volgen hebben hem wel als 6 omschreven. Maar nogmaals, het gaat niet specifiek om hem. Het gaat erom dat sommigen hier blijven volharden in de mythe dat gerichte aankopen de doorstroming van eigen jeugd blokkeert. Dat is gewoon niet waar. Wie goed is komt er wel, dat is de afgelopen jaren meer dan eens gebleken. En als je op dit moment niemand in eigen gelederen hebt die goed genoeg is voor een bepaalde positie, dan moet je iemand van buitenaf halen. Unuvar en Jensen als alternatieven noemen... Neem jij dat serieus, Rishi?
Nou ben ik het in theorie niet perse met je oneens maar je hebt Puig nog nooit zien spelen dus. Hoe weet je dan dat hij wel leiding kan geven aan het middenveld?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » za aug 31, 2019 7:25 pm

LucaS schreef:En al weer dat arrogante pedante toontje waardoor je als een heel vervelend mannetje over komt.
En jij bent de bescheidenheid zelve. Ik probeer een inhoudelijke discussie te voeren en jij gooit maar met wat namen en halve zinnen om vervolgens over te gaan op op de man spelen. Bekend liedje.
LucaS schreef:Ajax heeft zat talentvolle middenvelders zei ik, ik zei niet dat genoemde spelers allemaal op 6 spele. Nrs 6 lopen er zat rond in de A selectie.
Ik heb heel duidelijk het volgende gevraagd:
Mr. Ajax schreef:Wie dan? Ik vraag je om namen, waarom geef je niet specifiek aan welke speler uit O19 of Jong op dit moment goed genoeg is om misschien wel de belangrijkste positie in het elftal in te vullen?
Waarop je met Jensen, Unuvar, Gravenberch en Taylor kwam. Of je hebt mijn post(s) helemaal niet gelezen, dat kan ook. Maar dan is deze discussie net zo goed zinloos.
LucaS schreef:Het mannetje van Barcelona blokkeert Ajax jeugd en gaat Ajax niets opleveren. Maar goed, dat had ik al gezegd.
Iets tig keer herhalen is geen bewijs dat het klopt, natuurlijk. Maar roep het maar nog een paar keer...
Lionel schreef:Nou ben ik het in theorie niet perse met je oneens maar je hebt Puig nog nooit zien spelen dus. Hoe weet je dan dat hij wel leiding kan geven aan het middenveld?
Ik heb werkelijk nergens gezegd dat ik vind dat Puig leiding kan geven aan het middenveld. Ik heb ook heel eerlijk aangegeven dat ik hem nog nooit heb zien spelen en af ga op verhalen van vrienden die hem wel kennen. Deze (terugkerende) discussie gaat ook helemaal niet over Puig, maar over wat Ajax als club moet doen als er op dit moment geen speler uit eigen gelederen die goed genoeg is voor een bepaalde positie, en of het halen van een speler van buitenaf de doorstroming zou blokkeren of niet. Lucas vindt (dan weer wel, dan weer niet) dat Jensen, Unuvar, Taylor en Gravenberch allemaal goed genoeg zijn om nu al op de 6 te spelen in het eerste, en dat je daarom niemand van buitenaf moet halen. Ik vind dat ze op dit moment niet goed genoeg zijn, en als die Puig (of welk andere naam dan ook) dat wel is, dat je hem moet halen. Ik vind ook dat de realiteit heeft laten zien dat de jeugdspelers die echt goed zijn altijd er altijd wel komen, ongeacht wie er van buitenaf wordt gehaald.

Maar gelukkig ben je het "in theorie niet perse met me oneens"... Echt een heerlijk zinnetje. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Als jullie geen zin of concentratievermogen hebben om goed te lezen dan zou het wel zo vriendelijk zijn om dat van tevoren aan te geven. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » za aug 31, 2019 7:27 pm

LucaS schreef: Nrs 6 lopen er zat rond in de A selectie.
Ik waag nog een laatste poging. Wie zijn al die nummers 6 in de A selectie? Wie vind jij op dit moment goed genoeg om de twee 6 posities in te vullen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » za aug 31, 2019 7:29 pm

Nee, ik ga niet meer met jou in discussie. Lijkt me het best voor iedereen
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za aug 31, 2019 8:51 pm

