Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 3:14 am

Peter schreef:
zo jan 31, 2021 8:00 pm
Jöhnk schreef:
zo jan 31, 2021 7:26 pm
Labyad beter dan Lang; Klaiber beter dan Rensch... ongelofelijk om dat soort dingen te lezen op een Ajaxforum.
Timber viel in als rechtsback. Sjaantje is dus nu nummerrrr 4 in de pikorde op die plek.

Ik zou daar als Raad van Commissaris (Davids, 2012) toch maar eens vragen over stellen. Reinste kapitaalvernietiging.
Sjaantje is geblesseerd.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di feb 02, 2021 10:34 am

Gezond verstand schreef:
ma feb 01, 2021 3:11 am
Yopii schreef:
za jan 30, 2021 4:29 pm
Noa is een schoffie, blijkbaar mocht Ten Hag hem niet. Anders kan ik het niet verklaren.
Dat verklaart niet waarom hij niet wilde verlengen. Ajax wilde verlengen en verhuren, Lang wilde verhuurd worden en droomde van Ajax. Dat hij dan weigert bij te tekenen kan je alleen maar Lang aanrekenen.
Hoe kom je hierbij?

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... open-we-je

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di feb 02, 2021 10:36 am

Ik hoorde Ten Hag toch zeggen dat Rensch gewoon de voorkeur krijgt omdat hij kan verdedigen. Ik heb hem niet gehoord over een blessure.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di feb 02, 2021 10:39 am

Hij was afgelopen weken kennelijk wel geblesseerd. Klaiber stond namelijk één of twee weken terug in het rijtje spelers dat terug beschikbaar was.

Maar afgelopen weekend was hij dus beschikbaar en speelde Rensch nog steeds. Laten we het er maar op houden dat Rensch en Timber hun kans hebben gegrepen. Dat we Klaiber komende zomer weer verkopen en dan net doen of het nooit is gebeurd.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » di feb 02, 2021 11:23 am

Marillion schreef:
di feb 02, 2021 10:39 am
Hij was afgelopen weken kennelijk wel geblesseerd. Klaiber stond namelijk één of twee weken terug in het rijtje spelers dat terug beschikbaar was.

Maar afgelopen weekend was hij dus beschikbaar en speelde Rensch nog steeds. Laten we het er maar op houden dat Rensch en Timber hun kans hebben gegrepen. Dat we Klaiber komende zomer weer verkopen en dan net doen of het nooit is gebeurd.
Dat hoop ik wel, belletje naar Utrecht doen.

Klaiber toch wel weer de ultieme Lindenbergh, Wielaert, Van Leer, Van der Hoorn, Bruno Silva, Rommedahl ahtige aankoop die jarenlang bewezen niks te zoeken te hebben bij Ajax en dan voor hun ervaring en stabiliteit gehaald worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di feb 02, 2021 11:42 am

Lijkt me niet dat Utrecht zijn salaris kan betalen. Nee, hij zal naar een Engelse club moeten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di feb 02, 2021 11:50 am

Overmars verkoopt 'm wel schat ik zo in. Financieel zal de schade uiteindelijk daarom wel meevallen. Maar als een speler binnen enkele maanden feitelijk door twee jeugdspelers is gepasseerd mag je wel spreken van een zeer ongelukkige transfer. Om het maar eens netjes te zeggen.

Het is wel soms lastig inschatten hoe snel iemand er staat. Neem Gravenberch. We lopen nu collectief met hem weg maar nog niet zo heel lang geleden was er best de nodige twijfel. Bij Rensch en Timber heeft men dat dus verkeerd ingeschat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di feb 02, 2021 12:26 pm

Feit is dat jonge spelers over het algemeen een stuk minder constant zijn, in die zin snap ik wel dat men als het een risico beschouwde om op Rensch en Timber te bouwen. Zeker als je langere tijd 2 keer in de week moet spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di feb 02, 2021 12:34 pm

Achteraf is het natuurlijk makkelijk. We weten nu dat Mazraoui geen serieuze blessure heeft opgelopen en we weten ook dat Rensch en Timber zich goed ontwikkelen. Dat daar na het vertrek van Dest vraagtekens over bestonden snap ik wel.

