Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 22, 2021 10:29 pm

Neres laat al een aantal jaar zien een garantie te zijn voor een mooi aantal goals en assists. Zowel in NL als in Europa, en vaak ook belangrijke. Er wordt hier echt veel te makkelijk gedaan over zijn vertrek, vind ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 22, 2021 10:54 pm

Neres heeft aangetoond dat hij één van de betere spelers van Ajax is, als hij een goeie dag heeft. Helaas zijn die goeie dagen op een paar handen te tellen en lijken ze bovendien steeds schaarser te worden. Maar loten we straks PSG ofzo en heeft Neres het een keer op zijn heupen, dan kan hij zomaar weer een hoofdrol spelen in een legendarische Champions League avond. Daarom blijf ik fan van hem en ben ik veel vergevingsverzinder als hij voor de zoveelste keer op rij als een natte krant speelt, daar waar spelers als Berghius en Haller bij mij weinig goed kunnen doen ook al halen ze net een voldoende. Want je weet gewoon dat de voormalige vedettes van FC Utrecht en Feyenoord, in feite subtopspelers blijven die een treetje hoger nooit echt zullen excelleren. Naar mijn smaak verspilt Ajax te veel geld aan dit soort mindere goden met een verleden bij de verkeerde clubs.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2021 11:01 pm

Snap niet dat mensen niet inzien dat Berghuis echt goed kan voetballen maar dat hij wel spelers nodig heeft die kunnen voetballen. Zijn acties met Nous zijn uitstekend. Maar met wie moet hij combineren?

Klaassen staat te diep, Tadic op links, Blind linksback.

Haller en Alvarez kunnen er weinig van.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 22, 2021 11:09 pm

Bij de kakkies had ie ook al veel toppers om zich heen….?

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 22, 2021 11:22 pm

Lionel schreef:
zo aug 22, 2021 11:01 pm
Snap niet dat mensen niet inzien dat Berghuis echt goed kan voetballen maar dat hij wel spelers nodig heeft die kunnen voetballen. Zijn acties met Nous zijn uitstekend. Maar met wie moet hij combineren?

Klaassen staat te diep, Tadic op links, Blind linksback.

Haller en Alvarez kunnen er weinig van.
Berghuis kan leuk voetballen, maar dat is dus niet genoeg. Bij ons dan. Zowel Neres als Antony zijn echt een paar niveautjes hoger. Neres moet overigens gewoon even in vorm komen. Een reeks zoals Haller die heeft gekregen en hij komt weer op zijn niveau.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 22, 2021 11:36 pm

Lionel schreef:
zo aug 22, 2021 11:01 pm
Snap niet dat mensen niet inzien dat Berghuis echt goed kan voetballen maar dat hij wel spelers nodig heeft die kunnen voetballen. Zijn acties met Nous zijn uitstekend. Maar met wie moet hij combineren?

Klaassen staat te diep, Tadic op links, Blind linksback.

Haller en Alvarez kunnen er weinig van.
Misschien is Manchester City of PSG wat voor Berghius, dan kan hij daar met spelers van zijn niveau combineren en zien we eindelijk wat voor een goeie voetballer zo lang verborgen is gebleven.
Ajax!

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 7:29 am

Giacomo Puccini schreef:
zo aug 22, 2021 11:36 pm
Misschien is Manchester City of PSG wat voor Berghius, dan kan hij daar met spelers van zijn niveau combineren en zien we eindelijk wat voor een goeie voetballer zo lang verborgen is gebleven.
:biggrin.gif:

Je zou na de aankoop van Haller en Klaassen kunnen denken: we hebben niet nóg een aanvaller nodig zonder actie en versnelling. Berghuis halen was gewoon ver-pissen. Veel plezier ermee. Antony liet effe zien wie de beter van de 2 is he.

Wanbeleid. Overmars en Ten Hag maken er een potje van.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 8:41 am

ik dacht: We hebben de lat hoger gelegd want willen potten breken in de CL.

Vervolgens kwamen er spelers als Haller, Klaiber, Pasveer, en Berghuis.
Tja... dan wil je gewoon niet of ben je stekeblind
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 8:44 am

wimpey schreef:
ma aug 23, 2021 7:29 am
Giacomo Puccini schreef:
zo aug 22, 2021 11:36 pm
Misschien is Manchester City of PSG wat voor Berghius, dan kan hij daar met spelers van zijn niveau combineren en zien we eindelijk wat voor een goeie voetballer zo lang verborgen is gebleven.
:biggrin.gif:

Je zou na de aankoop van Haller en Klaassen kunnen denken: we hebben niet nóg een aanvaller nodig zonder actie en versnelling. Berghuis halen was gewoon ver-pissen. Veel plezier ermee. Antony liet effe zien wie de beter van de 2 is he.