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:En al weer dat arrogante pedante toontje waardoor je als een heel vervelend mannetje over komt.
En jij bent de bescheidenheid zelve. Ik probeer een inhoudelijke discussie te voeren en jij gooit maar met wat namen en halve zinnen om vervolgens over te gaan op op de man spelen. Bekend liedje.
LucaS schreef:Ajax heeft zat talentvolle middenvelders zei ik, ik zei niet dat genoemde spelers allemaal op 6 spele. Nrs 6 lopen er zat rond in de A selectie.
Ik heb heel duidelijk het volgende gevraagd:
Mr. Ajax schreef:Wie dan? Ik vraag je om namen, waarom geef je niet specifiek aan welke speler uit O19 of Jong op dit moment goed genoeg is om misschien wel de belangrijkste positie in het elftal in te vullen?
Waarop je met Jensen, Unuvar, Gravenberch en Taylor kwam. Of je hebt mijn post(s) helemaal niet gelezen, dat kan ook. Maar dan is deze discussie net zo goed zinloos.
LucaS schreef:Het mannetje van Barcelona blokkeert Ajax jeugd en gaat Ajax niets opleveren. Maar goed, dat had ik al gezegd.
Iets tig keer herhalen is geen bewijs dat het klopt, natuurlijk. Maar roep het maar nog een paar keer...
Lionel schreef:Nou ben ik het in theorie niet perse met je oneens maar je hebt Puig nog nooit zien spelen dus. Hoe weet je dan dat hij wel leiding kan geven aan het middenveld?
Ik heb werkelijk nergens gezegd dat ik vind dat Puig leiding kan geven aan het middenveld. Ik heb ook heel eerlijk aangegeven dat ik hem nog nooit heb zien spelen en af ga op verhalen van vrienden die hem wel kennen. Deze (terugkerende) discussie gaat ook helemaal niet over Puig, maar over wat Ajax als club moet doen als er op dit moment geen speler uit eigen gelederen die goed genoeg is voor een bepaalde positie, en of het halen van een speler van buitenaf de doorstroming zou blokkeren of niet. Lucas vindt (dan weer wel, dan weer niet) dat Jensen, Unuvar, Taylor en Gravenberch allemaal goed genoeg zijn om nu al op de 6 te spelen in het eerste, en dat je daarom niemand van buitenaf moet halen. Ik vind dat ze op dit moment niet goed genoeg zijn, en als die Puig (of welk andere naam dan ook) dat wel is, dat je hem moet halen. Ik vind ook dat de realiteit heeft laten zien dat de jeugdspelers die echt goed zijn altijd er altijd wel komen, ongeacht wie er van buitenaf wordt gehaald.

Maar gelukkig ben je het "in theorie niet perse met me oneens"... Echt een heerlijk zinnetje. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Als jullie geen zin of concentratievermogen hebben om goed te lezen dan zou het wel zo vriendelijk zijn om dat van tevoren aan te geven. :biggthumpup.gif:
Teveel pandapunten?

Je hebt het erover dat Taylor nu nog niet goed genoeg is om leiding te geven aan het middenveld. Puig heb je nog niet zien spelen. Het gegeven dat jij hem nog niet hebt zien spelen geeft aan dat hij vrij onbekend is (dit is een compliment). Dan is het logisch dat er hier wat tegenstand te vinden is.

En ik snap, vandaar dat ik zei dat ik het in theorie niet met je oneens ben, wat je bedoelt. Maar niemand hier zou klagen als we Rakitic voor twee jaar zouden huren. Of Coutinho. Je snapt het punt. Maar een vrij onbekend talent met 15 minuten ervaring in La Liga kan ervoor zorgen dat de talenten van Ajax er op 15-jarige leeftijd vandoor gaan en voor het geld kiezen. En dan zien ze op hun 19e wel of ze verhuurd kunnen worden aan Ajax. Net zoals onze nieuwe linksback.

En doe eens even wat rustiger joh :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7318
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » za aug 31, 2019 10:33 pm

Vind dat je een beetje overdreven op Mr Ajax reageert Lucas. Hij voert gewoon een inhoudelijke discussie. Jij hebt gelijk als je zegt er zijn genoeg 6-en in de A selectie, maar de vraag is of ze goed genoeg zijn. Alvarez en Martinez zijn in principe als verdedigers gehaald en het moet nog maar blijken of ze ook als 6 voldoen. Marin lijkt een miskoop en Eiting is constant geblesseerd. De enige die het vorig jaar een paar keer redelijk gedaan heeft als invaller voor Frenkie, is Ekkelenkamp. Maar goed, dat was eredivisie. CL is ander verhaal en voor de rest loopt er in Jong weinig rond wat een directe versterking is voor de 6 positie. Dus een versterking voor het middenveld zou niet zo gek zijn. Pleit Wim Kieft vandaag in zijn column ook voor. De vraag is dan of dat een huurspeler van Barcelona moet zijn. Wat mij betreft niet. Liever gewoon een aankoop.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 31, 2019 10:45 pm

Ik hoop eigenlijk dat die net gehaalde Alex Mendez zich stormachtig ontwikkelt, voor de 6 positie.

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za aug 31, 2019 11:23 pm

Trab schreef:Vind dat je een beetje overdreven op Mr Ajax reageert Lucas. Hij voert gewoon een inhoudelijke discussie. Jij hebt gelijk als je zegt er zijn genoeg 6-en in de A selectie, maar de vraag is of ze goed genoeg zijn. Alvarez en Martinez zijn in principe als verdedigers gehaald en het moet nog maar blijken of ze ook als 6 voldoen. Marin lijkt een miskoop en Eiting is constant geblesseerd. De enige die het vorig jaar een paar keer redelijk gedaan heeft als invaller voor Frenkie, is Ekkelenkamp. Maar goed, dat was eredivisie. CL is ander verhaal en voor de rest loopt er in Jong weinig rond wat een directe versterking is voor de 6 positie. Dus een versterking voor het middenveld zou niet zo gek zijn. Pleit Wim Kieft vandaag in zijn column ook voor. De vraag is dan of dat een huurspeler van Barcelona moet zijn. Wat mij betreft niet. Liever gewoon een aankoop.
Hij heeft Puig nooit zien spelen :confused.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » zo sep 01, 2019 10:05 am

Begrijp ik nu goed dat het gerucht dat jullie bespreken afkomstig is van ‘good old’ Blackmoon?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » zo sep 01, 2019 2:10 pm

Nee ik was initiator. Zag het voorbij komen op Twitter. DuBlanqueBogarde.

De Dominee
Berichten: 5877
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » zo sep 01, 2019 2:29 pm

Die heeft het van Blackmoon.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2019 8:17 am

Volgens Bild wil Ajax de transfervrije Dennis Aogo aantrekken. Zal dan wel als backup van Nico zijn. Slecht plan, die jongen is al jaren steeds minder aan het worden. Schuif Salah maar versneld door, denk ik dan...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma sep 02, 2019 8:21 am

Voor het Middenveld denk ik dan?

voor Linksback hebben we Martinez en Castillo als backups.

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2019 8:25 am

wimpey schreef:Volgens Bild wil Ajax de transfervrije Dennis Aogo aantrekken. Zal dan wel als backup van Nico zijn. Slecht plan, die jongen is al jaren steeds minder aan het worden. Schuif Salah maar versneld door, denk ik dan...
Waarvoor hebben we die Castillo dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » ma sep 02, 2019 8:31 am

Breedte aankopen of Barca 'talenten': :eusa_naughty.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma sep 02, 2019 10:00 am

Zal wel BS zijn.

Ajax wordt wel met heel veel spelers gelinkt. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2019 10:03 am

Lionel schreef: Waarvoor hebben we die Castillo dan?
Die is bij JA.

Martinez was backup voor Nico. Aogo is een goedkoop alternatief wellicht. Je hebt een 2e LB nodig, dat zagen we vorig seizoen wel... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma sep 02, 2019 10:04 am

wimpey schreef:Volgens Bild wil Ajax de transfervrije Dennis Aogo aantrekken. Zal dan wel als backup van Nico zijn. Slecht plan, die jongen is al jaren steeds minder aan het worden. Schuif Salah maar versneld door, denk ik dan...
Volgens ons aller Mike is hier geen sprake van.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2019 10:05 am

Duke schreef: Volgens ons aller Mike is hier geen sprake van.
Is dat BREAKING? :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2019 10:26 am

wimpey schreef:
Lionel schreef: Waarvoor hebben we die Castillo dan?
Die is bij JA.

Martinez was backup voor Nico. Aogo is een goedkoop alternatief wellicht. Je hebt een 2e LB nodig, dat zagen we vorig seizoen wel... :blush.gif:
Lijkt me dat Castillo de backup voor Nico wordt. Ik geloof er niks van dat Ajax Aogo gaat halen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma sep 02, 2019 10:29 am

wimpey schreef:
Duke schreef: Volgens ons aller Mike is hier geen sprake van.
Is dat BREAKING? :hypocrite.gif:
Nee, alles is vooralsnog heel gebleven. :smallgrin.gif:

Hij verwacht vandaag niets meer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » za okt 12, 2019 2:58 pm

I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma okt 14, 2019 4:25 pm

I think I lost my fucking headache

Plaats reactie