De vraag is wel hoeveel zekerheid je nu precies koopt met een speler die volgens mij niet is gehaald met het idee dat hij Mazraoui ook echt zou gaan vervangen. De meeste transfers hebben in principe wel het doel dat iemand basisspeler gaat worden. Hier heb ik echt de indruk dat het vooral een backup was.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di feb 02, 2021 12:43 pm

Duke schreef:
di feb 02, 2021 12:26 pm
Feit is dat jonge spelers over het algemeen een stuk minder constant zijn, in die zin snap ik wel dat men als het een risico beschouwde om op Rensch en Timber te bouwen. Zeker als je langere tijd 2 keer in de week moet spelen.
Je bouwt op Mazraoui, met Rensch en Timber achter de hand. Hoeveel ‘zekerheid’ wil je inbouwen? En welke prioriteit heeft dat? Wat zijn de opportunity costs?

De aankoop van Klaiber wordt steeds logischer, lijkt het. Op het moment zelf was vrijwel iedereen diep teleurgesteld. Zal wel komen door al die ‘prima’ optredens van hem. :smallgrin.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » di feb 02, 2021 12:55 pm

Duke schreef:
di feb 02, 2021 12:26 pm
Feit is dat jonge spelers over het algemeen een stuk minder constant zijn, in die zin snap ik wel dat men als het een risico beschouwde om op Rensch en Timber te bouwen. Zeker als je langere tijd 2 keer in de week moet spelen.
Deze opmerking staat zó haaks op alles waar Ajax voor staat.

Breedte-aankopen zouden statutair verboden moeten worden. Je ziet nu wat er gebeurt als je dat niet doet en je een angsthaas als trainer hebt die de TD in z'n broekzak heeft. Bij Ajax lossen we dit op met jeugdspelers of in geval van nood met een stop-gap huurspeler die niet veel kost.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di feb 02, 2021 12:56 pm

De gemaakte afweging zal zijn dat Mazraoui blessuregevoelig is en dat men onzeker was over de vraag of Timber (ook blessuregevoelig) en Rensch dan klaar zouden zijn. Niet alleen voor een losse wedstrijd maar eventueel ook een langere serie.

Als na de verkoop van Dest de situatie was ontstaan dat Mazraoui een langdurige blessure had opgelopen en Ajax de zaken niet voor elkaar had gehad dan waren wij hier de eerste om Ajax af te branden omdat ze dat hadden moeten voorzien. Maar de vraag is dus hoeveel zekerheid je precies koopt. Elke speler kan mislukken maar als er de laatste jaren één breedte aankoop is gedaan dan was het denk ik deze.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di feb 02, 2021 1:03 pm

'André Onana in beeld bij Borussia Dortmund'
2 februari 2021 00:00 - Bild
Foto: Pro Shots
"André Onana in beeld bij Borussia Dortmund"; image source: Pro Shots

Het Duitse Bild weet te melden dat André Onana in beeld is bij Borussia Dortmund. De Duitse topclub wil na dit seizoen een nieuwe doelman aantrekken en de keeper van Ajax is een van de drie kandidaten die daarvoor in beeld is. Peter Gulacsi van RB Leipzig en Benfica-doelman Odisseas Vlachodimos zouden de andere twee keepers zijn.
'FC Emmen probeerde Kjell Scherpen te halen'
1 februari 2021 23:53 - Reon Boeringa
Foto: Pro Shots
"FC Emmen probeerde Kjell Scherpen te halen"; image source: Pro Shots

FC Emmen heeft afgelopen transferperiode geprobeerd om Kjell Scherpen te halen. Dat meldt Voetbal International-verslaggever Reon Boeringa via Twitter. Een al dan niet tijdelijke transfer ging echter niet door. Scherpen doorliep de jeugdopleiding van FC Emmen en kwam tot 35 officiële wedstrijden in het eerste elftal tot hij in 2019 de overstap maakte naar Ajax. In Amsterdam maakt hij vooral zijn minuten bij Jong Ajax. Dit seizoen maakte hij zijn officiële debuut in het eerste elftal in de bekerwedstrijd tegen FC Utrecht.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di feb 02, 2021 1:23 pm

Scherpen nog een seizoenshelft op de bank vind ik niet nuttig. Die jongen moet ervaring opdoen.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di feb 02, 2021 1:25 pm

Bij Jong Ajax. Kotarski moet weg of gaan banken daar.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di feb 02, 2021 1:41 pm

Marillion schreef:
di feb 02, 2021 12:56 pm
De gemaakte afweging zal zijn dat Mazraoui blessuregevoelig is en dat men onzeker was over de vraag of Timber (ook blessuregevoelig) en Rensch dan klaar zouden zijn. Niet alleen voor een losse wedstrijd maar eventueel ook een langere serie.
Zelfs de grootste positivo zal de aankoop van Klaiber onzin hebben gevonden, neem ik aan.