Wanbeleid. Overmars en Ten Hag maken er een potje van.
Precies. Spelers moeten elkaar aanvullen, daar is bij Ajax op dit moment geen sprake van.

Zag trouwens net wat beelden van die Daramy: wat een rare techniek heeft die jongen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 23, 2021 8:48 am

Ik heb er nog niks van gezien, maar bij 'rare techniek' moet ik aan Suarez denken. Zo positief bedoel je het waarschijnlijk niet? :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 9:04 am

Arthur schreef:
ma aug 23, 2021 8:48 am
Ik heb er nog niks van gezien, maar bij 'rare techniek' moet ik aan Suarez denken. Zo positief bedoel je het waarschijnlijk niet? :smallgrin.gif:
Beetje hobbelig, weinig vloeiend. Je denkt steeds dat het niets wordt, maar het werkt - in elk geval op dit niveau- wel. We krijgen natuurlijk geen beelden te zien van situaties waarin het niet lukt.

https://www.youtube.com/watch?v=Y9RrsJ7Gfrk

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 23, 2021 11:03 am

Klinkt nog steeds als Suarez haha

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 11:09 am

Tja, wie had gedacht dat Suarez het zo ver zou schoppen. Die jongen is zo fanatiek, ongekend gewoon. Zijn wedstrijdmentaliteit is zijn sterkste wapen. Elke vergelijking met een andere speler gaat daarom mank, denk ik.

Desondanks begrijp ik wel wat je bedoelt, het ziet er bij Daramy inderdaad wat ongepolijst uit en toch werkt het vaak, net als bij Suarez. Ik denk alleen dat deze speler het van zijn snelheid moet hebben, terwijl Suarez bij Ajax al liet zien zeer gemakkelijk te scoren. De stats van Daramy zijn op dat punt niet overtuigend.

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 23, 2021 11:16 am

Suarez was pre-Ajax ook lang geen goalmachine.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 23, 2021 11:41 am

Even nagekeken: Suarez kwam in 37 wedstrijden voor Groningen tot 15 doelpunten en 7 assists.

Daramy kan daar niet aan tippen. Hij staat op 17 goals na 74 wedstrijden. Aantal assists kan ik zo snel niet vinden.

Daarbij aangetekend dat Suarez net uit Uruguay kwam, terwijl Daramy nooit uit zijn comfort zone is geweest.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10272
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma aug 23, 2021 11:45 am

74 wedstrijden op zijn 19e...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7309
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » ma aug 23, 2021 12:53 pm

Ff wat positiviteit na al het negativisme hier. Ole is wel positief over hem. Voor wat het waard is. Bron:AD

“Ajax-aankoop Mohamed Daramy: handig, leergierig, explosief, maar ook trefzeker genoeg?
Met de snelheid die coach Erik ten Hag zich wenst voor zijn aanvalslinie, zit het bij Mohamed Daramy (19) wel snor. De vraag is wel hoe snel de Deen doorbreekt en zijn rendement opvijzelt bij Ajax. ,,Ik vind hem in de één tegen één zelfs beter dan Sulemana.”

Ole Tobiasen zit niet wekelijks op de tribune bij zijn voormalige club FC Kopenhagen, maar dat is ook niet noodzakelijk om het Ajax-doelwit te kennen, stelt hij. ,,Hij is namelijk het grootste talent van Denemarken”, weet de oud-Ajacied, die Daramy in één adem noemt met Mohammed Kudus. ,,Kudus was voor zijn vertrek naar Ajax ook het grootste talent hier. Wat ze gemeen hebben, is dat het goede persoonlijkheden zijn. Het verschil is dat Daramy een Deen is.” Wat dat zegt? Tobiasen lacht: ,,Nou, dat Daramy voor Denemarken uitkomt en dat we daarom nog meer hopen dat hij zich heel goed gaat ontwikkelen bij Ajax.”

Daramy wordt voor 12 à 13 miljoen euro overgenomen van FC Kopenhagen. De verwachting is dat hij zich later deze week in Amsterdam meldt. Daarmee gaat de wens van trainer Erik ten Hag, om met een explosieve aanvaller zijn frontlinie van meer smaken te voorzien, in vervulling. ,,Als we zo’n speler kunnen toevoegen, wordt onze selectie vele malen sterker. Dan heb je gewoon meer kansen op succes. Als je wil overwinteren in de Champions League, moet zo’n speler er eigenlijk wel bij”, stelde hij in Oostenrijk al.