Sjaan is een trojaans paard, hij maakte de competitie in December weer onnodig spannend met z'n gekraak tegen Twente en Willem II.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » di feb 02, 2021 2:11 pm

wimpey schreef:
di feb 02, 2021 1:41 pm
Marillion schreef:
di feb 02, 2021 12:56 pm
De gemaakte afweging zal zijn dat Mazraoui blessuregevoelig is en dat men onzeker was over de vraag of Timber (ook blessuregevoelig) en Rensch dan klaar zouden zijn. Niet alleen voor een losse wedstrijd maar eventueel ook een langere serie.
Zelfs de grootste positivo zal de aankoop van Klaiber onzin hebben gevonden, neem ik aan.

Sjaan is een trojaans paard, hij maakte de competitie in December weer onnodig spannend met z'n gekraak tegen Twente en Willem II.
Ik vond Klaiber bij Utrecht vaak wel postief opvallen, maar zo zie je maar... bij Utrecht voetbal je minder in een vast systeem en kun je (waarschijnlijk) lekker opportunistisch heen en weer rennen, terwijl je bij Ajax in vaste patronen zit. Die persoonlijke fouten zijn pijnlijk, maar die zie ik Schuurs, Nous en zelfs Blind ook maken... maar Klaiber stond bij binnenkomst al met 3-0 achter dus ik weet niet hoe objectief hij hier beoordeeld wordt.

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di feb 02, 2021 2:35 pm

Marillion schreef:
di feb 02, 2021 12:56 pm
De gemaakte afweging zal zijn dat Mazraoui blessuregevoelig is en dat men onzeker was over de vraag of Timber (ook blessuregevoelig) en Rensch dan klaar zouden zijn. Niet alleen voor een losse wedstrijd maar eventueel ook een langere serie.

Als na de verkoop van Dest de situatie was ontstaan dat Mazraoui een langdurige blessure had opgelopen en Ajax de zaken niet voor elkaar had gehad dan waren wij hier de eerste om Ajax af te branden omdat ze dat hadden moeten voorzien. Maar de vraag is dus hoeveel zekerheid je precies koopt. Elke speler kan mislukken maar als er de laatste jaren één breedte aankoop is gedaan dan was het denk ik deze.
Je zegt het zelf al...

Breedteaankoop, komt normaal gesproken niet in aanmerking voor de basis, maar kost wel een fors bedrag.

Loopt alles goed, dan is hij vierde keus.

:excited.gif:

Van het idee dat her misschien eventueel iets zou kunnen gebeuren moeten we af, want Ajax heeft niet de middelen (op den duur) om kwaliteit voor de breedte te kopen. Bovendien moet de jeugd wel kansen krijgen, zelfs al betekent het dat je een keer moet improviseren.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di feb 02, 2021 2:40 pm

Yopii schreef:
di feb 02, 2021 2:35 pm
Van het idee dat her misschien eventueel iets zou kunnen gebeuren moeten we af, want Ajax heeft niet de middelen (op den duur) om kwaliteit voor de breedte te kopen. Bovendien moet de jeugd wel kansen krijgen, zelfs al betekent het dat je een keer moet improviseren.
Dat is dus ook de teneur - wat mij betreft - in het Idrissi-topic. Heeft die gozer bewezen heel erg goed te zijn? Daarover kunnen de meningen verschillen... Wat mij betreft is het antwoord nee en voor mij dus de vraag waarom ie naar Ajax wordt gehaald.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di feb 02, 2021 2:53 pm

Je moet in ieder geval de overtuiging hebben dat iemand een vaste waarde kan zijn. Die inschatting is vaak al lastig genoeg. Als je dat beeld vooraf niet hebt kun je er vanuit gaan dat je aan een dubieuze transfer gaat beginnen. Lasse Schöne is in dit geval dan de uitzondering op de regel.

Bij deze transfer was volgens mij echt nauwelijks iemand positief. Dit had Ajax niet moeten doen.

Toch is de praktijk natuurlijk soms wel iets lastiger. Je hebt echt meer dan elf spelers nodig. Het kan mee of juist tegenzitten met blessures. En jeugdspelers zijn er soms gewoon echt nog niet klaar voor. Waarbij een losse wedstrijd een ander verhaal is dan een serie. Je moet er echt heel terughoudend mee zijn maar ik kan me wel situaties bedenken dat je voor de korte termijn toch een extra speler wil hebben.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » di feb 02, 2021 3:47 pm

Scherrer schreef:
di feb 02, 2021 12:55 pm
Duke schreef:
di feb 02, 2021 12:26 pm
Feit is dat jonge spelers over het algemeen een stuk minder constant zijn, in die zin snap ik wel dat men als het een risico beschouwde om op Rensch en Timber te bouwen. Zeker als je langere tijd 2 keer in de week moet spelen.
Deze opmerking staat zó haaks op alles waar Ajax voor staat.

Breedte-aankopen zouden statutair verboden moeten worden. Je ziet nu wat er gebeurt als je dat niet doet en je een angsthaas als trainer hebt die de TD in z'n broekzak heeft. Bij Ajax lossen we dit op met jeugdspelers of in geval van nood met een stop-gap huurspeler die niet veel kost.
Ik ben het in principe met je eens, maar het werpt wel de vraag op hoeveel volwaardige 1e elftalspelers je moet/wil hebben. Hoe groot is de basis?
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di feb 02, 2021 3:53 pm

Je moet spelers halen die het team sterker maken en daarbij secuur scouten. Hoe zit een speler fysiek en mentaal in elkaar?

Kijk naar PSV dat Götze én Van Ginkel haalt, twee spelers met een verleden van blessureleed. Dan kom je dus in de problemen. Een breedteaankoop als Thomas lost die problemen niet op.

Het punt is dat breedteaankopen doorgaans het niveau niet hebben. Klaiber kan er weinig van, wat heb je dan aan hem? Jeugdspelers zijn er misschien nu nog niet klaar, maar hij zal er nooit klaar voor zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di feb 02, 2021 4:04 pm

Ok, klinkt allemaal prachtig. Ben het er in principe ook mee eens.

Maar nu de praktijk. Een club heeft te maken met diverse langdurige blessures. Enige optie die nog rest is een jeugdspeler voor de leeuwen gooien voor een half seizoen. Die speler is er echter zowel fysiek als mentaal absoluut nog niet aan toe.

Wat nu?

Als je zo'n jongen dan toch geforceerd laat spelen (en dus niet een enkel potje) dan breek je misschien wel zijn ontwikkeling. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » di feb 02, 2021 4:08 pm

Marillion schreef:
di feb 02, 2021 4:04 pm
Ok, klinkt allemaal prachtig. Ben het er in principe ook mee eens.

Maar nu de praktijk. Een club heeft te maken met diverse langdurige blessures. Enige optie die nog rest is een jeugdspeler voor de leeuwen gooien voor een half seizoen. Die speler is er echter zowel fysiek als mentaal absoluut nog niet aan toe.

Wat nu?

Als je zo'n jongen dan toch geforceerd laat spelen (en dus niet een enkel potje) dan breek je misschien wel zijn ontwikkeling. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me.
En dan wordt of zo'n jonge jongen afgebrand of de trainer omdat hij zijn selectie niet op orde heeft. Zo kunnen de zuurpruimen altijd winnen. Na het vertrek van Dest was het noodzakelijk een rechtsback te halen. Zo simpel is het. Dat men het niet leuk vindt dat dit Klaiber is, prima maar dat heeft niets te maken dat we niet genoeg keuze hadden aan het begin van het seizoen. Dat Timber en Rensch het zo goed doen en nu al mee kunnen, had zeker wat betreft Rensch niemand verwacht.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di feb 02, 2021 4:21 pm

Daarom laat je ze meetrainen, toch? Daarom spelen ze wedstrijden in JA. Dan moet de trainer een idee krijgen van hoe de talenten ervoor staan.

Een breedteaankoop afkomstig uit de subtop of een buitenlandse club die niet op topniveau speelt biedt niet meer zekerheid. Alleen heeft die doorgaans een hoger salaris.

Plaats reactie