,,Nou, aan snelheid zal het niet ontbreken”, zegt Sören Lerby, de Deen die vanaf 1975 acht jaar voor Ajax uitkwam. ,,Daramy is pijlsnel. Hij is alleen wel nog hartstikke jong. Of hij gaat slagen moet natuurlijk altijd blijken, maar ik snap wel dat Ajax bij hem is uitgekomen.” Tobiasen sluit zich daarbij aan. ,,Hij is een creatieve buitenspeler. Jong en talentvol, maar je hoort ook goede berichten over dat hij hard wil werken.” Zo toont Daramy zich in defensief opzicht steeds betrouwbaarder bij Kopenhagen.

Niet Daramy, maar competitiegenoot Kamaldeen Sulemana gold lange tijd als topdoelwit bij Ajax. Het technisch hart en de scouts waren unaniem over de Ghanees van FC Nordsjaelland. Sulemana koos op het laatste moment echter voor Stade Rennes. Of Daramy dan niet minder is dan Sulemana? ,,Dat zou ik niet meteen zeggen, want in de één tegen één vind ik hem zelfs beter dan Sulemana”, concludeert Tobiasen.

Wie de compilaties van Daramy bestudeert, ziet een handige en onvoorspelbare speler, ook omdat hij flink kan demarreren. Wat bij Ajax vooral in de smaak valt, is zijn vermogen om steeds achter de verdediging op te duiken. Niet dat de huidige vleugelspitsen dat totaal niet beheersen, maar Dusan Tadic, Antony en Steven Berghuis ontvangen de bal toch het liefst in de voet. Daramy kan sneller gelanceerd worden, hetgeen ook in de Champions League, als Ajax tegen sterke tegenstanders minder dominant zal zijn, van pas kan komen.

Met de snelheid en diepgang van Daramy maakten directeur Marc Overmars en scout Henk Veldmate al kennis toen ze in mei op de tribune zaten voor Sulemana. Tijdens Nordsjaelland - FC Kopenhagen viel het nieuwe doelwit halverwege de tweede helft in. Waar Daramy, de jongste doelpuntenmaker van Kopenhagen ooit en basisspeler van Jong Denemarken tijdens het EK, nog niet in uitblonk, is rendement. In 74 competitieduels was hij ‘slechts’ twaalf keer trefzeker.

Tobiasen: ,,Dat is nog niet heel veel. Maar vergeet niet dat het een jonge jongen is met potentie en die graag wil leren. Ajax zal hem daarin ook moeten kneden om ook het aantal assists omhoog te krijgen. Hij speelt bij Kopenhagen vooral vanaf de linkerflank. Daar zorgt hij voor veel dreiging.”

Ajax was in eerste instantie vooral op zoek naar een spits, die bij voorkeur ook op links uit de voeten kan. Daramy fungeerde bij Kopenhagen wel een paar keer als centrumspits, maar speelde het meest op de flanken, waarbij zijn club voorgaande jaren lang niet altijd in de voor Ajax heilige 4-3-3-formatie aantrad.

,,Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe snel hij zich het Ajax-systeem eigen zal maken", zegt Tobiasen. ,,Hij heeft wel de techniek en de snelheid om ook als spits te spelen. Op zijn best is hij denk ik vanaf links. Daar kan hij spelen als Dusan Tadic naar de spitspositie verhuist.”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 23, 2021 12:59 pm

Precies… het is maar hoe je het wilt bekijken. Suarez scoorde voor Groningen 10 keer in 29 potjes in de eredivisie. Aardig, maar geen gouden schoen cijfers.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2021 2:10 pm

Maar hij is toch meer een linksbuiten dan een aanspeelpunt centraal.
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » ma aug 23, 2021 2:20 pm

Er wordt nu op 2 fronten over Daramy gepraat: hier en bij de spelerstopic: https://www.ajaxtalk.nl/viewtopic.php?f ... 8#p1597438
Onbetrouwbaar transfernieuws is het al lang niet meer, dus ik stel voor om deze te sluiten.
Vroeger kon ik het zelf, maar nu hebben we daar zeer betrouwbare en bereidwillige mods voor... :)

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 2:26 pm

Je kunt Neekens uit de modstatus halen, maar je haalt de modstatus niet uit Neefkens! :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » ma aug 23, 2021 2:57 pm

Het is een afwijking... :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ramona » ma aug 23, 2021 3:47 pm

:eusa_silenced.gif:

Of is het een gave...? :))

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » ma aug 23, 2021 4:00 pm

Wat ben je toch een WIJZE vrouw... :yourock.gif:
Het is een gave. :ajaxsmiley.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di aug 24, 2021 11:13 am

https://www.olympique-et-lyonnais.com/m ... 28163.html


mijn frans is niet zo goed maar volgens mij staat er hier: Neres gaat naar Lyon :hypocrite.gif:
(met allerlei voorbehoudjes...)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie